16-åring hoppar av skolan för Guitar Hero

Medlem
Skrivet av MFC:

Fatta en riktig gura o börja lira i ett band istället..

word

Medlem

gagoff: Det samma frågar jag mig när det gäller sporter som bowling, dart m.fl. =P Där man tycker alla borde kunna sätta fullpott hela tiden. Men sen finns där väl saker så som när man kör starpower och liknande som spelar roll.

Medlem

Tur att man lever i Sverige. Finns ingen svensk som är så dum i huvet.

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av MiLeS:

6400 på "några" månader, wow

Tjänar man ju fan i veckan typ

Jaså? 6400x5 i månaden? Grattis till ett mycket välbetalt jobb då Såvida du inte menar innan skatt


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Tur att man lever i Sverige. Finns ingen svensk som är så dum i huvet.

Nej finns säkert inga ungdomar som slutar gå till skolan för att försöka sig på en karriär i cs....

Medlem

Lite ovanligt att skippa skolan för GH, skulle varit va en annan sak om det va WoW eller CS.

Undrar hur det blir när World Tour kommer för honom.


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av MiLeS:

6400 på "några" månader, wow

Tjänar man ju fan i veckan typ

Jaså? 6400x5 i månaden? Grattis till ett mycket välbetalt jobb då Såvida du inte menar innan skatt

Tror han menade att de "på ett par månader inte var så mycket däremot kan det vara dugligt om man får det i veckan.


signatur
Medlem

vad som helst är bättre än kristen skola!


signatur

[spoiler] mööp[/spoiler]

Avstängd

Tyvärr kan jag inte säga att denna artikel gav mig något värst seriöst intryck. Objektiviteten lyser med sitt frånvarande.

Medlem

"Objektiv journalistik" är en skön självmotsägelse.

Medlem
Skrivet av Fargo:
Skrivet av Ninotramp:

Tur att man lever i Sverige. Finns ingen svensk som är så dum i huvet.

Nej finns säkert inga ungdomar som slutar gå till skolan för att försöka sig på en karriär i cs....

Precis, hade de inte varit lag på att gå i skola här i Sverige hade nog många ungdomar slutat för att lira CS och WoW.

Medlem

Hehe coolt om han skulle lyckas att få en framgångsrik karriär tack vare GH. Ni som säger att det är dumt att hoppa av skolan borde läsa texten en gång till då det står att han ska få hem undervisning, så att han skulle förlora något på det tycker iaf inte jag, tvärtom så borde det gynna honom då han inte trivdes på sin nuvarande skola. Lite overkill nörd faktor på snubben finns det ändå måste jag medge^^.

Inaktiv
Skrivet av molg:
Skrivet av MFC:

Fatta en riktig gura o börja lira i ett band istället..

word

Varför ska han göra det? Snälla, förklara varför.

För ett intresse för Guitar Hero innebär ju automatiskt att personen i fråga har ett lika stort intresse för riktigt gitarrspelande, eller? Dummaste jag hört på väldigt länge.

Så man kan inte bara vara intresserad av att spela ett spel utan måste då börja spela riktig gitarr? Konstigt att det argumentet aldrig används när det gäller andra spel än just Guitar Hero. För det är just det Guitar Hero är, ett spel. Man behöver inte vilja bli rockstjärna för att man gillar att njuta framför ett spel i vardagsrummet.

Då går ju alla sportspel bort på en gång. Varför spela NHL eller Fifa, det är ju mycket bättre att satsa på riktig hockey eller fotboll, eller?

Idioti på högsta tänkbara nivå.

Sluta spela spel, ta det till nästa steg istället, verkligheten.

Medlem

hahahaha seriöst???
Som south park... lol

Avstängd
Skrivet av andman:

"Objektiv journalistik" är en skön självmotsägelse.

