Mayday Xbox - we have a problem?

Medlem

Förstår inte trådskaparen riktigt.

Hur ser du på spelmarknaden i sig? Spottar företag ur sig spel som likt en cloetta fabrik.

Exempel GTA V hade en cykel på par år i develop + marketing vilket slutade på ca 250+ miljoner dollar. Innan release och return på det.

Xbox kommer simma lungt som tidigare, sen måste man skilja på studio dom köpt och deras spel. Vad jag vet så jobbar dom helt independent utan att MS lägger sig. Så även med Inxile och Brian Fargo. Han hade en vision om remakes och var det MS hakade på och i stort sett köpte.

Varje titel som släpps är lite do or die för en studio, tror i snitt så kostar det 60-80 miljoner dollar. Om företaget inte är nöjda är det indirekt sucide och släppa det för studion. MS må vara MS med mycket pengar men det är företag med intresse av aktieägare att tjäna pengar. Något som kostar stora pengar men noll i return kommer försvinna.

En annan sak jag tror påverkat många är släppet av U5 steget upp är enormt och studios en del valde säkert att byta upp.

Sen finns det andra faktorer tex Halo studion eller andra gamla utvecklare. När Halo kom var det hett stoff, samma utvecklare står inför en ny generation med gamers som har helt andra krav.

MS kommer fortsätta leverera helt utan problem, att man köoer studios har mer med man vill ha kakan och äta den. Så ser inte 2023 som något speciellt för MS. Gamla skutan glider vidare.

Medlem

Det är roligt med en tråd som handlar om AAA titlar (som om det måste vara det bästa och det alla vill ha). Och sedan ställer xbox mot playstation, där ingen av dom har släppt speciellt många nya AAA titlar sedan deras senaste konsoler dök upp. Xbox har Forza Horizon 5, Halo Infinite, Flight Simulator medan Playstation har GoW: Ragnarok, Horizion: Forbidden west, Gran Turismo 7 och Ratchet and Clank. Är ju ingen jätteskillnad mellan antalet.

Den mera intressanta frågan är väl: Är AAA-titlar lika intressanta/relevanta idag som för 10 år sedan? Är ju tyvärr inte dom som driver på utvecklingen längre, mer än grafiskt.

Medlem

Tragiskt att se att FZ också har blivit en konsolkrigarsida. Varenda jävla kommentarstråd är full av folk som klagar på den "andra sidan".

Återgå till att gilla spel istället för att klaga på den box ni maniskt ogillar. Annars blir FZ bara ännu en skitsida för incels.

Tack för mig.


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Medlem
Skrivet av PFC Hudson:

Tragiskt att se att FZ också har blivit en konsolkrigarsida. Varenda jävla kommentarstråd är full av folk som klagar på den "andra sidan".

Återgå till att gilla spel istället för att klaga på den box ni maniskt ogillar. Annars blir FZ bara ännu en skitsida för incels.

Tack för mig.

Ska vi slänga in Nintendo som leder med plattformsunika titlar, där har vi väl mest hat för barnslighet?

Medlem

MS behöver inte stressa fram några exklusiva spel när andra sidans spel ändå börjat släppas på PC. 😉😆

Nya Forza visas iaf upp den 25:e och 26:e.

eld
Medlem
Skrivet av HompiStompi:

Kanske där grundproblemet ligger, microsoft själva och deras krigare har svårt att se problemet. Önskar fortfarande jag ska få valuta för min prenumeration av GP men än så länge håller jag mig till PS5:an.

Förhoppningsvis kan Starfield bli bra, men det är bara det spelet jag ser fram emot med under 2023 från MS.

Dock tycker jag det är ganska svalt från Sonys egna studior detta år med, visst kommer det riktiga blockbusters som Spiderman 2 och tredje parts spel som Final Fantasy XVI. Får hoppas de håller måttet så man har att spela !

Men å andra sidan så har xbox gett sig in för hela resan, de ger inte upp innan det fått rullning jämfört med tex. stadia där google gav upp innan det ens fått chansen att få liv.

Det kan ta ett tag, speciellt med de studios de köpt upp, De har dock haft otur med sina stora IP'n, IP'n som en gång i tiden var lika stora som last of us eller horizon.

eld
Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Så du räknar verkligen med deathloop som ett spel som MS legat bakom?

