Medlem

Spöken... värst av alla spök-fenomen måste väl ändå "demonen" vara? Zombies är ju gay... lakanspöken är snälla, poltergeist mest retliga... vampyrer kan ju omöjligt finnas, varulven bor ju inte i sverige... Antingen demoner eller hon... Alice Timander. Bu!


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Får se om jag lyckats tolka detta rätt. Poängen är alltså inte huruvida spöken, gudar, tomtar, etc, existerar eller inte utan poängen är att jag inte ska ifrågasätta/motbevisa folks tro oavsett om den grundar sig på skitsnack eller ej? Helt enkelt för att jag tillhör en minoritet?[/quote]

Du får gärna ifrågasätta vad du vill, men vad jag försöker säga är att man inte kategoriskt ska motsätta sig nåt som så många tror på, förmodad inbillning eller inte. Det som är skitsnack för dig är det inte för väldigt många andra människor och att kategoriskt avfärda alla dessa andra människor som "dumma i huvudet" eller "trångsynt" osv (visst, du har inte sagt det rakt ut, men fri tolkning, det är en rättighet på internet ). Att du är minoritet borde ju också vara en tankeställare. Meeeen (fast här gör jag ett nytt antagande, helt taget ur luften, men det är en rättighet på internet) du är säkert ung osv och då har man alltid rätt och allt är svart på vitt

Inaktiv

sno0zer: om du kollade upp vad strängteorin (den mest etablerade teorin om våra dimensioner) innebär skulle du vara ännu mer förvånad
riktigt konstigt blir det uppåt åttonde till tioende dimensionen

rejoice!


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Inaktiv
Skrivet av m0rfar:

Du får gärna ifrågasätta vad du vill, men vad jag försöker säga är att man inte kategoriskt ska motsätta sig nåt som så många tror på, förmodad inbillning eller inte. Det som är skitsnack för dig är det inte för väldigt många andra människor och att kategoriskt avfärda alla dessa andra människor som "dumma i huvudet" eller "trångsynt" osv (visst, du har inte sagt det rakt ut, men fri tolkning, det är en rättighet på internet ). Att du är minoritet borde ju också vara en tankeställare. Meeeen (fast här gör jag ett nytt antagande, helt taget ur luften, men det är en rättighet på internet) du är säkert ung osv och då har man alltid rätt och allt är svart på vitt

Vet inte hur vi hamnade här men vad jag gjorde var att inte hålla med dig om att "Ingen sida kan överbevisa den andra eftersom det inte går att bevisa." stämmer eftersom jag anser att frånvaron av bevis är ett bevis. Varpå du väldigt luddigt påpekade att... ja vadå?

Medlem

Hur bevisar man att någonting inte existerar btw? Jag tror att hela den här "finns spöken eller inte" debatten kommer finnas tills någon bevisar att spöken existerar, vilket jag inte tror att någon kommer göra. Så denna bebatt kommer nog stå utan svar


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av PriMo:

Jag menar, det finns paranormala forum nätet runt som sitter och diskuterar alla deras "udda" upplevelser som att skrämma en annan människa igenom UKU eller hur de har flyttat en hel stol på jobbet via telekinesis. Tror ni seriöst att alla dessa människor sitter och ljuger?

Ja jag tror faktiskt dom ljuger, finns nåt som heter uppmärksamhet och finns ett helt bibliotek av sjukdomar och tillstånd som kan förklara mycket.

Medlem

ljuger å ljuger, jag tror att många kan ha sett det, MEN PGA deras hjärnor har spelet dem ett spratt, och vill man tro att nått finns, ja då brukar man oxså hitta "bevis"


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Its on the internet must be true.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

Palla spöken


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

12
Skriv svar