Onlinefunktionerna för Dark Souls: Prepare to Die Edition på pc stängs permanent

Robot
Onlinefunktionerna för Dark Souls: Prepare to Die Edition på pc stängs permanent

Systemet är helt enkelt för föråldrat.

#Dark-souls, #From-software, #nyhetstips


Medlem

Innebär det att man inte kan spela alls? Man kan väl "lida" i ensamhet? 😄

Skribent
Skrivet av Weeks_death:

Innebär det att man inte kan spela alls? Man kan väl "lida" i ensamhet? 😄

Precis, det går fortfarande att lira ensam offline

Medlem

Ok. Låt gå. MEN, kan man då få slippa pop up-rutan om att "game will start offline" osv? Man drar sig för att utföra strategier som går ut på att quitta ut p.g.a. att spelet alltid vill göra en onlinecheck och tala om för en att det startas offline.

Medlem

Vila I frid Å du gamla du fria du fjärran grymma spel!

Medlem
Skrivet av Witchfinder:

Ok. Låt gå. MEN, kan man då få slippa pop up-rutan om att "game will start offline" osv? Man drar sig för att utföra strategier som går ut på att quitta ut p.g.a. att spelet alltid vill göra en onlinecheck och tala om för en att det startas offline.

Blockera spelet i brandväggen så gör den ingen onlinecheck och man slipper meddelandet har jag för mig.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av Witchfinder:

Ok. Låt gå. MEN, kan man då få slippa pop up-rutan om att "game will start offline" osv? Man drar sig för att utföra strategier som går ut på att quitta ut p.g.a. att spelet alltid vill göra en onlinecheck och tala om för en att det startas offline.

Vad spelar det för roll? Varför drar du dig ifrån att göra dina tester?


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Vad spelar det för roll? Varför drar du dig ifrån att göra dina tester?

Tester? T.ex. om man vill göra en sån sak som att farma crystal lizards i great hollow så får man quitta ut och starta om typ 30-50 gånger, då gör onlinechecken att man drar sig för att genomgå processen så många gånger.

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Blockera spelet i brandväggen så gör den ingen onlinecheck och man slipper meddelandet har jag för mig.

Ah, det ska jag testa!

Medlem
Skrivet av Witchfinder:

Tester? T.ex. om man vill göra en sån sak som att farma crystal lizards i great hollow så får man quitta ut och starta om typ 30-50 gånger, då gör onlinechecken att man drar sig för att genomgå processen så många gånger.

Vadå, respawnar crystal lizards? Visste inte det.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Vadå, respawnar crystal lizards? Visste inte det.

Varierar beroende på titel i serien, men exempelvis DSII SotFS respawnar varje lizard till dess att man har haft ihjäl den, om du sätter dig vid en bonfire. I Demon Souls respawnar de 3 gånger oavsett om du lyckas ha ihjäl dem eller ej.

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Vadå, respawnar crystal lizards? Visste inte det.

Just i great hollow så är en del av dem på slumpmässiga ställen, man missar dem ofta/hinner inte fram etc, så då får man reloada för att få fram dem igen. Men när de väl dött en gång i 1:an är de borta för alltid.

Medlem

Det har verkligen varit en soppa med onlinefunktionen i pc-versionerna. Jag kör mycket online, alla ds-spel, men på konsol. Men jag lider verkligen med alla dark souls-fans som lirar på PC.

1
Skriv svar