McCrees namnbyte i Overwatch är klart – Möt Cole Cassidy

Medlem
Skrivet av Ender:

Så vitt jag vet var det du skrev en äkta killgissning, och med tanke på händelseutvecklingen en ovanligt dålig sådan.

Nej. Faktum är att varken de offentliga rättsdokumenten eller individer på sociala medier har kommit med några direkta anklagelser mot Jesse McCree. Detta i kontrast med andra tunga namn, så som Afrasiabi, Metzen, Brack och till och med Morhaime, som har anklagats för att vara skyldiga, medskyldiga eller ansvariga, för det som har pågått.

Det enda som kopplar McCree till detta, är ett fotografi och ett chattinlägg från det så kallade "Cosby Gänget", så långt som gäller vad allmänheten känner till. Självklart har vi inte tillgång till all fakta i det här fallet, och kanske är han en lika stor skitstövel som Afrasiabi, kanske inte. Men det skulle knappast var första gången någon fick sparken på grund av "public opinion".

Men innan det finns någon faktisk bevisning eller ens direkta anklagelser så tycker jag att hatmobben på nätet beter sig minst lika vidrigt som de som faktiskt står anklagade.

Medlem

Älskar hur folk i ett och samma inlägg både beskriver att vi inte har alla fakta och att det kanske finns fler bakomliggande orsaker, men att det ändå inte finns anledning till varför det sker.

Helt klockrent


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Älskar hur folk i ett och samma inlägg både beskriver att vi inte har alla fakta och att det kanske finns fler bakomliggande orsaker, men att det ändå inte finns anledning till varför det sker.

Helt klockrent

Om det är det som du har fått med dig från mitt inlägg, så tycker jag att du verkligen bör överväga att öva lite på din läsförståelse.

Medlem

Vänta, så han har inte ens blivit anklagad för någonting....och ändå ändrar dem om hans namn?
Jag måste säga, hela denna skiten med Twitter cancel culture är den största moderna cancern på Internet.

Medlem
Skrivet av legendofkarl:

Snarlikt namn är Cassidy Cole som är en medioker porrskådis 😆

Vadå finns det något annat än medioker porrskådis?

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Om det är det som du har fått med dig från mitt inlägg, så tycker jag att du verkligen bör överväga att öva lite på din läsförståelse.

Jag läser väl det som står, helt enkelt. Om du menar något annat än det du skriver, får du skriva det


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av anon_326114:

Ja tacka vet jag ni tuffa män som kulorna studsar mot.

Fy fan för folk som vill ha en dräglig arbetsmiljö med vettiga kollegor.

Hur bidrar namnbytet till en dräglig arbetsmiljö?

Medlem
Skrivet av mobmoben:

Vänta, så han har inte ens blivit anklagad för någonting....och ändå ändrar dem om hans namn?
Jag måste säga, hela denna skiten med Twitter cancel culture är den största moderna cancern på Internet.

ELLER så kanske "cancern" mest är folk som bildar sin verklighetsuppfattning utifrån en handfull inlägg här och där på nätet.

Skrivet av anon_78917:

Ingen eller Blizzard påstår att det löser någonting. Varför ska du sitta och hitta på massa dravel för att göra en dålig poäng.

Alla vet att händelsen är kvar och att det löser ingenting men man gör en tydlig markering att man anser det vara oacceptabelt. Så jävla skitnödigt att börja gråta över namnbytet.

Oj, vad du tar i. Om det inte är för mycket besvär så kan du ju läsa mitt inlägg ovanför ditt eget, där jag utvecklat mitt resonemang lite.

Skrivet av Alexraptor:

Nej. Faktum är att varken de offentliga rättsdokumenten eller individer på sociala medier har kommit med några direkta anklagelser mot Jesse McCree. Detta i kontrast med andra tunga namn, så som Afrasiabi, Metzen, Brack och till och med Morhaime, som har anklagats för att vara skyldiga, medskyldiga eller ansvariga, för det som har pågått.

Det enda som kopplar McCree till detta, är ett fotografi och ett chattinlägg från det så kallade "Cosby Gänget", så långt som gäller vad allmänheten känner till. Självklart har vi inte tillgång till all fakta i det här fallet, och kanske är han en lika stor skitstövel som Afrasiabi, kanske inte. Men det skulle knappast var första gången någon fick sparken på grund av "public opinion".

Men innan det finns någon faktisk bevisning eller ens direkta anklagelser så tycker jag att hatmobben på nätet beter sig minst lika vidrigt som de som faktiskt står anklagade.

Ok, så för att sammanfatta det hela så vet du ingenting om vad han anklagas för eller vad som hänt eftersom du inte sett någonting om det varken i offentliga dokument eller genom skvaller, vilket får dig att dra slutsatsen "guilty by accusation" och rasa över "hatmobben" på nätet.

I rest my case.

Medlem
Skrivet av anon_78917:

Precis som du börjar gråta här över att namnbytet skett menar du?

Du behöver nog reflektera lite.

