Nästa zeldaspel

Medlem
Nästa zeldaspel

Vad skulle ni vilja se för något nytt i nästa zeldaspel?

Jag skulle vilja se en ability där man kan läsa av andras tankar och skicka iväg signaler, även att man kan gå igenom väggar, öppna portaler till ställen man jnte visste fanns, även att man kan dwtonera bomber med AI.

Jag tänker inte spekulera något i nästa zeldaspel utan det är bara förhoppningar och tankar jag har

Medlem

Jag skulle vilja att sheikah technology kom tillbaka med sheikah techlogy som man kunde se var man än var i botw

Medlem

I nästa zelda-spel vill jag att man går tillbaka till rötterna och har riktiga grottor med bossar och häftiga pussel. Det kan få vara openworld det med men kanske inte riktigt i samma stora skala. Lite mer linjärt skulle uppskattas även fast tears of the kingdom och botw var riktigt riktigt bra.

Sedan en jädrans massa utstyrslar/gear i vanlig ordning. Byggmekaniken från totk kan få följa med men i mindre och mer nyttig skala. Det var väl va ja kom på just nu.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Skribent
Skrivet av theBoosing:

I nästa zelda-spel vill jag att man går tillbaka till rötterna och har riktiga grottor med bossar och häftiga pussel. Det kan få vara openworld det med men kanske inte riktigt i samma stora skala. Lite mer linjärt skulle uppskattas även fast tears of the kingdom och botw var riktigt riktigt bra.

Sedan en jädrans massa utstyrslar/gear i vanlig ordning. Byggmekaniken från totk kan få följa med men i mindre och mer nyttig skala. Det var väl va ja kom på just nu.

Tycker grunden i BOTW och TOTK är bra, men en lite mer fokuserad story, även bossar och grottor som du säger. Det går faktiskt satta in det gamla Zelda-konceptet i en öppen värld. Det är liksom "bara" göra världen runt om större.

Jag vill dock ha kvar att de låter spelaren experimentera och kanske ibland löser problem på sätt som inte är planerat. Friheten som finns i Zeldaspelens öppna värld hoppas jag ska vara kvar.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Switchlover94:

även att man kan dwtonera bomber med AI.

Vad betydet ens detta?


signatur

Rastaration @ PSN & Twitch

Medlem
Skrivet av Enartz:

Vad betydet ens detta?

Detonera, tackar som frågar herrskapet

Releasehästryttare

Dags för ett 18+ Zelda tycker jag..

Medlem
Skrivet av Switchlover94:

Detonera, tackar som frågar herrskapet

… med ai??


signatur

Rastaration @ PSN & Twitch

Medlem
Skrivet av Enartz:

… med ai??

Det är tanken, skulle vara riktigt häftigt

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Tycker grunden i BOTW och TOTK är bra, men en lite mer fokuserad story, även bossar och grottor som du säger. Det går faktiskt satta in det gamla Zelda-konceptet i en öppen värld. Det är liksom "bara" göra världen runt om större.

Jag vill dock ha kvar att de låter spelaren experimentera och kanske ibland löser problem på sätt som inte är planerat. Friheten som finns i Zeldaspelens öppna värld hoppas jag ska vara kvar.

De gjorde något magiskt i totk att de satte shrines och lightroots som leder en till något som till ett temple.

Medlem
Skrivet av Switchlover94:

Det är tanken, skulle vara riktigt häftigt

Hej herrskapet, undrar också vad "Detonera med AI" betyder??

Vänliga hälsningar,
Herrskapet

Skribent
Skrivet av Switchlover94:

De gjorde något magiskt i totk att de satte shrines och lightroots som leder en till något som till ett temple.

Absolut, mer sådant och ännu större tempel.


signatur

"Writer and Fighter"

Skrivet av inkui:

Hej herrskapet, undrar också vad "Detonera med AI" betyder??

Vänliga hälsningar,
Herrskapet

Redaktör
Ponny

Bomber och AI fick mig också att tänka, och då hamnade tanken på...

Förstörelse i ett Zelda-spel? Jag menar, det känns som att Nintendo kommer fortsätta med friheten. Det har ju låtit så på Eiji Aonuma. Och då Zelda-spelen handlar mycket om att hitta hemliga grottor och grejer, varför inte ta förstörelsen ett steg längre?

Men ja, väldesignade tempel vill jag ha OCKSÅ. Dom i Tears var okej, men i andra Zelda-titlar är dom själva essensen. Smöret på brödet.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Switchlover94:

Det är tanken, skulle vara riktigt häftigt

Jag prövar igen. Hur menar du med det? Vad betyder ” ”detonera med AI”??

Vad är Ais roll här?


signatur

Rastaration @ PSN & Twitch

Medlem
Skrivet av Enartz:

Jag prövar igen. Hur menar du med det? Vad betyder ” ”detonera med AI”??

Vad är Ais roll här?

Att AI bestämmer själv när bomben ska detoneras.

Medlem
Skrivet av theBoosing:

I nästa zelda-spel vill jag att man går tillbaka till rötterna och har riktiga grottor med bossar och häftiga pussel. Det kan få vara openworld det med men kanske inte riktigt i samma stora skala. Lite mer linjärt skulle uppskattas även fast tears of the kingdom och botw var riktigt riktigt bra.