Det är ju det, men man kan ju åtminstone försöka. :\

Inaktiv
Skrivet av Ankh:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av MiLeS:

6400 på "några" månader, wow

Tjänar man ju fan i veckan typ

Jaså? 6400x5 i månaden? Grattis till ett mycket välbetalt jobb då Såvida du inte menar innan skatt

Välbetalt och välbetalt, de pengarna tjänar man på nattpasset på volvolinan. Då är arbetsuppgifterna lättare än att lira Guitar Hero iof...


signatur

"I buy virtual gold all the time"
Richard "Lord British" Garriott, developer of the Ultima series.

Medlem
Skrivet av Glas:
Skrivet av molg:
Skrivet av MFC:

Fatta en riktig gura o börja lira i ett band istället..

word

Varför ska han göra det? Snälla, förklara varför.

För ett intresse för Guitar Hero innebär ju automatiskt att personen i fråga har ett lika stort intresse för riktigt gitarrspelande, eller? Dummaste jag hört på väldigt länge.

Så man kan inte bara vara intresserad av att spela ett spel utan måste då börja spela riktig gitarr? Konstigt att det argumentet aldrig används när det gäller andra spel än just Guitar Hero. För det är just det Guitar Hero är, ett spel. Man behöver inte vilja bli rockstjärna för att man gillar att njuta framför ett spel i vardagsrummet.

Då går ju alla sportspel bort på en gång. Varför spela NHL eller Fifa, det är ju mycket bättre att satsa på riktig hockey eller fotboll, eller?

Idioti på högsta tänkbara nivå.

Sluta spela spel, ta det till nästa steg istället, verkligheten.

Är man idiot för att man tycker något sådant ? NEJ. Lyssna nu, om killen är så pro och snabb i fingrarna och tycker att guitar hero är coolt så är det absolut inte idiotiskt av honom att börja spela riktig gitarr. Att spela riktig gitarr är som sagt roligare och mer utvecklande än att spela Guitar Hero.
Har killen snabba fingrar så är det ju en bra förutsättning för att bli en bra gitarrist. Nej, det är bara en bra idé att börja spela riktig gitarr.
Och som sagt, du kan ha gitarrist som mer än en hobby, har man tur kan man tjäna pengar på det också. Killen som spelar Guitar Hero har tjänat lite stålar nu men jag lovar dig att han inte kommer kunna leva på Guitar Hero i resten av sitt liv.

Men visst, det är klart att folk bara vill spela ett spel ibland.
Jag spelar också Guitar Hero och Rock Band med mina vänner, men den sekunden man går från spelen till the real deal, det är då man förstår mäktigheten i att kunna spela ett instrument och framför allt uttrycka sig med hjälp av musik.

Med det sagt så tycker jag inte att någon är en idiot. Vill killen spela Guitar Hero i resten av sitt liv så får han göra det, det är faktist rätt så imponerande att han kan röra sina fingrar så snabbt och jag skulle nog förlora rätt så kraftig mot honom(även om jag själv är duktig så det räcker för att imponera). Men jag tror nog inte han får några brudar för att han kan spela Guitar Hero ;).

Medlem

kristen skola? behöver han ens en ursäkt för att lämna? vem som helst fattar att ingen vill vara där

Medlem

Nice. Med tanke på hur mkt han har spelat på dom månaderna så kan man väl anta att hans timelön blir något runt 5 kronor.

det kan man ju leva länge på.. i något 3:e världsland. Hoppas han har en rik och framgångsrik karriär som tvspels pundare.


signatur

Med ett schysst järnrör kan man slå hela världen med häpnad!
Nöjd med PC och XBOX360.

Inaktiv
Skrivet av Famest:
Skrivet av Glas:
Skrivet av molg:
Skrivet av MFC:

Fatta en riktig gura o börja lira i ett band istället..

word

Varför ska han göra det? Snälla, förklara varför.

För ett intresse för Guitar Hero innebär ju automatiskt att personen i fråga har ett lika stort intresse för riktigt gitarrspelande, eller? Dummaste jag hört på väldigt länge.

