Lies of P-tråden

Medlem

Om bossen i St. Frangelico Cathedral:

Tog ner Fallen Archbishop Andreus igår. Det tog nog tio, femton försök, tror jag, innan det gick vägen. Jag har försökt styra undan från spoilers och boss-snack, men det känns som att han är bland de bossar som vållat folk rejält med problem. Är han en av de grejer i spelet som blivit rejält nerfad nu, i samband med senaste uppdateringen? Jag är rätt kass på Souls-spel, och brukar få traggla med "svåra bossar" betydligt mer. Fas 2 kunde ju varit ett helvete om jag tvingats slåss mot själva biskopen, så att säga, men nu kunde jag mest fortsätta hacka på den delen av honom som utgjorde fas 1, liksom. Den var bara marginellt tuffare i fas 2. Kändes lite väl förlåtande på ett sätt.

Med reservation för att det kommer en till biskop längre fram, som är den som folk egentligen ondgör sig över.

Medlem

Sådär! Då har man tagit sig igenom det!

Ska smälta allt ett tag för mitt ordentliga betyg men på rak arm är det 4/5 och även mitt GOTY... Vilket inte är så konstigt då det är det andra spelet släppt 2023 som jag spelat haha!

Tycker spelet led lite av obalans men allt gick att ta sig igenom. Vart nöjd men min build också

Påbörjade även min NG+ runda! Har en hel del idéer om vad jag vill pröva på att bygga och även försöka kika efter andra slut. Denna vända ska jag bara köra på sanning. Vart lite av en mix första svängen men vart mest lögner.

Medlem
Skrivet av Zensu:

Sådär! Då har man tagit sig igenom det!

<Uppladdad bildlänk>

Ska smälta allt ett tag för mitt ordentliga betyg men på rak arm är det 4/5 och även mitt GOTY... Vilket inte är så konstigt då det är det andra spelet släppt 2023 som jag spelat haha!

Tycker spelet led lite av obalans men allt gick att ta sig igenom. Vart nöjd men min build också

Påbörjade även min NG+ runda! Har en hel del idéer om vad jag vill pröva på att bygga och även försöka kika efter andra slut. Denna vända ska jag bara köra på sanning. Vart lite av en mix första svängen men vart mest lögner.

Lärde mig att ladda upp bilderna ifrån min PS5 också Inga mer sketna foton på skärmen haha! ;D

<Uppladdad bildlänk>

Vad spelade du för build? Körde själv en strength build som var riktigt rolig.
Överlag blir man bara mer sugen på ett nytt bloodborne när man spelar detta spel men jag håller med dig om att det var ett mycket bra spel.

Medlem
Skrivet av Kavakava83:

Vad spelade du för build? Körde själv en strength build som var riktigt rolig.
Överlag blir man bara mer sugen på ett nytt bloodborne när man spelar detta spel men jag håller med dig om att det var ett mycket bra spel.

Började med en balanced men speccade om sedan till en technique build och satte då såklart tech-crank på vapnet. Körde också med den boss ringen som skalar upp din skada ju mer Fable-bars du har(som också måste vara fyllda för att få effekt)! Investerade även en hel del i capacity för att kunna ha fet utrustning. Vart väl typ en dex-tank haha!

Funderar på att göra en strength build nu då det brukar vara min standard i soulsborne! Greatswords ftw Kanske mixar upp det med en Motivity/Advanced build men får se vad jag bestämmer mig för

Oja, är så ruskigt sugen på ett Bloodborne 2 och LoP fick suget att skjuta till nya höjder! Hoppas Miyazaki får göra en uppföljare åt Sony, om han vill det såklart! En påtvingad uppföljare kan bli en oinspirerad katastrof

EDIT: Gjorde en recension om ni vill läsa!

Medlem

"The sales trend since the release of Lies of P back in Sept. 19 is up to our expectation," a Neowiz Official commented. "We plan to present even bigger impression for the users with the DLC that is currently under development."

Hoppas det är sant! Är riktigt sugen på mer

Källa - på Koreanska OBS! Massiva spoilers i bilderna så tryck på egen risk om ni inte klarat av spelet!

