CryEngine 3 premiärvisad

Medlem

Skogen såg jävligt fin ut Speciellt skuggorna!

Medlem

Ingen som tänkt på att vi precis fick se nya Crysis?


signatur

The King is Back

Medlem

Riktigt snyggt. Dock så verkar loggan vara lite gratisreklam för Nvidia. Jag stör mig även på att man håller vapnet onödigt högt upp.

Detta blir ett köp till PC iallafall.

Medlem

Vilka underbara kommentarer. Tror fz kan tjäna in lite tid genom att skita i att skriva nyheterna och bara posta filmer, verkar inte gå in hos vissa ändå

cmd
Medlem

Tycker frameraten såg ut lite sådär. Om det är lite laggigt med en person tänk´dig med flera som skjuter en massa.

Hoppas de löser det! såg grymt ut


signatur

Lead Gameplay Designer @ Digital Illusion CE
-- Alla mina inlägg är privata och har inget med min arbetsgivare att göra --

Medlem

Jojo det är illa att folk inte läser att det är till konsol, men det är ju ingen ursäkt till att grafiken ser trist ut. Killzone 2 är mig veterligen också till konsol och i jämförelse ser den här motorn ut att tillhöra de allra första spelen till Xbox360. Unreal Engine som används i GOW2 presterar ju också ett vackrare resultat, om än utan palmer med clipping-problem.

Medlem

noobgrafik!


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Prima.Materia:
Skrivet av TheEdge|Jinx:

Håller med post #1. Tyckte mig inte se nån större skillnad på detta och Crysis/Crysis Warhead faktiskt...fast kvallen var rätt kass på rullen...

Skrivet av N3m35i5:

Dags att skaffa ett nytt grafikkort... igen...

Två idioter på samma gång! Ovanligt....läs på istället. Cryengine 3 är utvecklad för current-gen konsoler. Xbox360 samt playstation 3, eftersom Cryengine 2 inte fungerade bra att använda för att producera spel på konsol. Det är inte meningen att det ska vara direkt snyggare, detta visar bara vad Cryengine är kapabel till på konsol. Den är inte ämnad för PC, så du kan ta tillbaka din vidriga kommentar om att "dags att köpa nytt grafikkort", för inga spel kommer utvecklas till PC med Cryengine 3. IDIOTER

Du är nog en av de absolut sämsta människorna jag träffat på, på detta forumet.

I vilket fall, kul att det optar en sådan trevlig motor för att det ska fungera bättre med konsol då dagens PC klarar redan så mycket mer.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Inaktiv

De som säger att motorn inte är ämnad för PC kanske faktiskt ska ta och läsa, dels nyheten (skriver av FZ), dels Cryteks egna uttalanden och även här i tråden.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem

Kan alla besserwissrar ta det lite lugnt. Det är inte glasklart att filmen är till konsol, även om man kanske kan luska ut det om man är lite med i scenen.

Hade fz skrivit "Crytek 3 för konsoll premiärvisad" hade vi sluppit alla missförstånd. Lätt va!

Medlem

Det var som i en dröm...


signatur

One shot One kill [OSOK]

Medlem

Förstår inte hypen riktigt. Det såg "sådär" ut.


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem

Den är gjord för konsoller OCH PC!

Medlem
Skrivet av Prima.Materia:
Skrivet av TheEdge|Jinx:

Håller med post #1. Tyckte mig inte se nån större skillnad på detta och Crysis/Crysis Warhead faktiskt...fast kvallen var rätt kass på rullen...

Skrivet av N3m35i5:

Dags att skaffa ett nytt grafikkort... igen...

