Medlem

Det hemska är att det först nu ska komma en lag som förbjudet det här; tydligen har det inte varit speciellt viktigt tidigare...

Medlem
Skrivet av depthless:

Det hemska är att det först nu ska komma en lag som förbjudet det här; tydligen har det inte varit speciellt viktigt tidigare...

Du vill förbjuda våldtäkt när mord och slavhandel är lagligt.

Hur tänker du? Förklara.


signatur

Everybody wants to go to heaven, but nobody wants to die.
Except the man who killed for God.

Medlem

Jag antar att de flesta av er som kukar ur över det här är köttisar, och jag tycker det är jävligt fint att ingen bemöter Sacrilege öht, när han är vettigast i hela tråden.

Sålänge djur ses som ägodelar/mat/matmaskiner och inte som individer så kan ni ju sluta moralisera över djursex som inte skadar djuret ifråga fysiskt, eftersom det är bra mycket mer förkastligt att käka en kossa än att knulla den. (På vissa plan är det nog bra mycket mer förkastligt att låsa in en höna i en minimal bur i hela dennes liv för att det ska vara en jävla äggindustri än att knulla den sönder och samman, den slipper ju leva i misär då iaf.)

Jag fattar inte riktigt hur ni inte kan se dubbelmoralen i det hela. Ni frontar ju bara som "djurvänner" för att kunna påtvinga er helt absurda moral, det är vidrigt.

Jag är vegan förresten! 8)


signatur

[TDL]Ngoba thina siya zaz
http://www.8thsymphony.com/

Inaktiv
Skrivet av båtsman:
Skrivet av SwedishChaos:

Text

Det är lätt att säga så, svårt att hålla det i praktiken. Bevisligen sker det avrättningar av oskyldiga.

Ser vi på till exempel USA fungerar inte dödsstraffet utan det sker väldigt mycket mord ändå. Att det skulle vara avskräckande gäller alltså inte där. Att införa dödsstraff skulle kunna leda till en våldsupptrappning, där mördaren skjuter några till för han ska ju ändå dö.

Sen tycker jag inte att staten ska visa att det är fel att mörda genom att göra detsamma.

Håller med Båtsman där, men jag tycker att straffet "kastrering" borde bli verklighet.

Medlem
Skrivet av Lusen:

Håller med Båtsman där, men jag tycker att straffet "kastrering" borde bli verklighet.

Jag måste bara fråga, menar du att man skall kastrera folk som har haft sex med djur?


signatur

Everybody wants to go to heaven, but nobody wants to die.
Except the man who killed for God.

Inaktiv
Skrivet av Sacrilege:
Skrivet av Lusen:

Håller med Båtsman där, men jag tycker att straffet "kastrering" borde bli verklighet.

Jag måste bara fråga, menar du att man skall kastrera folk som har haft sex med djur?

Jag kanske var lite hård där, men tycker du att det är okej att ha sex med djur?

Medlem
Skrivet av Lusen:
Skrivet av Sacrilege:
Skrivet av Lusen:

Håller med Båtsman där, men jag tycker att straffet "kastrering" borde bli verklighet.

Jag måste bara fråga, menar du att man skall kastrera folk som har haft sex med djur?

Jag kanske var lite hård där, men tycker du att det är okej att ha sex med djur?

Svar: Ja.

Sex med djur kan liknas vid våldtäkt.
Slakt är inget annat än mord.
Vi köper och säljer djur - slavhandel.

Vill du vara så vänlig och förklara för mig varför våldtäkt är så mycket värre än mord och slavhandel?


signatur

Everybody wants to go to heaven, but nobody wants to die.
Except the man who killed for God.

Medlem
Medlem
Skrivet av St0ned:

nackskott!

körsbär!


signatur

Everybody wants to go to heaven, but nobody wants to die.
Except the man who killed for God.

Medlem
Skrivet av Plast:

Jag antar att de flesta av er som kukar ur över det här är köttisar, och jag tycker det är jävligt fint att ingen bemöter Sacrilege öht, när han är vettigast i hela tråden.