Källa 2 - också koreanska Inte orkat översätta vad det står men varnar också om potentiella spoilers!

Medlem
Skrivet av Zensu:

<Uppladdad bildlänk>

"The sales trend since the release of Lies of P back in Sept. 19 is up to our expectation," a Neowiz Official commented. "We plan to present even bigger impression for the users with the DLC that is currently under development."

Hoppas det är sant! Är riktigt sugen på mer

Källa - på Koreanska OBS! Massiva spoilers i bilderna så tryck på egen risk om ni inte klarat av spelet!

Källa 2 - också koreanska Inte orkat översätta vad det står men varnar också om potentiella spoilers!

Hoppas DLC't inte är det vi får se efter end-credits, utan att det är en uppföljare eller nytt spel.

Med det sagt ska det bli väldigt kul med DLC, när det nu kommer.

Läste en artikel från 2022 där dom redan då hade planerat för DLC.

https://www.thegamer.com/lies-of-p-dlc-plans-possible-sequel/

"We spent a lot of time in putting the word out there for Lies of P, and we don't want to waste it on just one game. We are planning an expanded pack or DLC," Choi Ji-Won said. "Also, there are so many attractive stories and characters behind and around Pinocchio, so we're of course thinking about a series [of games] after this one."


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Hoppas DLC't inte är det vi får se efter end-credits, utan att det är en uppföljare eller nytt spel.

Med det sagt ska det bli väldigt kul med DLC, när det nu kommer.

Läste en artikel från 2022 där dom redan då hade planerat för DLC.

https://www.thegamer.com/lies-of-p-dlc-plans-possible-sequel/

"We spent a lot of time in putting the word out there for Lies of P, and we don't want to waste it on just one game. We are planning an expanded pack or DLC," Choi Ji-Won said. "Also, there are so many attractive stories and characters behind and around Pinocchio, so we're of course thinking about a series [of games] after this one."

Indeed!

Hade varit så fett med ett Wizard of Oz soulslike också! Skulle ju kunna bli deras grej att göra Soulsspel baserat på klassiska sagor och böcker Kanske kan kalla spelet The shoes of D hahah

Medlem
Skrivet av Zensu:

Indeed!

Hade varit så fett med ett Wizard of Oz soulslike också! Skulle ju kunna bli deras grej att göra Soulsspel baserat på klassiska sagor och böcker Kanske kan kalla spelet The shoes of D hahah

Håller med, skulle varit jäkla coolt om dom körde på det!

Haha, det namnet dock hmm, ja varför inte, är väl nästan i klass med Lies of P. ;P


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av FarbrorBarbr0:

Om bossen i St. Frangelico Cathedral:

Tog ner Fallen Archbishop Andreus igår. Det tog nog tio, femton försök, tror jag, innan det gick vägen. Jag har försökt styra undan från spoilers och boss-snack, men det känns som att han är bland de bossar som vållat folk rejält med problem. Är han en av de grejer i spelet som blivit rejält nerfad nu, i samband med senaste uppdateringen? Jag är rätt kass på Souls-spel, och brukar få traggla med "svåra bossar" betydligt mer. Fas 2 kunde ju varit ett helvete om jag tvingats slåss mot själva biskopen, så att säga, men nu kunde jag mest fortsätta hacka på den delen av honom som utgjorde fas 1, liksom. Den var bara marginellt tuffare i fas 2. Kändes lite väl förlåtande på ett sätt.

Med reservation för att det kommer en till biskop längre fram, som är den som folk egentligen ondgör sig över.

Har för mig att han var med i nerfpatchen ja.

Det var nog första bossen en del traggla lite med prenerf, inklusive mig själv.

Kul att du kämpar på.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Efter 40 timmars vevande gick jag i mål. Runt 34 av de timmarna var ändå njutningsfulla - framåt de sista fem, sex började jag ledsna. Mindre spoilers framåt slutet.

