Japp, nu är en demo för Resident Evil 4-remaken tillgänglig

Robot
Japp, nu är en demo för Resident Evil 4-remaken tillgänglig

Och glädjande nog har "Chainsaw Demo" ingen tidsbegränsning.

#Capcom, #Resident-evil-4


Medlem

Det får det bli att testa. Kul med lite demo, det är man inte bortskämd med längre.


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Medlem

Kul! Ska prova på, är en riktig räddhare men ska ändå försöka ge det en ärlig chans haha...

Medlem

Vet redan att jag ska köpa det, så demo för mig är onödigt.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Avstängd
Skrivet av lonian:

Vet redan att jag ska köpa det, så demo för mig är onödigt.

Okej, good for you I guess.

Medlem

Mer sånt här, demo borde vara standard, speciellt för större AAA-spel.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Riktigt häftig demo som vanligt från Capcom!
Inte helt unikt innehåll från huvudspelet som jag förstår det (fast det var iofs inte RE2 och RE3 Remake demosarna heller), så man KAN välja att skippa det MEN det innehåller High Score-läge och en chans att spela om ett av spelets roligaste delar och öva upp sig inför spelet.

Blev lite störd av att kamerainställningar för knivsikte klumpas ihop med vanlig kamera, istället för att vara samma som för vapensikte. Jag föredra Reversed Y-Axis för vanlig kamera och Normal Axis för vapensikte. Eftersom det blir förvirrande när man har olika kamera på kniv och vapen så fick det bli Normal Axis på alla kamerainställningar.

Lite luddig grafik om man kör Performance. Men det finns 4+ olika lägen att välja:
Performance + RT
Performance - RT
Resolution + RT
Resolution - RT

Sedan kan man välja VRR på eller av. Jag är inte helt säker på att jag är van med VRR ännu men ska köra igenom demot med alla inställningarna.

Och om man vill kan man även köra PS4-versionen på PS5 och slippa Dual Sense kittlande vibration (jag stängde av både vibration och haptic feedback) och få bättre vibration från DS4 samt förmodligen garanterat låst fps. Jag har svårt att tro att Ps4-versionen ser så mycket luddigare ut än PS5 vers i Performance - RT. Ska testa den också.

Känns som att det kommer bli en hel del strategitänk gällande användandet av kniven. Den slits mest när man använder den i prompter men troligtvis slits den även lite när man hugger med den fritt mot en fiende. Men jag hoppas inte den slits när man hugger (numera "sticker" man egentligen) med den i miljön för skojs skull. Provade förstås att hugga mot alla kastruller m.m

Att spelet har minst 7 olika språkljudspår gör nog sitt för spelstorleken om det inte laddas ned först vid språkbyte. Ryska men inte ukrainska var en besvikelse

Exakt hur knivens hållbarhet fungerar behöver utredas!

Medlem

PC prestandan är stabil och stutterfri för mig. Bådar gott! Ser verkligen fram emot denna remake.

Medlem

var tankar man pc demon ?

Skribent
Skrivet av SWEBarb:

var tankar man pc demon ?

Steam: https://store.steampowered.com/app/2231770/Resident_Evil_4_Ch...

Medlem

Helt fantastiskt vackert det blev, blev chockad. Jag hade lovat mig att aldrig köpa Remakes eller Remasters igen, men denna var för bra. Det kommer bli ett köp.

Medlem

Resident evil demos brukar vara en upplevelse i sig. Så jag rekommenderar folk som redan köpt/bokat spelet att pröva demot iaf.

Medlem
Skrivet av Roqka:

PC prestandan är stabil och stutterfri för mig. Bådar gott! Ser verkligen fram emot denna remake.

Motorn de använder är riktigt bra, har haft stabila pc versioner sen Re2 remaken.

Medlem
Skrivet av DieZe:

Kul! Ska prova på, är en riktig räddhare men ska ändå försöka ge det en ärlig chans haha...

Samma för mig. Testade Amnesia i typ 10 minuter innan jag stängde av. Men R4 spelade jag nästan klart på Gamecube för några år sen. Tror inte det är så mycket skräck utan mer action och stress


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Härligt. Väntar dock in VR-läget.


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Medlem
Skrivet av Roqka:

PC prestandan är stabil och stutterfri för mig. Bådar gott! Ser verkligen fram emot denna remake.

Man ska ha i åtanke att demot inte har Denuvo/DRM implementerat som det fulla spelet kommer ha. Det var väl just det som ställde till det i Village och andra PC-titlar om jag minns rätt.

Medlem

tack insåg inte det kommer ju till steam

Skribent
Skrivet av DieZe:

Kul! Ska prova på, är en riktig räddhare men ska ändå försöka ge det en ärlig chans haha...

