Xbox-betan för Final Fantasy XIV drar igång i januari

Robot
Xbox-betan för Final Fantasy XIV drar igång i januari
Medlem

Ett fantastiskt MMORPG med extremt stark story och varmt community! Rekommenderar FFXIV starkt för alla MMORPG- och RPG-fans där timmar av välberättad story och gemenskap finns att hämta. Ett av de spelen där man också stannar upp för att integrera med andra spelare eller se på riktigt mysiga musikaliska nummer skapat av spelare live.


signatur

PC | Asus Rog Ally | PS5 | Switch

Medlem

Är jävligt sugen på sätta igång prenumerationen igen för att starta upp en ny karaktär och spela storyn från början. Körde till och med lite på Steam Deck när den släpptes och funkade hur bra som helst.

Väldigt fint spel och massor av trevliga och hjälpsamma spelare. När jag var ny och körde min första raid som white mage så hade jag ingen aning om vad jag höll på med. En spelare från Holland hjälpte mig i 1½ timme efteråt med tips, Gil och gear. Blev väldigt paff efter att ha spelat WoW och GW2 att det fanns trevliga spelare.
Spelade på PS5 och kunde köra med mus/tangentbord, funkar utmärkt.

Skribent
Skrivet av Sphere of No Form:

Väldigt fint spel och massor av trevliga och hjälpsamma spelare. När jag var ny och körde min första raid som white mage så hade ingen aning om vad höll på med. En spelare från Holland hjälpte mig i 1½ timme efteråt med tips, Gil och gear. Blev väldigt paff efter att ha spelat WoW och GW2 att det fanns trevliga spelare.
Spelade på PS5 och kunde köra med mus/tangentbord, funkar utmärkt.

Skulle säga att LOTRO och FF har de trevligaste spelarna i alla MMOs jag spelat. Även förra FF-online hade sjukt trevliga spelare. Det var också assvårt att komma in i och jag minns jag fick en snubbe som guidade mig i princip genom första bitarna av spelet. Förklarade massa saker som inte var självklara och sånt. Sen gav han mig massa guld och sa att om det var något så var det bara hojta. Väldigt få otrevliga personer i det spelet och att hänga med ett gäng och bara grinda monster i timmar var riktigt roligt.


signatur

"Writer and Fighter"

1
Skriv svar