Folkilsken? Nu kan du spela hela Final Fantasy XIV på egen hand

Robot
Folkilsken? Nu kan du spela hela Final Fantasy XIV på egen hand
Medlem

Jag skulle vilja påstå att spelet redan innan var rätt osocialt. Jag spelade igenom hela spelet inkl expansioner med extremt minimal interaktion med andra spelare. Det var just i dungeons och raids man var tvungen att spela med andra spelare, men även där var det sällsynt att folk pratade med varandra.

Ambassadör
Xbox

Åhå, där hoppade det upp några platser på min lista... Ska spana in det här nu när det blir Xbox release till slut.


signatur

Jump in.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Mortaigne:

Åhå, där hoppade det upp några platser på min lista... Ska spana in det här nu när det blir Xbox release till slut.

Håller med! Mina Final Fantasy-resor föredrar jag solo. Då mår jag bäst.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Damn, nu har jag ingen ursäkt att inte köra det längre

Medlem

Jag är varken för eller imot.
Lite tråkigt att om man ska levla en ny gubbe och vill spela dungoens kommer kön vara längre men är nog inte så farligt.

Medlem

Det är ju här som är felet med mmo’s idag, är man så folkskygg att man inte ens kan spela med andra online så ska man inte spela ett mmo överhuvudtaget. Finns ju single player spel att spela om man nu föredrar att lira solo. Förstår inte alls hur det här kan ses som något positivt.

Medlem
Skrivet av DieZe:

Det är ju här som är felet med mmo’s idag, är man så folkskygg att man inte ens kan spela med andra online så ska man inte spela ett mmo överhuvudtaget. Finns ju single player spel att spela om man nu föredrar att lira solo. Förstår inte alls hur det här kan ses som något positivt.

Gissar på att det främst är en lösning för de tidigaste dungeons som ingen köar till länge, men som man måste klara för MSQ.

Ibland får man köa i timmar bara för att komma vidare.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av DieZe:

Det är ju här som är felet med mmo’s idag, är man så folkskygg att man inte ens kan spela med andra online så ska man inte spela ett mmo överhuvudtaget. Finns ju single player spel att spela om man nu föredrar att lira solo. Förstår inte alls hur det här kan ses som något positivt.

Valfrihet är sällan negativt.

Påverkar ju inte de som vill spela med andra, så... win-win.


signatur

Jump in.

Medlem

Vanliga dungeons går bra att köra solo med NPC's men finns en hel del mainstory quest trials och raids som måste köras med andra spelare för att du ska komma vidare i storyn

Medlem
Skrivet av Lowaim:

Vanliga dungeons går bra att köra solo med NPC's men finns en hel del mainstory quest trials och raids som måste köras med andra spelare för att du ska komma vidare i storyn

Det står ju så här i nyheten

"Duty Support-systemet introducerades redan i Shadowbringers, som kort sagt låter dig ta dig an huvudsstoryns dungeons och utmaningar för fyra spelare med npc:er. Det har pö om pö släppts till olika expansioner och nu kan du alltså köra igenom allihop samt grundspelet mol allena."

Så du menar detta inte stämmer eller va ?


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Valfrihet är sällan negativt.

Påverkar ju inte de som vill spela med andra, så... win-win.

Problemet är att nästan alla väljer path of least resistance när möjligheten finns. Att spela solo kommer innebära noll kötid vilket jag tror många kommer välja. Sen hör inte såna här valmöjligheter hemma i mmo spel. WoW blev sämre och sämreju mer spelet anpassades till folk som är rädda för folk, där alla ska få allt osv. Blir en slippery slope.

Medlem
Skrivet av Snabeltorsk:

Det står ju så här i nyheten

"Duty Support-systemet introducerades redan i Shadowbringers, som kort sagt låter dig ta dig an huvudsstoryns dungeons och utmaningar för fyra spelare med npc:er. Det har pö om pö släppts till olika expansioner och nu kan du alltså köra igenom allihop samt grundspelet mol allena."

Så du menar detta inte stämmer eller va ?

Precis finns Trials (hard) och Alliance raids i MSQ (Mainstory Quest) som inte funkar med Duty Support/NPC's.
Om man kollar FFXIV MSQ Guide så måste man köra Thornmarch (Hard) trial runt level 50, första raiden är Crystal Tower som också är runt level 50 för att komma vidare i storyn.
Det är dock värt att nämna att dem är ganska enkla, jag kollade på nån youtube guide innan varje hard trial/raid och det var aldrig några problem

1
Skriv svar