GTA VI avtäckt – trailer släppt!

Medlem
Skrivet av DieZe:

Jo men vad är syftet? FInns ju ingen tydlig progression, inget "gear", man blir inte direkt starkare och bygger sin karaktär utöver att tjäna pengar och leka gangster?

Fast det finns ju visst? GTA V hade ju stat bars för stamina, shooting, strength, stealth, flying, driving och lung capacity. Dessutom kunde man låsa upp mods till såväl vapen som bilar, en del var låst bakom uppdrag och en del kunde köpas för rena pengar. Detta expanderades ytterligare i GTA Online med levlar på karaktären.

I GTA blir karaktärerna naturligt och passivt bättre på det de gör mest. Tycker det redan finns för många spel som lägger till onödiga skill trees och crafting som gör siffrorna ovanför fiendernas huvuden större.

Jag vill uppleva spelvärlden, inte sitta och pilla talents i menyer eller samla ihop åtta fjärrkontroller och ett tvättbjörnsrövhål för att crafta en smartklocka.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av anon_332538:

Vänta, ni hänger väl med på att det är CGI i trailern? Inklusive karaktärerna och animationerna. Även om vissa delar inte är det.
Gameplay trailer =/= trailer. Det man tittar i trailern är en generell känsla och mer kring innehåll än gameplay.

NPC:erna, bilarna, stranden, och allt du ser är in-game, samma kvalité som på de läckta klippen från förra året. Däremot gör dom nog samma sak som med GTAV och RDR2 att dom har lite högre detaljerade modeller under cut-scenes, som te.x när Lucia pratar om trust på slutet, eller när dom sitter i bilen, och i slutet när dom rånar macken, där har om lite mer detaljer skulle jag gissa.

Skrivet av SWEBarb:

förstår inte varför visa trailer när spelet ligger 2 år bort.....

Mest troliga att Rockstar har kommit underfund med att dom tjänar på det.

Medlem
Skrivet av Andreas88:

Vilken tråkig teaser.

Vilken tråkig och onödig kommentar. Noll substans, bara svensk negativitet.

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Såg riktigt kul ut men....känns lite som mer av samma. Vore roligare om de kört liiiiiite annorlunda och en helt ny stad som man inte känner igen så väl? Same same but different...o 2 år bort för konsol...

GTA-serien har ändå alltid sett ut såhär, jag tror det är lite knepigare att bygga upp en ny stad/delstat så det är ju bättre att bygga på något som redan finns.

Medlem

Vågar man hoppas på ett inkluderande av St Denis i ytterkanten av kartan?

Medlem

Såg bra ut tycker jag, synd med 2025 känns väldigt avlägset just nu dock 😢

Medlem
Skrivet av Danster:

Vågar man hoppas på ett inkluderande av St Denis i ytterkanten av kartan?

Jo jag tänkte också på det! Det vore sjukt kul! Jag fick för mig att Leonida var samma namn på delstaten i RDR2 men den delstaten heter visst Lemoyne. Nu är de förstås byggda på två olika delstater men ändå.

Medlem
Skrivet av DieZe:

Jo men vad är syftet? FInns ju ingen tydlig progression, inget "gear", man blir inte direkt starkare och bygger sin karaktär utöver att tjäna pengar och leka gangster?

Fast Online delen i 5an så progressar man ju vad jag vet. Får levlar och grejjer. Sen finns det ju progression i singleplayer i 5an också vad jag minns. Typ lär sig styra fordonen bättre, får bättre aim etc. Asso för mig så spelar jag typ ut singleplayer i dom mesta GTA spelen som jag kört, och bara storyn där gör det värt och spela för mig. Bra gameplay och story som sagt. Men däremot när jag klarat ut spelet så har jag inte större intresse kvar att köra mer.

Men som sagt det kommer garanterat vara en online del i 6an och det är ju där alla kommer köra, och online delen kan jag tänka mig kan vara avsevärt förbättrad eller förändrad från 5an. Jag tror nog det kommer vara någon typ av progression i 6an men hur det ser ut har jag ingen aning om. Jag kommer iaf haka på online delen i 6an i början eftersom jag ej körde 5an när det började och det är alldeles för mkt för mig där nu att börja köra.