Förklara för folk hur Deathloop inte är gjort av en xbox-studio.

Skrivet av eld:

Förklara för folk hur Deathloop inte är gjort av en xbox-studio.

Att säga att MS ligger bakom det när det redan var så gott som klart innan Zenimax blev uppköpta av MS är väl endå lite av en stretch.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Inaktiv
Skrivet av eld:

Förklara för folk hur Deathloop inte är gjort av en xbox-studio.

Med den logiken så är det asså Sony som har gjort Halo.

Medlem
Skrivet av eld:

Förklara för folk hur Deathloop inte är gjort av en xbox-studio.

Intressant att en "Xbox-studio" bestämde sig för att göra Deathloop tidsexklusivt för PS5 det första året. Riktigt schysst av dem!

Medlem
Skrivet av HompiStompi:

Med den logiken så är det asså Sony som har gjort Halo.

Bungie gjorde spelet, stor del va fixat av det innan Xbox köpte Bungie.
Det va tänkt att släppas till Playstation också men blev inte så då Xbox köpte det innan.
Precis som dom gjort med Bethesdas spel.

Nu va ju Deathloop typ klart när Microsoft köpte dom, Sony har haft mer att säga till om angående Deathloop än vad Microsoft har haft.

Medlem

Med xbox får man precis som med MS en känsla av sen till partyt.
MS har bra grejer men vissa saker känns väldigt "sen till partyt", tyvörr har xbox hamnat i den kategorin nör det gäller spel.

Oavsett vad man tycker om Sonys excljsiviteter och satsningar så är det endå klass skillnad jämfört med xbox.

Varför kommer inte MS ut med en VR enhet för xbox tex? Största anledningen är att dom besitter inte teknik för att göra det "ekonomiskt försvarbart". Dom har sin utdöda WMR plattform och sin Hololens som aldrig blev nåt konsumentinriktat.
Dom hade Alt space, som nu lades ner. Nått som Phil spencer förmodligen inte ens visste excisterade. Eftersom han hade kunnat göra en jämförelse när han sa om Meta "Metaverse är ett dåligt spel" med hur myclet bättre MS alternativ var.
Medans Sony 2016 lyckades tråckla ihop en VR platform som trots var ett enda stort bökande av olika lösningar blev framgångsrik så man fortsätter. Det ör en vilja av att vilja skapa nytt

Sen MS uppköp av spelstudios, det ger ju inget till xbox sidan som dom annars inte skulle fått, utan det är bara för att säkra framtida projekt ska bli exclusiva. Xbox plattfrmen hade ju fått framtida diablo, cod mm iaf 🤷‍♂️

Känns som MS har svårt att komma på nytt, man hoppar bara på trender som andra redan bäddat för. Även det har lett till nedläggningar från MS sida.
Jag tror xbox i framtiden är en tjänst enbart, möjligtvis med en streamingsticka. Om det inte vänder.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Molotov:

Jag tror xbox i framtiden är en tjänst enbart, möjligtvis med en streamingsticka. Om det inte vänder.

Tyvärr är det min känsla också. Microsoft bryr sig varken om fysiska spelreleaser eller om konsolen, eller "the plastic" som Phil Spencer lite raljant brukar kalla den. De är tjänstefokuserade, vilket är naturligt givet vilket företag de är. Jag hoppas att Xbox förblir en spelkonsol under lång tid framåt, jag har trots allt spelat på Xbox ända sedan den första konsolen lanserades i Sverige vilket snart är 21 år sedan. Men min känsla är att framtiden ser annorlunda ut. Särskilt som Microsoft aldrig tjänat några pengar på konsolerna.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Molotov:

Varför kommer inte MS ut med en VR enhet för xbox tex?
...
Jag tror xbox i framtiden är en tjänst enbart, möjligtvis med en streamingsticka. Om det inte vänder.

Ja, att lämna fältet öppet för Sony gällande VR är märkligt! Speciellt andra rundan nu tycks de stå handfallna när Sony bara växlar upp! De behöver unikare spelupplevelser, både gällande "traditionell" gaming och annat som VR! Hursom har jag tänkt i samma banor, att detta kanske är sista konsolgenerationen för Xbox och i framtiden har de bara en sticka med Game Pass streaming. Nu när de packar in det i gamingskärmar och TV-apparater verkar det närmare än en tror.