Sålänge djur ses som ägodelar/mat/matmaskiner och inte som individer så kan ni ju sluta moralisera över djursex som inte skadar djuret ifråga fysiskt, eftersom det är bra mycket mer förkastligt att käka en kossa än att knulla den. (På vissa plan är det nog bra mycket mer förkastligt att låsa in en höna i en minimal bur i hela dennes liv för att det ska vara en jävla äggindustri än att knulla den sönder och samman, den slipper ju leva i misär då iaf.)

Jag fattar inte riktigt hur ni inte kan se dubbelmoralen i det hela. Ni frontar ju bara som "djurvänner" för att kunna påtvinga er helt absurda moral, det är vidrigt.

Jag är vegan förresten! 8)

jag förstår att du tar den inställningen, men som köttätare kan man väl säga att man inte vill käka människoknullad häst.

Seriöst så handlar det nog mer om att de flesta av oss vill att djur ska lida så lite som möjligt av vår näringsbehov.
Så i första hand så tror jag att man känner avsky för att ett djur kanske lider utav det. En annan aspekt kan vara om djuret blir tvingad till det, vilket de flesta av oss tänker är fallet med tanke på reportaget på tv3.
Människor tenderar att dominera djurriket och frågan är då var man ska sätta gränsen. Ska det finnas nåt stopp på människans erövrande av djuren eller ska vi gå all in? Vad tycker du själv som har ett större insyn från ett djurperspektiv?

Sen tror jag också att de flesta här tycker att det är ett onormalt och äckligt beteende, men ska man diskutera det här ämnet räcker nog inte den typen av preferenser.


signatur

thank you, come again

Medlem
Skrivet av huxflux:

Seriöst så handlar det nog mer om att de flesta av oss vill att djur ska lida så lite som möjligt av vår näringsbehov.

Ni _behöver_ käka djuren lika lite som zoofilerna _behöver_ knulla djuren som jag ser det.

Skrivet av huxflux:

Så i första hand så tror jag att man känner avsky för att ett djur kanske lider utav det. En annan aspekt kan vara om djuret blir tvingad till det, vilket de flesta av oss tänker är fallet med tanke på reportaget på tv3.

Jag kan försäkra dig att "ert" köttätande skapar mer lidande än vad zoofilerna nånsin kommer åstadkomma!

Skrivet av huxflux:

Människor tenderar att dominera djurriket och frågan är då var man ska sätta gränsen. Ska det finnas nåt stopp på människans erövrande av djuren eller ska vi gå all in? Vad tycker du själv som har ett större insyn från ett djurperspektiv?

Vanligtvis så brukar jag hålla mina åsikter för mig själv, då jag har massor av köttisvänner och ingen gillar ju en växstis som bara måste påtvinga sin åsikt på allt och alla. Men min personliga åsikt är såklart att vi ska ge fan i djuren så mycket det bara går, men det är ju en fin tanke som är rätt avlägsen om du förstår vad jag menar.

Det jag reagerar på är att man moraliserar över ett sånt "litet" övergrepp (och snackar om kastrering och dödsstraff!) som djursex samtidigt som man tycker det är helt jäkla a-ok att låta systematiskt mörda djuren/använda djuren som matfabriker/som ägodelar/etc.

Skrivet av huxflux:

Sen tror jag också att de flesta här tycker att det är ett onormalt och äckligt beteende, men ska man diskutera det här ämnet räcker nog inte den typen av preferenser.

Nej precis, men ändå känns det som det är just det som är själva grejen med grejen eftersom om man skulle värna om djuren på riktigt så lär man ju knappast vara köttis.

Tack för ett sansat inlägg förresten. Trodde ärligt talat inte att nån skulle bemöta det så nyktert med tanke på många posts i den här tråden.


signatur

[TDL]Ngoba thina siya zaz
http://www.8thsymphony.com/

Inaktiv
Skrivet av Sacrilege:
Skrivet av Lusen:
Skrivet av Sacrilege:
Skrivet av Lusen:

Håller med Båtsman där, men jag tycker att straffet "kastrering" borde bli verklighet.

Jag måste bara fråga, menar du att man skall kastrera folk som har haft sex med djur?

Jag kanske var lite hård där, men tycker du att det är okej att ha sex med djur?

Svar: Ja.

Sex med djur kan liknas vid våldtäkt.
Slakt är inget annat än mord.
Vi köper och säljer djur - slavhandel.