Medlem

Nu skall jag börja gnälla i förväg;

Fan också, 30 jävla fps.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem
Skrivet av Kexchexx:

Vad snackar du om? GTA har varit samma hela tiden men olika miljöer. Ser du ingen skillnad mellan Vice City och 6an menar du? Jag ser en sinnessjuk grafik och detaljrikedom som inte ens 5an har. Jag vet att jag kommer bli mindblown när spelet är ute sen och man får spela det. För övrigt visades så gott som ingenting egentligen från trailern så fattar inte hur folk kan döma spelet redan. Inge gameplay, bara stads och strand miljö men inget annat. Spelet utspelar sig inte runt ett kvarter precis. Det man såg imponerade som fan iaf.

Ja vi får vänta o se. Jag menar bara att de återkommer till samma städer hela tiden. När rykten kom ut att det skulle utspela sig i London så blev hypen stor. Det är det jag menar med olika miljöombyten. Vice City har vi redan sett i tidigare spel, likaså Los Santos.

Jag tvivlar inte en sekund på att GTA VI kommer att bli ett asgrymt spel.

Medlem
Skrivet av Danster:

Vågar man hoppas på ett inkluderande av St Denis i ytterkanten av kartan?

Nej för fan. Hoppas verkligen vi slipper de där extrema förminskningarna av hela regioner som plågade RDR2. På två minuter gick man från ökenlandskap till träsk till snöiga bergsmiljöer. Tog bort all trovärdighet.

Medlem
Skrivet av Chicobello:

Vilken tråkig och onödig kommentar. Noll substans, bara svensk negativitet.

Du menar så klart vilken underbart koncist nordic master "race" komentar ha ha!

Medlem
Skrivet av anon_332538:

Inte jag heller och därmed att man inte vet. Rockstar kanske aldrig inkluderar "Gameplay footage" heller? Jag tittade på 5an igen och det ser inte ut att vara CGI där som du säger. Det är ju olika bland utvecklare där en trailer ibland är vitt skild från verkligheten.

I så fall är jag mer positivt inställd om det faktiskt är mestadels gameplay utan större redigering!

Ja asso man såg ju inget gameplay såsom hur det är att spela karaktärerna och så, det var ju bara en "filmisk" trailer gjord in-engine som inte jag ser som CGI. Men ja jag har läst nått om att NPC AIn rockstar har i spelet ska vara next-level banbrytande så får se hur människor kommer bete sig i spelet sen.

Jag vet ju ingenting om gameplayet från trailern, kommer 1st person view vara med? Kommer det vara nått eventuellt VR stöd? Hur är det att köra bilarna? Skjuta? Hur är interfacet? Etc etc det är mkt jag vill veta, det trailern gjorde mest var att visa upp grafiken och detaljrikedomen (som imponerar som fan eftersom RDR2 var mindblowing också när det släpptes) för mig, och teasade storyn lite som jag inte har en aning var den kommer börja och sluta

Skribent

Är det Troy Baker som är rösten bakom den manliga protagonisten? Det låter exakt som han.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

Ser fantastiskt ut. Så många, olika människor som har massa olika aktiviteter för sig. Världen kommer kännas mer levande än någonsin. Grafiken ser också jäkligt bra ut tycker jag, dom verkar fortsätta med GTA V-stilen som är sådär lagom realistisk.

Skrivet av MulletDeluxe:

Nu skall jag börja gnälla i förväg;

Fan också, 30 jävla fps.

Det vet vi väl ingenting om?

Medlem
Skrivet av MulletDeluxe:

Nu skall jag börja gnälla i förväg;

Fan också, 30 jävla fps.

Så klart det blir 30fps på konsoller.. Så man sen ska köpa det till pc när det säpps 1 år senare där.. allt för att få in stålar till rockstar

Medlem

Ser bra ut! Höga förhoppningar!

Trist med släpp 2025 dock


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem
Skrivet av Chicobello:

Nej för fan. Hoppas verkligen vi slipper de där extrema förminskningarna av hela regioner som plågade RDR2. På två minuter gick man från ökenlandskap till träsk till snöiga bergsmiljöer. Tog bort all trovärdighet.

