World of Warcraft firar 20 år med nya expansioner

Robot
World of Warcraft firar 20 år med nya expansioner

The War Within blir starten på the Worldsoul Saga.

#Blizzard, #the-war-within, #world-of-warcraft


Medlem

CGIn ser helt sinnes ut. Deras CGI-trailers brukar vara snygga, men det känns som dom steppat upp ansikten och ansiktsanimationerna ännu mer inför denna cinematic.

Utöver att det ser riktigt snyggt ut så var den väl lite meh, inget märkvärdigt. Dock coolt att vi äntligen får reda på mer om Sargeras svärd.

Ganska coolt att dom utannonserade 3 expansioner också, lite svårt att känna någon direkt hype då man vet noll. Känner även inte direkt någon megahype inför nästa expansion heller, men kommer som vanligt att spela ett tag. Dragonflight höll ändå kvar mig ett väldigt bra tag.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Blir samma skit som tidigare mer innehållslöst till högre kostnad istället för patchar. Hade hoppats på att de skulle döda retail och börja om totalt.

Medlem

De tog en expansion och delade upp den i 3 delar för mer stålar.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Kanske är dom tre sista expansionerna då Azeroth är den sista titan, om jag minns rätt.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av erson:

Blir samma skit som tidigare mer innehållslöst till högre kostnad istället för patchar. Hade hoppats på att de skulle döda retail och börja om totalt.

Det är väl samma baspris som Dragonflight hade? 49.99 euro för Base Edition.

Det lär väl vara samma uppbyggnad som DF när det kommer till patchar, 3 storpatchar med mindre mellan dom. Eller du någon annan information?

Varför skulle dom döda retail som är Blizzards mest spelade spel just nu? Dom tjänar multum på det spelet och lär fortsätta göra det ett bra tag framför.

Är förövrigt inte överförtjust med att dom ger 3 dagars försprång för Epic Edition för 89.99 euro, bort med den skiten.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

De tog en expansion och delade upp den i 3 delar för mer stålar.

Det är väl snarare att dom kör på samma koncept som Dragonflight(3 storpatchar, mindre mellan dom) bara att dom nu har en röd tråd i storyn genom alla 3 expansioner.

The War Within har samma mängd dungeons, 8st, 1 raid vid start, samma mängd nya zoner, 4 st. Sen vet man väl inte hur resten av innehållet ser ut, men det lär vara liknande DF gissar jag på.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Det är väl samma baspris som Dragonflight hade? 49.99 euro för Base Edition.

Det lär väl vara samma uppbyggnad som DF när det kommer till patchar, 3 storpatchar med mindre mellan dom. Eller du någon annan information?

Varför skulle dom döda retail som är Blizzards mest spelade spel just nu? Dom tjänar multum på det spelet och lär fortsätta göra det ett bra tag framför.

Är förövrigt inte överförtjust med att dom ger 3 dagars försprång för Epic Edition för 89.99 euro, bort med den skiten.

Om du lyssnade vad metzen sa så kommer dessa expansioner släppas oftare än de har gjort tidigare vilket resulterar i mer utgifter via expansioner. Vad dem visade så var den extremt lackluster ingen innovation whatsoever. För info är inte classic långt efter retail. 1.2 milj vs 800k

Alltså, så länge det blir bra så.

Jag är villig att betala lite extra om man faktiskt får något bra av det.

Trots allt så är ju prenumerationspriset lägre idag om man räknar in inflation än när spelet kom.

Medlem

De borde släppa det som ny standalone.
Sagan fortsätter men i en reboot om man så vill.
Göra det mer 2023 eller nåt..

Medlem
Skrivet av erson:

Om du lyssnade vad metzen sa så kommer dessa expansioner släppas oftare än de har gjort tidigare vilket resulterar i mer utgifter via expansioner. Vad dem visade så var den extremt lackluster ingen innovation whatsoever. För info är inte classic långt efter retail. 1.2 milj vs 800k

Jag lyssnade och vad han antagligen menar är att dom kommer släppas likt takten Dragonflight har utvecklats. 1 storpatch, mindre patch, 1 storpatch, mindre patch, 1 storpatch, mindre patch, expansion.

Dom kommer inte släppa expansioner snabbare än så.

Vet inte var du får dina siffror ifrån då det inte finns något officiellt, men min gissning är att dom inte riktigt stämmer, men kan ju ha fel.

