Google testar spelstreaming via youtube

Robot
Google testar spelstreaming via youtube
Releasehästryttare

Känns som ganska gammal tech nu, kommer ihåg hur imponerad jag va när man kunde spela Quake live i webläsaren för typ 25 år sen!

Moderator | Testpilot

Tekniken får det gärna forsättas jobba på. Riktigt coolt hur Stadia fungerade rent tekniskt


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv

Kommer aldrig använda prenumeration för hårdvara tills den dag jag dör

Medlem
Skrivet av anon_332538:

Kommer aldrig använda prenumeration för hårdvara tills den dag jag dör

Men efter den dagen?


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

De skulle gjort detta istället för Stadia från första början! Stadia i sig var riktigt bra men tänk var mkt mer draghjälp de hade fått om det varit i Youtubes app istället.

Medlem

Om det ingår i youtube premium så kanske jag tillslut blir premium prenumerant.
Har funderat på att skippa reklamen länge nu på smart tvn.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Inaktiv
Skrivet av FejkFejksson:

Men efter den dagen?

Då har jag hört att Gud erbjuder hårdvara till ett normalt pris igen då Ngreedia stängt ned där de erbjuder RTX Bibeln 2.0

Medlem
Skrivet av lonian:

Om det ingår i youtube premium så kanske jag äntligen blir premium prenumerant.
Har funderat på att skippa reklamen länge nu på smart tvn.

Vi skippade reklamen och hoppade på premium för många år sedan. Det blev så sjukt ohållbart att stå ut med allt mer reklam redan då så det var ju lätt värt det. Visserligen använder vi också appen rätt mycket men ångrar inte en krona.

Skribent
Skrivet av anon_332538:

Då har jag hört att Gud erbjuder hårdvara till ett normalt pris igen då Ngreedia stängt ned där de erbjuder RTX Bibeln 2.0

Annars har jag hört att du får bra erbjudanden trappan ned om du erbjuder din själ i utbyte.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Det är ganska ofta som man ser ett youtube klipp om ett spel och man blir lite halvsugen på att testa. Så skulle man kunna få prova spelet direkt i browsern så vore det najs.

Medlem
Skrivet av heady89:

Vi skippade reklamen och hoppade på premium för många år sedan. Det blev så sjukt ohållbart att stå ut med allt mer reklam redan då så det var ju lätt värt det. Visserligen använder vi också appen rätt mycket men ångrar inte en krona.

*adblock has entered the chat*


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

*adblock has entered the chat*

Fungerar ju tyvärr inte om man använder appen på en konsol eller smart-TV.

Medlem
Skrivet av Mirage:

*adblock has entered the chat*

Kör med adblock överallt men min samsung tv har inte adblock inbyggt, därav jag uthärdat att inte bli premium prenumerant.

Det verkar dock finnas andra fördelar med premium har jag hört än att bara ta bort reklam.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Mirage:

*adblock has entered the chat*

Kör ju appen framför allt på tv-apparater. Kostar en hundring vilket känns värt det för oss.

Medlem
Skrivet av lonian:

Kör med adblock överallt men min samsung tv har inte adblock inbyggt, därav jag uthärdat att inte bli premium prenumerant.

Det verkar dock finnas andra fördelar med premium har jag hört än att bara ta bort reklam.

Jag använder YouTube Music som jag tycker är bättre eller åtminstone likvärdig spotify. Så jag tycker YouTube Premium är sjukt värt.

Medlem

Jag som blev så glad när Stadia dog. Jag är rädd att om tillräckligt många dårar börjar använda såna här tjänster kommer så småningom alla att behöva göra det, antagligen inte än på väldigt länge. Men tanken är skrämmande. Jag vill ha min hårdvara med spelet installerat, på plats. Det är bäst så.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem
Skrivet av Aesoprock:

Jag som blev så glad när Stadia dog. Jag är rädd att om tillräckligt många dårar börjar använda såna här tjänster kommer så småningom alla att behöva göra det, antagligen inte än på väldigt länge. Men tanken är skrämmande. Jag vill ha min hårdvara med spelet installerat, på plats. Det är bäst så.

Köp bara inga nya spel? Gör som jag, spela Majesty Gold från gog - hela tiden.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av lonian:

Kör med adblock överallt men min samsung tv har inte adblock inbyggt, därav jag uthärdat att inte bli premium prenumerant.

Det verkar dock finnas andra fördelar med premium har jag hört än att bara ta bort reklam.

Om du har en router kan du ändra din DNS till "Adguard DNS" du kan söka på google hur man gör. Den filtrerar reklam så man inte ska behöva en ad-blocker.


signatur

Den som vet vet.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Fungerar ju tyvärr inte om man använder appen på en konsol eller smart-TV.

Är ju bara att trycka på "sluta visa reklam" 🤷‍♂️

Medlem
Skrivet av Devan:

Känns som ganska gammal tech nu, kommer ihåg hur imponerad jag va när man kunde spela Quake live i webläsaren för typ 25 år sen!

Hur menar du? Quake live körs ju i webläsaren på din PC som hade ett biffigt grafikkort, bra ram och hårddisk.

Youtube spel strömmas från en server i molnet, typ som netflix. Du kan alltså köra youtube spelen i 4K med alla grafiska effekter påslagna, på en extremt klen PC med kontors grafikkort. Eftersom din PC kör inte spelet alls, det bara visar grafiken som skapats på en biffig server i molnet. Detta är het nytt, och inte alls gammal tech. Har aldrig funnits tidigare.

1
Skriv svar