Det är officiellt – E3-mässan är nedlagd

Robot
Det är officiellt – E3-mässan är nedlagd

Adjöss och tack för fisken.

#e3


Medlem

Förväntat, men såklart trist att höra


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Vore coolt med en slags "best of E3" artikel där redaktionen går igenom sina favoritminnen/erfarenheter. Komplett med festliga bilder. En slags minnesstund för mässan.

Medlem

F i chatten.

Det känns inte alltför länge sen E3 var störst, bäst och vackrast av spelmässorna. FZ hade till och med korrespondenter på plats i LA nåt år när man själv satt som klistrad vid skärmen och väntade på nyheter. Det vore intressant om ni skrev en nekrolog för evenemanget med tillbakablickar till höjdpunkterna.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Det är andra tider nu.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Allting dör när man släpper in kreti och pleti.
Snart kommer Dreamhack och säger sig bli nästa E3.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Mycket tråkigt, har drömt sedan barnsben att kunna besöka mässan en dag och nu blir det aldrig av. Men ändå väntat. Får hoppas på Gamescom och Summer Game Fest framöver I guess.

Releasehästryttare
Medlem

Detta är vad som händer när spelutveckling blir en mångmiljardindustri som vilken annan som helst, som domineras av megaföretag som vill svälja upp allt runtomkring sig.

Varför dela rampljuset med andra utvecklare och företag, när man kan bara köra helt egna events?

Mycket tråkigt utveckling, gillade det mycket bättre när spel var fortfarande en väldigt nischad marknad och industri.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Mycket tråkigt, har drömt sedan barnsben att kunna besöka mässan en dag och nu blir det aldrig av. Men ändå väntat. Får hoppas på Gamescom och Summer Game Fest framöver I guess.

Samma här, var ett mål jag hade i livet.

Medlem

Viktigast: Kan vi inte fortsätta kalla dem för tweets? X:s låter FORTFARANDE så otroligt idiotiskt. xD

Nä: Jag kommer sakna E3, det var något jag verkligen såg fram emot på somrarna. Jag är glad att vi har andra tillställningar, förhoppningsvis kommer någon annan som tar sommarflaggan.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Bra poänger om hur viktig E3-mässan varit, för utvecklare och journalister!

Medlem

Är det bara jag som tror att det är en pop-up ad som man kan stänga ner med krysset i hörnet när det är inbäddade tweets i artiklar nuförtiden?

Tråkigt med E3, men det är som sagt andra tider nu i den digitala världen.

Medlem

(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻

Medlem

Men neeeeeeeeej!! :((( Hade planerat att ÄNTLIGEN åka inom närmsta åren. Fan, en solklar favorithögtid som försvinner. Ställa klockan, kolla hela långa natten och bara… men. Sorgligt.

Medlem

Tråkigt men väntat. Tiderna har förändrats.

Har goda minnen från E3 1998:


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Svampbob Trekant:

Vore coolt med en slags "best of E3" artikel där redaktionen går igenom sina favoritminnen/erfarenheter. Komplett med festliga bilder. En slags minnesstund för mässan.

Medlem

Väldigt tråkigt! Är Gamescom störst nu då? Fördelen med den mässan är ju att man slipper sitta uppe till 3 på natten och har betydligt lättare att ta sig dit om man nu vill.

Medlem

Tyckte alltid det var kul att läsa PCGamers artiklar från E3 i de gamla pappersblaskorna. Har inte direkt brytt mig om E3 de senaste åren men alltid trist när gamla Gamerdängare går i graven.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Är det bara jag som tror att det är en pop-up ad som man kan stänga ner med krysset i hörnet när det är inbäddade tweets i artiklar nuförtiden?

Du är inte ensam... kan jag personligen garantera. 😉

Medlem

Lite tråkigt då man hade en stor mässa att förvänta sig med massa nya spel. Nu är allt uppdelat i små mässor genom året, blir inte lika speciellt då.

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Väldigt tråkigt! Är Gamescom störst nu då? Fördelen med den mässan är ju att man slipper sitta uppe till 3 på natten och har betydligt lättare att ta sig dit om man nu vill.

Gamescom, Summer Game Fest, Tokyo Game Show är väl de jag kommer på rak arm som kan agera substitut. Att åka till Tyskland är väl alltid något det med antar jag!