Jag gillar att man gav sig på Pinnochio-grejen och lekte med tematiken docka-människa. Någonstans i höjd med kapitel fem slutade jag dock att bry mig. Jag vet inte om det är för att storyn var särskilt mycket sämre än någon annat - förmodligen inte - men det var ingenting i mytologin eller världen som lyckades hålla fast mig. Sättet på vilket Lies of P (inte) använder environmental storytelling är också beklagansvärt. Det är en prydlig värld att hacka sig igenom, men om den bara ska agera som en backdrop för berättelsen så jag tycker man skulle ha spänt bågen mer. Mer förstörelse, högre byggnader, fler lik, mer eld och så vidare. Annars vill jag ha mer berättelser i den, fler bifigurer som ger liv åt den värld som i övrigt har dött. Det kändes lite snålt.

Jag gillade combat, gillade idéerna med att snickra ihop egna vapen, att underhålla dem under tiden, men i ett spel som uteslutande går ut på att slåss, så måste combat sitta helt och hållet. Det gör det inte riktigt här. Det är svårt att inte jämföra med Sekiro och hur precist och spetsigt det systemet känns. När jag försöker parera slag i LoP så blir jag mest överraskad när jag lyckas med en perfect guard. Jag är inte särskilt bra på Soulslikes, men jag brukar kunna nöta mig hygglig. Här lossnade det aldrig riktigt för mig. Det gör att combat aldrig blir fullt så roligt som man vill. Desto roligare har jag haft med diverse kombinationer av defensiva fable arts, Aegis och Two Dragon's Sword. Möjligheten till fläskiga counters är inte att underskatta.

Jag har en förkärlek Soulslikebossar som slåss på samma villkor som en själv - en mot en, svärd mot svärd osv. Lies of P gillar ju kvantitet på den punkten. Fler faser, flera bossar på samma gång, och fler grejer som händer samtidigt. Kommer att tänka på Black Rabbit Brotherhood och Simon Manus andra fas Awakened God som skräckexempel. Det är ett sätt att göra bossfajter kaosartat svåra utan att för den sakens skull vara särskilt underhållande - att jämföra med Nameless Puppet, Scrapped Watchman eller Green Monster, typ, som är svåra men underhållande.

En svag fyra, vill jag nog säga. Spelet kittlar inte riktigt allt som jag gillar, men gott och väl tillräckligt.

Medlem

Ett av de bättre spel jag spelat som är inspirerat av FromSoft. Tyvärr blev det bara 36 timmar för mig, sen fastnade jag i en trappa och kommer inte loss. Har testat att såväl starta om som att ominstallera utan resultat.. lite frustrerande

Medlem
Skrivet av Ugly_Bob:

Ett av de bättre spel jag spelat som är inspirerat av FromSoft. Tyvärr blev det bara 36 timmar för mig, sen fastnade jag i en trappa och kommer inte loss. Har testat att såväl starta om som att ominstallera utan resultat.. lite frustrerande

Testat att använda Moonphase Pocket Watch (https://lies-of-p.fandom.com/wiki/Moonphase_Pocket_Watch) eller Last Resort (https://liesofp.wiki.fextralife.com/Last+Resort)?

Moonphase = Teleport to hotel or last Stargazer used.
Last Resort = Immediate character death upon use


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Vill så gärna spela detta då det ser underbart ut men jag tror helt enkelt det är för svårt. Gjorde 1.3-patchen det lättare?

Medlem
Skrivet av psp123:

Vill så gärna spela detta då det ser underbart ut men jag tror helt enkelt det är för svårt. Gjorde 1.3-patchen det lättare?

Någon patch var det som gjorde det lite lättare. Även om spelet har sina svåra delar så allt som allt var det värt tiden jag gav det. Du kan se mina svar tidigare i tråden där jag var beredd att ge upp för jag var så förbannad på det. Men det var svårt att sluta

Du kan summona in medhjälpare till dom flesta bossfighter som kan hjälpa dig.

Medlem
Skrivet av psp123:

Vill så gärna spela detta då det ser underbart ut men jag tror helt enkelt det är för svårt. Gjorde 1.3-patchen det lättare?

Det är väldigt svårt ibland. Men tack vare att man kan kalla in medhjälpare till bosstriderna så känns det hanterbart.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Skriv svar