Ingen framtid för Need for Speed?

Inaktiv

Äntligen. NO more Need For Speed. More BURNOUT!

Medlem

Hot por suit var fan den sista bra i serien sen spårade de ur med massa flashande å prydande av bilar.. får de skylla sig själva att de inte fortsatte med de började med. NFS III och Porsche är helt klart utan tvekan de bästa spelen de lyckades med i serien!

Medlem
Skrivet av Fjornsvavne:

Sorgligt om IP:t dör ut så där, men förmodligen bäst om de vägrar göra något bra med serien. Har inte prövat Undercover ännu, men ProStreet var inte så dålig som många vill göra sken utav. Handlar väl snarare om att de satsar på fel saker. Detaljer som begränsar deras målgrupp snarare än vida den.

Man skulle kunna påstå att Fast & Furious brutalt dödat en spelserie jag gillar. Jag påstår så och skövlar mer avsky över det.

Det tips jag skulle vilja de som, om ryktet dementeras, gör nästa del i serien. Skippa story? Gör vad som gjort NFS till vad det har varit. Återgå till, och kort sagt gör Porsche Unleashed igen för att lära känna rötterna.

Jag kan tänka mig, trotsallt, att det är svårt att göra bilspel idag. Går man på ett gammalt fungerande koncept så tappar man kritik för att man inte tänker nytt i en genre som är oerhört begränsad, till synes. De få nya trender man lyckats fiska upp är oftast rätt så små och revolutionerar inte till någon högre grad, men om så, är risken stor att man begränsar sin publik till den grad att det kanske inte är värt det i slutändan. Särskilt i en tid där projekt kostar ofantligt för att genomföras, än mer särskilt när de måste genomföras till nivån att de går vinst.
Med andra ord krävs det så mycket i denna låda för att nå så lite. Lätt att bli överambitiös.

Och sedan hoppas jag väl att det är ett lärande omen, stressa ut titlar tätt slutar sällan väl, om man så får säg.

Syftar du på Fast and the furious filmerna? Tycker nämligen att det började gå utför lagom till att första filmen kom. Verkar som att utvecklarna hängde på trenden och lade allt krut på att kopiera filmerna. Blev inte helt överlycklig över detta men NFSU blev trots allt helt ok. NFSU2, kanske ännu bättre än ettan men till slut gick det inte att komma vidare i spelet då jag helt enkelt vägrade att uppgradera min bil med fula dekaler och spoilers eller vad det nu var. Riktigt dåligt.
Varken det senare most wanted demot, carbon demot eller pro street verkade vara intressanta titlar p.g.a. underlig styrningen så det blev inget köp. Pro street hade jag i.o.f. inte köpt ändå då min hårdvara inte räcker till för att driva spelet på hyffsad grafik och upplösning. Väldigt tråkigt att höra att UC var skräp. Hoppades på att det skulle bli bra för det såg ut att gå i rätt riktning med sina biljakter och inte lika stajlade bilar.

Verkar förresten som att man kan tacka Black Box Games för att NFS-serien dött. :/

Medlem
Skrivet av ostmjuk hamster:

NFSU blev trots allt helt ok. NFSU2, kanske ännu bättre än ettan men till slut gick det inte att komma vidare i spelet då jag helt enkelt vägrade att uppgradera min bil med fula dekaler och spoilers eller vad det nu var. Riktigt dåligt.

håller med om att det var aningen tråkigt att göra bilen ful för att göra framsteg i kariär-läget.

men det är bara att klara spelet , sen har man tillgång till allt och kan leka loss i hela stan , det är den biten jag gillar mest i NFSU2

Inaktiv

shit jag tröttnade redan efter nfs: wanted..fast carbon va fett


signatur

Play 2 win!! on PSN: OdLuKnow is da name!!

Medlem

Instämmer NFS 2 var bra på alla plan. Varför ändra nåt som redan var bra?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

wheey , det är blackbox som lägs ner , Criterion ( burnout ) ska ta upp NFS serien . hoppas det blir bra , spelade burnout paradise demot på min 360 , och tyckte spelet gjorde vad det skulle , gämfört med de 2-3 senast nfs spelen som är helt lost

källa : http://www.joystiq.com/2008/12/14/rumor-need-for-speed-series...

Medlem

Sen Most Wanted har det bara gått utför...


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Medlem

Allt gick åt helvete efter Need for Speed III: Hot Pursuit


signatur

<3

Medlem

imo så blev nfs skit efter underground 2

Skriv svar