Gissa Screenshot ifrån spel leken

Medlem

Ja, då kommer en gammal goding men säkerligen väldigt enkel:)

Fairfax - 22

LordDaimos - 20

Kow - 19

Ariath - 16

Zyrax - 14

Drunken_monkey_boxer - 13

WildThing- 11

Jokkocze, Greger - 10

Lave, Highbyte - 9

CX - 8

Night Hawk, nagash -7

Esslan, Zelaxe, w4rhog - 6

Parzec - 5

wiki, bävern, Fraizer, Narcisuss, peter_lovgren, Xphome - 4

Mondainai, tysonayt, Lyrisius, PapaBea, sno0zer, Sheikh Plisken , - 3

BULP, MrTicky, q0rra, Boulund, Ctrl, Exeron, Zedrix, erge, bullet tooth tony, SeniiL, ScarFace, phyzen, zgz, Aresz, pegil - 2

Archaen, DrAbraham, båtsman, görmen, Cane, nikooru_belmont, McKain, sabel, bapelsin, Zerpent, lyktstolpen, Nocturne, Bukload, Jjonte, Taklagarn, Conspiracy, swonka, Ikkay, Fission Mailed, cbird, paspa, metuz, asker, kvn, Detrol, SorbP, MacNille, Hymer, mett, dArp, Hampis, andymikel, Manzanzert, Guzgob, UOme, nj, Martyzx, NookiE-afk, Barktrollet - 1


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

heroes of might and magic?

Medlem

Självklart wiki:)


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Har gått ett bra tag sen rätta svaret kom så jag hoppas det är ok å wiki's ägnar att jag lägger upp en ny bild för att främja denna tråds aktivitet. Om inte tar jag bort denna.

Fairfax - 22

LordDaimos - 20

Kow - 19

Ariath - 16

Zyrax - 14

Drunken_monkey_boxer - 13

WildThing- 11

Jokkocze, Greger - 10

Lave, Highbyte - 9

CX - 8

Night Hawk, nagash -7

Esslan, Zelaxe, w4rhog - 6

Parzec, wiki - 5

bävern, Fraizer, Narcisuss, peter_lovgren, Xphome - 4

Mondainai, tysonayt, Lyrisius, PapaBea, sno0zer, Sheikh Plisken , - 3

BULP, MrTicky, q0rra, Boulund, Ctrl, Exeron, Zedrix, erge, bullet tooth tony, SeniiL, ScarFace, phyzen, zgz, Aresz, pegil - 2

Archaen, DrAbraham, båtsman, görmen, Cane, nikooru_belmont, McKain, sabel, bapelsin, Zerpent, lyktstolpen, Nocturne, Bukload, Jjonte, Taklagarn, Conspiracy, swonka, Ikkay, Fission Mailed, cbird, paspa, metuz, asker, kvn, Detrol, SorbP, MacNille, Hymer, mett, dArp, Hampis, andymikel, Manzanzert, Guzgob, UOme, nj, Martyzx, NookiE-afk, Barktrollet - 1

Medlem

Det där måste väl vara "Omikron: The nomad soul"??

Om inte så är det ett rejält copycat spel.

Peace.

Medlem

Yep visst är det David Bowie spelet : )

Medlem
Skrivet av kow:

Har gått ett bra tag sen rätta svaret kom så jag hoppas det är ok å wiki's ägnar att jag lägger upp en ny bild för att främja denna tråds aktivitet. Om inte tar jag bort denna.

Helt OK! Satt på jobbet när jag svarade och sen så glömde jag helt bort att ladda upp ny bild. Sorry för det.

Medlem

jobbet 2:36? o_O

Medlem

Nån som har lust o posta ny bild då det gått 24 timmar senast rätt svar.

Medlem

Okej, denna är nog rätt lätt men vi måste få lite flyt i tråden: http://www.fz.se/medlem/bilder/?id=8747

Fairfax - 22

LordDaimos - 20

Kow - 19

Ariath - 16

Zyrax - 14

Drunken_monkey_boxer - 13

WildThing- 11

Jokkocze, Greger - 10

Lave, Highbyte - 9

CX - 8

Night Hawk, nagash -7

Esslan, Zelaxe, w4rhog - 6

Parzec, wiki - 5

bävern, Fraizer, Narcisuss, peter_lovgren, Xphome - 4

Mondainai, tysonayt, Lyrisius, PapaBea, sno0zer, Sheikh Plisken , - 3

BULP, MrTicky, q0rra, Boulund, Ctrl, Exeron, Zedrix, erge, bullet tooth tony, SeniiL, ScarFace, phyzen, zgz, Aresz, pegil - 2

Archaen, DrAbraham, båtsman, görmen, Cane, nikooru_belmont, McKain, sabel, bapelsin, Zerpent, lyktstolpen, Nocturne, Bukload, Jjonte, Taklagarn, Conspiracy, swonka, Ikkay, Fission Mailed, cbird, paspa, metuz, asker, kvn, Detrol, SorbP, MacNille, Hymer, mett, dArp, Hampis, andymikel, Manzanzert, Guzgob, UOme, nj, Martyzx, NookiE-afk, Barktrollet, Voorhees - 1

/ LordDaimos

Medlem

liero!!!


signatur

I am the liquor

Medlem

tror inte lorden behöver rätta dig här, det är utan tvekan liero, fortsätt!