Vill du vara så vänlig och förklara för mig varför våldtäkt är så mycket värre än mord och slavhandel?

Har jag sagt överhuvud taget att det är värre med våldtäkt än mord.
Jag frågade om du tyckte att det var oej att ha sex med djur, du sa JA???

Medlem
Skrivet av Lusen:

Jag frågade om du tyckte att det var oej att ha sex med djur, du sa JA???

Vad är det egentligen som är fel med att ha sex med djur?

Visst, djuret kanske inte kan säga till om det inte vill - vi ser djur som omyndiga, de kan inte bestämma över sig själva ungefär. Alltså kan man (om man vill) likna det vid någon form av övergrepp. Men om djuret vill då?

Jag skulle tro att många är emot sex med djur för att de tycker att det är äckligt.

Medlem

Som jag nämnde tidigare i denna tråd så talar väl mycket för att djuren mår psykiskt dåligt av övergrepp. Hur bra tror du att ett tio-årigt barn skulle må av att bli påsatt av en arg björn? Inte så bra va? Vi människor är väldigt lika alla andra djur i grund och botten, så "djuren kanske tycker om det" är inte ett hållbart argument (om ni inte lyckas hitta några zoofiler bland djuren också).

Men jag är också en "köttis". Jag äter djur som ligger fint packeterade på Ica. Dubbelmoral? Ja det hade varit det om jag tyckte att vår behandling av djuren idag är acceptabel. Det tycker jag inte, vi måste fortsätta att förbättra vår behandling av de djur vi tänker äta och förhindra att de mår psykiskt dåligt under vår behandling.

Men jag äter de fortfarande, för att jag tycker att det är gott. Hatar du mig nu Plast?


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Inaktiv
Skrivet av båtsman:
Skrivet av Lusen:

Jag frågade om du tyckte att det var oej att ha sex med djur, du sa JA???

Vad är det egentligen som är fel med att ha sex med djur?

Visst, djuret kanske inte kan säga till om det inte vill - vi ser djur som omyndiga, de kan inte bestämma över sig själva ungefär. Alltså kan man (om man vill) likna det vid någon form av övergrepp. Men om djuret vill då?

Jag skulle tro att många är emot sex med djur för att de tycker att det är äckligt.

För att det är inte rätt mot djuret, jag har inget problem av homosexualitet eller andra "onormala" läggningar, men att sex med djur, är ju faktiskt ganska hemskt. Djuret kan inte säga till.

Medlem
Skrivet av Lusen:

För att det är inte rätt mot djuret, jag har inget problem av homosexualitet eller andra "onormala" läggningar, men att sex med djur, är ju faktiskt ganska hemskt. Djuret kan inte säga till.

Nu vet jag inte riktigt hur det går till när man känner för att sätta på ett djur, men ett djur är ju oftast mycket starkare än oss människor (fast zooofiler brukar väl också sätta på mindre djur också) och kan väl säga till om den skulle tänkas uppleva obehag.

Sen så förstår jag inte riktigt vad för andra 'onormala' läggningar du tänker på, men är det verkligen bättre att t.ex tända på småbarn (pedofilism) eller döda människor (nekrofili)?

Man får väl hoppas att zooofiler använder lite hjärna när dom nu förgriper sig på djuren, och är varsamma.
Om nu djuret ifråga tar skada av det här så har vi faktiskt lagar mot det, men jag antar att så länge inte djuret tar skada så är det väl okej?


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Lusen:

För att det är inte rätt mot djuret, jag har inget problem av homosexualitet eller andra "onormala" läggningar, men att sex med djur, är ju faktiskt ganska hemskt. Djuret kan inte säga till.

Tänkte du över huvud taget när du skrev det där?

Djuret kan inte säga till?
Nej? Jaha?

Du menar att grisen har någonting att säga till om innan den slaktas?
Fågeln säger till om den inte vill sitta i buren?


signatur

Everybody wants to go to heaven, but nobody wants to die.
Except the man who killed for God.

Medlem
Skrivet av HinduTimes:

Men jag äter de fortfarande, för att jag tycker att det är gott. Hatar du mig nu Plast?

