Vilket storspel ser du fram emot nu?

Medlem

Ghosts 'n Goblins Resurrection. Kanske inte "räknas" som storspel... Men det borde göra det!


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Medlem

Det nya Mass effect som är i görningen har potential till att haussa förväntningar och dra till sig min nyfikenhet. Men Biowares modell att bygga episka äventyr har blivit rejält urvriden sedan flera spel tillbaka och behöver storymekaniska innovationer för att lyckas.

Antagligen är just mekaniken bakom en stor del av sidouppdragen i CP2077 anledningen till att det skaver lite i hur mycket jag vill tycka om det spelet, hur mycket jag förundras över grafik och världsbygge och hur jag ändå stör mig på det. Utströdda blippar på en karta känns blasé och inte tillräckligt levande. Bättre om de hade gått att stänga av och endast upptäckas genom detaljer i omgivningarna.

Medlem

Just nu tror jag bara att jag har Diablo 4 att tänka på, inget MMO som känns speciellt hett, kanske Overwatch 2 .

Medlem
Skrivet av Nomman:

Med det första Horizon, menar du? Dels tycker jag att storyn och världsbygget är fantastiskt. Premissen med robotdinosaurier och primitiva människostammar är minst sagt absurd, men tack vare en berättelse med mycket hjärta och hjärna känns den aldrig påklistrad. Tvärtom trovärdig och fängslande.

Berättartekniskt gör man också mycket rätt genom att dels ha en solid röd tråd genom hela spelet, samtidigt som man pö om pö får veta mer om världens historia - vilket i min mening är den stora behållningen. Gåshuden är på sina ställen i klass med Mass Effect (om du spelat det).

Alltsammans förpackas i en visuellt väldigt vacker värld med riktigt härlig gameplay. Det är inte ofta jag njuter av att dräpa fiender i spel, men i Horizon gör jag faktiskt det.

Världen är dessutom inte överdrivet stor, som i vissa open world-spel. Tvärtom ganska lagom. Detsamma gäller antalet side quests som aldrig blir så många att man glömmer vad spelet går ut på. Dessutom fördelas de föredömligt i kategorierna side quests (story) och errands (ofta, men inte alltid, mer av fetch quests).

Min enda kritik är att kartan efterhand blir lite väl plotrig av ikoner samt att vissa ansiktsanimationer känns något styltiga.

Tack för ett bra och utförligt svar


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

En ny karta + boss till Hunt: Showdown så är jag nöjd för i år...

Medlem

Dying light 2 och far cry 6

Medlem
Skrivet av Gaara:

https://www.youtube.com/watch?v=1O6Qstncpnc

Det här Harry Potter spelet som visades för Ps5 såg skoj ut, längtar:D

Det där kan vara den bästa trailern hittills 😁

KoP
Medlem

Ett nytt Elder Scrolls.

Skriv svar