Så man kan inte bara vara intresserad av att spela ett spel utan måste då börja spela riktig gitarr? Konstigt att det argumentet aldrig används när det gäller andra spel än just Guitar Hero. För det är just det Guitar Hero är, ett spel. Man behöver inte vilja bli rockstjärna för att man gillar att njuta framför ett spel i vardagsrummet.

Då går ju alla sportspel bort på en gång. Varför spela NHL eller Fifa, det är ju mycket bättre att satsa på riktig hockey eller fotboll, eller?

Idioti på högsta tänkbara nivå.

Sluta spela spel, ta det till nästa steg istället, verkligheten.

Är man idiot för att man tycker något sådant ? NEJ. Lyssna nu, om killen är så pro och snabb i fingrarna och tycker att guitar hero är coolt så är det absolut inte idiotiskt av honom att börja spela riktig gitarr. Att spela riktig gitarr är som sagt roligare och mer utvecklande än att spela Guitar Hero.
Har killen snabba fingrar så är det ju en bra förutsättning för att bli en bra gitarrist. Nej, det är bara en bra idé att börja spela riktig gitarr.
Och som sagt, du kan ha gitarrist som mer än en hobby, har man tur kan man tjäna pengar på det också. Killen som spelar Guitar Hero har tjänat lite stålar nu men jag lovar dig att han inte kommer kunna leva på Guitar Hero i resten av sitt liv.

Men visst, det är klart att folk bara vill spela ett spel ibland.
Jag spelar också Guitar Hero och Rock Band med mina vänner, men den sekunden man går från spelen till the real deal, det är då man förstår mäktigheten i att kunna spela ett instrument och framför allt uttrycka sig med hjälp av musik.

Med det sagt så tycker jag inte att någon är en idiot. Vill killen spela Guitar Hero i resten av sitt liv så får han göra det, det är faktist rätt så imponerande att han kan röra sina fingrar så snabbt och jag skulle nog förlora rätt så kraftig mot honom(även om jag själv är duktig så det räcker för att imponera). Men jag tror nog inte han får några brudar för att han kan spela Guitar Hero ;).

Skiter fullständigt i vad han har för förutsättningar för att bli en riktig gitarrist, det är inte det saken handlar om. Det handlar om att killen är intresserad av Guitar Hero, inte riktig gitarr. Isf antar jag att han skulle spelat det istället. Så varför ska en kille som är intresserad av ett spel börja spela riktig gitarr?

Har aldrig påstått att han skulle vara en idiot om han började spela gitarr, jag tycker att man är en idiot om man börjar säga saker som; "ROFL!!!1 börja spela riktig gitarr istället, grymt mycket coolare och roligare" till en kille som uppenbarligen inte bryr sig ett skit om "The Real Deal", utan bara vill spela ett spel. Då går som sagt de flesta spelen bort. Ska vi alla sluta spela spel och istället försöka uppnå spelets mål i verkligheten även fast vi inte är ett skit intresserade av det? Så alla blir nöjda och glada.

Okej, du tycker att det är roligare med riktig gitarr. Betyder det att han också tycker det?

Jag spelar Guitar Hero och är även relativt duktig på det. Måste jag börja spela riktig gitarr nu eller hur fungerar det? Kan jag inte bara få hålla mig till spelet jag är intresserad av, eller ska jag börja ägna mig åt något jag verkligen inte är ett skit intresserad av bara för att det enligt andra är roligare. Inte för att jag heller förstår hur man kan säga att riktig gitarr är roligare än Guitar Hero då det är helt olika saker. Ungefär som att säga att det är roligare att rita ritningar än att spela Curling.

Att folk som är bra på Guitar Hero ska börja spela riktig gitarr istället är och förblir det sämst argumentet som någonsin skapats.

