Blizzard efter Microsoft-affären: "Större känsla av oberoende än någonsin förut"

Robot
Blizzard efter Microsoft-affären: "Större känsla av oberoende än någonsin förut"

"Inte rädda att skapa nya varumärken."

#blizzard, #starcraft


Medlem

Antar att vi får se WoW på Xbox före nytt IP, men kul om de känner att de har nya förutsättningar för det i alla fall!

Inaktiv

Kan bli bra. Ett nytt IP från Blizz är svårt att tacka nej till speciellt när de inte är i klorna på Activision

Medlem

Ett nytt Starcraft skulle jag välkomna!

Wacraft känns en aning uttjatat.


signatur

IDKFA

Medlem

Återuppliva Starcraft Ghost!


signatur

I drank what?

Medlem

Ett Starcraft-spel i Mass Effect-stuk hade ju varit nice.
Eller ett FPS i Doom (2016)-stuk.

Medlem

Samtidigt som man utannonserar flera expansioner till WoW. 🙈

Finns det några talanger kvar sedan strategitiden så tar jag gärna ett nytt IP där.

Gnällkuk
Skrivet av Mirage:

Återuppliva Starcraft Ghost!

THIS!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av anon_332538:

Kan bli bra. Ett nytt IP från Blizz är svårt att tacka nej till speciellt när de inte är i klorna på Activision

Ett nytt IP är på gång, för dom som missat.

https://news.blizzard.com/en-us/blizzard/23768911/create-a-ne...

Ett survival-spel till PC och konsol. Trodde faktiskt vi skulle få se något under Blizzcon, men inte ens en teaser visades, development hell kanske?


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Men det jag har funderat på är ifall de har delat upp Blizzard och Activision nu efter uppköpet, eller ifall de fortfarande hör ihop på nåt sätt? Vet någon hur det där fungerar?

Medlem
Skrivet av Fezk:

Ett nytt ip är på gång, för dom som missat.

https://assets-prd.ignimgs.com/2022/01/25/blizzard-survival-1...

https://news.blizzard.com/en-us/blizzard/23768911/create-a-ne...

Ett survival-spel till PC och konsol. Trodde faktiskt vi skulle få se något under Blizzcon, men inte ens en teaser visades, development hell kanske?

Hots Survivor?

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Whisp:

Men det jag har funderat på är ifall de har delat upp Blizzard och Activision nu efter uppköpet, eller ifall de fortfarande hör ihop på nåt sätt? Vet någon hur det där fungerar?

Ingen officiell uppdelning har skett men det verkar onekligen som om de tre delarna av ABK blir mer självständiga än tidigare i praktiken. Det lär vara mycket omorganisering på gång, tror inte allt faller på plats innan Kotick är borta i januari.

Bara det faktum att Xbox har en annan strategi än Activision kommer att förändra mycket. Fler risker kan tas, kreativitet är tillåtet och uppmuntrat och med Game Pass finns inte riktigt samma enkelriktade kravspecar.


signatur

Jump in.

Medlem

Off-topic, men vet någon när vinnarna av Call of Duty tävligen presenteras, om dom nu gör det?

Medlem

Samtidigt så är det ketym vid företagsköp att PR maskinerna drar igång. Aldrig att man skulle gå ut med något som skulle kunna vinklas negativt. Så skulle ta detta med ett lastbilsflak av salt när det gäller trovärdighet.

Medlem

Oväntat att "chefen" uttalar sig i positiva ordalag. Det som är intressant är hur utvecklarna ser på saken, och hur väl mottagna spelen hädanefter blir av fansen. Det spelar knappt någon roll hur bra ett spel är ifall det är nedlusat med smutsiga (dvs. inte alla) mikrotransaktioner, fomo-mekaniker, och medvetna irritationsmoment som man sedan kan köpa sig förbi som en QoL och all annan skit som skrupellösa utgivare vill ha med i spelen de äger.

Blizzard har en hel del att bevisa helt enkelt.

Medlem

Känner folk på Blizzard som är sjukt oroliga efter ms uppköp. Dom har inte ens game pass


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Blizzard gör sämre spel nu än för 10 och 20 år sedan.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem

Sades samma sak när blizzard ingick i Activision. Vi vet alla hur det blev


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Det går absolut inte att lita på vad Blizzard, Activision eller Microsoft har att säga, speciellt när deras handlingar bara luktar desperat girighet

Medlem

Ja inte går man ut och beklagar sig om att spelen kommer bli sämre kreativt pga man blivit uppköpt, rent företagsfloskler som jag inte förstår nyhetsvärdet i.

Medlem
Skrivet av Whisp:

Men det jag har funderat på är ifall de har delat upp Blizzard och Activision nu efter uppköpet, eller ifall de fortfarande hör ihop på nåt sätt? Vet någon hur det där fungerar?

Activision kommer inte ha någon påverkan på Blizzard längre. Båda ska nu rapportera direkt till Microsoft. Dessutom ryker Activision-mellanchefen Bobby Kotick och hans dåliga inflytande.

Medlem

Jag har aldrig lagt något större värde på sådana här uttalanden genom åren.
Vad ska de säga liksom?
"Nej vi tycker det är skit att bli uppköpta. Vi hade hellre velat vara fristående som innan..."
Skulle aldrig hända om man inte vill se sig som efter ett nytt jobb.

Vi får väl se vad det blir i framtiden.
Nu väntar man bara på att Sony ska göra motdrag o köpa upp någon.
Den här skiten är långt ifrån över när storföretagen vill köpa upp hela industrin känns det som.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

1
Skriv svar