Alltså seriöst, är det inte 2008 nu???

Medlem

@ cRYPT0NiT3
Ja, nu har du fått pröva på lite mer alltså.
Men jag tycker fortfarande du är lite för ostrukturerad i kritik.
Det dröjde en hel del inlägg av dig innan du smått börja komma med någon förslag på vad som skulle göra det bättre för din spelupplevelse. Det är nåt många missar när de ger kritik, och det är att ge konstruktiv kritik. Genom att ge ett förslag om hur du skulle vilja se problemet/kodningen avklarat, ger du intryck av att vara seriös. Om du däremot använder dig av uttryck som exempelvis "det suger", så avfärdas det direkt av mig som ett icke seriöst argument. Att istället för att skriva "det suger", kunna skriva t ex, Jag undrar, finns det nån funktion för att konfiguera om UI:n så jag kan placera exempelvis hotbars, chatwindow och grouplist på annan plats än där dom finns idag?

Om ja; Så här och så här gör du, svara lite vänligt, Tack så mycket, ska testa. (Behöver ju givetvis inte vara ordagrant)

Om nej, det är inte möjligt: Nehej, det var ju tråkigt. Om du tycker att det är viktigt för dig att kunna konfiguera UI:n för att kunna spela, så får du ju tyvärr vänta tills detta blivit åtgärdat, om det blir det, eller tråkigt nog, låta bli spelet.

Förvisso är det ju ganska så troligt att du har möjligheten att göra det i ett MMORPG, då de tidigare MMORPG jag sett har haft möjlighet till det. Det kommer säkert dyka upp custom UI:s också, om spelets egna inte passar din spelstil.

Bara för att cRYPT0NiT3 uttrycker sin åsikt, så finns det ju ingen anledning att kalla honom (tror det är en han iaf) r-tard eller nåt annat nedlåtande, även om hans inlägg totalsågar ett spel man själv har haft en toppenupplevelse av.

Vad jag såg av spelet, blev jag också lite ställd när inställningarna påverkade alla karaktärer, då man gärna skulle vilja tweaka lite beroende på vilken klass man spelade. Så jag fick ställa in nåt medel som passade de flesta klasser. Tycker jag systemet med hotbars, klicka, vänta, klicka vänta, funkar utmärkt för denna typ av spel. Tänk och ha ett lite mer sofistikerat system, och 48 spelare brakar ihop, där varje slag, vapnens räckvidd osv ska räknas ut, från alla håll. Då skulle jag lätt räkna med lag av kosmiska proportioner, eftersom det även ska hålla redas på både spelare och eventuella sentient mobs vid Siege exempelvis. Nä, ju enklare det är vid storskaligt är bättre för alla.

Av personliga skäl avstår jag helt och hållet från WoW, särskilt som de flesta där inte har sett mer än WC3 och deras obalanserade raser. Sen att hela warcraft-universumet tog en vändning till en sämre, mer uppenbarligen för den större enfaldiga massan, helhetsbild. Vad jag saknade i WC3 var förutom de faktiskt bra gjorde, om än i 2D, skapade figurerna från WC2, är att det var en balans som gjorde striderna så roliga. Idag skulle jag nog inte tycka det vore lika roligt, tyvärr, eftersom jag har blivit gladare åt strider i FPS än i RTS då det görs online. Mest för att det finns inte så många roliga RTS eller RTT games nuförtiden. Eller mer för att jag känner det som en genuin upplevelse av att kunna nyttja terräng, enheters sikt och annat som i exempelvis Ground Control (där du bara såg vad dina egna enheter såg), där välplanerade bakhåll kunde utföras, flankanfall eller anfall i ryggen gjorde skillnad, och annat sånt smått och gott fanns. Men sen i GC2 så blev det lite för mycket specialenheter och reinforcements, så det blir mer ständigt pumpande av enheter, istället för ett taktiskt tänkande som sparade på de enheter man började med. Tank-rush var åter ett faktum. Nu har jag glidit väldigt OT... Vad lätt det var att göra det.


signatur

{15:3} Dominus quasi vir pugnator, omnipotens nomen eius.
The Lord is a Man of War.

