FZDZ - FZ DIRTZONE (EA Sports WRC klubb)

Medlem
Skrivet av lerb:

Nedräkningen har börjat till försäsongen

Startskottet går vid midnatt mellan fredag och lördag!

i.imgur.com/bwqOB2k.jpg

Kul!

Har för övrigt fått en kanal i FZ/Swecs Discord så nu hoppas jag några vill hoppa in där

https://discord.com/invite/eerPEUXdUG


signatur

Xbox Series X | Nintendo Switch | Xbox One X | Xbox 360
Fanatec CSL DD 8nm | McLaren GT3 V2-ratt | CSL Elite V2-pedaler

Medlem
Skrivet av lerb:

Nedräkningen har börjat till försäsongen

Startskottet går vid midnatt mellan fredag och lördag!

i.imgur.com/bwqOB2k.jpg

Fantastiskt!

Blir en skön men vansinnig avslutning just innan jul ser jag XD


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

brrap brrap pew pew
Skrivet av Soulless:

Fantastiskt!

Blir en skön men vansinnig avslutning just innan jul ser jag XD


signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

Medlem

@lerb

Lust att lägga in länk till Discord (se ovan) i första inlägget?


signatur

Xbox Series X | Nintendo Switch | Xbox One X | Xbox 360
Fanatec CSL DD 8nm | McLaren GT3 V2-ratt | CSL Elite V2-pedaler

brrap brrap pew pew
Skrivet av KuShO:

@lerb

Lust att lägga in länk till Discord (se ovan) i första inlägget?

Fixat! Tack för fixet!

Skrivet av Lerb i första inlägget:

FZDZ Discord

På FZ/Geeks officiella discordserver finns nu en egen liten hörna för FZDZ-are som är sugna på att delta i lite mer "live" diskussion, streama sina rallyn och/eller bara snacka grus och asfalt i en röstkanal. Alla är välkomna! Vi riktar ett tack till @KuShO som gjorde detta till verklighet!

1. Följ länken - https://discord.com/invite/eerPEUXdUG
2. Acceptera inbjudan, och läs igenom regler etc för servern
3. Navigera du till textkanalen "#Kanaler och roller" och välj rollen "Dirtzone"
4. Nu har du tillgång till en underkategori på servern som heter "FZ Dirtzone", där finns text- och röstkanal att hänga i

Notera att forumtråden här på FZ.se kommer fortsätta att vara den kanal där information, resultat och eventuella förändringar kommer förmedlas.


signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

Medlem
Skrivet av lerb:

Fixat! Tack för fixet!

Perfekt beskrivning och sammanfattning! Det är några som hoppat in och vi hoppas så klart på fler


signatur

Xbox Series X | Nintendo Switch | Xbox One X | Xbox 360
Fanatec CSL DD 8nm | McLaren GT3 V2-ratt | CSL Elite V2-pedaler

Medlem

Drog igång Estland, satan vad kul! Helt rätt bilklass också för min smak.


signatur

Xbox Series X | Nintendo Switch | Xbox One X | Xbox 360
Fanatec CSL DD 8nm | McLaren GT3 V2-ratt | CSL Elite V2-pedaler

Medlem
Skrivet av KuShO:

Drog igång Estland, satan vad kul! Helt rätt bilklass också för min smak.

Låg långt efter din tid tills du försvann från ledartavlan så antar att du pausar eller har totalat i ett träd någonstans


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

Låg långt efter din tid tills du försvann från ledartavlan så antar att du pausar eller har totalat i ett träd någonstans

Hehe, har faktiskt lyckats undvika träden idag men körde bara 4 av 6 sträckor sen blev jag tvungen att ta tag i dagens alla bestyr...


signatur

Xbox Series X | Nintendo Switch | Xbox One X | Xbox 360
Fanatec CSL DD 8nm | McLaren GT3 V2-ratt | CSL Elite V2-pedaler

Medlem

Körde två time trial som uppvärmning, kändes ganska stadigt och bra.

