Danmark-Sverige!!!!

Inaktiv

det är trots allt något speciellt med just fotboll, som verkar dra till sig ett ovanligt stort antal helidioter.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem
Skrivet av nolimitsoya.:

det är trots allt något speciellt med just fotboll, som verkar dra till sig ett ovanligt stort antal helidioter.

jämfört med vilken aktivitet med ungefär lika många personer på samma plats?

Medlem
Skrivet av Soulless:

Nästa match borde spelas med den där feta killens huvud som boll! Skulle bli den första fotbollsmatch jag ser från början till slut!

jepp, skulle vara underhållande att se


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv
Skrivet av lave:

jämfört med vilken aktivitet med ungefär lika många personer på samma plats?

inget annat är lika stort som ett fotbollsevenemang menar du? O.O
av alla de enorma konserter/festivaler/whatnot som händer i landet har jag aldrig sett andra än fotbollssupportrar stå och skjuta fyrverkeripjäser på förbipasserande bilar vid sergelfontänen, slå varandra gula och blåa på öppen gata eller totalförstöra matcher på löpande band.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem
Skrivet av nolimitsoya.:

av alla de enorma konserter/festivaler/whatnot som händer i landet har jag aldrig sett andra än fotbollssupportrar stå och skjuta fyrverkeripjäser på förbipasserande bilar vid sergelfontänen, slå varandra gula och blåa på öppen gata eller totalförstöra matcher på löpande band.

Mmmmmmmmmm, denna charm. Only in fotboll. 8)


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Visst, hulliganismen är ett problem. Jag tror dock inte att det är förknippat med idrotten i sig. De som ska runt och slåss hittar på något sätt sin gemenskapskrets och går och slår och förstör.

Medlem

Äsch, vi fick 3 poäng.

Olyckan gynnade oss.

Medlem
Skrivet av Soulless:

Nästa match borde spelas med den där feta killens huvud som boll! Skulle bli den första fotbollsmatch jag ser från början till slut!

Osmakligt och onödigt. Lugna ner dig. Klart det var dumt som fan - han drack för mycket och flippade (precis som den danske spelaren gjorde innan..). Men det är inget han förtjänar att pryglas eller dö för. Han är liksom du en människa. Förmodligen med en mamma som sitter hemma och är ledsen för att sonen gjort sitt livs misstag.

Medlem

LOL @ footballbashers. Hatet och avundsjukan mot världens populäraste sport är skrämmande.


signatur

yolo

Medlem

världens största publiksport är motorsport, eller var iaf för några år sedan. trav är sveriges största publiksport.


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Fotboll ses väl allmänt som världens populäraste sport då det spelas i princip överallt på planeten.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

jo, men nu handlar det väl mer om publiksport än utövad sport.

som utövad sport är fotbollen näst intill unik i att det i princip inte krävs någon utrustning alls för att kunna lira.


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Mjo men med tanke på att det spelas på så många platser så borde det ju ha rejält stor publik också, mer än motorsport t.om.

Nope räcker väl med nåt att sparka på typ


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Det är bara idioter som förnekar att fotbollen inte har några problem. Det är just dessa "problem" som får mig att avstå från sporten, och det faktum att man allt som oftast får vänta ett bra tag på att händer något av intresse...

Medlem

inom musik: hultsfred och roskilde, med fylla, slagsmål, våldtäkter och ihjältrampningar.

inom politik: globaliseringsmotståndare med avarter som AFA.

folk i snitt är idioter, tar du många folk och sätter dem på samma ställe så kommer du att få en högre koncentration av idioter än om du har folk som inte är på samma ställe. det har inget att göra med att man gillar fotboll, utan att man är människa.

Medlem

lave: Lite överdrift där. Roskilde hade katastroften 2000, men sedan dess har säkerheten framför stora scenen förbättrats massivt och inte en kotte har gått åt. Jag var där förra året och det var en lugn och skön festival - ett bevis på att 110 000 personer (ja, ungefär så många var det totalt) KAN samsas på en relativt liten yta.