Inaktiv

Som veteran inom MMO genren har jag upplevt de flesta spelen, allt från ultima back in the day till city of heroes, EVE online, world of warcraft och nu senast Warhammer Online. Jag måste säga att...

DETTA ÄR DET BÄSTA SOM NÅGONSIN HÄNT MMO GENREN!!!

En total revolution på grund av en enda sak:
Vi behöver inte längre pinas med att slåss mot datorstyrda, buggiga monster!
Ett spel som helt och hållet bygger på PvP. Spelets slogan "War is Everywhere" stämmer verkligen så fantastiskt bra. Warhammerfansen är nöjda, MMOfansen är nöjda och dom enda som klagar är i stort sett WoWfolket som skriver en massa skit för att de tycker det är jobbigt att lära sig ett nytt spel.
Tips till alla som funderar på att spela spelet: välj en Open RvR server, inte en Core. Det blir 100 gånger bättre då!

Medlem

Jag är ganska glad att grafiken är som den är. Jag har en ganska bra dator, men när man är mitt i ett RvR med ett sextiotal spelare så händer det att det laggar till för mig när alla spelare börjar dra igång sina spells etc.
Och för övrigt, WoW har miljontals spelare, och det har sämre grafik men är ändå populärt.

Ge det här spelet ett år så kommer det vara skitstort.
World of Warcraft var ännu sämre när det var nysläppt, om du nu ska gämföra

Medlem

Jag har nog spelat de flesta av de större MMOs som finns och har funnits. EQ, DAoC, Eve, Lineage 2, WoW, AoC och WAR, äe bara några av de titlar jag prövat och i vissa fall spenderat år med.

Visst, de gamla titlarna går bort men lämnar fortfarande 3st otroligt bra spel kvar. Såklart de sistnämnda, WoW, AoC och WAR.

Jag äger alla 3 men har inge aktiverat just nu eftersom jag inte kan välja vilket jag tycker är bäst. Alla har sina höjdpunkter. Tror dock att jag skulle föredra WAR eftersom jag har spelat tonvis med DAoC och ahr ett mycket stort förtroende för mythic och deras MMO-spel. WAR har ett (totalt oattackerat av kunkurenterna) fantastiskt bra PvP system. AoC har jag fortfarande inte hört något om någon större förändring på endgame. Mend et är förbaskat snyggt och är så härligt personligt när man plockar någon. Sedan har vi WoW som man helt enkelt växer ifrån om man har lite större erfaranhet av MMO anser jag. Bara det faktum att båda sidor är exakt likadana t.ex. Med detta smutskastar jag inte nödvendigtvis någon utan detta är hur jag personligen ser på det. Jag förtsår mycket väl varför var en en valt de olika spelen.

Nej så just nu väntar jag nog mer på vart merparten av mina kompisar sluter upp. Men det återstår att se...

Medlem

Men hallå grejen med MMO är att MÅNGA ska kunna spela så dom kan ju inte göra ett Crysis MMO. Varför tror ni WoW är poppis jo för man kan spela det på en arbetslaptop. Jag menar dom når inte ut till en stor skara om spelet kräver en dator som få har råd. Sen håller jag med som många andra att grafik/fysik är LÅNGT ifrån allt som gör ett spel bra...

Medlem
Skrivet av Saarela81:

Men hallå grejen med MMO är att MÅNGA ska kunna spela så dom kan ju inte göra ett Crysis MMO. Varför tror ni WoW är poppis jo för man kan spela det på en arbetslaptop. Jag menar dom når inte ut till en stor skara om spelet kräver en dator som få har råd. Sen håller jag med som många andra att grafik/fysik är LÅNGT ifrån allt som gör ett spel bra...

Men det gör ju knappast spelet sämre :). Det är som en liten rolig bonus i ett bra spel.

Medlem

Som någon annan sa (kommer inte ihåg vem det va:\).
"Bra grafik gör inte ett dåligt spel bra, men det gör ett bra spel bättre".
På samma sätt kan man ju säga att normal (inte supersnygg alltså) grafik inte gör ett bra spel dåligt.
*Citatcredit till den som jag citerade ifrån*:)

Inaktiv

För någon månad sen startade jag med Warhammer, och spelet har redan nu bidragit till en av mina bästa spelupplevelser.