Åå titta en halmgubbe, så fint att du kan bygga sånna. Han sa ingenting om att han vara ledsen över namnbytet.

Medlem

Tycker vi kan lugna oss lite med uttalanden om "woke" och "cancel culture". Om man lägger 5 minuter på att faktiskt läsa hur vi kommit till namnbytet så får vi en förklaring om att det är interna krav från arbetarna som ligger bakom det, inte bara spel för galleriet, även om det såklart kan ses som en bonus.

Blizzard har ju dessutom nu en ny policy om att inte längre döpa spelkaraktärer efter individuella utvecklare, vilket jag kan tycka kanske lutar mer åt spel för galleriet-hållet, och signalerar lite att de inte har tro på sin förmåga att undvika framtida skandaler.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Är Blizzard säkra på att nya namnet är framtidssäkert då?

Precis, tycker det är rasistiskt att han ens finns med i spelet


signatur

Allätare

Inaktiv
Skrivet av Esri:

Åå titta en halmgubbe, så fint att du kan bygga sånna. Han sa ingenting om att han vara ledsen över namnbytet.

Det kan man läsa sig till mellan raderna, var rätt uppenbart. Precis som när du också gjorde så nu.

Medlem
Skrivet av anon_78917:

Det kan man läsa sig till mellan raderna, var rätt uppenbart. Precis som när du också gjorde så nu.

Inget att läsa mellan raderna när det är DU som hittar på det och skrev det.

Medlem
Skrivet av Nioreh:

Hur bidrar namnbytet till en dräglig arbetsmiljö?

Är väl ganska tydligt? Namnet Mccree var väl mer eller mindre en hyllning till karln.
Anta att du,eller någon av dina kollegor, blivit antastad av karln. Hur kul är det då att jobba vidare med en hyllning till en total idiot?
Då är det väl bra att byta. Gör der allt bättre och allt är plötsligt en dröm? Nej. Men det är en bra handling imho...
Om han nu är skyldig.

Jag är inte nog insatt för att veta. Men jag antar att de inte sparkade honom utan lite kött på benen. Det är en egen diskussion dock.

Medlem
Skrivet av Cyberz:

Vadå finns det något annat än medioker porrskådis?

Rocco?


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

"Pleasure working with you McCree, if that is your real name".

"Don't know what you've heard...but my name's not Joel."

Stämmer, ditt namn är Cole.

Medlem
Skrivet av SypherZ:

Exakt, ser inte riktigt vad du har svårt att läsa ur min ironi av vad du citerade i förra inlägget dock. Självklart anser jag inte att namnen efter andra världskriget ska få vara kvar, det var en ironisk liknelse.

I texten du citerar nu har jag svarat i ett annat inlägg.

Kommer ej svara dig mer då du enbart vill dissekera ord för din egen njutning samt självklara feltolkningar.

Du anser att namnet ska vara kvar. Det är inte svårt att förstå. Det som är svårt att förstå är varför du tycker det. För som du själv (nu) medger tycker du namnbyten är helt ok.

Vad är din ståndpunkt egentligen?

Medlem

Mest urspårade tråden 2021?

Förövrigt kunde man inte brytt sig mindre , vem spelar ens overwatch längre.

Medlem
Skrivet av Dex:

Har aldrig förstått mig på sådana här kommentarer, fast man läser liknande på så många olika ställe angående olika saker.

Men hur vet du att dom inte fokuserar på annat också? Varför tolkar du det direkt som att dom inte gör något annat överhuvud taget? Har aldrig förstått detta så hade varit väldigt intressant och höra. Man kan ju göra mer än en sak.

Det ena utesluter liksom inte det andra.

För att felet ligger inte i namnet på karaktären. Precis samma fel som dem gör om tavla på en kvinna till frukter och i slutändan diskriminerar mer än vad dem rättar. Löjliga ändringar som ingen bryr sig om egentligen men som irriterar för dem gör så dumma grejer.

Varför dem ens använder arbetares namn på gubbar från första början är bara idiotiskt men nu har dem väll lärt sig en läxa. Kan tipsa om Asmongold som tar upp det väldigt bra i sin kritik mot Blizzard. Håller 100% med honom.


signatur

The King is Back

eld
Medlem
Skrivet av FortuN:

För att felet ligger inte i namnet på karaktären. Precis samma fel som dem gör om tavla på en kvinna till frukter och i slutändan diskriminerar mer än vad dem rättar. Löjliga ändringar som ingen bryr sig om egentligen men som irriterar för dem gör så dumma grejer.

Det viktigaste är ju att även de som själva arbetar på spelet har bett om detta, vem vill ha en daglig påminnelse och glorifiering av en sån person på sitt arbete. Att de tuttifierade målningarna blev frukter är ju inte det viktiga i det hela, det är mer att symboliskt markera lite mer att de vill flytta ifrån detta, oavsett om ledning eller chefer kommer göra rätt för sig.

De anställda vill plocka bort dessa grejjer.