Medlem

Skulle nog tro att det är enklare att bli riktigt bra på Guitar Hero, än att blir riktigt bra på gitarr + att tjäna pengar på det.
Men håller med om att han borde grabba en riktig gitarr. Men vem vet? Han kanske spelar gitarr också


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem
Skrivet av Glas:

ord ord ord

Jag spelar Guitar Hero och är även relativt duktig på det. Måste jag börja spela riktig gitarr nu eller hur fungerar det? Kan jag inte bara få hålla mig till spelet jag är intresserad av, eller ska jag börja ägna mig åt något jag verkligen inte är ett skit intresserad av bara för att det enligt andra är roligare. Inte för att jag heller förstår hur man kan säga att riktig gitarr är roligare än Guitar Hero då det är helt olika saker. Ungefär som att säga att det är roligare att rita ritningar än att spela Curling.

Du är väl medveten om att spelet faktist ska efterlikna att spela en gitarr? Var kommer sambandet mellan curling och att rita?

Och nu riktade jag mitt inlägg mot att du kallade dem andra på forumet för idioter för att dem tycker att killen borde spela riktig gitarr. Att dem tycker det är det INGET fel på alls, dem har faktist en poäng. Visserligen har du en lika stor poäng, men det är du som kallar folk för idioter min herre ;).

Medlem
Skrivet av Håkan:

gagoff: Det samma frågar jag mig när det gäller sporter som bowling, dart m.fl. =P Där man tycker alla borde kunna sätta fullpott hela tiden. Men sen finns där väl saker så som när man kör starpower och liknande som spelar roll.

Iofs är det nog bra mycket svårare att sätta 300 poäng i bowling än att få 100% i GH.
Gällande dart så spelar man 1vs1, 300 eller 500 poäng (nånstans runt 300/500, minns inte de exakta siffrorna) och ska ta sig till 0 så fort som möjligt.

Men jag ser din poäng, star power ger väl mer poäng eller så...

Avstängd

Värst vad folk verkar ha fördomar mot kristna friskolor. Det är lite lustigt att alla VET att en sådan friskola är ett hemskt ställe när de knappast har varit på en kristen friskola överhuvudtaget.
Kristna friskolor är ofta tilltalande även för de som inte är kristna då skolorna brukar vara mycket tryggare (och just det att de är friskolor) och mindre. Jag har gått på en kristen friskola hela grundskolan och vi hade många som inte var kristna och till och med några muslimer. De hade ingenting emot det och trivdes jättebra. Lustigt.

Medlem

säger bara det shysst lirat av grabben tänk på att han tjänar pengar på detta!!

hehe tänk om han är religös och spelade i tillsammans med marilyn manson då hade hans fräldrar fått hjärtattack ju


signatur

Cookie jar is nuclear power tin-

Inaktiv
Skrivet av EliasN:

Värst vad folk verkar ha fördomar mot kristna friskolor. Det är lite lustigt att alla VET att en sådan friskola är ett hemskt ställe när de knappast har varit på en kristen friskola överhuvudtaget.
Kristna friskolor är ofta tilltalande även för de som inte är kristna då skolorna brukar vara mycket tryggare (och just det att de är friskolor) och mindre. Jag har gått på en kristen friskola hela grundskolan och vi hade många som inte var kristna och till och med några muslimer. De hade ingenting emot det och trivdes jättebra. Lustigt.

Ja, och du blev kristen trots allt? då är det ju svårt att se det hemska när du tror på tron.

Samma som att födas upp som muslim och säga emot din far när du är 5 år, nej detta stämmer inte, ja tror inte på den boken.

Det är väldigt få, som faktiskt blir uppfostrade i en familj med en helt fel syn, att uppfatta sedan på egen hand att dem hade fel, och väljer att gå sin egen väg. Dvs att växa upp i en kristen skola, där man "försöker" få alla barn att bli kristna, är den knepiga skolan, medan en riktig skola där man behandlar religion rättvist och endast lär ut vad de olika religionerna är och var, Men man ska dock inte lära ut den och försöka få elever att tro på den, är den bättre skolan.