Medlem

En ganska lätt bild antar jag:
[ia=8749]

Fairfax - 22

LordDaimos - 20

Kow - 19

Ariath - 16

Zyrax - 14

Drunken_monkey_boxer - 13

WildThing- 11

Jokkocze, Greger - 10

Lave, Highbyte - 9

CX - 8

Night Hawk, nagash -7

Esslan, Zelaxe, w4rhog - 6

Parzec, wiki - 5

bävern, Fraizer, Narcisuss, peter_lovgren, Xphome - 4

Mondainai, tysonayt, Lyrisius, PapaBea, sno0zer, Sheikh Plisken , - 3

BULP, MrTicky, q0rra, Boulund, Ctrl, Exeron, Zedrix, erge, bullet tooth tony, SeniiL, ScarFace, phyzen, zgz, Aresz, pegil - 2

Archaen, DrAbraham, båtsman, görmen, Cane, nikooru_belmont, McKain, sabel, bapelsin, Zerpent, lyktstolpen, Nocturne, Bukload, Jjonte, Taklagarn, Conspiracy, swonka, Ikkay, Fission Mailed, cbird, paspa, metuz, asker, kvn, Detrol, SorbP, MacNille, Hymer, mett, dArp, Hampis, andymikel, Manzanzert, Guzgob, UOme, nj, Martyzx, NookiE-afk, Barktrollet, Voorhees, brundo- 1


signatur

I am the liquor

Medlem

Det där ser allt ut att vara Return to Castle Wolfenstein.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

ja det stämmer, kanske skulle tagit en svårare...


signatur

I am the liquor

Medlem

Inget fel på lätta bilder, så jag tar en till
Vill ha fullständiga titeln för att det ska bli någon utmaning överhuvudtaget.

Fairfax - 22

LordDaimos - 20

Kow - 19

Ariath - 16

Zyrax - 14

Drunken_monkey_boxer - 13

WildThing- 11

Jokkocze, Greger - 10

Lave, Highbyte - 9

CX - 8

Night Hawk, nagash -7

Esslan, Zelaxe, w4rhog, Parzec - 6

wiki - 5

bävern, Fraizer, Narcisuss, peter_lovgren, Xphome - 4

Mondainai, tysonayt, Lyrisius, PapaBea, sno0zer, Sheikh Plisken , - 3

BULP, MrTicky, q0rra, Boulund, Ctrl, Exeron, Zedrix, erge, bullet tooth tony, SeniiL, ScarFace, phyzen, zgz, Aresz, pegil - 2

Archaen, DrAbraham, båtsman, görmen, Cane, nikooru_belmont, McKain, sabel, bapelsin, Zerpent, lyktstolpen, Nocturne, Bukload, Jjonte, Taklagarn, Conspiracy, swonka, Ikkay, Fission Mailed, cbird, paspa, metuz, asker, kvn, Detrol, SorbP, MacNille, Hymer, mett, dArp, Hampis, andymikel, Manzanzert, Guzgob, UOme, nj, Martyzx, NookiE-afk, Barktrollet, Voorhees, brundo- 1


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Command and Conquer 3

EDIT: Jag ger mig själv rätt med hänvisning till den här länken
[http://www.mobygames.com/game/windows/command-conquer-3-tiber...]

Medlem

Följande är ett underhållande bilspel med grymt bra musik:

http://img257.imageshack.us/img257/1958/gissaspeletls4.th.gif

Fairfax - 23

LordDaimos - 20

Kow - 19

Ariath - 16

Zyrax - 14

Drunken_monkey_boxer - 13

WildThing- 11

Jokkocze, Greger - 10

Lave, Highbyte - 9

CX - 8

Night Hawk, nagash -7

Esslan, Zelaxe, w4rhog, Parzec - 6

wiki - 5

bävern, Fraizer, Narcisuss, peter_lovgren, Xphome - 4

Mondainai, tysonayt, Lyrisius, PapaBea, sno0zer, Sheikh Plisken , - 3

BULP, MrTicky, q0rra, Boulund, Ctrl, Exeron, Zedrix, erge, bullet tooth tony, SeniiL, ScarFace, phyzen, zgz, Aresz, pegil - 2

