Dawn of War II har gått guld

Medlem
Skrivet av ForrestFox:
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Dr.Muller:

Det är bara Space Marines som har en kampanj, de andra lagen är multiplayer-only.

Va? Det suger ju.

Varför står det då att man kan antingen hjälpa kejsaren eller krossa mänskligheten?
Det är ju trist om det inte är flera kampanjer. Skulle inte förvåna mig att de tänker släppa expansioner som med "Winter assault". Usch snåljåpar, "I sense fail".

Hehe, för att göra mig lite lustig, men efter vad jag hört om 40K's universum så är ju kejsaren rätt så duktig själv på att krossa mänskligheten
Allt är helt genomevil i 40 K
"Oh, vi misstänker att chaos kan finnas bland människorna på den här planeten.. Ah men då tar vi o utplånar hela planeten så kan vi vara ganska säker att vi dödat alla chaos anhängare" :heart:

du förstår väll att kejsaren har i stort sett noll makt nu när han sitter på tronen, hans makt är i det närmaste symbolisk. nu har han i stort set bara tre uppgifter: att hålla Astronomican lysande ("fyrtornet"), att ge råd och se framtiden( till viss del) genom han Tarotkort och att hålla tillbaka Chaos. All annan makt innehavs av tolv "High Lords of Terra" och att Imperiet har utvecklats till den totala motsatsen som Kejsaren ville att det skulle utvecklats. sen på andra sidan myntet så är en sådan politik faktiskt det som har hindrat mänskligheten från att bli utrotat under tio tusen år av krig.

aja, nu har jag rabblat färdigt:P


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av warrior:

det som jag märker och gillar är hur alla units känns mer "down to earth" och mer realistiska. tex en space marines squad kan oftast ge en annan ras mostsvarande squad en match men dom dör direkt om det blir en direkt träff av en tank och liknande. från till skillnad från dow 1 där en tank kan skjuta skott efter skott om alla units reser sig varje gång.

Otroligt dåligt och "orealistiskt" i förhållande till brädspelet, där en Space Marine är närmast odödlig jämförd med andra klasser. Till och med Chaos och Eldar frukar en fullt utrustad squad.

Tyckte själv att DoW 2 var för mycket CoH och för lite DoW, en besvikelse, helt klart.

kebbe, har du ens spelat "brädspelet", som du kallar det?
Om du är rädd för en fjuttig squad space marines så har jag bara en sak att säga: NEEDS MORE DAKKA! MAKE IT SHOOTIER AND STOMPIER!

Chaos fruktar ingenting. Det är deras grej. Eldar är ELVES! IN! SPACE! och fruktar allt, eftersom dom suger. Men fråga vilken spelare som helst som inte lirar Eldar om dom darrar i galoscherna så fort någon ställer upp en squad tactical marines, så lär du få ett hånskratt som svar.

Skulle mina dakkafex vara rädda för lite space marines? HAH! Säg det till mina t/l devourers!


signatur

HELL BOB! DU DEN ALLSMÄKTIGE! DU ÄR EN!
Tjock nörd i Dublin

Medlem
Skrivet av axelmonster:

kebbe, har du ens spelat "brädspelet", som du kallar det?
Om du är rädd för en fjuttig squad space marines så har jag bara en sak att säga: NEEDS MORE DAKKA! MAKE IT SHOOTIER AND STOMPIER!

Chaos fruktar ingenting. Det är deras grej. Eldar är ELVES! IN! SPACE! och fruktar allt, eftersom dom suger. Men fråga vilken spelare som helst som inte lirar Eldar om dom darrar i galoscherna så fort någon ställer upp en squad tactical marines, så lär du få ett hånskratt som svar.

Skulle mina dakkafex vara rädda för lite space marines? HAH! Säg det till mina t/l devourers!

Haha, hur du än försöker vrida och vända på det så kan man inte kalla Warhammer för någonting annat än ett brädspel i större skala. Men nej, jag har inte spelat det. Jag har bara baskunskaper om såväl 40k och det ursprungliga spelsystemet.

En Space Marine har styrka motsvarande 1'000 vanliga soldater, inte specificerat att det endast är imperiets soldater.

