Det blir en trilogi för Final Fantasy VII-remaken, men Square Enix övervägde två spel

Robot
Det blir en trilogi för Final Fantasy VII-remaken, men Square Enix övervägde två spel
Medlem

Ja inte undra på att spelet på sina Ps1 dagar tog upp 3 skivor !!!

Medlem
Skrivet av Gaara:

Ja inte undra på att spelet på sina Ps1 dagar tog upp 3 skivor !!!

Det var snarare pga alla videos som låg på skivorna, på den tiden tog dom rejält med plats.


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Jag som inte är insatt i denna serie, om nu ursprungliga FF VII rymdes inom ett spel, varför dela upp ett spel till tre?


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem
Skrivet av Issue:

Jag som inte är insatt i denna serie, om nu ursprungliga FF VII rymdes inom ett spel, varför dela upp ett spel till tre?

£€¥$


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av Issue:

Jag som inte är insatt i denna serie, om nu ursprungliga FF VII rymdes inom ett spel, varför dela upp ett spel till tre?

Längre utvecklingstid, större koncept och de vill tjäna in lite pengar mellan. Känns inte så logiskt att jobba på ett spel i 12 år utan intäkter.
Sedan var del 1 av remaken bra mycket större än början av gamla spelet. Första delen av remaken tog ca 80 timmar för mig att göra allt. Hela gamla FF VII tog ca 90 timmar att göra allt på.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Längre utvecklingstid, större koncept och de vill tjäna in lite pengar mellan. Känns inte så logiskt att jobba på ett spel i 12 år utan intäkter.
Sedan var del 1 av remaken bra mycket större än början av gamla spelet. Första delen av remaken tog ca 80 timmar för mig att göra allt. Hela gamla FF VII tog ca 90 timmar att göra allt på.

Varför gjorde dom det så? Kunde dom inte gjort det kortare?


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Varför gjorde dom det så? Kunde dom inte gjort det kortare?

Fläskade ut med nytt material, så de gamla fansen hade något extra att se fram emot också. Det var värt varenda sekund.

Mjölka mjölka .3 gånger pengarna mums


signatur

New life, New hope

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Fläskade ut med nytt material, så de gamla fansen hade något extra att se fram emot också. Det var värt varenda sekund.

Tyckte inte jag Som gammalt fan alltså


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Tyckte inte jag Som gammalt fan alltså

Nä, alla tycker olika. Jag hade själv aldrig ens rört spelet om det inte varit nytt i det. Orka köra exakt samma spel igen.

Medlem
Skrivet av kalle.lindestrom:

Mjölka mjölka .3 gånger pengarna mums

Vill inte låta grov... men om du är gör ett bra jobb så finns det många som är villiga bli mjölkade

Och SquareEnix gjorde ett fantastiskt bra jobb i detta fall


signatur

-Dictated but not read.

Medlem
Skrivet av Issue:

Jag som inte är insatt i denna serie, om nu ursprungliga FF VII rymdes inom ett spel, varför dela upp ett spel till tre?

Därför att jag ville det.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Nä, alla tycker olika. Jag hade själv aldrig ens rört spelet om det inte varit nytt i det. Orka köra exakt samma spel igen.

Vet inte ens hur många ggr jag spelade igenom originalet med en kompis. Var 13 när det kom till Europa och är ett av mina absolut varmaste spelminnen.

Nötte strider som små illrar i Midgard för att kunna överleva (och lära sig) Beta från Midgard Zolom i början av spelet. Vart helt klart en praktisk skill att få tidigt.

Minns också hur vi drog igång Knights of the round och gick och gjorde mackor. Vill minnas att skiten tog tusen år och att det inte gick att skippa animationerna. Good times.

Ska köra igenom remaken men väntar tills den är ute i sin helhet.

Medlem

Spelade aldrig originalet men gillade första delen remaken även fall striderna va ganska tråkiga! Segt att man behöver vänta så länge mellan delarna bara.