Hur som helst, tycka vad man vill om retail så var Dragonflight ett steg i rätt riktning i jämförelse med BfA och Shadowlands.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Jag lider emellanåt av en oerhörd WoW-abstinens. Dels är det oehört besvärligt att ladda ner eftersom Battle.net-klienten kraschar min router (och även polarens) var och varannan minut. Och när jag väl lyckas få ner det så drabbas jag inom kort av ett märkligt slags flickering. Hittar inga givna lösningar på något av problemen vid närmare efterforskningar. Aldrig stött på dylika problem med andra spel.

Vi får väl se om det sker ett litet mirakel lagom till den nya expansionen.

Edit: Det kan vara för tidigt att ropa hej. Men jag hittade precis en ny Reddit-tråd där en användare tipsade om att begränsa bandbredden i Battle.net-inställningarna med hundra biljoner KB/S. Verkar fungera såhär långt. Vad fan...

Medlem
Skrivet av WonderBoy:

Jag lider emellanåt av en oerhörd WoW-abstinens. Dels är det oehört besvärligt att ladda ner eftersom Battle.net-klienten kraschar min router (och även polarens) var och varannan minut. Och när jag väl lyckas få ner det så drabbas jag inom kort av ett märkligt slags flickering. Hittar inga givna lösningar på något av problemen vid närmare efterforskningar. Aldrig stött på dylika problem med andra spel.

Vi får väl se om det sker ett litet mirakel lagom till den nya expansionen.

Edit: Det kan vara för tidigt att ropa hej. Men jag hittade precis en ny Reddit-tråd där en användare tipsade om att begränsa bandbredden i Battle.net-inställningarna med hundra biljoner KB/S. Verkar fungera såhär långt. Vad fan...

Problemet med WoW-abstinens är att WoW inte kan stilla det då spelet är så förändrat i grunden att det inte längre är samma sak.

Medlem

WoW och Blizzard dåligt. 1ups tack

Medlem

Så länge WoW finns kvar så stryper det allt annat Blizzard ger ut tror jag.

Medlem

Jag skulle tro att en total World Revamp eller WoW2 möjligtvis kan komma att bli realitet efter worldsoul sagan. Känns som ett värdigt avslut på WoW som vi känner det idag. Men nångång måste dom göra det så ip'n och spelet kan fortsätta leva 20 år till om inte mer.

Jag hoppas på det iaf


signatur

Galne Gunnar köper så gärna!

Medlem

Kul! Gillar att det blir en röd tråd genom flera expansioner, temat känns och bra, klassiskt WoW å inget ute i rymden tjafs!

Både War Bands och Delves låter som grymma nya features, speciellt Delves e perfekt då man får end-content tillgängligt om man kör solo. Perfekt om man inte har tiden att lägga ner på PvE (självklart inte lika bra rewards etc).

Dragonflight var ett rejält lyft från BoF å framförallt Shadowlands, tycker man hittade spelglädjen igen, så ser framemot dom här expansionerna

Skribent
Skrivet av kintobe:

Jag skulle tro att en total World Revamp eller WoW2 möjligtvis kan komma att bli realitet efter worldsoul sagan. Känns som ett värdigt avslut på WoW som vi känner det idag. Men nångång måste dom göra det så ip'n och spelet kan fortsätta leva 20 år till om inte mer.

Jag hoppas på det iaf

Hade gärna sett "WoW 2" med ett helt annat fokus än WoW. Exempelvis modernare spelmotor och möjlighet att göra helt andra saker, typ housing ute i världen, förstörbara miljöer och ta över städer, och så vidare. Eventuellt att WoW kan leva kvar med nuvarande inriktning, både classic och retail, och fortsätta uppdateras parallellt.

Gillar för övrigt det lilla vi fått se av nästa expansion. Mer av samma content och QoL. Funkar för mig.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Fan vilket gnäll det var här inne. Ni måste inte spela expansionen

Dragonflight hae varit en riktigt bra expansion, och i framtiden kommer ner QoL, som att man kan låsa upp transmogs till alla armortyper oavsett vilken klass du lootar med.


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

För första gången på flera år så blev jag faktiskt lite sugen igen, det här känns faktiskt riktigt lovande! Kul med lite positiva känslor kring den här världen som jag älskar så mycket.

Skribent
Skrivet av Mattias Frost:

Hade gärna sett "WoW 2" med ett helt annat fokus än WoW. Exempelvis modernare spelmotor och möjlighet att göra helt andra saker, typ housing ute i världen, förstörbara miljöer och ta över städer, och så vidare. Eventuellt att WoW kan leva kvar med nuvarande inriktning, både classic och retail, och fortsätta uppdateras parallellt.