Två idioter på samma gång! Ovanligt....läs på istället. Cryengine 3 är utvecklad för current-gen konsoler. Xbox360 samt playstation 3, eftersom Cryengine 2 inte fungerade bra att använda för att producera spel på konsol. Det är inte meningen att det ska vara direkt snyggare, detta visar bara vad Cryengine är kapabel till på konsol. Den är inte ämnad för PC, så du kan ta tillbaka din vidriga kommentar om att "dags att köpa nytt grafikkort", för inga spel kommer utvecklas till PC med Cryengine 3. IDIOTER

Hur vore det om du växte upp och började bete dig mer moget? Okey att killarna kanske har fel, men att kalla dom idioter var enligt mig fullständigt onödigt.
Hur kan en ironisk kommentar om ett grafikkort för övrigt anses vara vidrigt?

Edit: För övrigt har du fel


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Skägg.
10 Chambers

Sluta kalla varandra idioter, vidriga och massa annat trams på momangen. Det är en film, ni har skilda åsikter, live with it.


signatur
Inaktiv
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Prima.Materia:
Skrivet av TheEdge|Jinx:

Håller med post #1. Tyckte mig inte se nån större skillnad på detta och Crysis/Crysis Warhead faktiskt...fast kvallen var rätt kass på rullen...

Skrivet av N3m35i5:

Dags att skaffa ett nytt grafikkort... igen...

Två idioter på samma gång! Ovanligt....läs på istället. Cryengine 3 är utvecklad för current-gen konsoler. Xbox360 samt playstation 3, eftersom Cryengine 2 inte fungerade bra att använda för att producera spel på konsol. Det är inte meningen att det ska vara direkt snyggare, detta visar bara vad Cryengine är kapabel till på konsol. Den är inte ämnad för PC, så du kan ta tillbaka din vidriga kommentar om att "dags att köpa nytt grafikkort", för inga spel kommer utvecklas till PC med Cryengine 3. IDIOTER

Hur vore det om du växte upp och började bete dig mer moget? Okey att killarna kanske har fel, men att kalla dom idioter var enligt mig fullständigt onödigt.
Hur kan en ironisk kommentar om ett grafikkort för övrigt anses vara vidrigt?

Edit: För övrigt har du fel

Jag har slutat vara ödmjuk. Det är ingen idé at tlägga ut konstruktiva kommentarer, eftersom du akn aldrig snacka någon ur en illusion. Det vidriga var givetvis inte grafikkortet, utan det den implicerade, att denna motor är ämnad för pc. SJälvklart går den att använda på pc, några nya effekter osv inlagda, men det var inte syftet med motorn enligt crytek. Den är riktad för konsolmarknaden, hade den varit utvecklad med pc marknaden i åtanke så skulle den antagligen slagit alla andra nuvarande motorer. Aja...


signatur

e=mc2

Medlem

Nu blir det till att köpa den där Wiin då!


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Crytek's CryEngine 3 Set For 2011 Release

Crytek's Cevat Yerli expects the Playstation 4 and Xbox 720 to be released by 2012 at the latest, so that's when he'll have CryEngine 3 ready to rock and roll:

http://ve3d.ign.com/articles/news/41663/Cryteks-CryEngine-3-S...

Medlem

Synd att det är så dålig kvalité på filmen bara. Det lär bli rätt grymt, oavsett hur det ser ut här.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Riktigt snyggt. Dock så verkar loggan vara lite gratisreklam för Nvidia. Jag stör mig även på att man håller vapnet så äkcligt högt upp.

Detta blir ett köp till PC iallafall.

hmm, vad är det du skall köpa? techdemot? varför det?

Back to topic... tycker det såg sämre ut än cryengine2, men som många påpekar så är nog trailern en consol visning, skulle dock vara intressant att se en riktigt uphottad pc teaser.


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Detta ser ju gammalt ut innan den ens har släppts. Nä personligen ser jag fram emot Valves nästa graffemotor. De brukar göra smartare saker i sina motorer än att bara få in en massa bling-bling effekter.

Medlem
Inaktiv
Skrivet av FaluFluff:

Jag har aldrig varit så besviken i hela mitt liv =(

Du måste ha ett ganska enkelt och behagligt liv isf.