Medlem

Jag har verkligen inte någon "häst" alls i det här mellan Xbox och Playstation, jag sitter på både XSX och PS5 samt en hyfsade PC och en Switch....Tidigare så har jag alltid tenderat att gravitera till Xbox (även under One-eran) när det kommer till att spela tredjepart och över lag så tycker jag att upplevelsen att spela på Xbox varit väldigt härlig genom åren, gamepass var fantastiskt när det kom och har nu vuxit till ett monster och i början av den här generationen så gillade jag min XSX mer än PS5, den kändes mer stabil, designen och det faktum att jag aldrig hörde den gjorde mig alldeles varm inombords.

Men, saker och ting har förändrats. Jag hoppades verkligen på att de skulle få tummen ur med alla de här exklusiva som det pratades om så mycket i början av generationen, men inget hände. Starfield sköts på framtiden...State of Decay 3? När hörde vi senast något om det? Gears? Har man helt släppt den serien eller? Man har köpt upp massor av studios men har absolut ingenting att visa upp än och mitt tålamod har ärligt talat börjat tryta. Så även med gamepass, sure det är fortfarande en oerhört bra deal men när ska jag spela allt? Jag har redan en stor backlogg och att då klämma in några titlar från gamepass här och där...? Funkar inte riktigt för mig, sen tycker jag också att även om det är trevligt med att man ska få exklusiva spel dag 1 så spelar det ju inte så stor roll när det aldrig släpps något...

Jag har också landat någonstans i att jag nog gillar själva ekosystemet mer på Xbox, men spelen gör att jag ändå väljer PS i större utsträckning idag.

Medlem

Imorgon kl 22:00 vet vi datum på 4st av dem inom 5 månader. Starten i alla fall på floden.

Medlem

Tyvärr kommer microsoft aldrig komma ikapp Sony då Sony döda Microsoft förra generationen med 3/1 till sonys fördel. Alla som köpte en ps4 runt 120miljoner kommer fortsätta köpa ps5 för att behålla sitt stora spel föråd för kunna lira vidare spelen på nya konsollen med bättre grafik. Jag är en av dessa människor. Blir för dyrt att gå över till xbox nu när jag har cirka 150 spel som jag köpt på ps3, ps4 och ps5an totalt. Tror de flesta är som mig. Jag kan lira alla spel sen 2007 på ps5an.

Tyvärr har Sony redan vinnit den här generationen trots bara 2år har gått. 30miljoner mot 15 bara. Ni ser ju skillnaden.

Medlem
Skrivet av submariner:

Tyvärr kommer microsoft aldrig komma ikapp Sony då Sony döda Microsoft förra generationen med 3/1 till sonys fördel. Alla som köpte en ps4 runt 120miljoner kommer fortsätta köpa ps5 för att behålla sitt stora spel föråd för kunna lira vidare spelen på nya konsollen med bättre grafik. Jag är en av dessa människor. Blir för dyrt att gå över till xbox nu när jag har cirka 150 spel som jag köpt på ps3, ps4 och ps5an totalt. Tror de flesta är som mig. Jag kan lira alla spel sen 2007 på ps5an.

Tyvärr har Sony redan vinnit den här generationen trots bara 2år har gått. 30miljoner mot 15 bara. Ni ser ju skillnaden.

Även om siffrorna du beskriver stämmer så missar du lite hur deras affärsmodeller ser ut, visst, Sony är större men MS har gjort en hel del bra denna generation pga att de var tvungna att förändra sin modell för att hänga med Nintendo och Sony. De har en bit kvar men jag tror de lyckas till slut.

Skribent
Skrivet av gundemannen:

Det är roligt med en tråd som handlar om AAA titlar (som om det måste vara det bästa och det alla vill ha). Och sedan ställer xbox mot playstation, där ingen av dom har släppt speciellt många nya AAA titlar sedan deras senaste konsoler dök upp. Xbox har Forza Horizon 5, Halo Infinite, Flight Simulator medan Playstation har GoW: Ragnarok, Horizion: Forbidden west, Gran Turismo 7 och Ratchet and Clank. Är ju ingen jätteskillnad mellan antalet.

