World of Warcraft Classic expanderas med Cataclysm

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Nu är det väll fan dags att sluta
sluta ge dom en anledning att mjölka spelarna med gamla expansioner

alla har en expansion dom älskade mest och kommer briljera med sina nostalgiglasögon, så det här kommer inte sluta alls förrens folk säger NEJ

Rätt skrämmande att folk är villiga att betala för gammal content, ska vara gratis

"Hurr durr är ju gratis med en vanlig sub"
Jo men majoriteten som spelar classic spelar inte retail, dom betalar verkligen för gammalt skräp som vi kunde få gratis med private servers och med mer QoL features.

Skärpning
"Men cheese, kanske du ska skärpa dig"
NO U

Faktum är att man betalar för retail. Sen om folk som spelar classic inte spelar retail är det deras egna val.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Ender:

Bra att du känner av det där med tidsslöseriet själv...är nog enda sättet att kliva vid sidan av upptrampade spår. När jag la ner WoW permanent så märkte jag hur mycket annat som jag missat medan jag hade kul med WoW.
Lärdomen jag har med mig är att sluta när spelet blir ett arbete...när det bara känns som man gör massa "måsten" för att nå ett mål som egentligen inte betyder någonting. "Jag bara måste få tag på den där [insert gear]", vilken blir värdelös till nästa expansion.

Jag har haft mitt roliga med spelet, men jag kan inte föreställa mig att gå tillbaka...det skulle behöves ett WoW 2 för att väcka mitt intresse igen.

Japp. Hade aldrig spelat det om det inte hade varit för att kompisgänget (numera ett gäng småbarnspappor) vill spela något ihop på torsdagar, och vi alla gillar spel med progression. Sedan classic kom så har vi spelat lite till och från, men det dör oftast efter någon månad eller två.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Vilken miss. Ett Classic Plus hade ju varit mycket mer intressant.

men de släpper ju classic+ under namnet season of discovery med start 30 nov

Medlem
Skrivet av Patsy:

men de släpper ju classic+ under namnet season of discovery med start 30 nov

Är väl långt bort ifrån vad jag tänkte mig Classic+ skulle kunna vara.
För mig hade det varit en nystart från vanilla.
Portalen till Outlands öppnades aldrig och innehållet som läggs till från den punkten har inget med retail wow att göra längre.

Medlem

Jag antar att man kan spela Vanilla, TBC och Lich King separat några år framövet?

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Nyheten är att gå tillbaka till det gamla.

De vet hur man tjänar pengar!

Inaktiv
Skrivet av jeppe109:

Är väl långt bort ifrån vad jag tänkte mig Classic+ skulle kunna vara.
För mig hade det varit en nystart från vanilla.
Portalen till Outlands öppnades aldrig och innehållet som läggs till från den punkten har inget med retail wow att göra längre.

Fast de har också hintat om "NEW end game content" där vissa tror att det kan vara en potentiell förgrening

Medlem

Hade hellre sett att man gör spelet F2P och sen fokuserar på att skapa ett helt nytt MMO.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Vilken miss. Ett Classic Plus hade ju varit mycket mer intressant.

season of discovery är classic +

Neo
Medlem
Skrivet av showerguy:

Hade hellre sett att man gör spelet F2P och sen fokuserar på att skapa ett helt nytt MMO.

Som det ser ut nu med den "roadmap" som dom har för dom kommande expansionerna är att vi troligen kommer se en "reboot" av något slag efter The World Saga" är klar.

Förhoppningen för många är att det går över till ett Wow 2, för som spelet är idag är att de för mycket som samlats genom åren som gjort spelet "bloated". Men vi får bara vänta se vad dom hittar på men jag försiktigt positiv just nu iaf.

Neo
Medlem
Skrivet av Cybersoul:

season of discovery är classic +

Ja och nej, de är ett Classic+ "beta" kan man säga, för att se om de kommer fungera som en egen produkt i framtiden för Blizzard.

Medlem

För mig känns det som att Blizzard inte fattar vad fansen vill ha. WOTLK är en av de tidernas bästa expansionerna, och Cataclysm en av de sämsta. (det är åt ena sidan visserligen "bara" min åsikt, men det finns tillräckligt artiklar och inlägg överällt som håller med, iaf mera än att "Cataclysm var bra"). Var drar Blizzard dessutom gränsen till "Classic" (förutom Vanilla) Wow? När ska det sluta? Är det en så liten spelar bas ?
Själv så hoppade jag gärna in och lirade ngn här o där WOTLK i mån av tid/pengar och noistalgi, men då är det nog definitivt slut med Cataclysm. Dags att lägga Wow på hyllan (för min del)?

Medlem
Skrivet av DitroX:

Historien upprepas! Kan bli kul att köra igenom Cata, nostalgin flödar. Men var går gränsen till "Classic"? Hur länge kommer de fortsätta lägga till nya expansioner till WoW Classic?

Så länge det genererar pengar. Antagligen den enda faktorn.

Medlem
Skrivet av Rh3nium:

För mig känns det som att Blizzard inte fattar vad fansen vill ha. WOTLK är en av de tidernas bästa expansionerna, och Cataclysm en av de sämsta. (det är åt ena sidan visserligen "bara" min åsikt, men det finns tillräckligt artiklar och inlägg överällt som håller med, iaf mera än att "Cataclysm var bra"). Var drar Blizzard dessutom gränsen till "Classic" (förutom Vanilla) Wow? När ska det sluta? Är det en så liten spelar bas ?
Själv så hoppade jag gärna in och lirade ngn här o där WOTLK i mån av tid/pengar och noistalgi, men då är det nog definitivt slut med Cataclysm. Dags att lägga Wow på hyllan (för min del)?

Eller köra Season of Discovery

Medlem

"Cataclysm släpps i början av 2024". Är Augusti början av 2024?

Medlem
Skrivet av ClockWise:

Eller köra Season of Discovery

Hm, tack. Jag har kanske inte riktig fattat vad det är för ngt. Men då går ju mitt beslut att lägga Wow på hyllan åt helvete...?

Medlem
Skrivet av Rh3nium:

Hm, tack. Jag har kanske inte riktig fattat vad det är för ngt. Men då går ju mitt beslut att lägga Wow på hyllan åt helvete...?

Haha, känner samma angående att lägga spelet på hyllan.

SoD i korthet, och som jag uppfattat det (vilket inte behöver vara korrekt):

  • Vanilla-världen

  • Max level cap på 25 (kommer utökas allt eftersom content progressas)

  • Ny raid i form av Blackfathom Deeps (den ska vara helt omgjord för raid 10-man, och 25-man)

  • Items har olika abilities på dem, likt enchants. Eller kanske glyphs? Oklart för mig här, men du har standard abilities upp till level 25 för klassen du spelar, sedan andra abilities baserat på vad du har på ditt gear. Och detta är specifika abilities, cross expansions, och cross classes. Så en Mage kan t ex ha Flash Heal, eller en Warrior kan ha Lifebloom

Medlem
Skrivet av Sleypner:

"Cataclysm släpps i början av 2024". Är Augusti början av 2024?

Prepare to face Deathwing in Cataclysm Classic in the first half of 2024.

Det som står i butiken är nog en gardering ifall något händer på vägen antar jag.

Medlem
Skrivet av Neo:

Ja och nej, de är ett Classic+ "beta" kan man säga, för att se om de kommer fungera som en egen produkt i framtiden för Blizzard.

True true

12
Skriv svar