Vi möter en strålande framtid (som man dör av) – vad spelar du i helgen?

Robot
Vi möter en strålande framtid (som man dör av) – vad spelar du i helgen?
Medlem

Night of the dead / Enshrouded och eh...vet inte återstår att se. Hade tänkt måla figurer och göra lite rpg saker med. Men det blir nog en bra helg detta!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Helldivers 2. Köpte igår för att spela med grabbarna över helgen, men nu kan de inte helt plötsligt. Men har istället hittat en trevlig tysk att spela med och vi har redan bokat in ett par tillfällen att sprida ”demokrati” under helgen

Medlem

MSFS i en A300, lite frakt över Europa.
Utöver det kommer jag avnjuta lite Spance Engineers som jag råkat gräva ner mig i.

Medlem

Balatro så klart, allt man förlorar är tid, all tid för bara en runda till..

Medlem

Wasteland 2. Haft det i backlogen i sisådär 10 år bara.

Medlem

Dragons Dogma 2. Patchen släpptes i dag med så kommer spendera mer tid i karaktärs editorn också.

Medlem

Fick feels när Tomas sa att han spelar wolfenstein the new colossus så kör igenom the new order för typ 4e gången i ordningen. Älskar settingen och gunplay.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Fortsätter med Rise of the Ronin/Final Fantasy VII: Rebirth

Medlem

Path of Exile: Necropolis släpps ju passande idag

Medlem

Ska fortsätta med Resident Evil 4-remaken. Har gillat alla andra Resident Evil-remakes och fyran har varit mycket underhållande hittills. 😄

Medlem

Jag testar ALLT som finns i alla mina kataloger för att se vilka spel som funkar bra på Legion Go.
Är väldigt nöjd än så länge, har bara stött på ett fåtal spel som man kanske kunde önska flöt på lite bättre.

Medlem

Köpte Outcast igår så det blir väl det jag spelar.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem

Blir Jedi survivor den här helgen med. Kan nog klar main story.
Köpte the last campfire så blir det om jag blir färdig.
Ska testa stellar blade demot också

Medlem

Blev ganska precis klar med FF7RB så fortsätter med plöjandet i Dragon's Dogma 2 \o/


signatur

gorm streamar ibland!

Medlem

Blir Crisis core och dragons dogma 2

Medlem

Här spelas det vidare på Final Fantasy: Rebirth då jag går varligt fram och njuter av resan.
Endast 1/3 avklarat än så länge.
Kommer att blanda upp spelcocktailen med lite plattform retro också i form av B.O.B. och Boogerman till SNES.

Ambassadör
Xbox

Bör bli klar med Wolfenstein: The Old Blood när som helst nu så det blir till att hitta något nytt i backloggen till resten av helgen. Oklart vad det blir...


signatur

Jump in.

Medlem

Det blir survival invisible strain och vårbruk i fs 22

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Bör bli klar med Wolfenstein: The Old Blood när som helst nu så det blir till att hitta något nytt i backloggen till resten av helgen. Oklart vad det blir...

Vad tycker du om The old blood?


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Blir nog mer Middle Earth: Shadow of War. Har inte sprungit på den "där" orcen ännu. Alltså de måste göra mer av denna spel serien. Hallå Embracer! Kan ni göra en deal med Monolith??!

Medlem

Råkade starta FTL (PC) igen igår och det flög iväg en massa timmar. Så ska försöka att inte hamna där igen idag Lika kul än idag.

Funderar på att spela igenom Xenogears (PS1) igen, men med en mod som kommit hyfsat långt nu. Perfect works build som balanserar om spelet, fixar en massa i translation, fixar buggar och sådant samt lägger till content från perfect works boken. Kräver lite mekkande att använda dock. Eftersom jag har original skivor och en NTSC PS2 utan fuffens så måste jag spela modden via en emulator på PC. Det har jag aldrig gjort förr så kan vara en ny upplevelse tänkte jag med mod + upscaling och grafiska enhancements på PC.

Det här är alltså spelet som pitchades som Final Fantasy VII men Squares higher ups tyckte att det var för mörkt, för vuxet och för komplicerat för att vara ett final fantasy. Men Takahashi och Tanaka fick grönt ljus att släppa det fristående istället. Storyn är i min mening betydligt bättre än Final Fantasy VII som kom istället med Cloud, Tifa etc Den är väldigt vuxen och innehåller sådant man aldrig får se i Final Fantasy som riktigt mörker, Sex och djupa mänskliga samt filosofiska dilemman. Av många hålls det fortfarande som det bästa JRPG som någonsin gjorts storymässigt. Men många i Europa har aldrig fått uppleva den då spelet aldrig släpptes utanför Japan och USA.

Annars blir det något av nedanstående:
Unicorn Overlord (PS5)
Labyrinth of Galleria (PS5)
Jagged Alliance 3 (PC)
Stellaris (PC)
Distant Worlds 2 (PC)
Last Epoch (PC)

Medlem

har ungen ensam hela helgen så blir väl som bäst lite transport tycoon deluxe, om ens det


signatur

//monster

Medlem

Möjligt att lite project zomboid kan bli av på måndagen när jag kommer hem. Skulle behöva läsa lite fler skill-böcker samtidigt som jag vilar min hand (ingame) då ett djupt sår i vänster hand vägrar läka pga diverse aktiviteter de senaste dagarna, typ döda en massa zombies som kommer in på vi gata där vi har vår gemensamma bas 😁


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

Köpte Jedi Survivor på PS rean så det blir rymden för mig 🙂


signatur

Jag kan inte minnas det jag har glömt.

Medlem

Dragons Dogma 2 bara kraschar konstant så vet inte vad det får bli.. kanske Sons of the Forest med tjejen. Blev lite sugen på No Mans Sky igen också. Det är ju mysigt.

Skulle också behöva köra en rensning och formatera om datorn. Får se om man orkar det.

Medlem
Skrivet av MiaNemesis:

Köpte Jedi Survivor på PS rean så det blir rymden för mig 🙂

Och jag spelade klart storyn tidigare idag.. rekommenderar starkt. Gillade survivor bättre än fallen order🙂

Skribent
Skrivet av skogsvilden:

Balatro så klart, allt man förlorar är tid, all tid för bara en runda till..

Orimligt roligt spel faktiskt!


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Blir nog slösurfa och kolla på Tokyo Vice på Hbo

Ambassadör
Xbox
Skrivet av CliQue-SinneD:

Vad tycker du om The old blood?

Tycker det var ett trevligt actionlir, med ganska bra balans mellan smygande och fullt ös. Ballar väl kanske ur lite mot slutet men på det hela taget en habil, klassisk shooter. Gillar settingen, de är bra på att skapa stämning. Nightmare-nivåerna var ett kul sidospår.


signatur

Jump in.

1
Skriv svar