"Trots det eskalerade trycket rapporterade såväl polis, brandkår som sjukvårdspersonal om en oerhört lugn och en fredlig festival." (Metica)

Medlem

ah, jag menade som sagt inte det som kritik mot festivalbesökare. den stora gruppen av folk på en festival är vänliga och trevliga och vill bara ha kul och njuta av musiken.

trots detta så kommer kanske en tusendel att bete sig dålig, med resulterande obehagligheter, som jag beskrev ovan. även om festivalen var mycket lugn har jag svårt att tänka mig att det inte förekom några fall av misshandel eller dylikt.

min poäng: associera inte detta med folk som besöker festival, utan med det faktum att folk är folk, och folk är idioter.

det var så jag menade det.

Medlem
Skrivet av Hwergelmer:

världens största publiksport är motorsport, eller var iaf för några år sedan. trav är sveriges största publiksport.

Err... kanske det, hade ingen aning men jag tar ditt ord för det.
Men motorsport = bollsport, lagsport... du pratar om en väldigt stor familj med sporter. Fotboll är den enskilt största sporten i världen, sett till både antalet utövare och antalet tittare.

Om man tar man 1 miljon fotbollsfans så lär man hitta en del idioter, likaså om man tar 1 miljon stockholmare.
M a o, idioter finns överallt.


signatur

yolo

Medlem
Skrivet av andman:

lave: Lite överdrift där. Roskilde hade katastroften 2000, men sedan dess har säkerheten framför stora scenen förbättrats massivt och inte en kotte har gått åt. Jag var där förra året och det var en lugn och skön festival - ett bevis på att 110 000 personer (ja, ungefär så många var det totalt) KAN samsas på en relativt liten yta.

"Trots det eskalerade trycket rapporterade såväl polis, brandkår som sjukvårdspersonal om en oerhört lugn och en fredlig festival." (Metica)

Hur många personer besöker fotbollsmatcher / år? Hur många besöker Roskilde och liknande festivaler varje år? Hur många incidenter sker sett till antalet besökare? Utan dessa siffror är jämförelsen helt värdelös, och då räknar jag inte ens med det faktum att Roskilde inte är någon tävling och alltså inte framkallar samma känslor som en fotbollsmatch...


signatur

yolo

Medlem

folk ska lära sig att hålla sig i skinnet! skäms på dem som bråkar och förstör, vad det än gäller.

En gång i tiden högg man av händer av tjuvar, och brände häxor. ni ska vara glada, otyg!


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

Usch! Nu börjar folk tro att såfort man går på match så kommer man bli misshandlad osv. "schyst" då de inte Visst det finns idioter, specielt på derbyn. Och jag hatar dem! Det är så jävla, ja Töntigt! Hulliganer. Trots allt så bråkar de allra allra flesta för just spänningen och så. De ricktiga "gammla" firmorna och så känner tillochmed varandra! De är polare å hänger tillsammans på "fritiden". Asså de slår inte sånna som kommer och går på match som vanliga människor, de slår varandra och går oftast inte på match. Desutom så som jag har förstått så är "huliganismen" i sverige ganska använder "schyst" då järnrör,svärd osv. inte förekommer så ofta som jag förstått det.

Nu börjar det desutom komma otroligt me små-kids som vill vara lika tuffa och bråka. asså Fy fan!

Och som ni nog läst och märkt så förekommer en hel del öl och annan sprit och korv på match! Hat finns det ganska mycket av också. Det är nästan aldrig hat "på riktigt" utan det är lite kul. Och gemenskapen, den är så otrolig och med alla som sjunger och trummorna och MMmmMMmm.... *drömmer*:)
Fotboll är nog den roligaste sporten att se på, inte minst för gemenskapen. Kan nog inte förklara.. är så trött*gäsp* blev jäkla rörigt dehär...
Gnatt på er!!

Medlem

(Kommentarer om vilken tidning artikeln kommer ifrån undanbedes)

http://www.expressen.se/sport/matsolsson/1.706639

Tycker det här var en rätt bra artikel, varför ska det drickas så mycket innan man går på fotboll? Eller nån annan sport för den delen?


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem
Skrivet av Rissan:

Tycker det här var en rätt bra artikel, varför ska det drickas så mycket innan man går på fotboll? Eller nån annan sport för den delen?

Varför ska det drickas nånsin överhuvudtaget?


signatur
Inaktiv

Lite märkligt faktiskt att man ska supa sig as kalas innan matchen. Jag tar gärna en öl i pausen och ett par efter, men jag har ingen behållning av matchen när jag måste anstränga mig för att kunna fokusera på två bollar samtidigt som jag knappt kan stå upp.

