FZ, vart tog Fragzone vägen?

Medlem

Designen på sidan är det inget större fel på men namnet jag måste säga att jag gillar Fragzone mer än vad jag gillar FZ.


signatur

Bengebolle

Inaktiv
Skrivet av Notumforce:
Skrivet av Kompressor:

Fragzone var bättre förr, då jag inte finner konsoldelen särskilt intressant. Ingen fel i att ha en sådan, men tycker att det blir lite mycket av den varan ibland. Tänker då närmast på att diverse spel som åtminstone jag aldrig skulle spela på en konsol testas på just sådana.
Den gamla designen var betydligt mer tilltalande och det var lite den som gjorde Fragzone till Fragzone. Saknar denna!

Sen är det väl också så, att för mig och många andra som var med då heter FZ fortfarande Fragzone!

Sidan handlar om spel nyheter bland annat där ingår konsoll och konsollnyheter.

sidan måste utvecklas ett av skälen till att den inte handlar om enbart quake längre sen ex antal år tillbaka.

gillar du inte konsollnyheter anpassa sidan så inte konsoll nyheter visas , very simple.

Ursäkta om jag var otydlig, men jag menar inte att sidan ska vara kvar där den var för 7-8 år sedan. Det hade inte varit vidare kul om vi ska vara ärliga.
Vad jag menade var att för just mig har Fragzone alltid handlat om pc-spel, men med det inte sagt att det bara bör finnas nyheter osv om just det.
Alla sidor och företag överhuvudtaget måste utvecklas för att kunna överleva, och detta ser jag enbart som något positivt.
Ta tex forumet, många här hade kanske inte varit medlemmar om det inte skrivs om exempelvis Xbox inbland.
Detta innebär att om FZ väljer att recensera ett visst spel på någon konsol istället för pc passar det inte mig som handen i handsken, men nästa gång blir det tvärtom. Ge och ta vet ni. Alla tycker vi olika och det är ju också det som gör en sida bra, mångfald måste finnas annars fallerar hela konceptet.

Sen är det också som sagts, att bara för att innehållet ändras behöver inte skalet också bytas ut.
Jag gillar Fragzone bättre än FZ, så därför hade jag hellre tagit den gamla sidan med det nya innehållet!

(Och jag vet att man kan anpassa sidan efter sina egna intressen )

Inaktiv

Någon som har en skärmdump på gamla Fragzone för de som inte var aktiva då?


signatur

O'rly? Ya'rly!

Hmm ändrade dom inte namnet för att inte bli associerade med "FagZone", så att alla kiddies inte fick ett rude wakeup call när dom slant med "r"'et.

:#


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

man har förklarat varför innan namn bytet gjordes ser inte varför man ska fortsätta tjaffsa om det nu , done is done.

angående designen så finns det förslags delen där man kan ange konkreta förslag.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av kaptenpirat:

Någon som har en skärmdump på gamla Fragzone för de som inte var aktiva då?

http://www.fz.se/information/


signatur
Inaktiv

Tack så mycket för den länken.


signatur

O'rly? Ya'rly!

Inaktiv

Såg aldrig den gamla designen men som ni pratar så låter det som det var ett mästerverk... Är det någon som tog ett kort?


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Skedde inte denna förändring i samband med att de blev uppköpta av Hjemmet Mortensen AB som är ett jätteföretag med en omsättning på över 200miljoner per år. Innehållet och utformningen av siten förändrades från att vara en icke vinstinriktad site till en site med vinstintresse. Min gissning är att all publicering och förändringar sker i direktiv av någon form av ledningsgrupp (med vinstintresse) istället för att hela processen sköts av de verkligen insatta, som vet vad publiken efterfrågar, istället för att påtvinga informationen.

Jag själv slutade hänga på siten i samband med förändringen, dock inte bara pga det, men det var en bidragande orsak.

Medlem

Att det varje år kommer upp en sentimental tråd. Det är ju helt otroligt.


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Inaktiv
Skrivet av cammo:
Skrivet av kaptenpirat:

Någon som har en skärmdump på gamla Fragzone för de som inte var aktiva då?

http://www.fz.se/information/

Generation 4 ftw


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Generation 4 var lätt den snyggaste.. Skönast iaf mot ögonen, här är allting så vit och puttignuttigt.

12
Skriv svar