Medlem
Skrivet av Deekar:

Spelade aldrig originalet men gillade första delen remaken även fall striderna va ganska tråkiga! Segt att man behöver vänta så länge mellan delarna bara.

Är lite nyfiken hur Remake:n upplevs och tolkas av någon som inte spelat det. Jag har svårt att förstå hur någon som inte spelat originalet hade kunnat förstå ens hälften av vad Sephiroth säger.
Så jag tolkat det är att Remake är en uppföljare till originalet av något slag, snarare än en faktisk 'Remake' baserat på vad vissa karaktärer säger osv under spelets gång, och att "Remake" är en beskrivning av händelserna. Jävligt missledande imo, men samtidigt, om de lyckas göra Rebirth bra så finner jag det vansinnigt coolt.

Antingen blir det svincoolt eller svindåligt i slutändan.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Längre utvecklingstid, större koncept och de vill tjäna in lite pengar mellan. Känns inte så logiskt att jobba på ett spel i 12 år utan intäkter.
Sedan var del 1 av remaken bra mycket större än början av gamla spelet. Första delen av remaken tog ca 80 timmar för mig att göra allt. Hela gamla FF VII tog ca 90 timmar att göra allt på.

Du menar att spela sig igenom FF remake är ca 35h med content och och original FF7 var ca 100h att ta sig igenom det för den normala spelaren? Om man vill maxa FF7 utan guider mm så pratar vi om 100 tals timmar, och med guider med för det tar mycket tid att lvl materias fixa rng loot mm.....

3 delar handlar bara om att tjäna mer pengar....

Skrivet av Deekar:

Spelade aldrig originalet men gillade första delen remaken även fall striderna va ganska tråkiga! Segt att man behöver vänta så länge mellan delarna bara.

Moderna FF strider är väldigt tråkigt, bara hålla ner knappen combat....
Turn based combat är mycket roligare när det är väl gjort.

Medlem
Skrivet av Sille:

Du menar att spela sig igenom FF remake är ca 35h med content och och original FF7 var ca 100h att ta sig igenom det för den normala spelaren? Om man vill maxa FF7 utan guider mm så pratar vi om 100 tals timmar, och med guider med för det tar mycket tid att lvl materias fixa rng loot mm.....

3 delar handlar bara om att tjäna mer pengar....

Moderna FF strider är väldigt tråkigt, bara hålla ner knappen combat....
Turn based combat är mycket roligare när det är väl gjort.

Inte mycket för turn-based heller men i detta fall hade de kanske varit roligare. Hade hellre sett hack n slash ala Devil may cry!

Medlem

Med tanke på takten i spelet så hade ju nog helst sett 4 delar.
Men nu har man ju fått binda en relation till många av karaktärerna, så det kanske inte är så problematiskt att öka takten.

För de som inte spelat de tidigare spelen så finns det nog väldigt mycket material utanför spelet och kommande mobil spel som fyller i de luckorna, även om remaken i sig nog går bra utan detta.

Jag älskar FF7 så det får gärna bli 40 spel så länge som det är bra och utvecklar världen så som i senaste, men jag kan förstå att det finns gamla konservativa fans som tröttnat och bara vill att det ska vara över så fort som möjligt.

Medlem
Skrivet av Proximately:

Därför att jag ville det.

Haha, ringde de upp dig och frågade hur många delar du ville ha? Schysst!

Medlem

Square har tappat mig. Jag var så taggad och blev så besviken på allt de gjort (i mitt tycke) fel. Det känns som att vad de än visar upp härnäst kommer jag att vara rejält skeptisk.

Medlem

Tycker de är riktigt kul att dem väljer sequel spåret 🙂 man vet inte hur det kommer spela ut sig. Det vi vet är att alla major locations kommer vara med men inte i den ordningen som OG hade.

Medlem

Det har kostat ganska bra det här för Sony. Det är fortfarande konsol exklusivt för PlayStation. Men men. Det finns andra fiskar i havet som kommer till Xbox med. Färre och färre japanska spel hoppar över Xbox.

