Medlem

###Age of Conan Spellweaving###

Kan någon förklara systemet?
Har letat info, men är tyvär kass på att hitta sådan.8)

Ps. Har de fixat sk. laggbuggen???

Inaktiv

Inte en susning, det sa tjejen på deras kundtjänst efter att hon "kollat" när det skulle skickas.

Medlem
Skrivet av defifisk:

Har de fixat sk. Laggbuggen???

Uhm. Vet inte. Jag spelade igår och idag utan lagg, så möjligt, svårt att säga när man inte råkat ut för den.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Är AoC balanserat som WoW att klass A tar B men inte C etc?

Medlem

Är det bara jag som har problem med Conans styrsystem, om man är van att spela andra mmo's som typ Wow? Jag är van att side-steppa med Q & E, men de ska ju användas till combos när man kommer upp i level.

Det leder till att jag får hålla in högerknappen på musen hela tiden för att sidesteppa med A-D, vilket är lite irriterande och känns klumpigt. Det går ju dessutom inte att vända på kameran någon längre stund utan att vända på karaktären.

Någon som har löst detta på ett smidigt sätt?

Medlem

Binda om knapparna A-D från att snurra din gubber höger / vänster till att gå i sidled höger o vänster. Jag har inga problem att köra en sidestepp utan att hålla nere musen. Jag har lite problem med att dubbel tappa framåt / bakot men jag jobbar på det :x

Medlem

1 - Hmz... när man gör en sidestepp så får man en buff som håller i 2-3 sec som gör att man undviker ett slag lättare. Du kan oxo hålla nere din block / parry knapp så kommer du göra en sådan eller försöka. Man har även sköldar runt sin gubbe... Tex höger vänster uppåt. Dessa sköldar går att flytta runt och focusera så om du vet att du kommer få ett tungt slag på huvudet snart så kan du focusera alla dina sköldar där för att ta upp skadan. Detta lämnar din högra och vänstra sida oskyddad etc etc. Eller sprida ut dem som de är som standard.

2 - Just nu verkar inte utrustning göra så himmla mycket. Jag har som level 20 över 100 i alla stats och saker jag hittar ger en bonus på typ. +1,2 i tex deff... eller 0,2 i något annat. Men mestadels är detta stats som har med just rustningen att göra. Typ skydda mot olika typer av skada och hjälpa din gubbe att undvika knockbacks. Jag tror jag har en sak som ger mig 0,8 styrka. Kompisarna som är level 40-50 just nu (jag har juh jobb o så) Postar saker som ger +2-3 str eller stam etc. Funcom gick ut med att säga att saker inte skall ha så stor betydelse.

3 - Ingen aning faktiskt inte kommit dit ännu. Polarna spelar instancer vet jag.

4 - Klart det finns en storry! och Conan världen är såå mycker mer än Arnolds gamla filmer. Det finns massor med böcker och ett ton med serietidningar. Det finns till skillnad från wow faktiskt en "personlig" storry i spelet som man springer efter och pratar med folk etc. Mycket skoj, spelet känns vid flera gånger som ett riktigt bra singelplayer spel fast med MMO

Inaktiv

Vad är skillnaden på rp-pvp server och pvp server? Kommer ej in i aoc forumet.

Medlem

^- På RP-pvp server gäller andra regler. T ex att man ska rollspela sina karaktärer.

Inaktiv
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

^- På RP-pvp server gäller andra regler. T ex att man ska rollspela sina karaktärer.

Så långt hänger jag med men är det den enda skillnaden?

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av defifisk:

Har de fixat sk. Laggbuggen???

Uhm. Vet inte. Jag spelade igår och idag utan lagg, så möjligt, svårt att säga när man inte råkat ut för den.

Nä, det sägs vara för vissa, sant.

Men folk med 4k ram smat dubbla gpu har seriösa lagg problem, även på minsta spec. Har bara hört det från nVidia-kort ägare....hoppas att mitt inte strular, vill inte förstöra fredagskvällen XD

Medlem

^- Funkar fin fint för mig och jag har 8800gts. Tror många av dom som gnäller, är människor som inte lyckats installera sina drivrutiner om jag ska vara helt ärlig.

Medlem
Skrivet av Pavelinho:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

^- På RP-pvp server gäller andra regler. T ex att man ska rollspela sina karaktärer.

Så långt hänger jag med men är det den enda skillnaden?

