Bästa tv-serien någonsin?

Medlem
Skrivet av Tarden:

Futurama
och som rissan sa tidigare Coupling, hysteriskt rolig serie även om den sjönk till botten i tredje säsongen.

Nja 3:e var väl lika bra som dom 2 första, men 4:e däremot var lite sämre, mestadels beroende på att Richard Coyle (Jeff) slutade och dom tog in nån annan snubbe, som inte var helt usel men inte i närheten av Coyle.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

futurama
simpsons
family guy
project runway
so you think you can dance

är väl de jag försöker följa när de kommer, men för det mesta sitter jag framför datorn och glömmer bort


signatur

thank you, come again

Medlem
Skrivet av huxflux:

futurama
simpsons
family guy
project runway
so you think you can dance

Den listan känns som "hitta felet"... dance?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Medlem

Family guy
Simpsons
Nile City
The X-Files
Tusenbröder

Inaktiv

"Bästa TV-Serien Någonsin"

Det kan väl inte vara mycket annat än Rurouni Kenshin?


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Twin peeks, inget snack!


signatur
Medlem

Band of Brothers, Lost, Prison Break, Weeds, Cityakuten, Scrubs mm. mm.

som sagt, svårt att bara välja en

Medlem

Six Feet Under
The Simpsons
Futurama
Scrubs
Vänner

Medlem

Carnivale Sjukt bra serie som är otroligt mystisk och som leker med fantasin
Curb your enthusiasm - Komediserie med Larry David (Seinfeld)
Extras - Skön komedi med Ricky Gervais (chefen från engelska "The Office)
Entourage - Se den från början och försök låta bli att bli kär i Ari Gold
Trailer Park Boys - Kanadensisk komediserie om livet som whitetrash i en trailerpark någonstans i Kanada. Väldigt orginell och det tar några avsnitt innan man bli fast, men ge det chansen, jag älskar den serien.

De flesta serier som har gått/går på HBO håller förövrigt jävligt hög klass..


signatur

Man skulle ha två hjärnor så att man kunde sabba den ena

Inaktiv

Eftersom jag alltid ska vara annorlunda tar jag några udda val som ingen har nämnt:

Ultraviolet
I, Claudius
Veronica Mars (nåja, första säsongen åtminstone)
The Shield

Medlem
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av huxflux:

futurama
simpsons
family guy
project runway
so you think you can dance

Den listan känns som "hitta felet"... dance?

till en början handlade det mest om att se hur folk klantar sig när de dansar, sen var det faktiskt intressant att följa upp de som var lite bättre


signatur

thank you, come again

Medlem

Ja jäklar, jag glömde X-files. Säsongerna med Foxy Fox Mulder då

Medlem

Dexter, Scrubs, The 70s show, House, X-Files and the list goes on..

Medlem

Scrubs for gods sake!

Inaktiv

1.Tredje skiftet
2.Married with children
3.Days of our lives
4.X-files
5.Rescue me
6.Simpsons

Medlem
Skrivet av huxflux:
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av huxflux:

futurama
simpsons
family guy
project runway
so you think you can dance

Den listan känns som "hitta felet"... dance?

till en början handlade det mest om att se hur folk klantar sig när de dansar, sen var det faktiskt intressant att följa upp de som var lite bättre

Haha, akta dig bara... Själv gillar jag idol men endast uttagningarna, de som är duktiga har jag inget intresse av alls.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv

Jericho är en rätt skaplig serie måste jag säga, i alla fall om jag utgår från det jag sett hittills (tre avsnitt, det fjärde går i kväll). Den handlar om ett avlägset gruvsamhälle i USA efter att alla större städer förstörts av kärnvapen.

Annars så är Stargate SG-1 och Stargate Atlantis faktiskt värt att följa. Det tar något tiotal avsnitt innan man kommer in i det och (för det mesta) lyckas sluta irritera sig på att alla i hela galaxen pratar engelska och klär sig som på jorden (förutom de grå små aliesarna, dom går omkring näck)...