SS01
Bara 3-4 kurvor in säger ett träd hej. Lyckades få ner farten men ändå spräckt kylare. Strax efter, ungefär 20% in, kommer i full fart på en raka och spelet tycker att jag kör närmare en random höbal än vad jag tycker. PANG! Snurrar och punka vänster fram. Så onödigt.. Fortsätter resten av sträckan på 3 hjul.

SS02-03
Går ganska rent men bilen har ingen ork och blir tröttare och tröttare.

SS04-06
Bara att maxa servicen och försöka hålla det rent resten. Går ganska bra utom några mindre avåkningar. Har satt pacenotes på earlier men tycker ändå att de ofta kommer för sent särskilt vid plötsliga 90-gradare.

Kul att vara igång igen! Gillar överlag den nya körkänslan i det här spelet.

Medlem

Btw, när man väljer rest staff i karriärläget. Varför har de lika låg stamina veckan efter? Mina är nere på rött nu och verkar inte återhämta sig trots två veckor vila.

Medlem
Skrivet av Tinardirith:

Btw, när man väljer rest staff i karriärläget. Varför har de lika låg stamina veckan efter? Mina är nere på rött nu och verkar inte återhämta sig trots två veckor vila.

Verkar vara en bugg
https://www.reddit.com/r/EASPORTSWRC/comments/17n1te3/stamina...

Medlem

Måste säga att efter hittat inställningar som passar mig så är detta spel riktigt kul.
Slår DR.2 rätt bra nu. Och alla nya SS gör det inte sämre.
Framför allt är det 2 ändringar som gjort skillnad.
Satte Soft lock OFF ( precis som jag haft i DR2 ) sen minskade jag Wheel F. samt Tire F. till väldigt låga värde.
Sen gör jag inte så stora ändringar i bil setupen, men gillar att ha runt 0.30 - 0.40 grader Toe fram. Tycker
bilen styr in bättre i kurvorna.

Medlem

Då vart Estland färdigkört.
Flöt på rätt bra men fick 5s tillägg för jag svängde lite för tidigt och stannade framför höbal på ss1. Sedan när jag backade för långt så tyckte spelet jag genat
Tog det lite väl försiktigt i slutet på ss6. ville inte åka av då.


signatur

Spelar på: PC, Nintendo Switch, PS5 och iOS.
Äger även: NES, SNES, Saturn, Playstation 1,2,3,4, PSP, XBOX360.

Medlem

Hade bra fart i Estland men tyvärr nästan en hel minut i penalties totalt. Hör fel på SS1 och svänger höger istället för vänster och glider för långt i en 90 graders höger på SS2 så där blev det 2 ggr 19s och sen gick det lite väl brett på några ställen så fick ett par stycken 5s för corner cutting också. Kul att vara igång igen så får vi hoppas att jultomten fyndar en ratt på black friday.

Edit: bara 800 km kvar till platinum trophy nu

Medlem
Skrivet av rosski:

Hade bra fart i Estland men tyvärr nästan en hel minut i penalties totalt. Hör fel på SS1 och svänger höger istället för vänster och glider för långt i en 90 graders höger på SS2 så där blev det 2 ggr 19s och sen gick det lite väl brett på några ställen så fick ett par stycken 5s för corner cutting också. Kul att vara igång igen så får vi hoppas att jultomten fyndar en ratt på black friday.

Edit: bara 800 km kvar till platinum trophy nu

Kan ju varmt rekommendera en CSL DD 8NM... Trots att Fanatec har "lite" bekymmer med lager och shipping just nu så är det en sjukt prisvärd instegsmodell i DD-världen. Para ihop den med ett par schyssta load cell och saken är biff.


signatur

Xbox Series X | Nintendo Switch | Xbox One X | Xbox 360
Fanatec CSL DD 8nm | McLaren GT3 V2-ratt | CSL Elite V2-pedaler

Medlem
Skrivet av Balkp:

Då vart Estland färdigkört.
Flöt på rätt bra men fick 5s tillägg för jag svängde lite för tidigt och stannade framför höbal på ss1. Sedan när jag backade för långt så tyckte spelet jag genat
Tog det lite väl försiktigt i slutet på ss6. ville inte åka av då.