Medlem
Skrivet av cammo:
Skrivet av Rissan:

Tycker det här var en rätt bra artikel, varför ska det drickas så mycket innan man går på fotboll? Eller nån annan sport för den delen?

Varför ska det drickas nånsin överhuvudtaget?

Bra fråga, själv kan jag inte komma på nåt svar. Därför dricker jag aldrig alkohol.

Edit: Sen undrar jag om det verkligen är möjligt att ens stå på benen när man druckit 15-20 öl som idioten som sprang in på planen påstår att han gjort?


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem
Skrivet av cammo:
Skrivet av Rissan:

Tycker det här var en rätt bra artikel, varför ska det drickas så mycket innan man går på fotboll? Eller nån annan sport för den delen?

Varför ska det drickas nånsin överhuvudtaget?

Vafan... klart det ska drickas lite bira när man kollar på match. Det betyder absolut inte att man går bärsärkargång på domaren när det inte går som man vill. Blir man för full missar man ju dessutom matchen eftersom man inte riktigt hänger med. Har man alkoholproblem kommer man att ställa till det för sej själv, förr eller senare, i något sammanhang.


signatur

yolo

Skrivet av Rissan:

Edit: Sen undrar jag om det verkligen är möjligt att ens stå på benen när man druckit 15-20 öl som idioten som sprang in på planen påstår att han gjort?

...killen är ju mordhotad, klart att han försöker hitta alla skäl i världen för att på något sätt kunna skylla på att han inte var vid sina sinnens fulla bruk.

Skrivet av X-press:

29-åringen stäms på 20 miljoner
Danska fotbollsförbundet stämmer 29-åringen för domarattacken.
Enligt presschefen Lars Berendt rör det sig om mångmiljonbelopp.
- Vi kommer bestämma summa i relation till det straff vi får, säger han.

Skrivet av Pucko't:

?Man ska inte blanda sport och alkohol. Det har jag bevisat efter­som jag inte klarade av att hantera dem tillsammans. Nu är jag nog inte välkommen in till Parken något mer och det är förståeligt?

...vilken stjärna.. :dead: :dead: :dead:


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem
Skrivet av Rissan:

Sen undrar jag om det verkligen är möjligt att ens stå på benen när man druckit 15-20 öl som idioten som sprang in på planen påstår att han gjort?

jo, det går hyfsat. tror dock inte att just han hade druckit så mycket, tyckte han såg lite för pigg ut.

Skrivet av Låtsasjournalist på Expressen:

Varför är det nödvändigt att dricka femton till tjugo öl för att gå på en fotbollsmatch?

det är inte nödvändigt, eller ens vanligt. det är heller inte nödvändigt att titta på fotboll, äta pizza eller spela bridge.

människor som blir aggressiva av att dricka ska inte dricka en droppe, och än mindre 20 öl.

problemet är inte att folk dricker, utan att folk som inte kan hantera sprit dricker. skyll inte på oss andra för att en (1 av hur många, 50 000?) idiot gör bort sig. som artikelförfattaren själv insinuerar är spriten dessutom bara en ursäkt för att undgå ansvar.


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Huliganerna får mer press än fotbollen i sig, borde inte det vara en ledtråd?

I övrigt kan jag bara säga att jag tycker det hela är så sjukt löjligt - speciellt ni som blir så jätteupprörda pga en fotbollsmatch. Helt otroligt hur ni kan bry om något så totalt oviktigt...

Det var tur att han attackerade dommaren för en fotbollspelare hade nog dött av samma behandling med tanke på att de ramlar när någon springer förbi lite för nära. En riktigt skitsport.

Jag hoppas att det blir publikförbud på sporten.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Huliganerna får mer press än fotbollen i sig, borde inte det vara en ledtråd?

I övrigt kan jag bara säga att jag tycker det hela är så sjukt löjligt - speciellt ni som blir så jätteupprörda pga en fotbollsmatch. Helt otroligt hur ni kan bry om något så totalt oviktigt...

Det var tur att han attackerade dommaren för en fotbollspelare hade nog dött av samma behandling med tanke på att de ramlar när någon springer förbi lite för nära. En riktigt skitsport.

Jag hoppas att det blir publikförbud på sporten.

:baby:


signatur

yolo

123
Skriv svar