Den mera intressanta frågan är väl: Är AAA-titlar lika intressanta/relevanta idag som för 10 år sedan? Är ju tyvärr inte dom som driver på utvecklingen längre, mer än grafiskt.

Jag har faktiskt själv gått i de här funderingarna och undrar om det inte kommer bli ett paradigmskifte där fokus flyttas från AAA-titlarna? Även om det är välproducerade produktioner så är det i stort sätt samma spel vi får år efter år med några små variationer. Jag gillade förra GoW, men känner inget direkt sug efter 2an på grund av att det känns och ser ut som förra GoW med bättre grafik och ny story. Det är samma med Forza Horizon på Xbox, älskade förra spelet men kände att 4an var för mycket av samma. Som du skriver är det inte dessa som driver spelmediet framåt, utan det är mindre produktioner som vågar prova nya saker.

Med det sagt finns det förstås plats för AAA-titlar också.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag har faktiskt själv gått i de här funderingarna och undrar om det inte kommer bli ett paradigmskifte där fokus flyttas från AAA-titlarna? Även om det är välproducerade produktioner så är det i stort sätt samma spel vi får år efter år med några små variationer. Jag gillade förra GoW, men känner inget direkt sug efter 2an på grund av att det känns och ser ut som förra GoW med bättre grafik och ny story. Det är samma med Forza Horizon på Xbox, älskade förra spelet men kände att 4an var för mycket av samma. Som du skriver är det inte dessa som driver spelmediet framåt, utan det är mindre produktioner som vågar prova nya saker.

Med det sagt finns det förstås plats för AAA-titlar också.

Sålänge det finns plats för alla möjliga olika upplevelser som sagt. Jag kan dock tycka att det inte behöver ändras alldeles för mycket heller till en uppföljare, bara för ändrandets skull. Samtidigt som jag själv vill få iaf nån form av nyhetskänsla. Det är svårt det där och jag förstår ju absolut varför det inte vänds upp och ner på stora dyra AAA-produktioner inför uppföljaren.

Hade dock varit grymt trist utan indiespel och ett av mina favoriter hittills den här generation är nog The Pathless. Spring å köp om ni inte redan gjort det;)!

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Neverwild:

Ori spelen är ju inte gjorda av en Xbox studio utan är en tredjeparts studio dom gjort dom.

Det är under Xbox Game Studios Publishing som är en del av Xbox Game Studios. Xbox finansierade, äger IP:t, hjälpte till med utvecklingen och publicerade spelet. Räknar du Spiderman (2018) som ett PlayStation-spel?

Skrivet av Bennii:

Jag spelar på Xbox, och gillar Gamepass lika mycket som du gör, men jag kan samtidigt vara kritisk när det faktiskt är en svacka. Många av de spelen du listar är spel jag själv älskar (Wasteland 3, Tell me why, As dusk falls m.fl) men samtidigt kanske inte de spelen man förväntar sig från en gigant med stora ambitioner.

En stor utgivare som Xbox ska ha stora AAA-titlar varvat med utfyllnad, men hela 2022 är bara utfyllnad (och Ghostwire Tokyo som för tillfället är Playstation exklusivt så dumt att nämna i en Xbox-diskussion 😀 )

Tittar vi på 2021 kan vi direkt ta bort Quake för det är en 25 år gammal remaster. Halo lovade mycket och uppfyllde en del, men failade som den live service den var tänkt att bli. Flight Sim är säkert en fantastisk upplevelse, men otroligt smalt och nischat som spel sett.

Så även om du har en fin lista där med några helt otroliga upplevelser tycker jag samtidigt att den bara bekräftar att Microsoft som AAA-publisher faktiskt har mycket att bevisa.

Som jag skrev tidigare. 2023 är året de måste leverera.

Jag kan också vara kritisk när det är befogat. Men att inte se att Xbox släpper spel, bra spel, eller inte kunna se varför många av de s.k storspelen dröjer tycker jag är bortom att vara kritisk. Många av de studior som anslutit till Xbox sedan 2018 har haft spelsläpp redan på gång, det har varit olika kontrakt som måste uppfyllas och i stort sett allihop har omorganiserats och utökat sin verksamhet.I många fall med större ambitioner än de tidigare har kunnat ha, många studior går från mestadels AA till AAA (Ninja Theory, Obsidian, InXile, Undead Labs, Compulsion t.ex.) Mitt i allt det där kom Covid och försenade alltihop.

