Äter du frukost?

Inaktiv

På helgerna kan jag och tjejen äta en ordentlig frukost med juice, te, rostat bröd med rökt skinka och rödbetssallad. När jag jobbar hoppar jag för det mesta över frukosten eftersom jag sällan har aptit på morgonen. Den kommer först när kroppen varit igång ett par timmar. Om jag äter frukost på jobbet blir det kaffe med en ost fralla med marmelad runt 10-tiden.

Medlem

brukar inte äta nån frukost på vardagarna, vilket brukar märkas vid lunch då jag känner mig jättehungrig. Känner att jag helre sover till sista minut än äter nånting. Sen brukar jag inte vara speciellt sugen på nånting annat än kaffe, vilket jag tar på jobbet.
På helgerna händer det att jag äter frukost med familjen, eller så dricker jag bara kaffe och äter nånting vid 12-13.
Men visst, jag har börjat fundera på det där med frukost eftersom det har börjats känna svårare innan lunch. Funderar på om man kanske ska göra nån macka klar på kvällen som man sveper innan jobbet.


signatur

thank you, come again

Medlem

Käkar nästan aldrig frukost, har jag skola så går jag upp klockan 6:30 och då har jag inte tid med frukost. Annars vaknar jag någon gång vid 12-13 tiden och väntar en timma sen blir det brunch.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem

Äter alltid frukost så fort jag kan.

Medlem

nu var jag tvungen att äta frukost i morse bara för den här trådens skull. havregrynsgröt, macka, juice och kaffe. fz for life!


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Youtube-proffs

Jobbar skift, så när jag jobbar tidigt och börjar sex så går jag upp kvart i 5 och cyklar till jobbet runt 20 över 5.. är framme vid jobbet halv 6 och äter en stor frukost (vilket jag tar med mig hemifrån såklart)

Brukar bli 2-3 mackor med några ägg och någon frukt till.. sedan så blir de nått mer runt halv 9 när rasten kommer.. 2 mackor me nån proteindrink.. de e typ frukosten..

jobbar jag set däremot o börjar halv 12 på förmiddagen så äter jag frukost runt 11 istället..

När jag är ledig så äter jag typ en halvtimme efter jag har vaknat.

Har ju märkt avsevärt att jag mår bättre om man äter en bra och stadig frukost , man blir mycket piggare och mer arbetsvillig än om man skippar skiten.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Äter alltid frukost, och det har jag alltid gjort. När jag var liten handlade det alltid om att äta mackor, men numera försöker jag äta gröt om jag hinner ordna det. Ibland blir det ju lite stressigt på vardagarna, och då får smörgåsar räcka.

Har helt underbara minnen från min barndom (yngre än tio år) när jag satt i min mormoders kök och såg på barnprogrammen samtidigt som hon kokade mannagrynsgröt till mig

Ja, frukost har alltid varit ett magiskt mål för mig.


signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

Medlem

Nä fy, inga av mina mål var magiska. Alla var sura och skällde på en för att man inte orkade äta upp allt. Fick ofta sitta ensam i köket tills man nästan somnade där. Det var tänkt att jag skulle äta upp maten... men ofta ville den komma upp igen istället.
Drevs ibland till tårar... ÄT ÄT ÄT ÄT FATTA ÄT!

nj
Medlem

Frukosten är ett måste, annars är jag en ofungerande zombie hela förmiddagen.
Brukar bli en skål müsli med filmjölk (möjligen med banan, russin, eller liknande som finns hemma för lite mer smak), te eller kaffe samt något mörkt bröd.
Brukar trots sådana frukostar kunna bli totalt utsvulten kring 10:30 (slår aldrig fel) om jag har fullt upp med saker att göra under dagarna.

Medlem

Har väldigt svårt att få i mig nått när jag nyss vaknat.
Blir som mest en väldigt liten kaffetår och en snus.

Däremot har kroppen kommit igång och hungern gjort sig känd i tid till fikarasten kl 0830 och då blir det nån macka, lite "jågartt" och juice

Så ja, jag äter frukost, men inte när jag nyss vaknat.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Har inte ätit frukost sen jag började gymnasiet (15-20min extra sömn var värt mer än frukost), där käkade jag inte inna lunch vid 12-13-tiden. Antar att kroppen blev van vid det för jag blev inte speciellt hungring innan lunchen närmade sig.
Efter jag började jooba så äter ingne frukost heller (fortfarande viktigare med de extra 15-20min sömn). Dock så käkar jag lite frukost vid 10-tiden, kanske lite yoghurt och en banan för att sedan äta för kung och fosterland resten av dagen/kvällens måltider.

12
Skriv svar