Final Fantasy XIV-regissör ser fördel med höjda systemkrav: "Chans att spela fler spel"

Robot
Final Fantasy XIV-regissör ser fördel med höjda systemkrav: "Chans att spela fler spel"

Råder spelarna att uppgradera.

#final-fantasy-xiv


Inaktiv

Plånbokens råd: Nej.
Nu börjar nog spelutvecklarna märka av att folk inte uppgradera i samma tak. Han kan väl ta ett snacka med GPU-tillverkarna och råda dem att sänka de absurda priserna.

Medlem

Dyrt att vara pc spelare idag. Inte så befogat uppgradera när spelen är så buggiga och ofärdiga vid release.

Medlem

-"Vi menar att om du uppgraderar till den här nivån så får du chansen att även spela andra spel. Så ni som behöver det, om ni skulle överväga att uppgradera datorn till nästa sommar vore det fantastiskt."
-"Ptja, varför inte? Jag sitter ju ändå på en hög med pengar som jag inte riktigt vet vad jag ska göra av."


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Grafikkorten kostar fortfarande alldeles för mycket.
Byte av kylpasta räddade mitt så det förhoppningsvis klarar sig flera år till, istället för att behöva punga ut tio lakan på ett nytt graffe för att göra märkbar skillnad.

Edit:
Förtydligande pga nedan förvirring;
Klankar inte ned på de rekommenderade kraven eller att just dessa är svåruppnådda, men om man sitter på en gammal burk kanske man inte vill sikta på något som redan är "minimum".
Vill man ha något nyare och mer framtidssäkrat får man hosta upp ganska mycket pengar idag för att göra en nämnvärd skillnad.
Plus att man förmodligen då även kan behöva byta ut både modermodem och processor etc.

Personligen får min drygt 6 år gamla burk, som är relativt jämförbar med de rekommenderade kraven, försöka klara sig ett tag till innan det blir värt att uppgradera. Just nu duger den i alla fall.

Medlem

Jag förstår inte riktigt invändningarna i kommentarerna. Vi snackar om ett hopp från gtx 750 som släpptes 2013 respektive gtx 980 2014 till ett rtx 2060 som släpptes 2020… någon gång de senaste tio åren borde man väl haft möjlighet att uppgradera om man velat, särskilt med tanke på att tekniken hela tiden tar stora kliv framåt.

Medlem

Har man råd att köpa ett spel för 500 kr har man råd att köpa en 980 eller 1060 för 500 kr på tradera. Inte som de ber alla att skaffa kort från 4000 serien.

1
Skriv svar