Spore upprör kristna *

Medlem

Haha fyfan alltså. Att vara bokstavstroende i ett modernt samhälle är så FRUKTANSVÄRT efterblivet. Yay! Låt oss inte förklara världen utifrån noggrann observation, utan låt hellre en gammal jävla bok skriven av nazister föklara det istället. BRA IDE! Och sen ska vi indoktrinera alla våra barn att tro på det också, så dom slipper tänka själva och dra sina egna slutsatser! Ja va BRA det skulle vara.

Skrivet av showerguy:

Nejmen då kan du isåfall berätta hur hela världen kom till. Jag tror att vi blev skapade av Gud.

Wow, din kommentar verkligen genomsyras av logik. Hur ska man någonsin kunna kontra den?

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/80/Flying_Spa...

Medlem

Dags att gå ur svenska kyrkan grabbar och tjejer!

Medlem

finns det nåt som inte upprör töntarna eller ?

Medlem

Precis som vi behöver Tony Montana att peka på och kalla för the bad guy, behöver vi dessa människor att peka på, skratta och kalla för patetiska idioter.

Men visst, varje gång de trycker en bibel så ska jag kritisera det och starta en anti-hemsida. Fast deras nivå vill man u inte sjunka till.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem

Den där siten riktigt STINKER viral marketing.

Vore riktigt smart av EA att skapa en sådan bluffsajt för att ge extra pr-skjuts åt Spore, och jag tror att det är precis det som de gjort.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Som sagt denna sidan är ett skämt.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av spoj4n:

allvarligt.. vem fan tror på adam och eva.. lägg ner skiten

Nejmen då kan du isåfall berätta hur hela världen kom till. Jag tror att vi blev skapade av Gud.

Du kan ju isåfall berätta vad vi människor är och vad vår planet är? Är vi en slags bakterie?

Sluta snacka skit om kristendomen och lär dig att folk har rätt att ytra sig. Tycker att Fz crew får hålla koll på denna tråd.

Alltså jag är ledsen... men jag förstår verkligen inte hur man kan tro som du gör... Allt som påstår allt det du tror på är en bok som är skriven av människor, det finns inga som helst bevis på vad som skrivs... det är ju som att tro på Star Wars och att det hänt i en galax långt långt borta...

Sorry om jag kom off topic men jag var tvungen att fråga, kommer förmodligen inte få nått svar.

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av showerguy:

Nejmen då kan du isåfall berätta hur hela världen kom till. Jag tror att vi blev skapade av Gud.

Du kan ju isåfall berätta vad vi människor är och vad vår planet är? Är vi en slags bakterie?

Sluta snacka skit om kristendomen och lär dig att folk har rätt att ytra sig. Tycker att Fz crew får hålla koll på denna tråd.

Helt rätt har folk rätten att yttra sig - men annat är det när de vill påtvinga sin tro på andra genom att förbjuda saker som inte överensstämmer med deras egna tro.

Hehe förresten snackar du emot du själv "Sluta snacka skit om kristendomen och lär dig att folk har rätt att yttra sig" hahahahaha Då har man ju rätt att snacka skit om kristendomen också

Japp man har har faktist rätt till det. Men jag som är kristen då? Hur rligt är det att höra :

(Att folk orkar hålla på ? Det är ett jävla spel kristna jävlar, låt det vara. )

Jag säger bara att man kan tycka till men man behöver inte säga att kristna är nå slags djävulsbarn.

Var inte kristen..då slipper du höra det...eller var kristen och tål höra det.... eller skit i o läsa denna tråd...

Medlem
Skrivet av showerguy:

Japp man har har faktist rätt till det. Men jag som är kristen då? Hur rligt är det att höra :

(Att folk orkar hålla på ? Det är ett jävla spel kristna jävlar, låt det vara. )

Jag säger bara att man kan tycka till men man behöver inte säga att kristna är nå slags djävulsbarn.

http://www.zeitgeistmovie.com/ kolla part 1 och inta den informationen snälla, tycker synd om dig

Medlem

Det vore ju så otroligt mycket bättre att sprida propaganda om att hela mänskligheten är uppbyggd på inavel.

