Hur står du ut?

Inaktiv
Hur står du ut?

Det här kanske inte är rätt forum men....

Jag har ett problem som ni alla lyckats lösa. Jag hatar jänkare och deras jävla propaganda mer än vad jag hatar död. Må de alla brinna i helvetets renande lågor i all evighet. Jag är trött på att döda tyskar som om de inte vore bättre soldater än bönder som tilldelats en musköt. Samt att de allierade var några rara typer som inte sprängde städer. Kan inte alla släppa Hitler ett tag nu har han inte fått nog? Jag är också trött på att döda stackars araber som blir ut numrerade med 1- 100 000 och låstas som om jänkare är modiga som vågat slåss med de oddsen eller att usa skulle vara den goda sidan trots att 25% av alla växthus gaserna kommer från dem. Jag kan inte spela spel som usa är huvudlag i. Det är mitt problem... jag kan tex inte spela de flesta WW2 spel alls även om det är uber hypat. Hur står ni ut med t ex Ghost recon, CoD. Hur lyckas ni se förbi det hela med att döda för fel sida?

Hjälp mig.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Det är bara spel.

Get a grip!


signatur
Medlem

Jag kör mest multiplayer och där gillar jag för det mesta att välja USA:s motståndarlag av någon anledning För det mesta ryska vapen, som jag älskar.

Inaktiv
Skrivet av cammo:

Det är bara spel.

Get a grip!


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

who cares bara spel bara inse

Däremot så rekommenderar jag att inte spela spelen , slå slipper du våndas , finns flera spel titlar som jag inte ser nöje i som är onödigt våldsamma och som jag helt enkelt inte spelar.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av cammo:

Det är bara spel.

Get a grip!

Att tyskarna dör som flugor i en fisktank är för att det är det bästa sättet att ge dig en utmaning som verkar någonlunda trolig. Spelens AI är inte bra nog helt enkelt.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

undviker med att köra som USA i spel.
sovjet i Wic, Nord korea i Crysis osv..


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Sök hjälp.


signatur
Medlem

Är väl småtrött på konceptet kan jag väl hålla med om, och ser det därav uppfriskande om de byts ut med britter åtminstone.
Annars väljer jag mitt lag efter arsenalen. Sedan tenderar jag väl fastna för det alternativa lagets vapen.
Vem kan säga nej till Kalashnikov tex, men Arabmedics standardvapen i BF2 :heart:


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Jag håller fortfarande tummarna för att spelet "Red Skorpion: The Game" dyker upp nån dag. Att spöa feta jänkare med Dolph Lundgren som stenhård, vodkadryckande kommunisthjälte med dubbla Kalashnikovs skulle vara -så- coolt
Tills dess undviker jag alla fps. ^^


signatur

yolo

Inaktiv
Skrivet av theHarmlesswarrior:

Din synpunkt på att Bush dödar araber för olja

Din synpunkt på att Mahmoud Ahmedinejad, Irans president, tycker att Israel ska "bort från kartan"?

Jag vet! Jag fick en jättebra idé! Bara för det VÄGRAR jag köra som MEC i Battlefield 2....


signatur

BioShock är den mest överlägsna komponeringen som släppts under denna halvan av decenniet.

Inaktiv

Vadå döda för fel sida?

Medlem

jag står ut genom att ha gröna cargobyxor, svart kortärmad skjorta med röd stjärnig slips, snelugg till hakan och fett med kajal...

my 2 cents

Inaktiv

Jag klarar seriöst inte av att vara en fet italienare, jag vill också vara en frän sköldpadda..

Kom igen, det är spel vi snackar om.


signatur

When I'm not here, people die.

Inaktiv
Skrivet av SkarZnik:

Din synpunkt på att Mahmoud Ahmedinejad, Irans president, tycker att Israel ska "bort från kartan"?

haha, det var en våldsam kontring!

ganska så barnslig topic, men det kan väl vara intressant att diskutera goda/onda etc i datorspel
cod4 är ju t ex ett exempel på ett extremt bra spel som i sig är jävligt stötande (kampanjen), men jag ser mellan fingrarna för det är så jävla välgjort

är som vilken hollywood-film som helst liksom.. ta Kingdom t ex, pretentiös actionfilm som försöker trycka ner ett uppenbart budskap ner i halsen på en, även fast det är lika fullt av hål som en schweizerost

klyschor på hög, i filmväg är det uttjatat och man blir bara irriterad, men i spelväg så är det relativt nytt med rejäla (om än löjliga) storys i actionspel, så vi har inte tröttnat riktigt än


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Så har jag aldrig tänkt förut.


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Jag är också trött på att [...] usa skulle vara den goda sidan trots att 25% av alla växthus gaserna kommer från dem.

hahaha, nästan så den meningen får hamna i min signatur

Skrivet av theHarmlessWarrior:

Hur lyckas ni se förbi det hela med att döda för fel sida?

orka bland in politik när man spanar efter militärgröna pixlar och skjuter polygonmodeller som underhållning.

