Uppgift: Bärbar Playstation är under utveckling

Robot
Uppgift: Bärbar Playstation är under utveckling
Medlem

Men de släppte väl en bärbar konsol ganska nyligen?

Medlem
Skrivet av Weeks_death:

Men de släppte väl en bärbar konsol ganska nyligen?

Playstation Portal är ingen bärbar konsol. Det är en surfplatta med inbyggd handkontroll som streamar spel från din PlayStation 5.

Medlem

Håller tummarna! Skulle varit ett perfekt komplement till min Switch och series X 🥳

Medlem

Hoppas att det stämmer!

Medlem

Mer bärbart åt folket!! Min psp hängde med i ryggsäcken hela mellanstadiet, innan dess var det min Game Boy Advance och idag är det Steamdecken som följer med på skidsemester och bilsemester till Italien!

Gen
Medlem

Antar att den snarare ska konkurrera med Switchen än de portabla minidatorerna? Man undrar ju hur stor marknaden är för sådana prylar då den inte lär vara billig. Å andra sidan kanske det är dags nu när PS5 sålt mycket och dessa användare vill kunna lira på språng.

Medlem
Skrivet av Gen:

Antar att den snarare ska konkurrera med Switchen än de portabla minidatorerna? Man undrar ju hur stor marknaden är för sådana prylar då den inte lär vara billig. Å andra sidan kanske det är dags nu när PS5 sålt mycket och dessa användare vill kunna lira på språng.

Steamdeck och det gänget har mer likt spelutbud än Switch så skulle tro att de är störst konkurrenter.

Medlem

Finns ingen poäng nu när Steam deck och liknande system finns ute, vad skulle en ny PSP kunna tillföra och ens göra bättre än konkurrenterna?

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Finns ingen poäng nu när Steam deck och liknande system finns ute, vad skulle en ny PSP kunna tillföra och ens göra bättre än konkurrenterna?

Håller lite med. Älskade min VITA och helt klart en av min favorit konsol genom tiderna. Men nu när Sony släpper sina storspel på PC och som dessutom flyter bra på decken så nöjer jag mig med den.


signatur

1# FZ Troll

Medlem

Vi får nog inse att tiden för mindre bärbara konsoler som tex PS Vita är över. Det är stora skärmar som gäller. Jag drömmer fortfarande om en kraftfullare 3DS med bra upplösning. Älskade konceptet med 2 skärmar med menyer, kartor, inventory etc på den undre, snabbt tillgängligt med touchskärmen i alla lägen. Det gav en annan upplevelse än bara samma spel som de stationära, fast nedbantat.

Medlem

Ja tack! Ge oss Vita 2 och inse att Vita var en bra konsol och ni tappade bollen era nötter!


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Må vara en hot take men jag gillade faktiskt PSP bättre än Vita. Tyckte den kändes bättre i händerna helt enkelt. Gillade knapparna och styrspaken bättre.

Medlem

Hoppas!! Köper dag 1 om det blir något vettigt!

Medlem

Om de kan få till en bärbar PS4 så har de redan ett enormt spelbibliotek samt att utvecklare inte behöver oroa sig över att utveckla spel till ett nytt format som riskerar att sälja dåligt.

Medlem

Man får hoppas att man kan ladda ner spel lokalt och spela offline. Annars är det mer valuta på en steam deck då man ska lira spel från Steam, Xbox GamePass och PS Remote play.

Medlem

Hellre en PS Vita 2 med eget spelsystem, plus digitala PS4 spel

Medlem

Jag är potentiellt intresserad av en handhållen och hybridkonsol från Sony, men om dom gör den låst till digitala spel så vet jag inte riktigt. Kanske om den tar hela biblioteket jag redan köpt på PS4 en gång i tiden.

Skrivet av Fearnox:

Finns ingen poäng nu när Steam deck och liknande system finns ute, vad skulle en ny PSP kunna tillföra och ens göra bättre än konkurrenterna?