Medlem
Skrivet av Sille:

Du menar att spela sig igenom FF remake är ca 35h med content och och original FF7 var ca 100h att ta sig igenom det för den normala spelaren? Om man vill maxa FF7 utan guider mm så pratar vi om 100 tals timmar, och med guider med för det tar mycket tid att lvl materias fixa rng loot mm.....

3 delar handlar bara om att tjäna mer pengar....

Inte riktigt va?

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Haha, ringde de upp dig och frågade hur många delar du ville ha? Schysst!

Japp! Samtalet nedan är egentligen klassificerat material, men jag är ganska snäll idag.

Citat:

Square Enix: Hello, is this #CENSORED#?
Jag: Maybe.
SE: We know it's you. Please tell us... if Final Fantasy VII got a remake, how should we tell the story?
J: Pi.
SE: Sorry?
J: PIE! (för att det är roligt, hihi)
SE: Oooh... but... that's not a whole nu...
J: After 3 it's the realm of your imagination. Do I have to tell you everything?
SE: I'm sorry my Lor#CENSORED#. We will get on it right away.

Så nu vet du det.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Är lite nyfiken hur Remake:n upplevs och tolkas av någon som inte spelat det. Jag har svårt att förstå hur någon som inte spelat originalet hade kunnat förstå ens hälften av vad Sephiroth säger.
Så jag tolkat det är att Remake är en uppföljare till originalet av något slag, snarare än en faktisk 'Remake' baserat på vad vissa karaktärer säger osv under spelets gång, och att "Remake" är en beskrivning av händelserna. Jävligt missledande imo, men samtidigt, om de lyckas göra Rebirth bra så finner jag det vansinnigt coolt.

Antingen blir det svincoolt eller svindåligt i slutändan.

Jag tror att vi som upplever spelet utan att spela orginalet får rätt upplevelse i att meningen är inte att man ska förstå det fullt ut ännu som de har designat den här Remake versionen av Final Fantasy VII.

Medlem
Skrivet av Proximately:

Japp! Samtalet nedan är egentligen klassificerat material, men jag är ganska snäll idag.

Så nu vet du det.

Tack för att du delar med dig av topphemligt material så vi får komma bakom kulisserna på beslutsfattande på högsta nivå!

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Tack för att du delar med dig av topphemligt material så vi får komma bakom kulisserna på beslutsfattande på högsta nivå!

Du är så välkommen! ;D


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Jag hade uppskattat det tror jag om dom hottade upp grafiken på originalet osv - kanske spela in originalmusiken igen med megafet mix osv osv.

Men som det är tycker jag FVII remake varken fångar originalet så värst bra eller känns nostalgsikt, samtidigt som det också känns ålderdomlingt eller bara som ett dåligt spel.

Fattar inte hur man tänkt med dom här jävla spelen
Dom har ändrat allt som borde varit kvar, och har kvar allt som bara känns trött.

Huva. Hade dom gjort detta med en fjärdedel av budgeten så tror jag det hade varit dubbelt så bra

Det här kriget som utvecklare av moderna JRPG's utkämpar emellan ett taktiskt/strategiskt turbaserat stridssystem, och ett som är mer aktivt och 'actionigt' också... Det verkar inte finnas något slut på det

Nästan alltid så blir det för snabbt/aktivt för att kännas gött taktiskt och för styltigt 'command' baserat för att det ska kännas gött actionigt.

Poängen med turbaserade system är att man göra avvägda val - om man tar bort den möjligheten SÅ VARFÖR HAR NI ETT JÄVLA TURBASERAT SYSTEM I GRUNDEN?!

Det är ju som att försöka 'förbättra' shack igenom att lägga till en tredje snubbe som står typ 6 meter bort och sular apelsinskivor som kastar om pjäserna... Eller typ försöka 'hotta upp' Risk igenom att sätta sig i ett hopptält när man spelar....

ACTION!


signatur

subterranean homesick alien

1
Skriv svar