Sedan en jädrans massa utstyrslar/gear i vanlig ordning. Byggmekaniken från totk kan få följa med men i mindre och mer nyttig skala. Det var väl va ja kom på just nu.

De kan ha bossar som Blight ganon och Marbled gorma, beror på temat de vill göra i spelet.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Bomber och AI fick mig också att tänka, och då hamnade tanken på...

Förstörelse i ett Zelda-spel? Jag menar, det känns som att Nintendo kommer fortsätta med friheten. Det har ju låtit så på Eiji Aonuma. Och då Zelda-spelen handlar mycket om att hitta hemliga grottor och grejer, varför inte ta förstörelsen ett steg längre?

Men ja, väldesignade tempel vill jag ha OCKSÅ. Dom i Tears var okej, men i andra Zelda-titlar är dom själva essensen. Smöret på brödet.

Om jag inte har helt fel så menar du att du vill ha fysik i spelet som låter en göra sjuka grejer? Tänker sån fysik när man uppfann användbara grejer in real life

Skrivet av Switchlover94:

Att AI bestämmer själv när bomben ska detoneras.

Alltså, va? Vilken AI? Menar du att du vill ha bomber i Zelda som kan spontansprängas lite när som, beroende på när spelet känner för det? Det låter i sådana fall rätt fräckt, om än kaotiskt i sådana fall.

Medlem

Detta vill jag ha i nästa zeldaspel: det jag nämnde plus korok seeds, towers, shrines, tempel, nya abilites, att man kan spela som Zelda, Link får vara kvar men man kan förväxla mellan Link och Zelda men då är man i 2 olika världar och man har olika shrines då och olika abilities då.

Depth får vara kvar och sky också och så surface

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Alltså, va? Vilken AI? Menar du att du vill ha bomber i Zelda som kan spontansprängas lite när som, beroende på när spelet känner för det? Det låter i sådana fall rätt fräckt, om än kaotiskt i sådana fall.

Typ om man tar kontroll över, säg en Bokoblin så den kan bestämma själv när man gar tagit kontrollen, tänk dig Sages, de är AI och styrs av AI som de har programmerat in. De går nästan in direkt i attack

Skrivet av Switchlover94:

Typ om man tar kontroll över, säg en Bokoblin så den kan bestämma själv när man gar tagit kontrollen, tänk dig Sages, de är AI och styrs av AI som de har programmerat in. De går nästan in direkt i attack

Men alla fiender börjar väl attackera så fort de ser Link, eller vad menar du? Fiende-AI:n är ju rätt begränsad på så sätt, det är ju inte så att du kan lösa en konflikt på fredlig väg med en bokoblin.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Men alla fiender börjar väl attackera så fort de ser Link, eller vad menar du? Fiende-AI:n är ju rätt begränsad på så sätt, det är ju inte så att du kan lösa en konflikt på fredlig väg med en bokoblin.

Man kan ta kontrollen över en fiende med hjälp av en ability

Medlem

Jag vill gärna ha ett spel i samma stil som Tunic!


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Skribent
Skrivet av Switchlover94:

Detta vill jag ha i nästa zeldaspel: det jag nämnde plus korok seeds, towers, shrines, tempel, nya abilites, att man kan spela som Zelda, Link får vara kvar men man kan förväxla mellan Link och Zelda men då är man i 2 olika världar och man har olika shrines då och olika abilities då.

Depth får vara kvar och sky också och så surface

Ja, jag skulle också vilja kunna spela som Zelda, i alla fall som den Zelda som presenterades i BOTW och TOTK. Skulle till och med kunna tänka mig någon form av co-op där Link och Zelda har olika abilities som t.ex. behövs för att lösa pussel och sådant i templen.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Ja, jag skulle också vilja kunna spela som Zelda, i alla fall som den Zelda som presenterades i BOTW och TOTK. Skulle till och med kunna tänka mig någon form av co-op där Link och Zelda har olika abilities som t.ex. behövs för att lösa pussel och sådant i templen.

Nej, inte co-op!!

Jag älskar att försvinna från verkligheten och det går inte om man är flera.

Om nu co-op endast innebär mänskligt samarbete.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Skribent
Skrivet av Freakon:

Nej, inte co-op!!

Jag älskar att försvinna från verkligheten och det går inte om man är flera.

Om nu co-op endast innebär mänskligt samarbete.

Skulle ju gå och ha så man skiftar mellan karaktärerna om man spelar ensam.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Tycker det här med att detonera bomber med ai låter som en riktigt bra idé! <3

Medlem

Röststyrning AI, där Link gör vad du säger via AI.

Link, gå åt vänster.
Link, besegra fienden.
Link, klura ut pusslet.
Link, klara spelet.

Osv. Varför göra något själv när AI kan göra det åt dig?

Redaktör
Ponny
Skrivet av Switchlover94:

Om jag inte har helt fel så menar du att du vill ha fysik i spelet som låter en göra sjuka grejer? Tänker sån fysik när man uppfann användbara grejer in real life

Ja, men precis. Ta fysiken till miljöerna också. Battlefield-aktig förstörelse (även om min BF-kunskap är ringa kanske det ändå framgår hur jag menar). Det vore ju att friheten ytterligare ett kliv, för Nintendo verkar gilla den.


signatur

En Bamseponny av folket

123
Skriv svar