P1 på dig just nu, du var ju inte långsam inte, snyggt kört!


signatur

Xbox Series X | Nintendo Switch | Xbox One X | Xbox 360
Fanatec CSL DD 8nm | McLaren GT3 V2-ratt | CSL Elite V2-pedaler

Medlem
Skrivet av KuShO:

Kan ju varmt rekommendera en CSL DD 8NM... Trots att Fanatec har "lite" bekymmer med lager och shipping just nu så är det en sjukt prisvärd instegsmodell i DD-världen. Para ihop den med ett par schyssta load cell och saken är biff.

Ja det är den jag sneglar på men vill ju även kunna köra lite GT7 och då sticker priset iväg lite väl med DD GT, får se om det kommer nog deal på black friday, annars får det bli en stol och begnagnad g29/g293 så länge.

Medlem

@lerb

Funderar lite på hur poängsystemet kommer se ut? Det verkar fungera lite annorlunda jämfört med Dirt Rally 2.0, om man DNFar en sträcka (säg sträcka 2 av 6 st) så kommer man inte synas i slutresultatet överhuvudtaget nu verkar det som. Oklart om det är working as intended eller om det är en bugg.

Men det blir ju lite trist om man ändå kör ett par bra sträckor och får en schysst tid och sedan drar en DNF pga. anledning och sedan syns man inte alls i någon resultatlista? Hoppas du är med på hur jag menar!


signatur

Xbox Series X | Nintendo Switch | Xbox One X | Xbox 360
Fanatec CSL DD 8nm | McLaren GT3 V2-ratt | CSL Elite V2-pedaler

Medlem

Vet inte om det tagits upp tidigare men det verkar som skadorna på bilen försvinner om man går tillbaka till huvudmenyn efter man kört en sträcka. Upptäckte att bilen inte hade några skador vid servicen vilket var helt orimligt då jag bränt in i en husvägg precis innan. Även däcken var helt nya.
På näst sista sträckan tappade jag högerdörren (jag behöver uppenbarligen förbättra min körning ) och provade samma sak för att se om det hände igen. Mycket riktigt var bilen som ny sträckan efter.
Tänker att det blir mest rättvist om alla känner till buggen så får man själv välja hur man vill göra. Alla har ju inte möjlighet att köra alla sex sträckorna på en gång så kan bli svårt att undvika.

Medlem

Estland gick sådär... Ganska bra fart men flertalet besök ute i skogen. Jag missade några noter och min kära kartläsare hosta ur sig vissa noter när jag redan var ute och avverkade skog.

brrap brrap pew pew
Skrivet av KuShO:

@lerb

Funderar lite på hur poängsystemet kommer se ut? Det verkar fungera lite annorlunda jämfört med Dirt Rally 2.0, om man DNFar en sträcka (säg sträcka 2 av 6 st) så kommer man inte synas i slutresultatet överhuvudtaget nu verkar det som. Oklart om det är working as intended eller om det är en bugg.

Men det blir ju lite trist om man ändå kör ett par bra sträckor och får en schysst tid och sedan drar en DNF pga. anledning och sedan syns man inte alls i någon resultatlista? Hoppas du är med på hur jag menar!

Vi kommer köra med egna poänglistor utanför spelet så tabellerna som är i spelet kommer inte gälla för FZDZ. Du kan gå tillbaka till förstainlägget och se hur det sett ut tidigare, vi kommer köra samma poängskala framöver med. En DNF kommer alltså resultera i noll poäng men givetvis finns man med på listan av deltagare.


signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

Medlem

Kul att vi äntligen är igång igen!

