FZDZ - FZ DIRTZONE (EA Sports WRC klubb)

Medlem
Skrivet av 34 Anders Alm:

Kör 1080p med 1080ti kort. Bilden fryser till lite då och då. Vilka ska jag sänka så det slutar ?
Eller vilka kan jag sänka och ändå ha bra bild. Turn mirrors har jag sänkt till low, läste att det gjorde lite.

Att det fryser till då och då kan ha med shader compilation att göra, att den gör det medans du spelar. Fungerar det andra gången du kör en sträcka exempelvis så är det för att shaders nu är kompilerade för ditt system som dom ska, när det görs medans man spelar som i detta spel så blir det ofta frysningar och "stutters".

Medlem
Skrivet av Doed:

Att det fryser till då och då kan ha med shader compilation att göra, att den gör det medans du spelar. Fungerar det andra gången du kör en sträcka exempelvis så är det för att shaders nu är kompilerade för ditt system som dom ska, när det görs medans man spelar som i detta spel så blir det ofta frysningar och "stutters".

Ok, och kan man ej få dessa frysningar att försvinna ?

Medlem
Skrivet av 34 Anders Alm:

Ok, och kan man ej få dessa frysningar att försvinna ?

Här kan man läsa att de vet om problemet och jobbar på att lösa det och andra problem med prestandan på PC.

https://store.steampowered.com/news/app/1849250/view/37622546...

Medlem
Skrivet av LOVEMEISTER:

Här kan man läsa att de vet om problemet och jobbar på att lösa det och andra problem med prestandan på PC.

https://store.steampowered.com/news/app/1849250/view/37622546...

Ok, då är det på gång iaf

Medlem

Någon som testat sina gamla DR.2 bil inställningar till WRC ? Man la ju rätt många timmar på att få rätt
inställningar på varje bil man körde.

Medlem
Skrivet av MrJibblies:

Intressant, vill du utveckla varför? Vad förändrar det (är ny på bilspel men har köpt wrc o ratt)

upplevde att det var ganska långsam respons i styrningen
och ändrar man det där blir det väldigt rapp styrning
fick dock sänka utslaget på ratten betydligt för att den inte skulle bli för hispig
gick från ca 500 till 900 grader per varv eller hur man nu översätter det där

Medlem

Behöver snabb hjälp, hur kommer jag ur spelet, har precis kört vår tävling, hittar inget om exit eller avsluta spel.

Står leaderboard replay events overview sen har jag bara options and extra

Fick köra win+tab, bugg eller har jag missat något ?

Medlem
Skrivet av 34 Anders Alm:

Behöver snabb hjälp, hur kommer jag ur spelet, har precis kört vår tävling, hittar inget om exit eller avsluta spel.

Står leaderboard replay events overview sen har jag bara options and extra

Gå bara "bakåt" från huvudmenyn så frågar den om du vill lämna spelet


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

Gå bara "bakåt" från huvudmenyn så frågar den om du vill lämna spelet

Kunde ej gå tillbaka till huvudmeny hur jag än försökte.

Medlem
Skrivet av 34 Anders Alm:

Kunde ej gå tillbaka till huvudmeny hur jag än försökte.

Oki då vet jag inte, för mig har den alltid visat en promt nere på skärmen med vad olika knappar gör, "cirkel" för min del (g29 med playstation knappar) för att "gå bakåt" och även stänga spelet.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

Oki då vet jag inte, för mig har den alltid visat en promt nere på skärmen med vad olika knappar gör, "cirkel" för min del (g29 med playstation knappar) för att "gå bakåt" och även stänga spelet.

Skumt, får se nästa gång vad som händer

Medlem

Skickade en request, heter typ samma som här

brrap brrap pew pew
Skrivet av Brunkeberg:

Skickade en request, heter typ samma som här

Välkommen! Vroom vroom!


signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

Medlem

Ni som börjat på karriärläget, vad kör ni för inställningar?
Svårighetsgrader, längd på events, restarts etc?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Skall ta hem det till ps5an i närtid. Skickar en friendrequest sen, eller är det pc only?

brrap brrap pew pew
Skrivet av stenman:

Skall ta hem det till ps5an i närtid. Skickar en friendrequest sen, eller är det pc only?

Klubben är crossplay så alla är välkomna oavsett platform


signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

Medlem

Nytt spel innebär ny motivation och lust att vara med och tävla igen. RallyBjorn på racenet

Medlem
Skrivet av 34 Anders Alm:

Kör 1080p med 1080ti kort. Bilden fryser till lite då och då. Vilka ska jag sänka så det slutar ?
Eller vilka kan jag sänka och ändå ha bra bild. Turn mirrors har jag sänkt till low, läste att det gjorde lite.

Har också problem med stuttering. Kör 1440p med/high med GTX1080 och ligger på 80-100 fps men får ändå stuttering. Särskilt när något påverkar bilen mycket. T.ex när jag snuddar en snödriva eller landar efter ett hopp. Riktigt störande. Hoppas prestandafixen kommer snart.

Medlem
Skrivet av Soulless:

Ni som börjat på karriärläget, vad kör ni för inställningar?
Svårighetsgrader, längd på events, restarts etc?

Började med junior.

AI difficulty 90-100
Är lite knepigt med difficulty, Har haft den på 100 och är snabbare på vissa rallyn, och långsammare på vissa. Är väl troligtvis för att jag är bättre och sämre på olika typer av sträckor. Hoppas det blir svårare i dom högre klasserna. Ser den här junior starten mer som ett sätt att vänja mig med spelet och köra lite avslappnat

hardcore damage, inga restarts. long events.

Inget UI och självklart cockpit view.

Medlem
Skrivet av Lognoreng:

Började med junior.

