Amnesia-utvecklarna kan röra sig bort från skräck i framtida spel

Robot
Amnesia-utvecklarna kan röra sig bort från skräck i framtida spel

För att ge mer utrymme för känslomässiga inslag.

#Amnesia, #Frictional-games, #Soma


Releasehästryttare

En Soma remaster hade ju inte suttit fel!

Medlem

Klokt.
Men ärligt talat tror jag de skulle kunna fixa biffen om de bara nån gång släppte det gamla uttjatade konceptet med gömma-sig-för-odödlig-superbest...börjar kännas lite tröttsamt nu när över 500 skräckspel kört exakt samma koncept i drygt 15 år nu.
Psykologisk skräck baserat på en helt annan typ av gameplay skulle nog kunna leverera en jädra massa känslor av alla de slag...

Medlem

Har nyligen spelat The Bunker (betyg 9), Rebirth (5). The Dark Decent (8) och tar snart tag i Soma. Spelen rekommenderas verkligen, speciellt The Bunker. Jag var verkligen skiträdd.

Redaktör
Ponny

Soma är ett av de spelen som träffat djupast. Det hade klarat sig bra utan den traditionella skräcken, för jag var ett existentiellt vrak ändå.


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny
Skrivet av Detekt:

Har nyligen spelat The Bunker (betyg 9), Rebirth (5). The Dark Decent (8) och tar snart tag i Soma. Spelen rekommenderas verkligen, speciellt The Bunker. Jag var verkligen skiträdd.

Kul! Kände mig mätt efter Rebirth, men ska kolla in Bunker (Game Pass, dessutom).


signatur

En Bamseponny av folket

Geeks Gaming
Skrivet av Devan:

En Soma remaster hade ju inte suttit fel!

Skrivet av Fredrik Eriksson:

Soma är ett av de spelen som träffat djupast. Det hade klarat sig bra utan den traditionella skräcken, för jag var ett existentiellt vrak ändå.

Ja jisses, slutet på Soma tog ett tag att behandla!
Uppföljare i samma anda tackar jag inte nej till! 😱

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Kul! Kände mig mätt efter Rebirth, men ska kolla in Bunker (Game Pass, dessutom).

Just det! Glömde säga att jag tror att alla ligger på Game Pass. Och några av spelen var för några dagar sedan till salu för typ 40 spänn på Store.

eld
Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Soma är ett av de spelen som träffat djupast. Det hade klarat sig bra utan den traditionella skräcken, för jag var ett existentiellt vrak ändå.

Existential horror!

Releasehästryttare
Skrivet av NordhNet:

Ja jisses, slutet på Soma tog ett tag att behandla!
Uppföljare i samma anda tackar jag inte nej till! 😱

När man köper det så borde det ingå en konsultation hos en psykolog om man klarar spelet

Medlem

Dom får gärna göra ett nytt spel i stil med The Bunker (utan tvekan deras bästa spel hittills) helt klart med och krigar i toppen om årets bästa spel rekommenderar det starkt

Medlem

Penumbra är det jag vill ha. Men de får gärna flytta fokus från skräck. Det säger jag som något av en skräckfantast. Tror de skulle kunna göra intressanta saker utan att behöva ha skräcktvånget hängande över sig

Medlem

Spelade igenom SOMA så sent som i våras. Bra spel.

Inaktiv

Haha jo de skapar bara spel som ska vara läskiga, än så länge iallafall. Filosofiska och ta hand om ofött barn😂

Inaktiv

Soma var grymt bra iallafall. The bunker väldigt bra oxå. Machine for pigs och rebirth var skit. Dark descent var bra har jag för mig, minns inte riktigt.

1
Skriv svar