Vinn exklusiv Aion-betanyckel!
Jag spelar den kinesiska versionen just nu och jag måste säga att jag inte är riktigt nöjd. Det är mycket grinding, tar ganska lång tid att lvla på de högre nivåerna och det är väldigt många småsaker som gör mig smått galen.
Många klasser dör lätt så man måste vila efter varje eller varannat monster man har dödat. Flygtiden är relativt kort och regenereras ganska långsamt. Detta gör att när du ska plocka ner profession-material från luften måste du oftast åka ner till marken för att vänta på flygtiden att bli full.
Spelet har stor potential att bli bra men det kommer inte ända fram. Mycket beror på små irritationsmoment som att när jag plockar en blomma får jag inte ta target på ett monster för då avbryts "upptagningen" och en "charge" på blomman försvinner.
En intressant sak är att man får xp av att syssla med professions, inte mycket men man får en del. Det är inte jättesvårt att få upp professions genom att mästarna i varje profession ger dig små "quests" där dom ger dig materialet och så ska du göra några föremål. För detta får du även nya recept till saker. Det tar dock ganska lång tid att göra detta.
En sak som jag inte riktigt gillar är att om du har samlat på dig riktigt dyra material och ska göra dig ett nytt vapen så kan du misslyckas och materialet försvinner vilket tvingar dig att skaffa nya material. Detta är lite intressant dom första gångerna, för mig iaf, och jag tänkte "ååh så fräckt" men när jag skulle göra en dryck åt mig som jag hade betalat förbannat mycket för att kunna göra och jag misslyckas och allt material försvann var det inte lika kul längre.
Jag har inte riktigt kommit så långt att jag kan börja köra någon egentlig pvp eller pve men stridssystemet är typ som i WoW fast vissa skills man har är "chain skills" vilka aktiveras först när du har kastat en annan skill eller när du har undvikit en attack. Detta är ganska intressant men jag vet inte riktigt hur det fungerar på de senare nivåerna, om man kanske har 4-5 st attacker som aktiveras av varandra.
Något annat som är lite "fräckt" är att om du springer runt samtidigt som du slåss så kan du få olika bonusar. Om du springer sidledes får du en ökad chans att undvika en attack, springer du framåt så får du en bonus i skada, backar du så tar du lite mindre skada.
Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.
My god detta måste jag ju vinna!
Har redan förhandsbokat Collectors edition, så skulle sitta riktigt fint att få testa det lite innan dessutom.
Verkar som ett kul spel. Nu får man bara hoppas att man svarade rätt på alla frågor och att man får sig en betanyckel
Mycket Text
Själv upplever jag spelet inte alls på det viset, förvisso spelar jag inte själv, jag spelar inte MMO's själv, vilket gör att man aldrig behöver sitta ner och vänta ala döda 2-3 monster åt gången, spelade heller inte Aion Självt och upplevde inte detta alls.
Upplevde inte levlandet som slött eller dock levlade jag inte mer en till 26. Blev dock Lv 18 vid första dagen 2 dagar senare 26 men spelade inte lika mycket.
Utöver det så är jag ganska nöjd med crafting systemet, det ska vara en utmaning, man ska inte få allt serverad och klart framför dig, vill man ha något ska man behöva sträva för det, det är bland annat idealet jag vill ha när jag spelar MMO's.
Men det är mina personliga åsikter, vist folk som gillar att SOLO spela MMO's lär nog Aion inte vara deras spel, då Aion och som got som alla andra Koreanska MMO's är lag spel. Dock är Aion lite annorlunda från dem, då level grinden är långt från lika hög och spelstilen är mer lik den i WOW.