Hur hade PlayStations 2022 sett ut om GoW: Ragnarök, GT7 och Horizon: Forbidden West inte blivit försenade och släppts 2021 som det var sagt? Alla har fått sina scheman omkullkastade, på lite olika vis.

Jag tycker dessutom att fokuset på en viss sorts AAA-spel (för det släpps AAA-spel men de räknas inte because reasons?) är lite skevt. För att inte tala om avfärdandet som många gör av de mindre spelen (inte du) trots kvaliteten.

Att jag räknar med Deathloop och Ghostwire Tokyo in en tråd som ifrågasätter vad Xbox studios pysslar med är konstigt? Återigen, köpta studior har kontrakt att uppfylla och båda dessa spel släpptes efter att studiorna uppgått i MS. Båda landar på Xbox med lite fördröjning och både studior och IP tillhör Xbox.

2023 är definitivt det året de måste leverera och precis som jag påpekade i mitt första inlägg så är det ju lite underligt med den här tråden när i alla fall tre AAA-spel är på gång att släppas inom det närmsta halvåret. Men de kanske inte heller räknas av någon outgrundlig anledning?

Skrivet av Snake Plissken:

Så du räknar verkligen med deathloop som ett spel som MS legat bakom?

Absolut. Det släpptes av en MS-studio, IP:t ägs av MS och det är publicerat av MS.


signatur

Jump in.

Skrivet av Mortaigne:

Absolut. Det släpptes av en MS-studio, IP:t ägs av MS och det är publicerat av MS.

Och du snackar om att flytta stolparna, spelet var ju redan så gott som färdigt när köpet gick igenom.. Det är inte ett spel som MS ligger bakom över huvudtaget


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Absolut. Det släpptes av en MS-studio, IP:t ägs av MS och det är publicerat av MS.

Visst, men du måste väl hålla med om att Sony haft betydligt mer med det spelet att göra än MS?

När Dinga Bakaba - spelets regissör och då nybliven studiochef - höll tacktal på Game Awards tackade han inte Bethesda, han tackade inte Microsoft, han tackade Sony för att de hade trott på spelet.

Detta får det att låta som att spelet (och kanske studion) låg lite illa till innan Sony klev in med garanterade pengar för spelet.

Jag misstänker att Ghostwire var i en liknande situation.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Snake Plissken:

Och du snackar om att flytta stolparna, spelet var ju redan så gott som färdigt när köpet gick igenom.. Det är inte ett spel som MS ligger bakom över huvudtaget

I en diskussion om vad Xbox studior pysslar med? Ja, det är synnerligen relevant.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Det är under Xbox Game Studios Publishing som är en del av Xbox Game Studios. Xbox finansierade, äger IP:t, hjälpte till med utvecklingen och publicerade spelet. Räknar du Spiderman (2018) som ett PlayStation-spel?

Jag kan också vara kritisk när det är befogat. Men att inte se att Xbox släpper spel, bra spel, eller inte kunna se varför många av de s.k storspelen dröjer tycker jag är bortom att vara kritisk. Många av de studior som anslutit till Xbox sedan 2018 har haft spelsläpp redan på gång, det har varit olika kontrakt som måste uppfyllas och i stort sett allihop har omorganiserats och utökat sin verksamhet.I många fall med större ambitioner än de tidigare har kunnat ha, många studior går från mestadels AA till AAA (Ninja Theory, Obsidian, InXile, Undead Labs, Compulsion t.ex.) Mitt i allt det där kom Covid och försenade alltihop.

Hur hade PlayStations 2022 sett ut om GoW: Ragnarök, GT7 och Horizon: Forbidden West inte blivit försenade och släppts 2021 som det var sagt? Alla har fått sina scheman omkullkastade, på lite olika vis.

Jag tycker dessutom att fokuset på en viss sorts AAA-spel (för det släpps AAA-spel men de räknas inte because reasons?) är lite skevt. För att inte tala om avfärdandet som många gör av de mindre spelen (inte du) trots kvaliteten.

Att jag räknar med Deathloop och Ghostwire Tokyo in en tråd som ifrågasätter vad Xbox studios pysslar med är konstigt? Återigen, köpta studior har kontrakt att uppfylla och båda dessa spel släpptes efter att studiorna uppgått i MS. Båda landar på Xbox med lite fördröjning och både studior och IP tillhör Xbox.