Hoppas bara att codemasters får i ordning på diverse buggar så fort som möjligt.

Uppskattar att det finns livery editor nu så man slipper åka omkring i en ful bil man vill ju ändå glida med stil

Medlem
Skrivet av lerb:

Vi kommer köra med egna poänglistor utanför spelet så tabellerna som är i spelet kommer inte gälla för FZDZ. Du kan gå tillbaka till förstainlägget och se hur det sett ut tidigare, vi kommer köra samma poängskala framöver med. En DNF kommer alltså resultera i noll poäng men givetvis finns man med på listan av deltagare.

Jo, fast är du säker på att det står att man är med i ett event om man DNFar? För som sagt så ser systemet annorlunda ut nuförtiden jämfört med DR 2.0 såvitt jag kan se iaf...

Som igår körde jag sträcka 1 och 2 men DNF i andra sträckan på ett pågående Event i Championship - jag syns inte till i leaderboard alls på det eventet iom. DNF.


signatur

Xbox Series X | Nintendo Switch | Xbox One X | Xbox 360
Fanatec CSL DD 8nm | McLaren GT3 V2-ratt | CSL Elite V2-pedaler

brrap brrap pew pew
Skrivet av KuShO:

Jo, fast är du säker på att det står att man är med i ett event om man DNFar? För som sagt så ser systemet annorlunda ut nuförtiden jämfört med DR 2.0 såvitt jag kan se iaf...

Som igår körde jag sträcka 1 och 2 men DNF i andra sträckan på ett pågående Event i Championship - jag syns inte till i leaderboard alls på det eventet iom. DNF.

Jag har en failsafe om man DNFar på sträcka 2 eller senare. Så länge man tagit sig i mål på sträcka 1 så kommer jag se att man startat rallyt. Om man DNFar på sträcka 1 så kommer jag förmodligen inte att se att man ens påbörjat rallyt men det är ju tyvärr inte något jag kan göra något åt.


signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

Medlem

Uppdatering imorgon:
https://answers.ea.com/t5/Updates/EA-SPORTS-WRC-Version-1-3-0...

Key Fixes
Updated shader compilation to support seasonal variants, to further reduce the possibility of stutter on PC.
Updated shader compilation to support weather variants, to further reduce the possibility of stutter on PC.
Made multiple stability and performance improvements across the game on all platforms.

Co-Driver
Adjusted Co-Driver call timings for the “Earliest”, “Earlier” and “Normal” settings, to deliver pace notes earlier.

The next patch after this is expected to release some time around the end of Rally Pass Season 1, in mid December.

..etc.


signatur

EA WRC/Steam: Fr3dde
Racenet: fr3wik
Discord: fr3dde

Medlem

Estland klart, gick la helt ok för mig!
Körde relativt blint och försökte fokusera på att undvika olyckor vilket gick relativt bra, dock så åkte jag på ett par i min (helt oberoende) åsikt riktigt taskiga penalties, speciellt på SS2 där jag fick äta en reset penalty på 27sek för att jag missade avfarten från asfalts-sektionen med 5-ish meter👍


signatur

Steam: Patch | PSN/Origin/RaceNet: PatchedPlayer | Xbox: PatchedPlayerSE | Fanatec enjoyer

Medlem

Hoppade rakt ner på en stolpe I [S5] DNF ...

Men Roliga Banor I WRC..

Medlem

Inte min bästa tävling i karriären. Började med punka efter bara någon kilometer på SS1 och slutade sen så här på SS5:

Medlem
Skrivet av Bborgqvist:

Inte min bästa tävling i karriären. Började med punka efter bara någon kilometer på SS1 och slutade sen så här på SS5:

youtu.be/jHPssdveqpo?si=TC1xQTgAxGAkYvR_

Det var ju dumt att köra just där då!

Skriv svar