Skrivet av Komured:

Tyckte alltid det var kul att läsa PCGamers artiklar från E3 i de gamla pappersblaskorna. Har inte direkt brytt mig om E3 de senaste åren men alltid trist när gamla Gamerdängare går i graven.

Som konsolspelare sedan barnsben älskade jag att läsa SuperPLAY och se deras E3-DVD:er med trailers och reportage. Det var väldigt praktiskt när jag satt på 56k-modem och Youtube knappt fanns (och ändå inte var något alternativ på den uppkopplingen). Kan sakna det men nu har vi internet och får allt läckt i förtid istället.

Medlem

R.I.P. speljulafton numero uno!


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

Med alla mässor som äger rum idag både digitalt och på plats så är det nog svårt att konkurrera.
Sen går det att nätverka på andra sätt idag, blir inte förvånad att allt blir digitalt vid nått tillfälle.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

signatur
It's not a lake, it's an ocean

En era går i graven, även om det väl egentligen skedde för flera år sedan. Tråkigt men väntat. Har många fina minnen från E3 genom åren. När jag tänker på E3 tänker jag på den här bilden. Jag vet inte ens om den är tagen på en E3-mässa eller kanske en Tokyo Game Show eller något, men det är så här jag tänker på spelmässans storhetstid.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Var ju då man fick sitta ostört och kolla igenom i lugn och ro. Om frugan skulle iväg på det datumet så fick man va hemma själv och njuta av eventet, istället för att bli ivägtvingad på grillning/fika/fest med frugans vänner och släkt. Markerade ju början på sommaren 😭

Attans nu måste jag åka med när hon och släkt hittar på jäkelskap under dom datumen🤣


signatur

Nintendo Switch: SW-2771-7512-1037
Steam: Worebit
Xbox: Worebit
Ps4: Vorebit

Medlem

As trist. RiP E3.

I miss the old days. Framtiden kan hoppa i sjön..


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Quake-konnässsör

Förväntat, mässan visste inte om det var tänkt för pressen eller för allmänheten, och ihop med de skyhöga priserna för att vara med på mässgolvet så förstår jag att utvecklare och utgivare tänker två eller tre gånger innan de spenderar sina pengar på E3.

Vet dock inte prisskillnaden mellan de övriga mässorna som finns kvar, men lär inte heller vara så billiga.

Den digitala marknaden gällande uppvisningar har tagit över mer och mer, billigare att använda sig av och man når ut till köparna direkt för att höja hypen. Så varför ska man vara med på en mässa, bara för att pressen ska få första inblick i det? Oftast behövs inte pressen längre för att kunna hypa upp ett spel, inte lika som det var för, marknaden har ändrat, och med det så ändrar mässorna. Blir inte förvånad om det är flera mässor som kommer att gå under, men de gör något rätt, de övriga gör det hela till en mer eller mindre folkfest istället för en mässa.

Medlem
Skrivet av almblad:

Förväntat, mässan visste inte om det var tänkt för pressen eller för allmänheten, och ihop med de skyhöga priserna för att vara med på mässgolvet så förstår jag att utvecklare och utgivare tänker två eller tre gånger innan de spenderar sina pengar på E3.

Vet dock inte prisskillnaden mellan de övriga mässorna som finns kvar, men lär inte heller vara så billiga.

Den digitala marknaden gällande uppvisningar har tagit över mer och mer, billigare att använda sig av och man når ut till köparna direkt för att höja hypen. Så varför ska man vara med på en mässa, bara för att pressen ska få första inblick i det? Oftast behövs inte pressen längre för att kunna hypa upp ett spel, inte lika som det var för, marknaden har ändrat, och med det så ändrar mässorna. Blir inte förvånad om det är flera mässor som kommer att gå under, men de gör något rätt, de övriga gör det hela till en mer eller mindre folkfest istället för en mässa.

Ja, blir intressant att fundera över vad Gamescom och Tokyo Game Show gör annorlunda som överlever i en tid där E3 inte kan det längre? Och enda jag kan komma på är just att de har "press only"-dagar men sen också flera dagar öppet för besökare så de får nog in rätt mycket biljettintäkter på det? Och har cossplaytävlingar osv om jag förstått det rätt. Så kanske att de klarar sig längre ändå.

1
Skriv svar