2023 är definitivt det året de måste leverera och precis som jag påpekade i mitt första inlägg så är det ju lite underligt med den här tråden när i alla fall tre AAA-spel är på gång att släppas inom det närmsta halvåret. Men de kanske inte heller räknas av någon outgrundlig anledning?

Absolut. Det släpptes av en MS-studio, IP:t ägs av MS och det är publicerat av MS.

Klart spiderman räknas som ett playstation spel nu när dom äger Insomniac, annars hade det räknas som Death Stranding.

Så Ori spelen räknas mer som Death Stranding än som eget spel.

Men du vill ju alltid flytta målstolpar hela tiden.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Margy:

Visst, men du måste väl hålla med om att Sony haft betydligt mer med det spelet att göra än MS?

När Dinga Bakaba - spelets regissör och då nybliven studiochef - höll tacktal på Game Awards tackade han inte Bethesda, han tackade inte Microsoft, han tackade Sony för att de hade trott på spelet.

Detta får det att låta som att spelet (och kanske studion) låg lite illa till innan Sony klev in med garanterade pengar för spelet.

Jag misstänker att Ghostwire var i en liknande situation.

Jag har inte påstått någonting om Sony's inblandning. Naturligtvis låg båda dessa spel så pass illa till att de shoppade runt tidsexklusivitet för att hitta finansiering. Hela Bethesda låg pyrt till, därav att hela publishern såldes till Microsoft.

Det ena utesluter inte det andra.


signatur

Jump in.

Skrivet av Mortaigne:

I en diskussion om vad Xbox studior pysslar med? Ja, det är synnerligen relevant.

Att sitta i en tråd av en som säger att Ms inte har leverat och hoppa in i den och säga ett spel som dom inte ligger bakom skall man inte gör..
För då kan man sätta upp det spelet som ett av dom kortaste besluten ett företag har gjort för att dom gav sin konkurrent 1års exklusivtwt på det och gjorde så att det inte ens kom på deras plattform förens senare..

Det är inget spel som man kan säga MS ligger bakom, så enkelt e det bara, och går ej att använda som argument för att MS har levererat.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Neverwild:

Klart spiderman räknas som ett playstation spel nu när dom äger Insomniac, annars hade det räknas som Death Stranding.

Så Ori spelen räknas mer som Death Stranding än som eget spel.

Men du vill ju alltid flytta målstolpar hela tiden.

Om du inte förstår så är det ok.


signatur

Jump in.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Snake Plissken:

Att sitta i en tråd av en som säger att Ms inte har leverat och hoppa in i den och säga ett spel som dom inte ligger bakom skall man inte gör..
För då kan man sätta upp det spelet som ett av dom kortaste besluten ett företag har gjort för att dom gav sin konkurrent 1års exklusivtwt på det och gjorde så att det inte ens kom på deras plattform förens senare..

Det är inget spel som man kan säga MS ligger bakom, så enkelt e det bara, och går ej att använda som argument för att MS har levererat.

Relevansens tyngdpunkt ligger i att förstå vad Xbox studior har haft för sig. Svårt för Arkane Lyon att släppa nya spel när de precis släppt Deathloop t.ex. Klart att det räknas.

Beslutet om tidsexklusivitet togs innan de ägdes av Microsoft, det borde du ju förstå?


signatur

Jump in.

Skrivet av Mortaigne:

Relevansens tyngdpunkt ligger i att förstå vad Xbox studior har haft för sig. Svårt för Arkane Lyon att släppa nya spel när de precis släppt Deathloop t.ex. Klart att det räknas.

Beslutet om tidsexklusivitet togs innan de ägdes av Microsoft, det borde du ju förstå?

Och då borde du förstå att MS inte ligger bakom spelet eftersom alla beslut togs in MS köpte det..

Det e bara så att antagligen ligger MS bakom spelet och man kan sätta det på en lista om att dom har levererat, MEN då ligger dom också bakom beslutet att göra det tids exclusivit till Sony.

Eller så ligger MS inte bakom det spelet, utan dom var köpte studion en stund innan det släpptes, och man sätter inte det på en lista över att vad dom leverat.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Skriv svar