Du har för övrigt fel om Eldar. Eldar liknas vid alver och är en ras som passerat sina storhetsdagar. De är dock långt mer avancerade än andra raser teknologiskt sett (borträknat Necrons). Imperiets strykor undviker Eldar så långt det går då de inte anses följa spelets regler. I bakhåll så kan de ta ut det mesta.

Chaos har fruktan, jo. Det är Greenskins som inte känner fruktan. Chaos i 40k är vanliga Space Marines som tillber Chaos-gudarna.

Jag skall dock med en gång säga att jag inte har så bra koll på alla raser och klasser, utan är mer intresserad av att lära mig mer om Warhammer-settingen. Så ta inte illa upp (inte så stor chans) om jag påstår helt felaktiga saker i mitt/mina inlägg.

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av axelmonster:

kebbe, har du ens spelat "brädspelet", som du kallar det?
Om du är rädd för en fjuttig squad space marines så har jag bara en sak att säga: NEEDS MORE DAKKA! MAKE IT SHOOTIER AND STOMPIER!

Chaos fruktar ingenting. Det är deras grej. Eldar är ELVES! IN! SPACE! och fruktar allt, eftersom dom suger. Men fråga vilken spelare som helst som inte lirar Eldar om dom darrar i galoscherna så fort någon ställer upp en squad tactical marines, så lär du få ett hånskratt som svar.

Skulle mina dakkafex vara rädda för lite space marines? HAH! Säg det till mina t/l devourers!

Haha, hur du än försöker vrida och vända på det så kan man inte kalla Warhammer för någonting annat än ett brädspel i större skala. Men nej, jag har inte spelat det. Jag har bara baskunskaper om såväl 40k och det ursprungliga spelsystemet.

En Space Marine har styrka motsvarande 1'000 vanliga soldater, inte specificerat att det endast är imperiets soldater.

Du har för övrigt fel om Eldar. Eldar liknas vid alver och är en ras som passerat sina storhetsdagar. De är dock långt mer avancerade än andra raser teknologiskt sett (borträknat Necrons). Imperiets strykor undviker Eldar så långt det går då de inte anses följa spelets regler. I bakhåll så kan de ta ut det mesta.

Chaos har fruktan, jo. Det är Greenskins som inte känner fruktan. Chaos i 40k är vanliga Space Marines som tillber Chaos-gudarna.

Jag skall dock med en gång säga att jag inte har så bra koll på alla raser och klasser, utan är mer intresserad av att lära mig mer om Warhammer-settingen. Så ta inte illa upp (inte så stor chans) om jag påstår helt felaktiga saker i mitt/mina inlägg.

Det är väldigt stor skillnad på space marines i lore och i det faktiska spelet. Och det är även skillnad på chaos marines och space marines.
Space marines är långt ifrån så mäktiga i spelet som dom är i böckerna. Dom enda som egentligen är så mäktiga som du beskriver är Primarchs, finns en för varje av dom ursprungliga legionerna. Dom flesta är dock döda eller försvunna.

Orks är absolut inte befriade från rädsla. Däremot så har dom väldigt bra moral och bra leadership bonusar, vilket leder till att det är svårt att få dom att fly. Vanliga boyz blir fearless om dom är fler än 11 i en squad.
Däremot så har många chaos enheter fearless.

Eldar inte följer spelets regler? Vilka regler? Menar du i spelet eller i böckerna nu? För om det är spelet... så är eldar underpowered. Om du menar böckerna, så finns det inga regler. Det är totalt krig, det handlar om att utrota eller utrotas.

Jag diskuterar gärna Warhammer, ett ämne jag brinner för. Ber om ursäkt om jag låter hetsig

Skicka gärna PM om du har frågor om WH 40k (inte så insatt i fantasy), svarar gärna, eller hjälper till att leta info om jag inte kan direkt.

Ett tips är att du köper lite böcker från Black Library om du vill lära dig mer.

Tips på serier, om du gillar Space Marines, är Dawn of War, Ultramarines, Space Wolves och Soul Eaters. Horus Heresy är också väldigt bra, väldigt mycket bakgrundshistoria till varför imperiet ser ut som det gör.


signatur

HELL BOB! DU DEN ALLSMÄKTIGE! DU ÄR EN!
Tjock nörd i Dublin

123
Skriv svar