Inaktiv
Skrivet av KlosterKatten:

Även jag som är kristen, suckar och stönar åt dessa personer

Medlem

Alltså hahahaha så jäkla löjligt =D Alltså religon är ju lika mycket en teori som evolutionen. Det är fan alla religioner som har startat alla jäkla bråk runt om i världen. Tror också mer på att saker och till har utvecklats över tiden än att någon gubbe "trollat" fram folk. =D Ni kanske kan gissa att jag är ateist

Medlem

Alltså hahahaha så jäkla löjligt =D Alltså religon är ju lika mycket en teori som evolutionen. Det är fan alla religioner som har startat alla jäkla bråk runt om i världen. Tror också mer på att saker och till har utvecklats över tiden än att någon gubbe "trollat" fram folk. =D Ni kanske kan gissa att jag är ateist

Medlem
Skrivet av kallebunka:

Alltså hahahaha så jäkla löjligt =D Alltså religon är ju lika mycket en teori som evolutionen. Det är fan alla religioner som har startat alla jäkla bråk runt om i världen. Tror också mer på att saker och till har utvecklats över tiden än att någon gubbe "trollat" fram folk. =D Ni kanske kan gissa att jag är ateist

Njae alltså evolutionen är ingen teori. DNA har möjliggjort att biologer kan bevisa arters utveckling och evolution.

Inaktiv

Haha! Vet inte riktigt vad man ska säga

Inaktiv
Skrivet av ostmjuk hamster:
Skrivet av elak.:
Skrivet av hobbytyrant:

Antispore = fejk
Lite smårolig "hoax" ändå...

Och ändå skiter folk här på sig av upphetsning...

Ja men nu är det så att någon medvetet försökt att få människor att gå i taket. FZ brukar dessutom då och då ta upp konstigheter som rör kritik riktad mot spel och därför var det inte svårt för många att tro att sidan och påståendet var seriöst. För visst är scenariot sannolikt?

Jag tror att du missar min poäng - detta är en tråd där 99% av alla inlägg handlar om hur dumma och lättprovocerade kristna är. Jag vet inte vad jag ska dra för slutsatser av att ni spontant bräker ut ert hat som de får ni är men faktum är att det är en fejksida som bekräftar era fördomar och ni blev fruktansvärt provocerade av den. Kan det vara så pass att ni inte är ett dugg bättre än det ni kritiserar.

Skrivet av kallebunka:

Alltså religon är ju lika mycket en teori som evolutionen.

Inser du att du gör religion till legetim vetenskap när du gör det påståendet?

Ge inte religion statusen "teori".

Medlem
Skrivet av kallebunka:

Alltså hahahaha så jäkla löjligt =D Alltså religon är ju lika mycket en teori som evolutionen. Det är fan alla religioner som har startat alla jäkla bråk runt om i världen. Tror också mer på att saker och till har utvecklats över tiden än att någon gubbe "trollat" fram folk. =D Ni kanske kan gissa att jag är ateist

Jo..men vetenskapliga teorin är väl mer trolig än den kristna bibeln....

Medlem

Vad är det som får FZ att sjunka lägre än aftonbladet med sådana här "nyheter" som endast är till för att alla intoleranta personer (de flesta "kristna") som generaliserar och skapar stereotyper till höger och vänster i komentarerna?

SKÄRPNING FZ!

Medlem
Medlem

Jag tycker det komiska är att det är ingen direkt evolutionslära i spore.. Det är ju du som bestämmer hur den ska se ut och hur den ska utvecklas.

Tänkte precis på den artikel som postades ovanför mig..

Medlem

Vanliga kristna personer som tror på evolutionen är helt ok. Kristna fanatiker är inte, de vägrar tro på något annat än sin religion.