Ja


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Inga laggproblem alls...det fixade dom i slutet av betan....3 eller 4 sista patchen......nu i retail så flyter det otroligt mkt bättre.....fps ökning på 40-50+ ....Förresten webhallen har skickat aoc nu ^^

Medlem
Skrivet av Zedrix:

Det går ju dessutom inte att vända på kameran någon längre stund utan att vända på karaktären.

Jo, det går. Det finns en inställning som gör att kameran inte automatiskt går tillbaka och vänder sig åt samma håll som karaktären är vänd mot. Kommer inte ihåg exakt vad den heter men den är längst ned på Interface (eller om det vad HUD) i inställningarna. Det är en drop down meny som man kan ändra från AUTO till Never, så blir man av med det.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv

Mitt är skickat nu!

Medlem
Skrivet av Combalex:

Mitt är skickat nu!

Mitt med. Men man kommer inte kunna spela med retailen förän Fredag antar jag?


signatur

I'm a snake, follow me!

Inaktiv

Fredag är dagen som gäller ja, men jag tror du kan installera och tanka patcher så fort du får det dock. Så du är redo för den helvilda festen som är Hyboria på Fredag.

Medlem
Skrivet av Kibb:

Fredag är dagen som gäller ja, men jag tror du kan installera och tanka patcher så fort du får det dock. Så du är redo för den helvilda festen som är Hyboria på Fredag.

Hm, du tror inte de som fått spelet tidigt kan joina Early Access servrarna?

Hoppas seriöst inte, då dom servrarna kommer bli överfyllda och lite till.


signatur

Bara gör det.

Hihi imorrn får man sin mount, nu har webhallen skickat mitt ex också. Blir att ägna kvällen att gå igenom alla collector godsaker, vilka det nu var, har inte kollat så noga.


signatur

3080, i9-11900F, DDR4 64GB

Inaktiv
Skrivet av Groggo:
Skrivet av Kibb:

Fredag är dagen som gäller ja, men jag tror du kan installera och tanka patcher så fort du får det dock. Så du är redo för den helvilda festen som är Hyboria på Fredag.

Hm, du tror inte de som fått spelet tidigt kan joina Early Access servrarna?

Hoppas seriöst inte, då dom servrarna kommer bli överfyllda och lite till.

Tvekar på det, då dom som spelar Early Access betalade för. Men jag är inte alls säker.

Inaktiv

Får man ett mammut mount eller får man bara möjligheten att få köpa den ?

Medlem

Man kan kalla det ''The Final Countdown'' för de som innte har EA. 2 dagar kvar, länktar som faaan! ser fram emot helgen!!!!! Är det någon mer här som känner likadant?


signatur

Remember remember the fifth of November

Medlem

Kan inte säga att jag verkligen längtar så mycket, bestämde mig lite snabbt att boka det i Söndags, och fick då en ursäkt att uppgradera datorn ^^

Men visst kommer det bli kul


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Inaktiv
Skrivet av Combalex:

Får man ett mammut mount eller får man bara möjligheten att få köpa den ?

Du får den om du fått en nyckel i din mail.

Medlem

Tydligen så ska mountsen vara väldigt dyr. Tyckte att jag läste att en häst kostar 2 guld. Så jag antar att det är svårt att få pengar i AoC, får vara glad om man kan köpa en extra bag.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

inte långt kvar nu!.

Tydligen så kan man ju spela tilsammans och även vara i samma guild med varann även fast man är olika länder?, hur funkar pvp systemet då kan man döda ALLA?, tillockmed guildies?. (ska spela på pvp server)

Btw hörde nånstans att det ska finnas någon server där de olika länderna krigade mot varandra?

Medlem
Skrivet av karbon:

Btw hörde nånstans att det ska finnas någon server där de olika länderna krigade mot varandra?

Skulle vara najs som fan!


signatur

Remember remember the fifth of November

Medlem
Skrivet av DumSmurfen:
Skrivet av karbon:

Btw hörde nånstans att det ska finnas någon server där de olika länderna krigade mot varandra?

Skulle vara najs som fan!

Culture PVP, dock är det inte länder som krigare mot varandra.. men som jag har förstått det så kan man inte helt random attackera sina egna "landsmän", utan man behöver bara oroa sig för 2 andra raser.

Jyu
Medlem

Fasiken, va lite seg med att beställa, nu får jag nog vänta till nästa vecka.

Skriv svar