Fast du har ju sekvenser från träskmiljö i trailern...

Medlem
Skrivet av DieZe:

Jo men vad är syftet? FInns ju ingen tydlig progression, inget "gear", man blir inte direkt starkare och bygger sin karaktär utöver att tjäna pengar och leka gangster?

Det är ju en story med uppdrag som driver progression. Att springa runt och göra fri lek går men det är ju mer sidonöjen.

Medlem
Skrivet av Holy_hell:

Internet kommer tappa det när Rockstar går ut med att det endast kommer renderade i 30 fps på konsol.

30 fps funkar så länge det är i tredjeperson och inte i förstaperson 😄

Medlem
Skrivet av androsynth:

30 fps funkar så länge det är i tredjeperson och inte i förstaperson 😄

30 fps är lagg, även 60 fps är lagg oavsett hur du ser din karaktär.

Medlem
Skrivet av anon_332538:

Vänta, ni hänger väl med på att det är CGI i trailern? Inklusive karaktärerna och animationerna. Även om vissa delar inte är det.
Gameplay trailer =/= trailer. Det man tittar i trailern är en generell känsla och mer kring innehåll än gameplay.

Rockstar har aldrig haft CGI trailers på det viset? Det som visats i trailern är från spelet.

Medlem

Är så jäkla hypad inför detta, lite synd att vi får vänta till 2025 dock.

Blev väckt av frugan (som f.ö. inte är det minsta spelintresserad) genom att hon berättade att de pratat om trailern på Nyhetsmorgon. "Man spelar som tjej, det släpps 2025". Snacka om antiklimax när man väntat på trailern som skulle släppts vid 15, så stormar frugan in och spoilar.

Medlem

Asbra tycker jag!
Ps5 pro nov 2024
Gta 6 2025
Tror det är tänkt att gta ska spelas bäst på ännu bättre hårdvara därav spelet kommer efter pro versionerna av konsolerna! Därav 2025.

Medlem
Skrivet av Belgaar:

Oavsett går inte att motstå detta spel. Blir preorder och direktbetalning day 1 av digital delux ultra oavsett om det kostar 700kr eller 3000kr. Jag vet att jag kommer köpa det vad som än händer (både till PC och PS5), så kan passa på att stödja dom så tidigt som möjligt medan det är under utveckling.

Ja Rockstar behöver verkligen varenda krona de kan få.

Häftig trailer även om jag hellre hade sett VC under the 80s istället. Tråkigt också att vi PC-spelare kommer att få vänta minst ett år efter releasen.

Medlem
Skrivet av Soptunnebarn:

Asbra tycker jag!
Ps5 pro nov 2024
Gta 6 2025
Tror det är tänkt att gta ska spelas bäst på ännu bättre hårdvara därav spelet kommer efter pro versionerna av konsolerna! Därav 2025.

Det kan ju förklara det hela.

Medlem
Skrivet av Fulci:

Nej, det är bara konsol först som vanligt från Rockstar. Vilket suger.

https://www.take2games.com/ir/news/rockstar-games-announces-g...
"announce that Grand Theft Auto VI is coming to PlayStation® 5 computer entertainment systems and Xbox Series X|S games and entertainment systems in 2025"

Då väntar jag gladeligen

Medlem
Skrivet av Chrizkillah:

Är så jäkla hypad inför detta, lite synd att vi får vänta till 2025 dock.

Blev väckt av frugan (som f.ö. inte är det minsta spelintresserad) genom att hon berättade att de pratat om trailern på Nyhetsmorgon. "Man spelar som tjej, det släpps 2025". Snacka om antiklimax när man väntat på trailern som skulle släppts vid 15, så stormar frugan in och spoilar.

Oops...

Medlem
Skrivet av Albax11:

Såg helt okej ut. Om dom inte tar ockerpriser för det blir det kanske ett köp.

Ett tidigt rykte sa ju 1500 nånting, vilket iofs visade sig vara ett falskt rykte,.. men med tanke på att cod låg på 900 nånting, och med andra utgivare som höjjer sina priser så skulle inte jag bli förvånad över en väl tilltagen prislapp,..

Ptja, det ser ut som GTA.

Skriv svar