ännu värre är ju människor som klarar av att spela terrorister i CS och skjuta mot specialstyrkor... fy fan för dessa vidriga människor


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Hur lyckas ni se förbi det hela med att döda för fel sida?

Fel sida?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Det här kanske inte är rätt forum men....

Jag har ett problem som ni alla lyckats lösa. Jag hatar jänkare och deras jävla propaganda mer än vad jag hatar död. Må de alla brinna i helvetets renande lågor i all evighet. Jag är trött på att döda tyskar som om de inte vore bättre soldater än bönder som tilldelats en musköt. Samt att de allierade var några rara typer som inte sprängde städer. Kan inte alla släppa Hitler ett tag nu har han inte fått nog? Jag är också trött på att döda stackars araber som blir ut numrerade med 1- 100 000 och låstas som om jänkare är modiga som vågat slåss med de oddsen eller att usa skulle vara den goda sidan trots att 25% av alla växthus gaserna kommer från dem. Jag kan inte spela spel som usa är huvudlag i. Det är mitt problem... jag kan tex inte spela de flesta WW2 spel alls även om det är uber hypat. Hur står ni ut med t ex Ghost recon, CoD. Hur lyckas ni se förbi det hela med att döda för fel sida?

Hjälp mig.

Den enes terrorist är den andres frihetskämpe.
- Kofi Annan

Medlem
Skrivet av Gullefjun:

Sök hjälp.

+1

Medlem

du har ju till VISS del rätt att många kulturyttringar (spel, musik, film etc) ger en (minst sagt) skev tolkning av världen... fick höra för ett tag sedan att scenen i "forest gump", där forest håller tal inför en folksamling efter kriget med en avstängd mick ändrades efter påtryckningar från amerikanska militären. film-teamet fick låna massor av utrustning från amerikanska armén gratis, så länge som armén fick ändra några små detaljer i manus...*

du får väl helt enkelt undvika spelen som sticker dig så mycket i ögonen? finns massor av bra fps som inte handlar om hur bäst usa är på allt.

men å andra sidan, om du tycker att nazi-tyskland, talibanerna, sovjet eller nordkorea är/var bättre än jänkarna..?

sök hjälp.

(*: jag KAN ha skrivit det här i ett annat inlägg på FZ redan. ber om ursäkt för att jag upprepar mig i så fall...)

Medlem

Ett troll kommer in och startar en tråd som alla tar ÜBERseriöst. Få se va många sidor det blir, vem vet kanske mitt inlägg rentav slängde mer ved på brasan? Tror dock detta dör ut när den tredje sidan kommer.


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem

nja... med undantag av att den som skrev tråden uttryckte sig rätt... drastiskt... så har han en poäng tycker jag. det ÄR en rätt ensidig världsbild man får sig matad med om man lirar actionspel.

tacka vet jag det gamla fina PS1 spelet med bruce willis där man i sista banan mörsar sig igenom vita huset och battlar med presidenten! (han var en utomjording eller något i den stilen..) det spelet hade INTE kunnat gjorts efter 9/11!

Inaktiv
Skrivet av Tetris||:
Skrivet av Gullefjun:

Sök hjälp.

+1

Det är hjälp jag söker.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Inaktiv
Skrivet av DarthZ:
Skrivet av cammo:

Det är bara spel.

Get a grip!

Jo jag vet men jag klarar bara inte av usa. Fattar fortfarande inte hur ni kan göra det


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Inaktiv
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Hur lyckas ni se förbi det hela med att döda för fel sida?

Fel sida?

Den onda sidan. Klarar att spela som de låtsats onda som i Star Wars men överlever inte usa. Hur gör du det?


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Hur lyckas ni se förbi det hela med att döda för fel sida?

Fel sida?

Den onda sidan. Klarar att spela som de låtsats onda som i Star Wars men överlever inte usa. Hur gör du det?

Om "nazister" och "al-queda-eska grupper" är "rätt" sida enligt dig så orkar jag inte ens harva med dig.

Man kan ogilla amerikansk utlandspolitik, bristande miljöengagemang, dumma vapenlagar och sneda politiker, det är helt ok. Att dra ett helt land över en kant dock signalerar bara dumhet.

Det kommer förmodligen alltid att finnas en världspolis, en nation som är störst, bäst och vackrast - personligen är jag tacksam för att det är USA.

Om du verkligen tycker att det är ett problem så är jag orolig för hur du skall tackla den dagen du stöter på ett riktigt problem.

Om vi glömmer verkligheten ett ögonblick och återvänder till spelen så känner jag mig personligen inte amerikansk ett ögonblick när jag spelar som amerikan i en spel. Gör du?

Peace out! ...eller föredrar du sieg heil?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

allah akhbar kanske


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Medlem

Själv klarar jag inte av när ett spel är obalancerat till något lands fördel (brukar väl då vara USA).
Jag spelar flygspelet IL-2 (+ alla dess expansioner) och det är ryskt, där är dom ryska jaktplanen bäst (när dom i själva verket nästan ramlade ner från himlen själva, utan tyskarnas hjälp).


signatur

yolo

Skriv svar