Baldur's Gate 3 tar upp 122 GB och har ingen preload

Medlem

Otroligt länge sedan jag var så taggad inför ett släpp. Har lagt en del timmar i EA under åren, från och till vid nya patcher. Om fullversionen fortsätter och även förbättrar likt det vi fått hittills, så är det en självklar 10 av 10, 5 av 5 etc. Definitivt given i toppen bland årets spel.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Skribent
Skrivet av Camlin:

Penna och papper rpg turordningsbaserat men för mig är stor del av poängen med rollspel på datorn att striderna sker i realtid. Att inte utnyttja datorn till att hålla reda på vad alla gör är att förenkla för mycket och sänker definitiv det spelmässiga intrycket och lite även min syn på Larian Studios. De verkar inte kunna leverera rt+pause som i mitt tycke är ett signum för "klassiska" D&D-spel som BG och NWN.
Spelmässigt gillar jag Owlcat Games betydligt mer än Larian Studios.

Fast jag håller inte med om at Owlcat sköter realtidsdelen speciellt bra i sina Pathfinder-spel. Det sabbas ju totalt av attack opportunity-grejen (som är menad för just omgångsbaserat). Dvs att en fiende har en chans att få in en extra attack när jag flyttar mig. Det funkar i omgångsbaserat för då kan jag välja när jag ska röra mig annars står mina gubbar där jag lämnat dem. Kör jag realtid så springer ju gubbar runt vilket får till följd att AO spammas på mina gubbar hela tiden.


signatur

"Writer and Fighter"

12
Skriv svar