AI difficulty 90-100
Är lite knepigt med difficulty, Har haft den på 100 och är snabbare på vissa rallyn, och långsammare på vissa. Är väl troligtvis för att jag är bättre och sämre på olika typer av sträckor. Hoppas det blir svårare i dom högre klasserna. Ser den här junior starten mer som ett sätt att vänja mig med spelet och köra lite avslappnat

hardcore damage, inga restarts. long events.

Inget UI och självklart cockpit view.

Nice!.

Hardcore och AI-100 såklart XD, jag velar lite om längden på events dock. Det är så mycket att göra varje vecka verkar det som, har lirat ett par veckor in och ännu inte ens fått köra bilen jag började spelet med...


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

Nice!.

Hardcore och AI-100 såklart XD, jag velar lite om längden på events dock. Det är så mycket att göra varje vecka verkar det som, har lirat ett par veckor in och ännu inte ens fått köra bilen jag började spelet med...

Kan ju bara göra en sak i veckan ändå. Dom flesta har jag inte rätt bil för. Sen så struntar jag nästan i resten, har kört något event där man kan få nya delar bara, annars fokuserar jag på mitt championship. När det gäller längden så är det väl bara en personlig preferens, men det är ju smidigt att bara avsluta och sen fortsätta vid annat tillfälle. Jag är även en sån dåre som kör F1 med 100% race length.

Medlem

Ska bli kul att tävla lite även om jag inte har så mycket tid till att köra.
Tycker dock det är synd att det inte finns fler valmöjligheter när man skapar en tävling.
Vore trevligt om man kunde ha val av sträckor hemligt/random. Tycker att man vet i förväg och kan träna tar lite av det roliga och gör det mindre rally-aktivt om ni förstår vad jag menar?
Någon som läst ifall de ska utveckla clubs framöver?


signatur

Spelar på: PC, Nintendo Switch, PS5 och iOS.
Äger även: NES, SNES, Saturn, Playstation 1,2,3,4, PSP, XBOX360.

Medlem
Skrivet av Freffo:

Hej!

Fråga till någon som vet om spelet har stöd för ”Jam Session” i onlineläget? Där man startar en server och man ser alla onlinespelare stå uppradade innan startlinjen och kör en och en efter varandra?

Jam Session fanns med i Dirt 2(inte dirt rally 2.0) så ni har ett exempel.

Tack för svar på förhand.

Nä alla verkar köra sträckan samtidigt I onlineläget.

Medlem

Grymt kul att vara igång igen! Jag är riktigt förtjust i spelet hittils, känns lika bra som DR2 fast med mer content på alla sätt!
Rallyt gick helt ok, hade lite av en mardröm på SS4 vilket man kan se i denna nya funktion i racenet😄 (jag är den blåa bilen)

https://streamable.com/k1dll7


signatur

Steam: Patch | PSN/Origin/RaceNet: PatchedPlayer | Xbox: PatchedPlayerSE | Fanatec enjoyer

Medlem

Nån mer som kört igenom skolan och hade problem med sista lektionen på asfalt? Första försöket var det inget konstigt men jag fastnade i en hårnål så jag failade och fick starta om. Från andra försöket så var det som att jag körde på snö fast det var torr asfalt. Vilket gjorde det omöjligt att klara tidmålet. På 6:e försöket var greppet som vanligt igen så jag klarade det. Underlagsbugg?

brrap brrap pew pew

Vi är redan 30 medlemmar i nya klubben vilket är grymt trevligt! Välkomna alla, gamla som nya


signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

brrap brrap pew pew

Det är lite medlemmar på racenet som jag inte känner igen, vill ni skicka ett DM blir jag glad:

Inso78
L4ppen
frewik


signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

Medlem
Skrivet av lerb:

Det är lite medlemmar på racenet som jag inte känner igen, vill ni skicka ett DM blir jag glad:

Inso78
L4ppen
frewik

Tja! Long time lurker first time poster här. Jag är en av dom skyldiga.

Har haft ett par konton på (syster)sajten swec genom åren, men har även kikat in här lite nu och då.

Racenet: fr3wik
I Steam/WRC EA: Fr3dde
Fz: Gejmerfr3ddan

Håller det ganska enkelt med ratt vid databordet. Uppgraderade från en lastgammal Logitech G25 till en beg Logitech G923 nyligen, växlar med paddlarna, no-name usbhandbroms. Lär hamna i det nedre skiktet i tävlingarna med det här prominenta sällskapet, men Sky is the limit.. eh?


signatur

EA WRC/Steam: Fr3dde
Racenet: fr3wik
Discord: fr3dde

brrap brrap pew pew
Skrivet av Gejmerfr3ddan:

Tja! Long time lurker first time poster här. Jag är en av dom skyldiga.

Har haft ett par konton på (syster)sajten swec genom åren, men har även kikat in här lite nu och då.

Racenet: fr3wik
I Steam/WRC EA: Fr3dde
Fz: Gejmerfr3ddan

Håller det ganska enkelt med ratt vid databordet. Uppgraderade från en lastgammal Logitech G25 till en beg Logitech G923 nyligen, växlar med paddlarna, no-name usbhandbroms. Lär hamna i det nedre skiktet i tävlingarna med det här prominenta sällskapet, men Sky is the limit.. eh?

Du är varmt välkommen! Logitech G923 är väl inte illa pinkat ändå! Kör så det ryker


signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

Medlem
Skrivet av lerb:

Det är lite medlemmar på racenet som jag inte känner igen, vill ni skicka ett DM blir jag glad:

Inso78
L4ppen
frewik

Tjena, L4ppen här!

Har inte köpt spelet än men siktar på att göra det, önskar att dygnet hade några fler timmar 😅

Men räkna med mig, i serien, framöver!

Skriv svar