Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

^- Funkar fin fint för mig och jag har 8800gts. Tror många av dom som gnäller, är människor som inte lyckats installera sina drivrutiner om jag ska vara helt ärlig.

Körde med OmegaDriver... Funkade hur dåligt som helst, såg ingenting, hackade och glappade, helt värdelöst.

Fixade ner nya från nvidias hemsida... Pang, funkade klockrent.


signatur

Niet.

Inaktiv
Skrivet av Theade:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

^- Funkar fin fint för mig och jag har 8800gts. Tror många av dom som gnäller, är människor som inte lyckats installera sina drivrutiner om jag ska vara helt ärlig.

Körde med OmegaDriver... Funkade hur dåligt som helst, såg ingenting, hackade och glappade, helt värdelöst.

Fixade ner nya från nvidias hemsida... Pang, funkade klockrent.

Omega ska du bara köra om du har Ati kort utan crossfire.

Medlem

Om jag har MSI NX8800GTS (NVIDIA GeForce 8800GTS) skulle den palla AoC Bra? eller ?


signatur

Remember remember the fifth of November

Inaktiv
Skrivet av DumSmurfen:

Om jag har MSI NX8800GTS (NVIDIA GeForce 8800GTS) skulle den palla AoC Bra? eller ?

ja

Medlem

Började tänka på en sak är level 1-20 ( Tortage ) Bara Singelplayer eller kan man spela med sina polare eller andra ?


signatur

Remember remember the fifth of November

Inaktiv
Skrivet av DumSmurfen:

Började tänka på en sak är level 1-20 ( Tortage ) Bara Singelplayer eller kan man spela med sina polare eller andra ?

Finns en quest serie som är singelplayer. Finns många quests som man kan göra i grupp och singel player delen är valfritt

Inaktiv

Singleplayer = Nighttime
Multiplayer = Daytime

Inaktiv

lol, fick en drinking cape av Funcom.

Medlem
Skrivet av Kibb:
Skrivet av Combalex:

Får man ett mammut mount eller får man bara möjligheten att få köpa den ?

Du får den om du fått en nyckel i din mail.

Eller, som jag. Förhandsbeställde det och fick ett litet kort med en kod på. Den var bara att registrera. Sen när man började spela (längtar till fredag som attan) skulle man i chattrutan skriva ngt i stil med /claim för att få sakerna.

Medlem
Skrivet av Aceon:

lol, fick en drinking cape av Funcom.

har du fått din CE-nyckel redan?


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Inaktiv

Fick också en drinking cape! Let the party begin!

Medlem

Så man kan göra questerna på typ level 10 med sina polare om man vill, har jag förstått det rätt ?, så svaret på min förra fråga är JA, man kan spela med sina kompisar i Tortage. rätta mig om jag har fel.


signatur

Remember remember the fifth of November

Medlem
Skrivet av DumSmurfen:

Så man kan göra questerna på typ level 10 med sina polare om man vill, har jag förstått det rätt ?, så svaret på min förra fråga är JA, man kan spela med sina kompisar i Tortage. rätta mig om jag har fel.

Tortage questsen går att gruppa, men du behöver inte om du inte vill. Singelplayer eller Multiplayer. Du väljer. Efter Tortage lvl20 nått, så blir du utsparkad i vida mmo världen där folk kommer jaga dig =D

Bästa med AoC, du slipper beggers för kommer dom ändå, kan du bara sticka svärdet i dem.


signatur

Bara gör det.

Medlem
Skrivet av Fenix:
Skrivet av Aceon:

lol, fick en drinking cape av Funcom.

har du fått din CE-nyckel redan?

Har fått min drinking cape med
Har dock inte förbokat CE untan har premunerat på deras newsletter sen föra året.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Förlåt om jag tjatar för mycket men, måste man vara 20 för att sticka från Tortage ? Från vilken level kan man börja spela Multiplayer för att typ första questen är ju bara Singel.


signatur

Remember remember the fifth of November

Medlem
Skrivet av DumSmurfen:

Förlåt om jag tjatar för mycket men, måste man vara 20 för att sticka från Tortage ? Från vilken level kan man börja spela Multiplayer för att typ första questen är ju bara Singel.

Som jag förstår det är det typ såhär.

