Butiksrykten: GTA IV till pc i oktober

Robot
Medlem
Butiksrykten: GTA IV till pc i oktober

Mera GTA åt folket!


signatur

// Peace

Medlem

Jag hoppas då verkligen att de här rykterna stämmer.


signatur

Hej! jag är ny här.

Medlem

Nu blev det svårt, konsol eller PC...attans också. Om det hade handlat om de tidigare spelen hade det blivit PC:n. MEN NU när de har helt gjort OM skjutsystemet så ser det ut att bli MYCKET enklare att spela på konsoll...svårt svårt.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Tvekar på detta, litar ej på fransmän...=/


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Inaktiv

"Innan du springer iväg och kapar ett par bilar som glädjeyttring.."
I lol'd!

känns rätt osannolikt, dock.
men om detta är sant och Mass Effect kan få utannonseras till pc snarast så kanske jag inte behöver lägga pengar på 360 i höst trots allt.


signatur

Gainward 8800GTS 512 ][ Corsair XMS2-6400 800MHz x4 1024MB ][ IntelCore 2 Q6600 ][ Cooler Master Centurion 5 & CM 600W ][ Vista Ultimate x64

Medlem

Gillade verkligen inte kontrollerna i San Andreas på PC, spelbart men ingen känsla, så för min del blir de konsol, men de är väl bra för dom som inte vill slänga ut 3-4000kr på en konsol enbart för GTA4. Tvivlar dock på att de släpps redan i oktober, nån gång kommer de ju garanterat släppas till PC, men inte i oktober, möjligtvis oktober 2009.

Skrivet av redmac:

Nu blev det svårt, konsol eller PC...attans också. Om det hade handlat om de tidigare spelen hade det blivit PC:n. MEN NU när de har helt gjort OM skjutsystemet så ser det ut att bli MYCKET enklare att spela på konsoll...svårt svårt.

Så det säger du? Nu låter konsolköp lockande.. Äger ett supernintendo med några spel och sedan har det vart PC all the way, i sommar blir det beslutsångest!

Medlem

hoppas det komemr till pc:D
älskar gta serien;D
all frihet man har men bruakr bara bli fusk och åka runt röja^^


signatur

Spela spel är kul ibland.

Redaktör
Skrivet av Mahone:

Tvivlar dock på att de släpps redan i oktober, nån gång kommer de ju garanterat släppas till PC, men inte i oktober, möjligtvis oktober 2009.

Tja, hela GTA 3-serien tillkännagavs vid eller strax efter PS2-versionerna släpptes. Sen tog det ungefär ett halvår innan de nådde butik. Visserligen är detta ett helt nytt spel, så utvecklingen kan ta längre. Men omöjligt är det verkligen inte, ingen vet hur länge de jobbat på pc-upplagan (om de nu gör det - inget är bekräftat än).


signatur
Medlem
Skrivet av redmac:

Nu blev det svårt, konsol eller PC...attans också. Om det hade handlat om de tidigare spelen hade det blivit PC:n. MEN NU när de har helt gjort OM skjutsystemet så ser det ut att bli MYCKET enklare att spela på konsoll...svårt svårt.

Förhoppningvis har de tagit efter Saints row.

Jag tror det när jag ser det. Kan ju faktiskt hända att de har arbetat med en PC-version en längre tid. Men som sagt jag håller inte andan.


signatur
Medlem

Skulle vara nice om det stämmer xD

Medlem

Man ska inte lita på spelbutiker på nätet som lägger ut oannonserade titlar att förboka. I 99 fall av 100 så är det bara fejk för att locka folk till deras sida. För många år sedan var det till exempel nån spelbutik som lade ut att man kunde förboka Duke Nukem Forever då de hade fått ett "säkert releasedatum".


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av redmac:

Nu blev det svårt, konsol eller PC...attans också. Om det hade handlat om de tidigare spelen hade det blivit PC:n. MEN NU när de har helt gjort OM skjutsystemet så ser det ut att bli MYCKET enklare att spela på konsoll...svårt svårt.

Förhoppningvis har de tagit efter Saints row.

De har sagt att de skulle köra ett "Duck and cover"-system liknande det i Gears of War.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Enklare stridsystem? så autoaim var inte enkelt nog på Konsoll? Roflmao! Nej riktiga män använder Musar.. Heh. GTA Ftw on teh pc.

Medlem

Undrar vilket jävla liv de kommer bli i media när det här spelet släpps, menar ragdolls osv göre ju extremt painful att se någon bli påkörd, och aftonbladet lär inte vara sena att rapportera.

