Japansk spelstudio ger alla anställda ledigt för att spela Elden Ring

Robot
Japansk spelstudio ger alla anställda ledigt för att spela Elden Ring

Pocketpair deklarerar ”Elden Holiday”.

#Elden-ring, #From-software


Medlem

Ser det som rätt i deras yrke. Tycker det ingår i jobbet att spela stora spel o dra lärdom av det för sin egen utveckling.

Skribent

Vad händer om de går hem och spelar nåt annat istället?

Skribent
Skrivet av Joakim Kilman:

Vad händer om de går hem och spelar nåt annat istället?

Chefen sitter och bevakar deras Playstationkonto så han ser att de är online HELA tiden. XD

Sen får de stämma av på tisdag hur långt de har kommit i spelet. De ska ju minst ha ägnat 8 timmars arbetsdagar till spelet så det bör även reflekteras i progression.

Om inte är det sparken som gäller.


signatur

"Writer and Fighter"

The Ashen One

Ja detta hade aldrig hänt i Sverige. :/

Medlem
Skrivet av MyInsanity:

Ja detta hade aldrig hänt i Sverige. :/

På fredagar så spelar de vad för spel de vill eller jobbar på egna saker hos Mojang, det är alltid så, det krävs inget speciellt spel för att komma ut som du dessutom måste spela oavsett om du gillar det eller inte.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Joakim Kilman:

Vad händer om de går hem och spelar nåt annat istället?

De får väl bakläxa och får sitta med dumstruten och spela klart.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av MyInsanity:

Ja detta hade aldrig hänt i Sverige. :/

I Japan har man vanligtvis 10 dagar semester per år så vi har det ganska mycket bättre då vi kan ta en vecka semester istället.

Medlem
Skrivet av MyInsanity:

Ja detta hade aldrig hänt i Sverige. :/

Med all annan ledighet vi har, varför skulle det?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

eld
Medlem
Skrivet av Soulless:

Med all annan ledighet vi har, varför skulle det?

Alltså, det är konstigt att folk tror att det är konstigt, det brukar delas ut lite ledighet och paus efter många år av utveckling av ett spel.

Varken konstigt eller jättemycket, det handlar ju bara om två dagar här.

Medlem
Skrivet av eld:

Alltså, det är konstigt att folk tror att det är konstigt, det brukar delas ut lite ledighet och paus efter många år av utveckling av ett spel.

Varken konstigt eller jättemycket, det handlar ju bara om två dagar här.

Vet inte vad du menar?

Det är väl inte alls vanligt att ett företag get sina anställda ledigt för att ett annat företag nyss avslutat ett stort projekt?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

eld
Medlem
Skrivet av Soulless:

Vet inte vad du menar?

Det är väl inte alls vanligt att ett företag get sina anställda ledigt för att ett annat företag nyss avslutat ett stort projekt?

AAH, jag missade helt att det inte var fromsoftware det handlade om!

Medlem

Var det inte Square eller Nintendo som fick alt annat än positiva reaktioner ifrån Japanska staten då då de släppte ett Final Fantasy eller om det var ett Zelda spel på en vardag och hur många skolungdomar som helst skolkade för att stå i kö för att köpa spelet?
Förmodligen FF6 men osäker. Efter det la de release dagarna på dagar som inte var vanliga skoldagar. Men det verkar knappast vara så mer.

Vem vet, chefen kanske var en av dem som skolkade 1994 då FF6 kom ut. Inte så troligt men ja man vet ju aldrig.

Medlem
Skrivet av Joakim Kilman:

Vad händer om de går hem och spelar nåt annat istället?

Då får vi en ny twist på nästa variant av Soul spelen. Kanske ett inslag av Star Citizen eller Lost Ark eller Cities: Skylines.
Kanske blir lite kaos men skulle inte skada med lite mer anpassningsbara kameravinklar ibland.

Hade nog vart ganska kul att se karaktärer från Elden Ring försöka gå genom osynliga väggar i Cities: Skylines.
Första kvarten eller så.

Skribent
Skrivet av hACmAn:

Var det inte Square eller Nintendo som fick alt annat än positiva reaktioner ifrån Japanska staten då då de släppte ett Final Fantasy eller om det var ett Zelda spel på en vardag och hur många skolungdomar som helst skolkade för att stå i kö för att köpa spelet?
Förmodligen FF6 men osäker. Efter det la de release dagarna på dagar som inte var vanliga skoldagar. Men det verkar knappast vara så mer.

Vem vet, chefen kanske var en av dem som skolkade 1994 då FF6 kom ut. Inte så troligt men ja man vet ju aldrig.

Jag har för mig jag läst att det där är en myt som uppstod här i väst? Däremot så släpper de mycket riktigt spelen på helgdagar för att folk då kan åka och köpa spelen = bra försäljning.

Jag kan dock inte hitta källan på detta nu...


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag har för mig jag läst att det där är en myt som uppstod här i väst? Däremot så släpper de mycket riktigt spelen på helgdagar för att folk då kan åka och köpa spelen = bra försäljning.

Jag kan dock inte hitta källan på detta nu...

Kan säkert vara en myt. Låter inte helt ologiskt.

1
Skriv svar