Toturial, singelplayer till typ lvl6 när du når Tortuage.
I Tortuage kan du välja att köra singelplayer eller mnultiplayer. Sen när du gjort allt där(?) och är typ lvl20(?) lämnar du för den "stora" världen.

Hela grejjen med detta med singelplayer är att Funcom ville att spelare skulle hinna få en känsla för spelet och karaktärerna och ta sin tid och lära sig saker före man hamnar i en antagligen hotfull värld där vem fan som helst kan sticka kniven i dig (om du kör pvp server)

Jag gillar iden att kunna ta det lungt ibörjan. Istället för att ha översvämmade start-areas som när wow kom tex ><


signatur

Bara gör det.

Medlem

Okej, Fattar nu , tack


signatur

Remember remember the fifth of November

Inaktiv

Helt rätt Groggo.

När du kommit till TortageCity runt lvl 5-6-7 så kommer du få ett Destiny Quest som är ett slags StoryQuest för spelet och även ett quest som lär dig spela just din karaktär, detta questet kan man bara göra under Night-Time. Och då är det bara singleplayer, alltså inga andra spelare går att hitta i världen. Finns även andra quest att hämta under nattetid. Sen finns det vanliga Day-Time då det är multiplayer och andra quests, då går det bra att spela med andra om man vill.

Du kan ändra mellan Night-Time och Day-Time när du vill hos din tränare i en taverna inne i Tortage.

Hoppas inte att jag spoilade något nu.

Medlem

Är det mycket folk i Tortage ? under Day-Time ?


signatur

Remember remember the fifth of November

Medlem

^- Nybörjar område... release.... vad tror du själv? Dock så är det ju begränsat hur många personer som kan vara i ett område innan det skapas en till "instance" där folk hamnar. Vet ej gränsen för hur många som kan röra sig i tortage dock.

Medlem

okej:D asså vad menar du med ''instance''? är det typ som i GW att det finns Servers i servern eller ?


signatur

Remember remember the fifth of November

Gen
Medlem

Ungefär ja, förutom att det finns många fler instanser. Därför är det inte så mycket folk där man själv är. Antar att det beror på "Collision" systemet, dvs att man inte kan gå in i varandra och i NPCs (som IRL). Och hade 200 pers sprungit runt på gatorna hade man inte kunnat ta sig någonstans då vissa gator är relativt trånga.

Inaktiv
Skrivet av Gen:

Ungefär ja, förutom att det finns många fler instanser. Därför är det inte så mycket folk där man själv är. Antar att det beror på "Collision" systemet, dvs att man inte kan gå in i varandra och i NPCs (som IRL). Och hade 200 pers sprungit runt på gatorna hade man inte kunnat ta sig någonstans då vissa gator är relativt trånga.

Det är inte därför. Dom har flera instanser för att spelet inte klarar av att hantera så många spelare på samma ställe.
Därför kommer castle sieges som var designade för flera hundra spelare kännas enormt tomma med bara 96 spelare totalt.

Medlem

Men det fixar de ju senare, alltså servrarna el?


signatur

Remember remember the fifth of November

Medlem

enda man kan peka lite finger åt är instanserna vilket blir lite förvirrande ibland och kräver att man zonar om för att hamna i samma instanserade område.


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Inaktiv

personligen så har jag alla conan bökerna, och nåt jag ser framemot är att när du eller guildet du är med i blir mäktiga kan ni bli vänner med conan! hur coolt är det:D

Medlem

Jag har funderat på en sak länge nu, kommer det finnas tillräkligt med instancer i AoC ? kan någon svara, tack


signatur

Remember remember the fifth of November

Medlem

asså är månadsavgiften på 150 i månaden lr vad är den ?


signatur

Hunch

Medlem
Skrivet av Hunchback:

asså är månadsavgiften på 150 i månaden lr vad är den ?

229 kr för 60 dagar [GameCard]
140 kr per månad med kort [Bank kort & sånt]


signatur

Remember remember the fifth of November

Medlem
Skrivet av DumSmurfen:

Jag har funderat på en sak länge nu, kommer det finnas tillräkligt med instancer i AoC ? kan någon svara, tack

Hela spelet är byggt på instancer
Men du menar nog dungones, vad jag vet så är det mindre än vad det finns i WoW. Fast det kommer nog fler med conten patcher/expansioner.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Skriv svar