Gillar för övrigt det lilla vi fått se av nästa expansion. Mer av samma content och QoL. Funkar för mig.

Minns hur Blizzard pratade om WoW när det utannonserades. Spelet skulle bland annat ha spelledarstyrda events som förändrade världen i efterhand och världen skulle även påverkas av spelarnas val etc. Nu förstår jag att sådant inte funkar när spelet blev så stort som det faktiskt blev. Men håller med om att en ny riktning på MMO hade varit trevligt.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Hejsanhoppsan:

Problemet med WoW-abstinens är att WoW inte kan stilla det då spelet är så förändrat i grunden att det inte längre är samma sak.

Ja och nej. Wow Classic Wotlk! Men det försvinner ju tyvärr också.

Medlem
Skrivet av kintobe:

Jag skulle tro att en total World Revamp eller WoW2 möjligtvis kan komma att bli realitet efter worldsoul sagan. Känns som ett värdigt avslut på WoW som vi känner det idag. Men nångång måste dom göra det så ip'n och spelet kan fortsätta leva 20 år till om inte mer.

Jag hoppas på det iaf

WoW 2 kommer aldrig hända, varför fokusera alla resurser på ett spel som troligst inte kommer vara en success.

och om dom inte kan överföra ALLT som spelarna har tjänat i 20+ år så kommer spelarna hata spelet. är större chans att det går Everquest vägen och bara släpper små expansioner då och då

Medlem
Skrivet av lolipopapa1:

WoW 2 kommer aldrig hända, varför fokusera alla resurser på ett spel som troligst inte kommer vara en success.

och om dom inte kan överföra ALLT som spelarna har tjänat i 20+ år så kommer spelarna hata spelet. är större chans att det går Everquest vägen och bara släpper små expansioner då och då

Det är vad du tror, kanske även vad du tycker. Men håller inte med dig alls, det skulle skapa ny möjligheter och kunna fixa alla problem som finns med wow och det dåliga rykte det börjar få. De behöver starta på en ny kula vissa skulle klaga i början men det är inget att bry sig om.

Medlem
Skrivet av Gandir:

Det är vad du tror, kanske även vad du tycker. Men håller inte med dig alls, det skulle skapa ny möjligheter och kunna fixa alla problem som finns med wow och det dåliga rykte det börjar få. De behöver starta på en ny kula vissa skulle klaga i början men det är inget att bry sig om.

för det gick ju så bra för Everquest 2 och Runscape 3? Guild Wars 2 är typ det ända "sequel" MMO som fortfarande är populärt

Medlem
Skrivet av Gandir:

Det är vad du tror, kanske även vad du tycker. Men håller inte med dig alls, det skulle skapa ny möjligheter och kunna fixa alla problem som finns med wow och det dåliga rykte det börjar få. De behöver starta på en ny kula vissa skulle klaga i början men det är inget att bry sig om.

Något "WoW 2" kommer aldrig ske så länge expansioner säljs och folk subbar.

Vad är det för problem som inte går att åtgärda med patchar och expansioner menar du?

Jag vet inte riktigt vad det är för dåliga rykten du läst/hört men Dragonflight gjorde ganska bra ifrån sig och gjorde mycket rätt. Inte i närheten av perfekt så klart, finns mycket som kan förbättras. Men dom verkar ha tagit några steg tillbaka och det känns som dom har börjat lyssna på communityn igen då nästa expansion verkar införa sådant folk velat haft hur länge som helst.

En revamp av den gamla världen skulle jag definitivt kunna se, tillsammans med något nytt med storyn efter denna "Saga".

Även jag skulle vilja ha något nytt och fräscht från WoW(ett WoW 2 om man nu så vill, vad det nu skulle innebära), men det kommer inte som sagt ske så länge pengarna rullar in.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Med tanke på Metzens tal på Blizzcon, om de 20 år som varit och "the next 20 years of warcraft" ser jag inte hur The WorldSoul Saga är något annat än en wrap-up av WoW 1.

Sista expansionen heter The Last Titan, vilket jag tolkar handlar om Azeroth. Hur Azeroth ska kunna vakna utan att vi får som minst en enorm världsomstart har jag svårt att se.

Mezten är väldens bästa hype man, och jag är fullt ombord på resan framåt!


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

1
Skriv svar