Men det är ju såklart inte de enda kraven de har, fokusera på de krav som de anställda borde få igenom istället för att skratta bort de små saker de faktiskt får göra.

Skrivet av FortuN:

Varför dem ens använder arbetares namn på gubbar från första början är bara idiotiskt men nu har dem väll lärt sig en läxa. Kan tipsa om Asmongold som tar upp det väldigt bra i sin kritik mot Blizzard. Håller 100% med honom.

Fast Asmongold har ju en lite konstig position, visst säger han att sexuella trackasserier såklart är fel, men verkar inte förstå detaljerna och har dessutom ett eget sjukt grabbigt community som driver på sig själv med en hel del sexism.

Medlem
Skrivet av eld:

Fast Asmongold har ju en lite konstig position, visst säger han att sexuella trackasserier såklart är fel, men verkar inte förstå detaljerna och har dessutom ett eget sjukt grabbigt community som driver på sig själv med en hel del sexism.

Vad är det han inte förstår? Han brukar ha relativt insiktsfulla kommentarer, utifrån vad jag sett/lyssnat/läst.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

eld
Medlem
Skrivet av Dunder:

Vad är det han inte förstår? Han brukar ha relativt insiktsfulla kommentarer, utifrån vad jag sett/lyssnat/läst.

Hur en grabbig miljö blir grogrund för sexism och sexuella trackasserier, vilket var fallet på Blizzard.

Men jag kan iallafall ge honom poäng för att han ändå tror på de som gått igenom detta och inte är en av dom som direkt börjar tveka!

Medlem

Är det någon som vet vad McCree har gjort egentligen? En del i tråden säger att han är en vidrig människa, och det kansek han är, men jag har inte lyckats hitta några specifika anklagelser mot honom. Det mest specifika jag har lyckats hitta är att han på ComiCon 2013 befann sig i samma rum som ett gäng andra Blizzard anställda i det så kallade "Cosby rummet" där någon också tog en bild på dom. Sen läste jag något om en chat mellan några av männen och sexuella trakaserier men inget mer specifikt än så och jag tycket inte att det är tillräckligt med bevis för att han ska vara en vidrig människa.

Saken är så här att jag givetvis tycker att alla som utnyttjar andra ska dömas om det finns bevis, men jag gillar inte det proaktiva sättet att hantera anklagelser som började i och med me too. Jag tycker att det är fel att man ska kunna bli av med allt för att man blir anklagad för något då sanningen är att det finns missunnsamma människor som inte har några som helst problem att förstöra livet för andra för småsaker. Och skulle det vara så att McCree är oskyldig vad var det då för nytta med att byta namnet? Ska man då byta tillbaka om det visar sig att han blivit felaktigt anklagad som upprättelse?
Personligen tycker jag att den som är misstänkt för ett brott ska betraktas som oskyldig till dess att motsatsen har bevisats.
Annars kan vi ju bara avskaffa rättsväsendet och anta att alla anklagade är alltid är skyldiga och agera därefter.

För övrigt tyckar jag att Cole Cassidy är ett ganska coolt namn.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Du som är emot namnbytet är lika mycket emot namnbytet om offret vore din mamma/dotter/syster/flickvän.


signatur

I'm like you, I have no name.

Medlem
Skrivet av Dohman:

Du som är emot namnbytet är lika mycket emot namnbytet om offret vore din mamma/dotter/syster/flickvän.

Vilka/vilket offer?

Medlem
Skrivet av mobmoben:

Vilka/vilket offer?

Om du tror att hela denna incident bara är påhitt så är det din sak. Jag hoppas bara att min pik får folk att reflektera.


signatur

I'm like you, I have no name.

Medlem
Skrivet av Dohman:

Om du tror att hela denna incident bara är påhitt så är det din sak. Jag hoppas bara att min pik får folk att reflektera.

Då kan du gärna citera vad som har hänt och vem som är offret.

Medlem
Skrivet av mobmoben:

Då kan du gärna citera vad som har hänt och vem som är offret.

Gärna. McCree var döpt efter en faktisk anställd på Blizzard som varit inblandad i en skandaldrama. Offret kan jag inte namnet på, men han/hon kunde lika gärna ha varit din nära & kära. Var det något annat du ville?

Är det så viktigt att få händelsen oskedd?


signatur

I'm like you, I have no name.

Medlem

Om han var specifikt döpt efter utvecklaren så är det ju passande att byta då man förtjänar inte sån "ära". Å andra sidan om de bara råkade dela namn kan man tycka det spelar mindre roll. Alla som heter Adolf är ju inte direkt en diktator

eld
Medlem
Skrivet av Pholiage:

Om han var specifikt döpt efter utvecklaren så är det ju passande att byta då man förtjänar inte sån "ära". Å andra sidan om de bara råkade dela namn kan man tycka det spelar mindre roll. Alla som heter Adolf är ju inte direkt en diktator

Jo precis, men nu handlar det ju om första fallet, karaktären är döpt efter personen.

Skriv svar