Trailer Park Boys, som dock inte går på någon kanal i Sverige vad jag vet, är rätt hyfsad underhållning. En fake-dokumentär (i Office-stil kanske man kan säga) om roligt galna lågliv (sanslösa karaktärer) i en trailerpark som dricker sig redlösa, avfyrar skjutvapen nästan hela tiden och i slutet av varenda säsong åker in i fängelse.

Om man strikt ska hålla sig till topicen så är förstås Seinfeld den bästa serien någonsin. Behöver inte diskuteras.

Medlem
Skrivet av Rissan:
Skrivet av Tarden:

Futurama
och som rissan sa tidigare Coupling, hysteriskt rolig serie även om den sjönk till botten i tredje säsongen.

Nja 3:e var väl lika bra som dom 2 första, men 4:e däremot var lite sämre, mestadels beroende på att Richard Coyle (Jeff) slutade och dom tog in nån annan snubbe, som inte var helt usel men inte i närheten av Coyle.

ah vart 4 säsongen jag tänkte på då, väldigt länge sen man såg den.
dock såg jag bara 1 (möjligtvis ett halvt) avsnitt på den säsongen så det är väll möjligt att dom hämtade sig något senare.


signatur

"Let's face it, comedy's a dead art form. Tragedy, now that's funny!"

Medlem

omg hur kunde jag glömma Oz

Inaktiv

FUTURAMA!
Tusenbröder
Smallville
Band of Brothers
Scrubs
Family guy

Medlem

Antar att ni menar "mini" serier också. Isf är BoB väldigt högt upp
på listan, humor är det SP, Simpsons och Scrubs som gäller.
Förstår mig inte på alla skräp sci-fi serier dom visar på 6'an. Stargate, Special Unit 2 och Blade är ju faktiskt skit-uselt.
Visst, Blade filmerna var ganska balla, men serien, skräp.

Inaktiv

Den bästa tv-serien måste vara The Simpsons i mitt tycke, alltid humor på hög nivå


signatur

Sony, you went wrong with your ps3

Inaktiv

Scrubs, That 70s Show, Vänner och de där programet som heter classic rock albums typ på tv4 fakta.


signatur

I'd give her my heart, but she wounded my soul,
don't think twice it's all right. [i]

Medlem
Skrivet av mullins:

Dexter, Scrubs, The 70s show, House, X-Files and the list goes on..

Äntligen någon som sa dexter, blev nästan rädd ett tag ;).

Mina favoriter är då
Dexter
Lost (första och andra säsongen)
Prison Break (första säsongen)
Kyle XY
och så klart Firefly eller serenity som filmer heter.

Inaktiv
Medlem

Simpsons
Family Guy
American Dad
Friends
Lost
Band of Brothers
Prison Break
Futurama
MacGyver
Married With Children
Two And a Half Men
A-Team
MASH
Seinfeld
Spin City

Inaktiv

Prison Break. Ahh, första säsongen. Mhhhm, helt jävla underbar. Första 12 avsnitten är imo det bästa som hänt mig. Senare 12, fortfarnade helt jävla underbara. Säsong 2, börjar hygligt. Men blir för mycket, saker bara händer om och om igen. Är knappt spännanade längre. Säsong 3, det ska bli spännanade. Men kan bli skit, eller underbart. Jag tror på skit


signatur

Dr. SkruMp <3 #komsi

Medlem

Räknar bara västerländska serier då, verkar vara det som är frågan här. Så exklusive alla japanska, ägande guldkorn:

NCIS
Family Guy
& Futurama
...tack för mig.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Finns ju hur många bra som helst men en som står över alla andra måste ändå vara:

Kvinnofängelset.

Vet inte hur många nätter den sköna serien sövde mig i ungdomen.


signatur

Guns don´t kill people, Lag kills people.

Skriv svar