Nej, jag hatar dig inte. Med tanke på att de flesta människorna är hycklare precis som du så vore det lite dumt att hata folk för det, om jag vill ha vänner kvar dvs. och det vill jag. )

Däremot så köper jag inte hela grejen med "jag värnar om djuren för jag tycker de ska bli mördade på ett snällare sätt" för det är helt... underligt i min värld. Skulle du värna om djuren på riktigt så hade inte "kött är gott" varit nog anledning till att du stödjer mord.

Dvs. köttisar kan moralisera allt de vill över djursex, det ni sysslar med är långt mycket vidrigare än vad kärleksfullt djursex nånsin kommer bli. (Och nej, jag är inte zoofil, och jag är inget större fan av zoofili heller.)

Nu ska jag steka veganpannkakor, sjukt gött.


signatur

[TDL]Ngoba thina siya zaz
http://www.8thsymphony.com/

Inaktiv
Skrivet av Sacrilege:
Skrivet av Lusen:

För att det är inte rätt mot djuret, jag har inget problem av homosexualitet eller andra "onormala" läggningar, men att sex med djur, är ju faktiskt ganska hemskt. Djuret kan inte säga till.

Tänkte du över huvud taget när du skrev det där?

Djuret kan inte säga till?
Nej? Jaha?

Du menar att grisen har någonting att säga till om innan den slaktas?
Fågeln säger till om den inte vill sitta i buren?

Jag tänkte, det låter bara fånigt när du skriver sådär. Jag tog just det exemplet, eftersom tråden handlar om DJURÖVERGREPP.

"Du menar att grisen har någonting att säga till om innan den slaktas?
Fågeln säger till om den inte vill sitta i buren?"

Har jag sagt att jag menar det där? Slut skriva saker som jag inte menar!

Jag är meot att fåglar ska sitta i bur, så du vet. Kött äter jag, men jag vill veta att kon/grisen/hönan sa ha ett bra liv innan den slaktas.

Det är snarare du som tänka över ditt inlägg

Man blir ju bara trött....

Medlem
Skrivet av Lusen:

Kött äter jag, men jag vill veta att kon/grisen/hönan sa ha ett bra liv innan den slaktas.

Ursäkta mig, men vad fan spelar det för roll om djuret haft ett bra liv?

Blir mord okej bara för att offret har levt gott?

Om djuret har haft ett bra liv innan det utsätts för sexuella övergrepp då, är det bättre?

Jag förstår inte hur du kan stödja mord samtidigt som du menar att sexuella övergrepp är någonting otroligt hemskt.


signatur

Everybody wants to go to heaven, but nobody wants to die.
Except the man who killed for God.

Medlem
Skrivet av Plast:
Skrivet av HinduTimes:

Men jag äter de fortfarande, för att jag tycker att det är gott. Hatar du mig nu Plast?

Nej, jag hatar dig inte. Med tanke på att de flesta människorna är hycklare precis som du så vore det lite dumt att hata folk för det, om jag vill ha vänner kvar dvs. och det vill jag. )

Däremot så köper jag inte hela grejen med "jag värnar om djuren för jag tycker de ska bli mördade på ett snällare sätt" för det är helt... underligt i min värld. Skulle du värna om djuren på riktigt så hade inte "kött är gott" varit nog anledning till att du stödjer mord.

Dvs. köttisar kan moralisera allt de vill över djursex, det ni sysslar med är långt mycket vidrigare än vad kärleksfullt djursex nånsin kommer bli. (Och nej, jag är inte zoofil, och jag är inget större fan av zoofili heller.)

Nu ska jag steka veganpannkakor, sjukt gött.

Hycklare? Det vet jag inte om jag håller med om. Detta är säkert biologiskt, men jag bryr mig mer om människor än djur. Jag gillar inte att bli anklagad för att jag sympatiserar mindre med andra djur. Det är ju för tusan evolution att vi människor äter andra djur. Jag kan inte tvinga mig till mer empati, för det har inte med godhet att göra, det är biologi.

Det är inte hyckleri om man inte vill sätta på en åsna i baken samtidigt som man käkar på honom. Jag vill att djuren jag äter ska ha levt och dött smärtfritt, så långt sträcker sig min empati för bytesdjuren.