Medlem
Skrivet av Lanparty:
Skrivet av Mahone:

Gillade verkligen inte kontrollerna i San Andreas på PC, spelbart men ingen känsla, så för min del blir de konsol, men de är väl bra för dom som inte vill slänga ut 3-4000kr på en konsol enbart för GTA4. Tvivlar dock på att de släpps redan i oktober, nån gång kommer de ju garanterat släppas till PC, men inte i oktober, möjligtvis oktober 2009.

ehm? oktober 2009? är du helt jävla **?

*suck* Tagga ned volymen.. Du tror inte han skrev de där med en smula ironi?

GTA till x360 blir det iaf för mig!

Medlem

Blir nog PCversionen

Avstängd

Det blir GTA IV Till krysslådan, tyvärr skulle jag hellre vilja lira den på ps3 men men...
GTA IV är så mycket roligare på konsoll än pc, mycket skönare spelkänsla.

Medlem

Gött!!! Hösten räddad...


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem
Skrivet av KrejzY:

GTA IV är så mycket roligare på konsoll än pc, mycket skönare spelkänsla.

Spelade San Andreas på PS2 och stog inte ut speciellt länge med bilar som dök upp först efter man kört in i dem och texturer som laddade långsamare än man körde osv, så vart du fått att det ska vara bättre på konsoll vet jag inte..
För att inte tala om siktandet som Loading påpekade, autoaim är knappast en utmaning, bara hålla in en knapp så träffar man målet?
Nej tack, Mus och t-bord och laddning från hårddisk ftw.

Medlem
Skrivet av KrejzY:

... GTA IV är så mycket roligare på konsoll än pc, mycket skönare spelkänsla.

Fascinerande att du kan veta det

Skrivet av Heya:
Skrivet av KrejzY:

GTA IV är så mycket roligare på konsoll än pc, mycket skönare spelkänsla.

Spelade San Andreas på PS2 och stog inte ut speciellt länge med bilar som dök upp först efter man kört in i dem och texturer som laddade långsamare än man körde osv, så vart du fått att det ska vara bättre på konsoll vet jag inte..
För att inte tala om siktandet som Loading påpekade, autoaim är knappast en utmaning, bara hålla in en knapp så träffar man målet?
Nej tack, Mus och t-bord och laddning från hårddisk ftw.

Amen broder


signatur
Medlem

Har man bara en proper PC så är PC-versionen av GTA IV lätt att föredra. Den enda fördelen jag kan se med konsoll är att det är aningen roligare att köra bil med handkontroll, men å andra sidan är det bara att införskaffa en sådan till PC


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

GTA IV blir det till ps3'an. Vem fan orkar vänta till pc realese, sedan så känns det nånstans som detta kommer passa till konsoll bättre, mkt pga det nya "skjutsystemet".

Däremot så tycker jag att de äldre gta spelen var grymma på pc, men känns tveksamt nu.

Medlem

Kommer det till PC köper jag det definitivt. Men innan det står i hyllan hos spelhandlaren så tar jag rykten som detta med en stor skopa salt.

ptr
Medlem
Skrivet av Heya:
Skrivet av KrejzY:

GTA IV är så mycket roligare på konsoll än pc, mycket skönare spelkänsla.

Spelade San Andreas på PS2 och stog inte ut speciellt länge med bilar som dök upp först efter man kört in i dem och texturer som laddade långsamare än man körde osv, så vart du fått att det ska vara bättre på konsoll vet jag inte..
För att inte tala om siktandet som Loading påpekade, autoaim är knappast en utmaning, bara hålla in en knapp så träffar man målet?
Nej tack, Mus och t-bord och laddning från hårddisk ftw.

hade inga av de problemen när jag lirade SA på ps2. kanske var något fel på din ps2a. Och man måste ju inte autoaima? kan ju sikta själv hur jävla mycket man vill.:P

Medlem

PC eller inte, jag kör med Playstation 3 verisionen i vilket fall som helst.
Konsoll har sån extremt bättre känsla enligt mig. ^_^

Och så har jag inge vidare lust med 360, exclusive content eller inte, jag kan bara inte se GTA som en 360 titel. Kommer inte gå för mig helt enkelt...

KoP
Medlem
Skrivet av Luciphear:

jag kan bara inte se GTA som en 360 titel. Kommer inte gå för mig helt enkelt...

Same stuff.. så vadå?

Och all denna konsollrasism.. känner sig pc-spelarna hotade på något sätt?

123
Skriv svar