När jag gick gymnasiet så hade jag en riktigt kristen lärare i svenska. Jag fick VG på 7/8 tester.
den 8e gjorde jag inte, för jag hoppade själv av skolan då jag inte gillade den för 5 öre.
Så det blev ett IG som slutsats.. av 7 VG och ett streck.. hade ja slickat henne i röven att ja vore kristen hade ja fått VG rakt av.

Men för att ja var ateist och var den enda i klassen som faktiskt diskuterade religion på riktigt, och det fick ju hon att gå i taket och hata mig. Så ja fick IG..

Att avrunda 7 VG och 1 G till IG tycker jag är väldigt dåligt, även fast vi inte kom överens.
Hade hon gillat mig hade ja säkerligen haft MVG i alla svenska test.

Till OT: helt rätt. killen kommer komma långt

Inaktiv
Skrivet av Famest:

Du är väl medveten om att spelet faktist ska efterlikna att spela en gitarr? Var kommer sambandet mellan curling och att rita?

Och nu riktade jag mitt inlägg mot att du kallade dem andra på forumet för idioter för att dem tycker att killen borde spela riktig gitarr. Att dem tycker det är det INGET fel på alls, dem har faktist en poäng. Visserligen har du en lika stor poäng, men det är du som kallar folk för idioter min herre ;).

Jag kallar ingen specifik person på forumet för idiot, alla har rätt till sina åsikter. Säger bara att hela argumentet är idiotiskt, för det är det. Har väldigt svårt för folk som säger vad personer BORDE göra utan att veta ett skvatt om deras intressen och mål.

Visst, min jämförelse var överkass, men ville göra den överdriven för att få fram min poäng. Man behöver inte tycka riktig gitarr är kul bara för att man tycker Guitar Hero är kul, det är jag ett levande exempel på. Nog för att dem, precis som du säger, har försökt att efterlikna en riktig gitarr, men så snarlika är dem knappast.

Har fortfarande inte fått något vettigt svar på exakt varför han BORDE börja spela riktig gitarr. Skulle vara intressant att veta. För tror folk verkligen att det är samma sak som Guitar Hero så har dem varken spelat riktig gitarr eller Guitar Hero. I Guitar Hero får man låten presenterad för sig och spelar efter toner, något man knappast gör i verkligheten. Starpower är en stor del av att bemästra spelet, finns inte heller i verkligheten. Man får poäng för hur många toner man träffar osv. Finns så många andra faktorer än just gitarrspelandet i Guitar Hero som gör argumentet att han borde börja spela riktig gitarr löjligt. Det är ett SPEL.

Men som sagt, frågan kvarstår. Varför borde någon som har ett stort intresse för Guitar Hero börja spela på riktigt istället. Vill bara veta vad folk baserar det på, utan att veta någonting om personen i fråga.

Skrivet av Hunken:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av MiLeS:

6400 på "några" månader, wow

Tjänar man ju fan i veckan typ

Jaså? 6400x5 i månaden? Grattis till ett mycket välbetalt jobb då Såvida du inte menar innan skatt

Välbetalt och välbetalt, de pengarna tjänar man på nattpasset på volvolinan. Då är arbetsuppgifterna lättare än att lira Guitar Hero iof...

Tar ni in lärlingar för tillfället?


signatur
Medlem
Skrivet av pantsu:

Han följer sin dröm, skönt ju.

+ Att han har fortfarande hemundervisning.

Skolan ska gå före spelandet för fan!!!

Inaktiv
Skrivet av dofilusåkaffe:

Tar ni in lärlingar för tillfället?

Jag jobbar inte på volvo men är ändå rätt säker på att det är rätt svårt att få jobb där nu när de skall sparka massor med folk. Men det finns andra industrijobb som ger bra pengar. Dock inte lika glamoröst som att vara guitar hero rockstjärna, är det förresten glamoröst eller nerdigt?

Nerdglamor?


signatur

"I buy virtual gold all the time"
Richard "Lord British" Garriott, developer of the Ultima series.

Skriv svar