Snälla människor, skulle ni kunna försöka sluta sär skriva är ni gulliga. Tror vart annat in lägg i den här tråden var sär skrivet. Era super fina och genom tänkta argument tas inte seriöst för en sekund om ni inte kan skriva någe lunda normalt.

Medlem

HD video: http://rapidshare.com/files/212725998/cryengine3_trl_032309_w...

Jag tror spelet kommer lida av att även utvecklas till konsoler.

Medlem
Skrivet av Prima.Materia:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Prima.Materia:
Skrivet av TheEdge|Jinx:

Håller med post #1. Tyckte mig inte se nån större skillnad på detta och Crysis/Crysis Warhead faktiskt...fast kvallen var rätt kass på rullen...

Skrivet av N3m35i5:

Dags att skaffa ett nytt grafikkort... igen...

Två idioter på samma gång! Ovanligt....läs på istället. Cryengine 3 är utvecklad för current-gen konsoler. Xbox360 samt playstation 3, eftersom Cryengine 2 inte fungerade bra att använda för att producera spel på konsol. Det är inte meningen att det ska vara direkt snyggare, detta visar bara vad Cryengine är kapabel till på konsol. Den är inte ämnad för PC, så du kan ta tillbaka din vidriga kommentar om att "dags att köpa nytt grafikkort", för inga spel kommer utvecklas till PC med Cryengine 3. IDIOTER

Hur vore det om du växte upp och började bete dig mer moget? Okey att killarna kanske har fel, men att kalla dom idioter var enligt mig fullständigt onödigt.
Hur kan en ironisk kommentar om ett grafikkort för övrigt anses vara vidrigt?

Edit: För övrigt har du fel

Jag har slutat vara ödmjuk. Det är ingen idé at tlägga ut konstruktiva kommentarer, eftersom du akn aldrig snacka någon ur en illusion. Det vidriga var givetvis inte grafikkortet, utan det den implicerade, att denna motor är ämnad för pc. SJälvklart går den att använda på pc, några nya effekter osv inlagda, men det var inte syftet med motorn enligt crytek. Den är riktad för konsolmarknaden, hade den varit utvecklad med pc marknaden i åtanke så skulle den antagligen slagit alla andra nuvarande motorer. Aja...

Teh internetz is serious business

Inaktiv

(Du måste ha ett ganska enkelt och behagligt liv isf.

Snälla människor, skulle ni kunna försöka sluta sär skriva är ni gulliga. Tror vart annat in lägg i den här tråden var sär skrivet. Era super fina och genom tänkta argument tas inte seriöst för en sekund om ni inte kan skriva någe lunda normalt.)

Kommer från rätt person. du särskrev rätt så bra

Medlem

(qunO jag ignorerar dig för ett ögonblick)now thats HIGH-defenition:P


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

Jaha? skogs miljön var riktigt fin men resten var det inte så stor skillnad.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av qun0:

(Du måste ha ett ganska enkelt och behagligt liv isf.

Snälla människor, skulle ni kunna försöka sluta sär skriva är ni gulliga. Tror vart annat in lägg i den här tråden var sär skrivet. Era super fina och genom tänkta argument tas inte seriöst för en sekund om ni inte kan skriva någe lunda normalt.)

Kommer från rätt person. du särskrev rätt så bra

Öh. Du kanske har hört talas om sarkasm? En liten sak vi människor använder oss av ibland.

On topic: Är det någon som kan peka ut skillnaderna mellan CryEngine 2 och 3? Visst är det snyggt, men jag ser ingen skillnad alls mot Cry Engine 2. Ursäkta om det redan har kommit upp, jag läste bara de allra sista posterna

Edit: Nevermind. xD

Medlem

Det ser riktigt fint ut typ som CryEngine 2 fast nyheten här är ju att den funkar på konsol vilket konsol spelarna nog kommer att gilla.


signatur

I got a Goldenshower.

Skriv svar