Överhypade filmer!!

Medlem

castor: jag gillade den första sedan sjönk det sakta men säkert, tvåan var helt okej medan trean var mindre bra.

pan's labyrint var både mysig, vacker och obehaglig. finns du på filmtipset månne?

Medlem
Skrivet av boneless:

Tyvärr hamnar ofta fokus på effekterna och det är få som vågar gå på djupet.

Jäkligt bra skrivet, dom orden jag letat efter i mitt bakhuvudet ett bra tag!

Filmer utan djup hatar jag, ytliga filmer (oftast med massa meningslösa effekter) blir så jädra ointressanta.
Är nog till stor del därför Matrix 1 var bra medan 2'an och 3'an inte alls håller samma klass - dom där djupa underbara frågorna som ställs finns inte kvar, inga nya ställs.


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem
Skrivet av boneless:

pan's labyrint var både mysig, vacker och obehaglig. finns du på filmtipset månne?

Nej, men eftersom jag ser nästan alla filmer som kommer ut låter det som ett ställe jag borde vara på... filmtipset, vad är det för sida?

(till er som skall gnälla: Ok, jag kan kolla själv och återkomma men jag föredrar att veta varför boneless gillar sidan. ok?)


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av Werzion:
Skrivet av boneless:

Tyvärr hamnar ofta fokus på effekterna och det är få som vågar gå på djupet.

Jäkligt bra skrivet, dom orden jag letat efter i mitt bakhuvudet ett bra tag!

Filmer utan djup hatar jag, ytliga filmer (oftast med massa meningslösa effekter) blir så jädra ointressanta.
Är nog till stor del därför Matrix 1 var bra medan 2'an och 3'an inte alls håller samma klass - dom där djupa underbara frågorna som ställs finns inte kvar, inga nya ställs.

Jag håller med er fast samtidigt kan det sänka en film om man tar sin egen story på för stort allvar och försöker skildra en djup, svår story kring någonting som är urfånigt. Skall se om jag kan komma på något exempel framöver...

Jag gillar matrixfilmerna 2 och 3 men jag älskar den första filmen. Jag tror 2 och 3 var dömda att misslyckas i kölvattnet efter en succé som den första. Spelet var dessutom riktigt roligt, jag brukar inte spela filmspel men "path of neo" var riktigt kul.

Jag avskyr dock svensk film - vad har ni att säga om det?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

www.filmtipset.se

skapa ett konto och sätt betyg på filmer du sett. när du betygsatt nog många tipsar sidan m filmer du borde gilla.

Medlem

CastorFiber: Bergman vänder sig i graven säger jag.

Annars är jag beredd att hålla med. Det finns inte många svenska filmer jag gillar, framförallt inte de som är "blockbusters", typ Arn eller Göta Kanal 2.

Medlem

svensk film är tyvärr skit. undantag är roy andersson och några till.

Medlem

castor:
jag hittas om du söker på "CigarFace".

Medlem

Arn: Tempelriddaren?

Fan vilken kass film alltså, herregud!

"Oh what a beautiful horse"


signatur

Intel C2D E6600 - Antec P182B - Zalman 600W Silent - GeForce 8800GTS 640 MB - Corsair Xtreme 4GB - Samsung Spinpoint 500GB Silent

Medlem
Skrivet av kailus:

Arn: Tempelriddaren?

Fan vilken kass film alltså, herregud!

"Oh what a beautiful horse"

'

Dålig:O Tyckte den var den bästa svenska film genom tiderna,förutom Sällskapsresan då:up:

Medlem

Arn sög något fruktansvärt. insåg det först några timmar efter att jag sett klart den.

Medlem
Skrivet av boneless:

Arn sög något fruktansvärt. insåg det först några timmar efter att jag sett klart den.

Som sagt, jag hatar svensk film så jag hade inga höga förväntningar när jag såg den - den var dock bättre än jag trodde.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Såg Arn i helgen, tyckte faktiskt om den och då ogillar jag skarpt Svenskfilm.. Men nu ser jag fram emot del 2 :o.

Men överhypade film som jag tycker är Titanic. Det enda bra i den filmen är när båten sjunker sen så fattar jag noll av den.

Så här borde den ha varit istället. http://www.youtube.com/watch?v=OuSdU8tbcHY

Inaktiv

Är det någon som kommer ihåg den 1 timme långa filmen som Jonas Åkerlund gjorde för galan "Artister mot nazister" ? DEn gick även på tv i samband med galan. Var bland det roligaste jag har sett med citat som:

Nazist 1 - Vet du vad Nasse blir baklänges?
Nazist 2 - Nää
Nazist 1 - Heil Hitler
Nazist 2 - Å...fan va coolt....asgrymt

Nazist 1 - Undrar vem den där Sieg Heil är egentligen?
Nazist 2 - Han måste vara nån jävligt cool i alla fall... vi kanske ska fråga vår ledare

Nån som vet om det går att fåtag på filmen nånstans? Har letat över hela internet mer eller mindre utan resultat.


signatur
Medlem

Det låter faktiskt inte så roligt guppi!

Testa att söka efter den på svt's hemsida - har inte de neddladdningsbart material? Så finns ju alltid alternativet att leta i en bukt någonstans...


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Tror jag kommer få mothugg när jag kommer med detta påståendet...nämligen att "Jägarna" med Rolf Lassgård är en otroligt överskattad jä*la skit film,sämre skådisar finns knappt

Medlem
Skrivet av HollowMan:

Tror jag kommer få mothugg när jag kommer med detta påståendet...nämligen att "Jägarna" med Rolf Lassgård är en otroligt överskattad jä*la skit film,sämre skådisar finns knappt

Det är en av de få svenska filmer jag verkligen gillar - vad är det som är dåligt, vad är det du reagerar på? Du får tänka på att de spelar norrlänningar, de är inte kloka i huvudet på riktigt!


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av HollowMan:

Tror jag kommer få mothugg när jag kommer med detta påståendet...nämligen att "Jägarna" med Rolf Lassgård är en otroligt överskattad jä*la skit film,sämre skådisar finns knappt

Det är en av de få svenska filmer jag verkligen gillar - vad är det som är dåligt, vad är det du reagerar på? Du får tänka på att de spelar norrlänningar, de är inte kloka i huvudet på riktigt!

Haha jo det är ju klart,norrlänningar är ju lite störande:P saken är den att det är nog mest Rolf som jag inte tål,tycker helt enkelt att han överarbetar sin roll.Och det tycker jag att han gör i alla filmer han är med i.

Medlem

Svenska filmer tenderar att ha yxig dialog och pinsamma repliker.

123
Skriv svar