Bloodborne.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Skulle bli ett köp för min del. Lirar fortfarande på PSVita

Medlem
Skrivet av memorycard:

Vi får nog inse att tiden för mindre bärbara konsoler som tex PS Vita är över. Det är stora skärmar som gäller. Jag drömmer fortfarande om en kraftfullare 3DS med bra upplösning. Älskade konceptet med 2 skärmar med menyer, kartor, inventory etc på den undre, snabbt tillgängligt med touchskärmen i alla lägen. Det gav en annan upplevelse än bara samma spel som de stationära, fast nedbantat.

Nja, inte så säker på det.

Bärbara enheter i Steam Decks och Switchens storlek är sannerligen otympliga att bära med sig. Tycker det är fruktansvärt smidigt än idag, att bara kunna dra fram min Playstation Portable ur fickan och köra, när jag är på resande fot, oavsett om jag sitter på bussen/tåget eller vid en hållplats/resecentrum.

Medlem
Skrivet av lonian:

Bloodborne.

Jo, men går inte det via remote play?

Men en bra poäng annars😓

Medlem

läckt bild dyker upp. ps detta är uppenbarligen ett skämt från min sida


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Medlem
Skrivet av YmerXE:

https://psxmedia.ign.com/media/hardware/image/sony/lcd_1.jpg?...
läckt bild dyker upp. ps detta är uppenbarligen ett skämt från min sida

Jag vill gärna ha en sådan skärm 😑

Medlem

Dom kanske släppte Portal för att känna på vattnet och se hur sugna folk är på en riktig bärbar maskin.

Valves prissättning på Steam Deck är ganska aggresiv så jag har svårt att se att Sony skulle kunna matcha dom på den punkten. Dom gillar att ta bra betalt för sin hårdvara.

Medlem

My body is ready!

Medlem

Jag hade köpt en bärbar playstation konsol om det också släpps fysiska spel till den. Jag förstår att detta med största sannolikhet aldrig kommer hända och då är jag med största sannolikhet inte intresserad. Jag spelar nästan uteslutande hemma med fysiska skivor så jag har ingen användning för en dedikerad bärbar konsol med endast digitala spel.

Medlem

Kul tajming! "DIY Perks" byggde en hyfsat bärbar PS5-mod i tabletform med OLED-skärm för tre veckor sedan.

Han hävdade också att det borde vara fullt möjligt för Sony att tillverka en ännu mer slimmad proukt, men ändå till nästan samma pris som en vanlig PS5:a:
https://youtu.be/W4PHhurAhwc?si=NdzYUTmckOgquctK&t=1022

Intressant nyhet, hur som helst!

Medlem

Det går alltid fram och tillbaka i vad man ska ha och vad som lockar. Jag har upplevt mobil-eran där den ska vara så liten som möjligt, så stor som möjligt, så ihopfällbar som möjligt och sedan så liten som möjligt igen för att slutligen bli så stor som möjligt. Nu vettefasen längre vad som gäller, vi har väl alla landat i ett mellanting.

Kanske är det lite samma med konsoler där marknaden kontinuerligt förändras utefter våra vanor och mest av allt hur smidigt det är att komma igång. Det skulle inte förvåna mig ett dugg om vi just nu är påväg in i en mer handheld-era där fler satsar på att ta marknadsandelar där Nintendo och Steam visat att man kan ha bägge delarna. Jag skulle bli väldigt glad över en portabel Playstation som är mer i synk med deras ekosystem (älskade PSVita men bedrövligt hur den behandlades av Sony). Däremot skulle jag nog vilja se den mer i linje med PS5 i vad den kan prestera för att köpet ska kännas aktuellt. Vill jag spela något med mindre prestanda så låter jag Nintendo diktera villkoren.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Finns ingen poäng nu när Steam deck och liknande system finns ute, vad skulle en ny PSP kunna tillföra och ens göra bättre än konkurrenterna?

Billigare pris? Jag lirar enbart på Ps5. Kostar den portabla 4-5000 kan det vara värt det. Steam Deck kostar 8000

Medlem
Skrivet av WulffX03:

Billigare pris? Jag lirar enbart på Ps5. Kostar den portabla 4-5000 kan det vara värt det. Steam Deck kostar 8000

Modellen som kostar 419€ duger väl fint den också.

12
Skriv svar