Hyckleri är om man kastar färg på pälsar och gnällar på "köttisar" men vägrar åka ner till Afrika och ge lejonen en rejäl utskällning för deras vidriga beteende mot de kära djuren.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem
Medlem
Skrivet av HinduTimes:

Hyckleri är om man kastar färg på pälsar och gnällar på "köttisar" men vägrar åka ner till Afrika och ge lejonen en rejäl utskällning för deras vidriga beteende mot de kära djuren.

Det är dock en väldigt stor skillnad på att jaga kött för sin överlevnad (lejonen) och att bygga enorma hus där man successivt stänger in djur och föder dom för att äta dom (och det är väl knappast så att djuren mår särskilt bra av att vara instängd på minimal yta med väldigt lite frisk luft).

Är osäker på hur hanteringen är för djur ur ett rent "humant" synsätt, tvivlar på att det är så att dom tar i åtanke hur bra majoriteten av djuren mår.

Det är skillnad på vad djuren gör och vad människor gör.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av HinduTimes:

Hycklare? Det vet jag inte om jag håller med om. Detta är säkert biologiskt, men jag bryr mig mer om människor än djur.

Skrivet av HinduTimes:

Jag gillar inte att bli anklagad för att jag sympatiserar mindre med andra djur.

Bestäm dig!

Skrivet av HinduTimes:

Det är ju för tusan evolution att vi människor äter andra djur. Jag kan inte tvinga mig till mer empati, för det har inte med godhet att göra, det är biologi.

Ja, men faktum är att eftersom människan är såpass smart som den är så kan den stå över sådana drifter. På samma sätt som du kan sätta dig tvär mot att folk sexar djuren. Att skylla ditt köttätande på evolutionen är ju helt vrickat med tanke på att du i sådana fall borde slutat äta kött vid det här laget.

Skrivet av HinduTimes:

Det är inte hyckleri om man inte vill sätta på en åsna i baken samtidigt som man käkar på honom. Jag vill att djuren jag äter ska ha levt och dött smärtfritt, så långt sträcker sig min empati för bytesdjuren.

Det är hyckleri att försöka fronta med att man värnar om djuren när man samtidigt stödjer mord på dem, jo. Det du snackar om är att du värnar om ditt eget samvete, inte om djuren.

Skrivet av HinduTimes:

Hyckleri är om man kastar färg på pälsar och gnällar på "köttisar" men vägrar åka ner till Afrika och ge lejonen en rejäl utskällning för deras vidriga beteende mot de kära djuren.

Så du påstår att du och andra köttisar ligger på samma intellektuella nivå som lejonen i Afrika? Tja, varför inte!


signatur

[TDL]Ngoba thina siya zaz
http://www.8thsymphony.com/

Medlem
Skrivet av Plast:
Skrivet av HinduTimes:

Hycklare? Det vet jag inte om jag håller med om. Detta är säkert biologiskt, men jag bryr mig mer om människor än djur.

Skrivet av HinduTimes:

Jag gillar inte att bli anklagad för att jag sympatiserar mindre med andra djur.

Bestäm dig!

Skrivet av HinduTimes:

Det är ju för tusan evolution att vi människor äter andra djur. Jag kan inte tvinga mig till mer empati, för det har inte med godhet att göra, det är biologi.

Ja, men faktum är att eftersom människan är såpass smart som den är så kan den stå över sådana drifter. På samma sätt som du kan sätta dig tvär mot att folk sexar djuren. Att skylla ditt köttätande på evolutionen är ju helt vrickat med tanke på att du i sådana fall borde slutat äta kött vid det här laget.

Skrivet av HinduTimes:

Det är inte hyckleri om man inte vill sätta på en åsna i baken samtidigt som man käkar på honom. Jag vill att djuren jag äter ska ha levt och dött smärtfritt, så långt sträcker sig min empati för bytesdjuren.

Det är hyckleri att försöka fronta med att man värnar om djuren när man samtidigt stödjer mord på dem, jo. Det du snackar om är att du värnar om ditt eget samvete, inte om djuren.

Skrivet av HinduTimes:

Hyckleri är om man kastar färg på pälsar och gnällar på "köttisar" men vägrar åka ner till Afrika och ge lejonen en rejäl utskällning för deras vidriga beteende mot de kära djuren.

