Path of Exile 2 blir ett eget spel - Betan startar 2024

Medlem
Skrivet av Karmak:

Detta har väl blivit rejält försenat?
Skulle det inte komma 2022-2023?

Kan ha fel men tror aldrig dom sagt något om release.

Har för mig att dom visade PoE 2 strax efter att Blizzard visade D4, kommer ihåg att det kändes som att dom kände sig tvungna att visa att dom också planerar något nytt och stort. Men de har varit mycket mer knapphändiga med information jämfört med Blizzard.

Hoppas dock att det sätter en rejäl blåslampa i häcken på Blizzard, de har dock 1år+ försprång så kanske kan få till något riktigt bra med D4.

Skribent
Skrivet av Jönsen:

Kan ha fel men tror aldrig dom sagt något om release.

Har för mig att dom visade PoE 2 strax efter att Blizzard visade D4, kommer ihåg att det kändes som att dom kände sig tvungna att visa att dom också planerar något nytt och stort. Men de har varit mycket mer knapphändiga med information jämfört med Blizzard.

Hoppas dock att det sätter en rejäl blåslampa i häcken på Blizzard, de har dock 1år+ försprång så kanske kan få till något riktigt bra med D4.

Känns lite som om PoE2 kommer släppas så långt bort från D4 att konkurrensen inte blir så stor alls. Tror inte Blizzard känner sig så oroad över PoE2 och att det på något sätt skulle sätta någon eld i baken på dem.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Jönsen:

Kan ha fel men tror aldrig dom sagt något om release.

Har för mig att dom visade PoE 2 strax efter att Blizzard visade D4, kommer ihåg att det kändes som att dom kände sig tvungna att visa att dom också planerar något nytt och stort. Men de har varit mycket mer knapphändiga med information jämfört med Blizzard.

Hoppas dock att det sätter en rejäl blåslampa i häcken på Blizzard, de har dock 1år+ försprång så kanske kan få till något riktigt bra med D4.

googla lite

https://www.pcgamer.com/path-of-exile-2-is-most-likely-coming...

Citat:

"I hate to blame COVID for stuff, but that is a big part of it at the moment," Wilson said. "We have had difficulty hiring internationally because the borders to New Zealand are closed, so that has curtailed the exponential growth of our asset creation team a little bit. The progress of development hasn't been as fast as we wanted, and so our goal is to bash as hard as we can during 2021 on Path of Exile 2 stuff and see how much headway we make. Trying to get as much done as possible, and that'll give us a better idea of a good release date we can estimate, which should be towards the end of the year."

When asked for clarification about whether Path of Exile 2 would probably launch sometime in 2022, Wilson said, "Yeah, I think that's accurate." He also mentioned that working from home during lockdowns had slowed production on the past few major updates. Nothing catastrophic, but it was one factor in the upcoming expansion being delayed slightly.

Visste jag såg något för jag vet att jag tänkte en gång nice kan testa detta innan d4 kommer ut

Medlem
Skrivet av Thane:

Har noll planer på att köpa spelet men har ändå läst/hört att det inte skulle vara ett eget spel.

Varför köpa något som är gratis

Medlem
Skrivet av johhha:

Varför köpa något som är gratis

Haha ja bra fråga! Hade tillräcklig koll på spelet för att veta att det inte var ett eget spel, men inte att det var gratis!

Medlem

Som PoE1-noob (ca 2000h) tycker jag att det är trist att 2:an ligger så långt bort, speciellt då D4 inte blev riktigt vad jag ville. PoE1 som det är nu är ju enligt mig alldeles för snabbt och rörigt. Senaste ligan testade jag SC-Ruthless vilket var uppfriskande men frustrerande när man kom till maps.

Om PoE2 hamnar någonstanns mellan Ruthless och "vanliga" PoE1 så blir jag nöjd. Dock ska alla minnas att PoE1 var vääääldigt långsamt vid release, det är alla år med power-creep som gjordt det till vad det är idag.

Kommer nog köra RF i kommande ligan, speciellt med Chieftan-reworken om de inte nerfar några skills i botten såklar..

Medlem
Skrivet av Schluug:

Som PoE1-noob (ca 2000h) tycker jag att det är trist att 2:an ligger så långt bort, speciellt då D4 inte blev riktigt vad jag ville. PoE1 som det är nu är ju enligt mig alldeles för snabbt och rörigt. Senaste ligan testade jag SC-Ruthless vilket var uppfriskande men frustrerande när man kom till maps.

Om PoE2 hamnar någonstanns mellan Ruthless och "vanliga" PoE1 så blir jag nöjd. Dock ska alla minnas att PoE1 var vääääldigt långsamt vid release, det är alla år med power-creep som gjordt det till vad det är idag.

Kommer nog köra RF i kommande ligan, speciellt med Chieftan-reworken om de inte nerfar några skills i botten såklar..

Håller med, en combo emellan ruthless och poe1 skulle vara perfekt, så länge det inte innebär drastiskt reducerad loot likt ruthless.

Jag tänker inte PoE e 1+ år bort vad jobbigt, tänker mer, vad kul det är bara dryga 6 leagues bort. e hype för nya auto-battler light league. Måste bara spela klart BG3 först.

12
Skriv svar