WoW, Diablo, Overwatch och mer – här är schemat för Blizzcon

Robot
WoW, Diablo, Overwatch och mer – här är schemat för Blizzcon
Medlem

Missing "Diablo 2: Resurrected: What's next" ;=)


signatur

Here to play.

Medlem

En produkt som inte är en butik med ett spel ovanpå vore ju trevligt, men det är bara mina fromma förhoppningar.

Det är många år sen Blizzcon väckte nån hype hos mig, så det räcker att skumma igenom en sammanfattning på FZ efteråt.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av revben:

Missing "Diablo 2: Resurrected: What's next" ;=)

Dem har ju sagt att inget nytt innehåll kommer så inte så märkligt att det ej står med.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Omåttligt taggad, Blizzcon är som julafton för mig, kommer sitta bunkrad hela helgen!

Medlem
Skrivet av JerkerRaner:

Dem har ju sagt att inget nytt innehåll kommer så inte så märkligt att det ej står med.

Vart har du läst det? Jag minns att det gällde Daiblo 3 dock.


signatur

Here to play.

Medlem
Citat:

Warcraft Rumblings

Warcraft 4? Although tror jag RTS genren är för död för att Blizzard Blizzard-Activision Microsoft (?) vill chansa på att göra ett sånt spel idag.

Får väl kolla någon sammanfattning här sedan på söndag-måndag, men Blizzard har sedan länge tappat den glans de en gång i tiden hade.

Medlem
Skrivet av Tamazin:

Warcraft 4? Although tror jag RTS genren är för död för att Blizzard Blizzard-Activision Microsoft (?) vill chansa på att göra ett sånt spel idag.

Får väl kolla någon sammanfattning här sedan på söndag-måndag, men Blizzard har sedan länge tappat den glans de en gång i tiden hade.

Beror på vart man tittar tror jag. Det finns 2-3 RTS-projekt under utveckling därute, som har genererat väldigt mycket hype. Men RTS är ju hyfsat nischat. Eftersom StarCraft 2 ligger inför döden, så är marknaden open for the taking. Warcraft 4 hade ju varit ett riktigt bra tillfälle att släppa nu, helst innan de 2-3 andra dyker upp.

Warcraft Rumblings har jag inte kollat in dock, har för mig det är deras senaste mobilspel

Medlem

😆
"Dont you guys have phones? "

Medlem

Är Blizzard officiellt i uppföljare/remake/remaster-helvetet nu eller vågar vi hoppas på något nytt?

Medlem
Skrivet av revben:

Vart har du läst det? Jag minns att det gällde Daiblo 3 dock.

När senaste säsongen släpptes så skrev dem att inget nytt innehåll för d2r var planerat, utan numera bara resets.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Enda som gör min intresserad av blizzard är wow classic wc4 samt sc 3

Medlem
Skrivet av ClockWise:

Beror på vart man tittar tror jag. Det finns 2-3 RTS-projekt under utveckling därute, som har genererat väldigt mycket hype. Men RTS är ju hyfsat nischat. Eftersom StarCraft 2 ligger inför döden, så är marknaden open for the taking. Warcraft 4 hade ju varit ett riktigt bra tillfälle att släppa nu, helst innan de 2-3 andra dyker upp.

Warcraft Rumblings har jag inte kollat in dock, har för mig det är deras senaste mobilspel

Ahh, Warcraft Rumble kan det ju vara ja som du säger är ett mobilspel, bah.

Visst att vissa RTS blir hype:ade, men de säljs ju inte i närheten av vad andra spel gör. Å andra sidan tror jag inte de kräver alls lika mycket utveckling som ett Open World Cyberpunk eller Witcher eller GTA6 eller what have you, så hade ju kunnat gå jämt ut?

Trist är det. En gång i tiden var Warcraft3, bortsett från typ Counterstrike, fasen det största spelet. Primärt tack vare dess underbara maps/moddar/UMS.

Medlem
Skrivet av Tamazin:

Ahh, Warcraft Rumble kan det ju vara ja som du säger är ett mobilspel, bah.

Visst att vissa RTS blir hype:ade, men de säljs ju inte i närheten av vad andra spel gör. Å andra sidan tror jag inte de kräver alls lika mycket utveckling som ett Open World Cyberpunk eller Witcher eller GTA6 eller what have you, så hade ju kunnat gå jämt ut?

Trist är det. En gång i tiden var Warcraft3, bortsett från typ Counterstrike, fasen det största spelet. Primärt tack vare dess underbara maps/moddar/UMS.

Ja, jag tror inte man behöver en lika stor budget för RTS, men det beror på vad man satsar på. Ett competitive RTS kräver en hel del omsorg efter släpp, betydligt mer än andra spel, och det är väldigt svårt med balanseringar osv.

Men marknaden är öppen, som sagt, det finns inget RTS inom e-sport som är speciellt stort längre, så ett Warcraft 4 hade definitivt varit guld

Medlem

Vad är chansen att HotS kommer tas up och återupplivas igen nu när Microsoft äger Blizzard?

Medlem
Skrivet av mobmoben:

Vad är chansen att HotS kommer tas up och återupplivas igen nu när Microsoft äger Blizzard?

Hoppas. Gillade verkligen Hots

Medlem

Hoppas fortsatt på att WoW med kör på samma spår som Final Fantasy 14 och ger oss en härlig trail på hela spelet förutom senaste expansionen.

Hoppas även på att det med tiden dyker upp lite mindre älsklingsprojekt som det gjort för andra studios som blivit uppköpta av Microsoft.

Medlem

Hoppas på Cataclysm Classic!

Medlem

Gissar att wow går free to play.

De känns som de bygger mot en ny mmorpg med deras senaste release Diablo 4. Så gissar på ett nytt mmorpg Diablo online skulle kunna tänkas komma inom några år.

Medlem

de kommer försöka sälja mer diablo 4 med expansion, med features de ryckt ur luften seriöst - de flesta mobilspel har mer endgame än det spelet ^^

1
Skriv svar