Skrivet av OAKTHYR:

Samma för mig. Testade Amnesia i typ 10 minuter innan jag stängde av. Men R4 spelade jag nästan klart på Gamecube för några år sen. Tror inte det är så mycket skräck utan mer action och stress

Är ingen stor anhängare av skräckspel själv, men jag har spelat RE4 och Leon är en väldigt kapabel karaktär. Precis som OAKTHYR skriver ligger tonvikten mer på action än ren skräck

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Man ska ha i åtanke att demot inte har Denuvo/DRM implementerat som det fulla spelet kommer ha. Det var väl just det som ställde till det i Village och andra PC-titlar om jag minns rätt.

Var precis dethär jag satt å funderade över.
Jag upplever småhackande varje gång man siktar med ett vapen och skjuter fiender.

Kommer direkt å tänka på deras antipirat-software som ställde till exakt samma problem i RE8 och som lustigt nog inte fanns när spelet väl crackades.

Hoppas innerligt att det är optimeringsfel som går att rätta till. För mig tokkraschade det (inklusive Steam) varje gång vid första stugan när jag hade Raytracing påslaget.

Medlem
Skrivet av Waliant:

Härligt. Väntar dock in VR-läget.

Har de släppt någon info om/när VR-läge kommer?

Medlem

Lirat igenom demot både på ps5 och pc nu, fungerade super på båda. Raytracing fick man manuellt aktivera på pcn. Bra flyt och riktigt snyggt.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Avstängd
Skrivet av Razken:

Var precis dethär jag satt å funderade över.
Jag upplever småhackande varje gång man siktar med ett vapen och skjuter fiender.

Kommer direkt å tänka på deras antipirat-software som ställde till exakt samma problem i RE8 och som lustigt nog inte fanns när spelet väl crackades.

Hoppas innerligt att det är optimeringsfel som går att rätta till. För mig tokkraschade det (inklusive Steam) varje gång vid första stugan när jag hade Raytracing påslaget.

I RE Village implementerade de en inhouse DRM i kombination med Denuvo. Det var deras inhouse DRM som skapade stuttering, detta då verifiering skedde för specifika fiendetyper när de tog skada två gånger.

Medlem
Skrivet av Boogie:

Har de släppt någon info om/när VR-läge kommer?

Nej, jag tror inte det. Bara att det är på gång. Jag kör RE8 i VR nu, helt fantastiskt.


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Man ska ha i åtanke att demot inte har Denuvo/DRM implementerat som det fulla spelet kommer ha. Det var väl just det som ställde till det i Village och andra PC-titlar om jag minns rätt.

Det är sant men tror inte det kommer bli ett problem nu. Village lyckades de reda ut. Spelade igenom nyligen utan några som helst problem. Mig veterligen har spelet fortfarande Denuvo.

Medlem

Håller på att ta hem demon nu till Steam. Ska bli spännande att testa på ikväll. Har redan förbeställt en Steam nyckel av Resident Evil 4 via 3e part sida.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Meckat lite till nu med PC versionen och något som jag verkligen uppskattar är hur välpolerade menyerna är jämfört med skämtet RE Village.
Det enda som jag ser negativt på är att de inte längre använder DX11, utan enbart DX12... vilket är ganska tungdrivet trots att det ser identiskt ut.
Man kan ju bara drömma om att de också implementerar DLSS, för båda versionerna av FSR såg riktigt jävla bedrövliga (toksuddiga) ut och gjorde ingen skillnad i prestanda.

I övrigt är har dom lyckats otroligt väl med kaosartade känslan från originalet när man är i strid.
Diggar också hur invånarna placerar ut fällor, vilket gör att paniken växer ännu mer när man springer runt.
Otrolig ljudbild!

Medlem
Skrivet av Waliant:

Härligt. Väntar dock in VR-läget.

Japp, enda rätta.
Nu när jag kör village i VR så provade jag bara för skoj skull att köra vanligt. Men nej det var inte skoj alls.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Fick slut på ammo kort efter leatherface kom, men antar för vapen man har är stock så fienden tål en del skott innan dom dör xd

Spelade demo igår vid 00.30, och ja vad ska man säga förutom att det var helt otroligt bra!

Spelade det på min nybyggda dator för 53 000 kr och dessutom på min LG C1 77. Kunde köra alla inställningar på högsta möjliga, även raytracing på högsta och så rullade det på mellan 90-140 bildrutor per sekund. Då var det native 4K dessutom, utan någon uppskalningsteknik. En helt magisk upplevelse som gjorde att man glömde Dead Space Remake väldigt fort.

Att uppleva spelet på detta sättet känns verkligen som ett privilegium.

Medlem
Skrivet av Naughty Dog Rule:

Spelade demo igår vid 00.30, och ja vad ska man säga förutom att det var helt otroligt bra!

Spelade det på min nybyggda dator för 53 000 kr och dessutom på min LG C1 77. Kunde köra alla inställningar på högsta möjliga, även raytracing på högsta och så rullade det på mellan 90-140 bildrutor per sekund. Då var det native 4K dessutom, utan någon uppskalningsteknik. En helt magisk upplevelse som gjorde att man glömde Dead Space Remake väldigt fort.

Att uppleva spelet på detta sättet känns verkligen som ett privilegium.

Grymt, frågan är bara hur lyckades du få 140 fps på C1:an?

12
Skriv svar