EA vill veta om vi är intresserade av fler Dead Space-remakes

Robot
EA vill veta om vi är intresserade av fler Dead Space-remakes

I rymden kan EA hör dig skrika (efter remakes).

#Dead-space, #Motive


Medlem
Medlem

YES!
Bara dom håller samma kvallé såklart.

Medlem

Zzzzz... gör nåt nytt istället!

Medlem

Helt ointressant för mig.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Avstängd

Ett nytt med co-op som i 3an hade varit suveränt

KoP
Medlem

Personligen: Nej.

Ser hellre att spelmakare utvecklar nya spel i första hand.

Medlem
Medlem

Ja, gör gärna om tvåan också, och gör sedan en helt ny trea där de gör ett vettigt spel


signatur

Processor: Intel Core i7 14700k
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Usch nej, låtsas som att del två och tre aldrig gjordes och gör helt nya uppföljare istället.

Avstängd

Eftersom EA inte kan göra något nytt som verkligen är bra så kan de lika gärna ta det gamla och göra det ännu bättre.

Medlem

Dom insåg nog hur enkelt det är att tjäna snabba pengar på remakes istället för något nytt.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Idiotiskt att fråga vissa utvalda, kan ju bli att de väljer de som inte vill ha fler spel. Sedan tycker jag de borde ha en fråga om man hellre vill ha ett nytt spel istället för remakes.

Medlem

Nej och åter nej.
Jag är sjukt trött på alla dessa remakes och remasters. Ge mig uppföljare eller nya storys istället.
Ett riktigt bra spel går att spela om igen även om grafiken ser tråkig ut med dagens mått mätt.

Men så länge folk köper kommer det fortsätta. Hade jag haft ett spelföretag och kunnat sälja samma produkt om och om igen med lite förbättringar varje gång hade jag också gjort det.

Medlem

Varför håller dom på? Fom har ju redan bestämt sig och kommer att göra 2&3 remake och sen fortsätta bygga på serien på något sätt. Remaken av 1an säljer för bra för att dom inte skulle göra det.

Medlem
Medlem

Ja, remaka de gamla och gör sen en ny del i serien, alternativt en reboot! Blir nog kalas!

Medlem

Visst köper 2 men inte för 600kr om de bara remake, samt gör ny istället för remakes

Medlem

Om det är remakes, och inte remasters. Uppföljarna hade saker att önska...

Medlem

Ni som så bestämt hävdar nej, har ni ens spelat remaken? Fattar ingenting. Det är fan i mig ett av de bästa skräckspelen någonsin och ett som på flera sätt lyfter hela Dead Space-upplevelsen till nya höjder och gör den fräsch igen, men ni vill alltså inte ha mer? Survival horror/action är tillbaka på allvar efter flera år i dvala där flera spel som Resident Evil 2 fick god representation och fina betyg precis som Dead Space här men spelaren gnäller alltså fortfarande över bistande innovation? För nytt IP är alltid bättre? Ja, vi såg ju hur det gick för The Callisto Protocol. Det här gnället över bristande (ofta abstrakt) nytänk irriterar mig då det mer än ofta resulterar i att bra spel faller mellan stolarna och glöms bort. Spelen slutar sälja efter investerarnas önskade progonos, de börjar implemtera icke-önskade element, börjar gegga till det med påtvingade mikrotransaktioner och in-kofotad co-op, och plötsligt vi har ingenting igen. Nästa gång survival horror (eller annan nischad genre) dör - igen, kom inte här och lipa när er största invänding var att spelet ifråga inte uppfann hjulet på nytt.

För att summera: Klart som korvspad att jag vill ha ett Dead Space 2. Och sen 3, och sen 4 och 5. Jag visar mitt stöd till utvecklarna som tydligen jobbat arslet av sig så mycket att till och med Glen Scholfield öppet gratulerade till framgångarna. Folk idag är så bortskämda att jag sedermera kroniskt skakar på huvudet av ren förundran.

Medlem
Skrivet av Peer165:

Ni som så bestämt säger nej, har ni ens spelat remaken? Fattar ingenting. Det är fan i mig ett av de bästa skräckspelen någonsin och ett som på flera sätt lyfter hela Dead Space-upplevelsen till nya höjder och gör den fräsch igen, men ni vill alltså inte ha mer? Survival horror/action är tillbaka på allvar efter flera år i dvala där flera spel som Resident Evil 2 får god representation och fina betyg precis som Dead Space här men spelaren gnäller alltså fortfarande över bistande innovation? För nytt IP är alltid bättre? Ja, vi såg ju hur det gick för The Callisto Protocol. Det här gnället över bristande (ofta abstrakt) nytänk irriterar mig då det mer än ofta resulterar i att bra spel faller mellan stolarna och glöms bort. Spelen slutar sälja efter investerarnas önskade progonos, de börjar implemtera oönskade element, börjar gegga till det med påtvingade mikrotransaktioner och in-kofotad co-op, och plötsligt vi har ingenting igen. Nästa gång survival horror (eller annan nischad genre) dör - igen, kom inte här och lipa när er största invänding var att spelet ifråga inte uppfann hjulet på nytt.

För att summera: Klart som korvspad att jag vill ha ett Dead Space 2. Och sen 3, och sen 4 och 5. Jag visar mitt stöd till utvecklarna som tydligen jobbat arslet av sig så mycket att till och med Glen Scholfield öppet gratulerade till framgångarna. Folk idag är så bortskämda att jag sedermera kroniskt skakar på huvudet av melankoli och förundran.

Många uppskattar inte remakes och vill bara ha originalspel. Orginalspel som de oavsett inte spelar utan istället hamnar i backloggen där de ligger tills de är så gamla att de till slut önskar remakes för de nu är så gamla och hart när ospelbara.

Det finns alltid plats för bra remakes, och det innebär ju naturligtvis inte att vi får mindre originalspel. Folk oroar sig helt i onödan

Medlem

De får gärna göra en till 2a i samma skrud som denna remake. Ta gärna ett steg högre därefter och gör någon ny Dead space, kanske Dead space origin eller liknande. Det kan ju vara helt nya karaktärer och nya monster/ vapen.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Vart är pollen... Givet att ha med en poll här..

Jag vill absolut ha en remake av 2an som höll lika hög klass som originalet.

Skrivet av kebbe:

Usch nej, låtsas som att del två och tre aldrig gjordes och gör helt nya uppföljare istället.

Förvånad att du klagar på den välgjorda 2an.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av KoP:

Personligen: Nej.

Ser hellre att spelmakare utvecklar nya spel i första hand.

Eh, tycker det finns plats för både och.

Avstängd

Why not. Men de får gärna skippa hbtq tramset denna gången.

Medlem

Nej tack. Ointresant för min del.
Men nån annan tycker säkert anorlunda.


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

Mer än gärna! Många remakes och remasters har visat att dem tillför mycket mer spelglädje än många nya spel som sällan (enligt mig) lever upp till hypen eller är vidare bra spel

Skrivet av ChrizHawk:

Why not. Men de får gärna skippa hbtq tramset denna gången.

Vilket hbtq-trams? Utveckla!

Medlem

Det vore bättre om de frågade om folket ville ha remakes av några andra spel i katalogen. Det borde finnas några publikfavoriter.

Medlem

Remake på DS 2 vore grymt — ett av mina absoluta favoritspel.

12
Skriv svar