Hur länge väntar du med att spela om ett bra spel?

Medlem
Hur länge väntar du med att spela om ett bra spel?

Kom just i tankarna att jag har god lust nu att spela igenom Zelda: Tears of the Kingdom igen, då det börjar närma sig 1 år sedan min första omgång. Hur resonerar ni andra vad gäller omspelningar av av spelen ni tycker om, kör ni om direkt, eller väntar ni tills första omgången börjar falla i glömska? När ni glömt bort storyn?

Medlem

Oj, det är svårt att svara på då det varierar oehört mycket.

Får vara tråkig och svara "när jag känner för det".


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Ytterst få spel jag spelar om igen men dom få gånger det händer får det gå minst ett halvår. Storyn brukar vara svår att glömma oavsett, för mig handlar det mer om upplevelsen spelet erbjuder.

Medlem

de enda spel jag spelar om öht är soulsborne, och då oftast NG+ med en gång. det har väl hänt någon gång kanske att jag spelat om andra spel, men då med flera års mellanrum.

Medlem

Har suttit och väntat på att Sim City skall ta slut någon gång...

Så jag kan spela det igen.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Har suttit och väntat på att Sim City skall ta slut någon gång...

Så jag kan spela det igen.

Hur länge har du gått o ruvat på den godingen?

Har tyvärr inte tid att spela om spel. Har alltid en backlogg så det finns alltid något "nytt" att ta hand om.

Vilket jag tycker är synd. Finns många spel jag gärna hade kört igen men blir sällan så.


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

ZF
Medlem

Kan inte svara enligt formuläret. Det varierar mellan 10 minuter till 10 år. Eller mer eller mindre ibland kanske.

Bloodborne började man ju om, som det är tänkt direkt.

Ico tillexempel har kanske återspeglas vart femte år typ.

Som flera andra, det varierar jättemycket. Oftast dröjer det nog ett antal år, mest för att jag har ganska begränsat med speltid i dessa dagar. Och alldeles för mycket bra spel. Körde igenom Stardew Valley hösten/vintern 2018 och har tänkt börja om med det igen. Lär bli till hösten, när det blir kallare ute.

FM-guru
F.d. Sisyr

Alltifrån dagen därpå till tio år senare (eller aldrig). Det beror på, helt enkelt!

Medlem

Aldrig. Spelar en gång går vidare till nästa. Är otroligt onostalgisk dessutom så spel som är åldrade rör jag inte igen...


signatur

1# FZ Troll

Medlem

Tror nog jag aldrig spelat om något. Visst, ett spel kan vara bra men jag har redan upplevt spelet och har nya saker att spela. Tror första spelet jag kommer att spela om blir New Vegas (när det nu blir av). Jag och några polare har startat "spelklubb," typ som bokklubb fast för spel, och det kommer bli nästa spel. Där behöver ibland någon gång en av oss spela om något. Men hittills har jag aldrig spelat om något, inte känt behovet alls.
Du kanske borde lagt till alternativet "aldrig"?

Medlem

Sedan jag började tjäna pengar och kunnat köpa mer spel så har jag generellt sett varit rätt så värdelös på att spela om spel. Dom spelas mest om, om dom släpps som en remaster på en nyare plattform.

Men då och då stöter man på spel som är så pass bra man spelar om dom på direkten. Första Mass Effect, Deus Ex: Human Revolution, Dishonored 1&2, Prey (2017) och Greedfall har varit några av dom.

Suikoden V till PS2 är ett spel jag länge har tänkt på att spela om igen, men det blir liksom aldrig av. Dom första fyra spelen i serien släpptes digitalt till PS3 och spelades om där, men det femte spelet gjorde inte det av någon anledning.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Har suttit och väntat på att Sim City skall ta slut någon gång...

Så jag kan spela det igen.

Kämpa!

OnT: Det varierar från spel till spel. Stellaris börjar jag om direkt när en genomspelning är slut, Med Mass Effect trilogin tar det säkert ett år mellan genomspelningarna.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

1
Skriv svar