Så du påstår att du och andra köttisar ligger på samma intellektuella nivå som lejonen i Afrika? Tja, varför inte!

För det första vet jag inte vad det är du vill att jag ska bestämma mig om. Att bry sig mindre om djur än människor och att sympatisera mindre med djur än människor (vi skippar det korrekta snacket med att människor är djur i detta inlägg) är ungefär samma sak. Om det är själva formuleringen du menar, ja då har du bara slösat bort min tid.

Visst kan jag bortse ifrån mina drifter, men det vill jag inte. Jag har levt på vegan-mat under flera perioder, och jag kände mig sällan mätt eller pigg under den tiden. Kasta inga argument om att det går att få i sig samma näring och energi av tofu och blandsaft för det fick jag bevisat för mig att det inte gick. Du måste inse att jag varken är en hycklare eller ett rövhål för att jag värdesätter min egen hälsa och mitt välbefinnande över djurens liv. Man kan vara både djurvän och "köttis", du behöver inte se det så svart eller vitt.

Du talar om att det är smart att värdesätta djur lika högt som gemene man, men det är här jag får lite "smug-alert" (south-park, kul om ni har sett det). Detta att veganer skulle vara människans elit och framtid bara för att ni kan bortse från era behov och lever i frid med djuren (jag säger inte att du har sagt detta, men jag vill bara klargöra) är dogmatiskt skitsnack. Olika människor har olika mycket empati för djuren och det har ingenting med elakhet eller dumhet att göra. Det handlar om val man gör utifrån ens värderingar.

Säg ärligt om du inte gör någonting som du vet att andra, djur eller människor, tar skada av. Konsumerar du? Tar du bilen eller flyget? Köper du tekniska prylar som barnen i Afrika (du vet dem man tänker på när man äter) har gett livet för i gruvorna där man hittar det sällsynta materialet?

Hycklare...


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem

Jag handlar kött från våran lantbutik. Det tycker jag känns mer moraliskt rätt. Både ur djursynpunkt och miljösynpunkt. Jag tror djuren på ladugården mår bättre där än på typ SCAN's uppfördningar. Notera "jag tror", det är nog mest en försvarsmekanism.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv

Så hej, här är ett nytt ord för de flesta i tråden, tolerans.

Det var allt.

Inaktiv
Skrivet av Sacrilege:
Skrivet av Lusen:

Kött äter jag, men jag vill veta att kon/grisen/hönan sa ha ett bra liv innan den slaktas.

Ursäkta mig, men vad fan spelar det för roll om djuret haft ett bra liv?

Blir mord okej bara för att offret har levt gott?

Om djuret har haft ett bra liv innan det utsätts för sexuella övergrepp då, är det bättre?

Jag förstår inte hur du kan stödja mord samtidigt som du menar att sexuella övergrepp är någonting otroligt hemskt.

Nej, det spelar väl ingen roll, men djuret har iallafall inte suttit i skitsmå burar, och blivit misshandlade.
Sen gillar jag inte att du jämför mord och sexuella övergrepp, då det nästan är två helt olika saker.

I mord dör man efter "händelsen", visst, det är fruktansvärt, FRUKTANSVÄRT hemskt, men våldtäkt är kanske en av dom största förolämpningarna man kan utsättas för i livet, dör den gräver ett sånt djupt sår, som man aldrig riktigt kan glömma bort.
Sen om djuret att vill, ja då får man ju diskutera det, och göra det på anständigt sätt. Men om jag ska vara ärlig tror jag nog att djuret vill göra det med samma djurtyp som den själv...

Medlem
Skrivet av Lusen:

...våldtäkt ... den gräver ett sånt djupt sår, som man aldrig riktigt kan glömma bort.

Till skillnad från mord?

Skrivet av Lusen:

Men om jag ska vara ärlig tror jag nog att djuret vill göra det med samma djurtyp som den själv...

Självklart, men när vi ändå behandlar djur som vi gör - varför inte ha sex med dom också?


signatur

Everybody wants to go to heaven, but nobody wants to die.
Except the man who killed for God.

Medlem

Måste hålla med om att dubbelmoralen är helt sjuk.
"Hej jag äter gärna mördade djur, men att ha sex med dom är ju de hemskaste som finns."


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Skriv svar