Har chattat med vissa kristna personer som tror att världen är styrd av ateister. Asså wow jag som tyckte att månlandnings konspirationer var lite löjliga.

Men spore är egentligen bara evolution i början till tribal stage men man har lite för mycket kraft över det.

Men spore äger just nu. ^^

Medlem
Skrivet av FPS100:

http://www.zeitgeistmovie.com/ kolla part 1 och inta den informationen snälla, tycker synd om dig

Zeitgeist är inget annat än konspirations-mumbojumbo och innehåller mängder av faktafel, förvrängningar av fakta och rena påhitt.

Medlem

Ord som "Epic troll" springs to mind.

Medlem

Åh vad glad jag blir när jag läser att ett spel som bygger på en mycket trolig teori, nästan fakta, kan uppröra så många... Kreationism och ID upp yours(stavning)! Let's build churches of atheism and convert to sporeism!


signatur

Jag borde verkligen skriva någonting meningsfullt här...

Medlem
Skrivet av DrAbraham:

Påven har välsignat Big Bang-teorin. Just för att det på ett sätt står i deras sagobok. Påven resonerar bara som att det var Gud som startade Big Bang.

Förstår inte varför de gnäller över Spore heller, det borde de ju ta som ett exempel på Intelligent Design? Spelaren är ju "Gud" som styr evolutionen.

Som du säkerligen vet finns det många olika grupper inom kristendom där katoliker endast är en av dem. Så att Vatikanen säger att något är förenligt med den kristna tron spelar för många ingen roll.

Intelligent design och kreationism är inte alls att likna med vad som utspelar sig i Spore. Enligt intelligent design skapades alla arter mer eller mindre så som de ser ut idag.

Spore kan istället liknas med hur många kristna som accepterar evolutionsteorin för det samman med deras tro. Det förklaras ofta med att Gud styr evolutionen och använder den som ett verktyg för att skapa alla olika arter.

Medlem
Skrivet av Kenchu:

Wow, din kommentar verkligen genomsyras av logik. Hur ska man någonsin kunna kontra den?

Kanon ironi!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av elak.:
Skrivet av ostmjuk hamster:
Skrivet av elak.:
Skrivet av hobbytyrant:

Antispore = fejk
Lite smårolig "hoax" ändå...

Och ändå skiter folk här på sig av upphetsning...

Ja men nu är det så att någon medvetet försökt att få människor att gå i taket. FZ brukar dessutom då och då ta upp konstigheter som rör kritik riktad mot spel och därför var det inte svårt för många att tro att sidan och påståendet var seriöst. För visst är scenariot sannolikt?

Jag tror att du missar min poäng - detta är en tråd där 99% av alla inlägg handlar om hur dumma och lättprovocerade kristna är. Jag vet inte vad jag ska dra för slutsatser av att ni spontant bräker ut ert hat som de får ni är men faktum är att det är en fejksida som bekräftar era fördomar och ni blev fruktansvärt provocerade av den. Kan det vara så pass att ni inte är ett dugg bättre än det ni kritiserar.

Jag står för min åsikt som är baserad på tidigare erfarenheter av vad kristna fanatiker hittar på. Så nej, det är inte fördomar vi talar om här utan de flesta såg detta som något som kristna fanatiker garanterat hade kunna få för sig att göra.

Medlem
Skrivet av Zpiritual:

Vad är det som får FZ att sjunka lägre än aftonbladet med sådana här "nyheter" som endast är till för att alla intoleranta personer (de flesta "kristna") som generaliserar och skapar stereotyper till höger och vänster i komentarerna?

SKÄRPNING FZ!

Kanske för att det är spel relaterat? Hade det varit aftonbladet så hade det varit något sex relaterat eller nått sånt skit.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Elit-mannen:

Att folk orkar hålla på ? Det är ett jävla spel kristna jävlar, låt det vara.

Spel baserat på verkligheten måste man väl ändå kunna säga också

Jävla komiskt iaf.

Skriv svar