Archaen, DrAbraham, båtsman, görmen, Cane, nikooru_belmont, McKain, sabel, bapelsin, Zerpent, lyktstolpen, Nocturne, Bukload, Jjonte, Taklagarn, Conspiracy, swonka, Ikkay, Fission Mailed, cbird, paspa, metuz, asker, kvn, Detrol, SorbP, MacNille, Hymer, mett, dArp, Hampis, andymikel, Manzanzert, Guzgob, UOme, nj, Martyzx, NookiE-afk, Barktrollet, Voorhees, brundo- 1

Medlem
Skrivet av Fairfax:

Command and Conquer 3

EDIT: Jag ger mig själv rätt med hänvisning till den här länken
[http://www.mobygames.com/game/windows/command-conquer-3-tiber...]

Visst är det så, Command & Conquer 3 är det.

Angående din bild ser det helt klart ut som ett av Lotus-spelen till Amigan så jag gissar på "Lotus III - The ultimate challenge".


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av Parzec:

Angående din bild ser det helt klart ut som ett av Lotus-spelen till Amigan så jag gissar på "Lotus III - The ultimate challenge".

Det stämmer. Bilden är från DOS-versionen men den är i stort sett identisk.

[http://www.youtube.com/watch?v=-zqMEPCYmn4]

Medlem

Lotus-spelen är riktiga gamla godingar, visste inte att de släppts till PC också men hade å andra sidan Amigan kvar väldigt länge och hoppades på att den inte skulle gå i graven.

Ny bild !

Fairfax - 23

LordDaimos - 20

Kow - 19

Ariath - 16

Zyrax - 14

Drunken_monkey_boxer - 13

WildThing- 11

Jokkocze, Greger - 10

Lave, Highbyte - 9

CX - 8

Night Hawk, nagash, Parzec -7

Esslan, Zelaxe, w4rhog - 6

wiki - 5

bävern, Fraizer, Narcisuss, peter_lovgren, Xphome - 4

Mondainai, tysonayt, Lyrisius, PapaBea, sno0zer, Sheikh Plisken , - 3

BULP, MrTicky, q0rra, Boulund, Ctrl, Exeron, Zedrix, erge, bullet tooth tony, SeniiL, ScarFace, phyzen, zgz, Aresz, pegil - 2

Archaen, DrAbraham, båtsman, görmen, Cane, nikooru_belmont, McKain, sabel, bapelsin, Zerpent, lyktstolpen, Nocturne, Bukload, Jjonte, Taklagarn, Conspiracy, swonka, Ikkay, Fission Mailed, cbird, paspa, metuz, asker, kvn, Detrol, SorbP, MacNille, Hymer, mett, dArp, Hampis, andymikel, Manzanzert, Guzgob, UOme, nj, Martyzx, NookiE-afk, Barktrollet, Voorhees, brundo- 1


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

ski or die?


signatur

I am the liquor

Medlem

Nepp, inte ski or die.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem
CX
Medlem

Mega lo Mania

Medlem
Skrivet av CX:

Mega lo Mania

Så sant så, riktigt underhållande gammalt spel


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Shit, glömt att Mega lo Mania existerar!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Glömt att Ski or die existerar, classic.

CX
Medlem

http://www.fz.se/bilder/arkiv/z/z3gob4yvifs89qpuwj1c6t0m52d7xehl.jpg

Fairfax - 23

LordDaimos - 20

Kow - 19

Ariath - 16

Zyrax - 14

Drunken_monkey_boxer - 13

WildThing- 11

Jokkocze, Greger - 10

Lave, Highbyte, CX - 9

Night Hawk, nagash, Parzec -7

Esslan, Zelaxe, w4rhog - 6

wiki - 5

bävern, Fraizer, Narcisuss, peter_lovgren, Xphome - 4

Mondainai, tysonayt, Lyrisius, PapaBea, sno0zer, Sheikh Plisken , - 3

BULP, MrTicky, q0rra, Boulund, Ctrl, Exeron, Zedrix, erge, bullet tooth tony, SeniiL, ScarFace, phyzen, zgz, Aresz, pegil - 2

Archaen, DrAbraham, båtsman, görmen, Cane, nikooru_belmont, McKain, sabel, bapelsin, Zerpent, lyktstolpen, Nocturne, Bukload, Jjonte, Taklagarn, Conspiracy, swonka, Ikkay, Fission Mailed, cbird, paspa, metuz, asker, kvn, Detrol, SorbP, MacNille, Hymer, mett, dArp, Hampis, andymikel, Manzanzert, Guzgob, UOme, nj, Martyzx, NookiE-afk, Barktrollet, Voorhees, brundo- 1

Medlem

system shock!`?!

Skriv svar