Medlem

Jag var med i beta, subscribade aldrig. Det är fult och alldeles för likt wow

Inaktiv
Skrivet av Mo0rbid:

Jag var med i beta, subscribade aldrig. Det är fult och alldeles för likt wow

Alla mmo'sär inte lika WOW. När ska folk lära sig att onlinespelets fader inte var wow?
Tex. Kolla på den här bilden.
http://pacificrimx.files.wordpress.com/2006/11/everquest.jpg
Det är everquest. Det kom före wow.

Det här då?
http://www.planetmmo.de/images/stories/newspics/GuildWars/gui...

Guild wars. Det kom samtidigt som wow.
Jag tycker grafiken här liknar mer WAr än wow's grafik gör.

http://media.photobucket.com/image/warhammer%20online%20vs%20...

Jag tycker inte att grafiken ser så väldigt lika ut.

Nu har vi tagit grafiken.

Du kanske menar att WAR har härmat klasserna/raserna från wow?
Isåfall har du fel. Det är tvärtom.
Blizzard hämtade raserna från warhammer miniatyrerna.

Styrning var inte wow först med. Det fanns flera onlinespel som hade likadan styrning.
Det var tex. därför age of conan var så efterlängtat. Styrningen. Det var något helt nytt.

Men man jämför lätt wow med andra mmo's. Jag gör också det ibland.
Förklara gärna lite mer utmålat vad du tyckte

Medlem

Lusen: Är du dum på riktigt? Det är så jäkla uppenbart att WAR är det första mmo't du spelat och därmed måste försvara det av hela din själ.

Inaktiv
Skrivet av Spectral:

Lusen: Är du dum på riktigt? Det är så jäkla uppenbart att WAR är det första mmo't du spelat och därmed måste försvara det av hela din själ.

Nej jag är inte dum. Nej, WAr är inte det första mmo't jag har spelat, det var wow. Jag har även testat Potbs, everquest 1 och 2, guild wars, samt alla expasioner.
Så det är rolit att du säger att war är det första. War är det sista jag har spelat.

Så du har alla fel man kan ha killen ;P

Medlem
Skrivet av Lusen:
Skrivet av Spectral:

Lusen: Är du dum på riktigt? Det är så jäkla uppenbart att WAR är det första mmo't du spelat och därmed måste försvara det av hela din själ.

Nej jag är inte dum. Nej, WAr är inte det första mmo't jag har spelat, det var wow. Jag har även testat Potbs, everquest 1 och 2, guild wars, samt alla expasioner.
Så det är rolit att du säger att war är det första. War är det sista jag har spelat.

Så du har alla fel man kan ha killen ;P

Suck...

Medlem

Är det inte dags att svara på topic-frågan nu och lägga ner tråden?:O

Inaktiv
Skrivet av Spectral:
Skrivet av Lusen:
Skrivet av Spectral:

Lusen: Är du dum på riktigt? Det är så jäkla uppenbart att WAR är det första mmo't du spelat och därmed måste försvara det av hela din själ.

Nej jag är inte dum. Nej, WAr är inte det första mmo't jag har spelat, det var wow. Jag har även testat Potbs, everquest 1 och 2, guild wars, samt alla expasioner.
Så det är rolit att du säger att war är det första. War är det sista jag har spelat.

Så du har alla fel man kan ha killen ;P

Suck...

Hehe...det förklarar ju inte mer.....

Medlem
Skrivet av LyktstolpeN:

Är det inte dags att svara på topic-frågan nu och lägga ner tråden?:O


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Finns ju inget svar, utan här har vi en som inte ska posta här då han inte gillar WAR och inte tillför något.

Medlem

Det är INTE 2008 nu:D

Medlem
Skrivet av Bazti:

Finns ju inget svar, utan här har vi en som inte ska posta här då han inte gillar WAR och inte tillför något.

till viss del kan jag hålla med om att spelet är väldigt, väldigt fattigt på "nya" element.

Men, jag tycker det är ett bra casual spel

Medlem

Nu när jag ser tillbaka på den här tråden efter en tid, inser jag vilket forum-troll han var.

Medlem

Never feed the troll


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Skriv svar