Bli myrornas frälsare i det läckra strategispelet Empire of the Ants

Robot
Bli myrornas frälsare i det läckra strategispelet Empire of the Ants
Medlem

Den själsliga uppföljaren till SimAnt?


signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

Medlem

bah. ge mig SimAnt remake

Medlem

Hört mycket om ett annat ”myrspel”:
https://store.steampowered.com/app/463530/Empires_of_the_Unde...

Har fått ett gott mottagande, kanske av intresse för någon som gillar denna genre, inte testat själv ännu men inom sinom tid…

Medlem

Ser riktigt myrsigt ut!

Medlem

Väldigt roligt att skribenten till denna artikel heter Myrén

Skribent
Skrivet av Mikzarn:

Väldigt roligt att skribenten till denna artikel heter Myrén

Och som dessutom har haft smeknamnet "Myran" sedan barnsben

Medlem

Ingen gameplay alls, så kan varken säga bu eller bä. Men har spelat liknande spel tidigare som varit bra, så skall hålla kollen på detta med.

Skrivet av baggso:

Hört mycket om ett annat ”myrspel”:
https://store.steampowered.com/app/463530/Empires_of_the_Unde...

Har fått ett gott mottagande, kanske av intresse för någon som gillar denna genre, inte testat själv ännu men inom sinom tid…

Det var just Empires of the Undergrowth som jag tänkte på när jag såg denna nyhet. Det har jag spelat ett par timmar. Singleplayer-delen är bra, men när den tar slut så tar tyvärr spelet slut då multiplayer-delen är dålig. De olika myr-fraktionerna är så otroligt obalanserade om man har med "hybridrasen" så att dom kör över alla andra. Dessutom blir hela upplägget trist och det finns inte så mycket till strategi och taktik utan mest bara expandera så fort man kan så att man hela tiden ligger på topp.

// edit:

Fotnot: Det var ett tag sedan jag spelade spelet, så det har säkert uppdaterats mycket sedan dess.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Ser snyggt ut, hoppas gameplay håller.

Medlem
Skrivet av conthox:

Ingen gameplay alls, så kan varken säga bu eller bä. Men har spelat liknande spel tidigare som varit bra, så skall hålla kollen på detta med.

Det var just Empires of the Undergrowth som jag tänkte på när jag såg denna nyhet. Det har jag spelat ett par timmar. Singleplayer-delen är bra, men när den tar slut så tar tyvärr spelet slut då multiplayer-delen är dålig. De olika myr-fraktionerna är så otroligt obalanserade om man har med "hybridrasen" så att dom kör över alla andra. Dessutom blir hela upplägget trist och det finns inte så mycket till strategi och taktik utan mest bara expandera så fort man kan så att man hela tiden ligger på topp.

Prova kör freeplay mot dom andra tre AI, Alltså 1vs3.
Inte så enkelt nu längre som det var innan.
Sen är där ju 20tal extrabanor utöver Kampanjen så vet inte riktigt vad du pratar om.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Skrivet av Snabeltorsk:

Prova kör freeplay mot dom andra tre AI, Alltså 1vs3.
Inte så enkelt nu längre som det var innan.
Sen är där ju 20tal extrabanor utöver Kampanjen så vet inte riktigt vad du pratar om.

Det var ett tag sedan jag spelade spelet, så det har säkert uppdaterats mycket sedan dess. Skall lägga till det i min OP.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

En trailer om ett spel om myror där myrorna rör sig som robotar.

Hmm, kanske vänta med trailern tills myrorna rör sig som myror, känns som ett grundkrav på ett spel om myror.

Medlem

bästa myrspel: Push Over (amiga)


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

1
Skriv svar