Nytt MMORPG: Earthrise

Robot
Medlem
Nytt MMORPG: Earthrise

MMO x40 and counting.

Medlem
Skrivet av Petah:

MMO x40 and counting.

Medlem

"100 färdigheter men utan klasser samt att du kan tillverka egna grejer."

Äntligen!

Gillar inte när spel har en massa klasser! Roligare att försöka optimera karaktären så som man gjorde i början av UO Sen gick dom också över till lite mer klassbestämda grupper men men.. det är en annan historia

Det här ska jag hålla ögonen på

Medlem

First-person? HOPPAS! Ser jäkla fint och cleant ut på bilderna iaf. Skönt att företag fortsätter försöka med shooter-mmo's. Vill så gärna ha ett sådant, välgjort.

Medlem

Klasslös MMO låter ju trevligt. Kan ju va kul om man vill skapa en warrior-lik karaktär fast med förmågan att kunna heala sig själv och andra (utan att vara en paladin).


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Inaktiv

Tycker det låter rätt intressant.. Samt fin grafik

Som Tabula Rasa fast mkt bättre ?

Medlem

Kan vara najs, sålänge allt inte är tokasiatiskt, all concept art på officiella sidan är juh mega asiatiskt.. Kan vara ballt om några få har sånna dära stora hattar, men tjockis-gubben med mask och en stor grej på magen ser ut som något ur Spirited Away typ..
.. vilket jag inte tycker passar helt in i ett sci-fi rymd mmo. :/

edit: hittade "next" knappen och 3 sidor till med concept art där det var mindre sånt, så nu är jag lite gladare iaf..
Lite Mass Effect över dom vita stilreniga dräkterna \o/

Medlem

En retri pala då?:P
Ser ju ut som en riktigt fin spelidé iallafall

Medlem

Jag är en sådan som gillar klasser :/

Medlem
Skrivet av Jkkb:
Skrivet av Petah:

MMO x40 and counting.

Ska vi räkna hur många FPS och RTS det finns då också eller? vart vill ni komma?

Jag tyckte det såg trevligt ut. Skall spanas in


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

MMO 2000-talets knark för ungar.


signatur
Medlem

Det här låter som ett trevligt MMO. Blir nog något att hålla ögonen på.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv

Håller med... MMO = 2000-talets knark för ungdomar. Hemskt.
Om 20 år så kommer vi se tillbaka på MMO som vi ser tillbaka mot hasch.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

Låter inte helt värde faktiskt värt att hålla ett öga på i framtiden

Inaktiv
Skrivet av DarthZ:

Håller med... MMO = 2000-talets knark för ungdomar. Hemskt.
Om 20 år så kommer vi se tillbaka på MMO som vi ser tillbaka mot hasch.

Fan vad jag blir trött på allt jävla nerklankande på MMO's. Vad fan är erat problem? Framförallt ni som är trogna spelare bör ju uppskatta att spelen blir mer och mer accepterade. Eller är det ni nördar som har det så svårt att inse att det inte bara är er "nördkrets" som kan spela utan även de coola grabbarna?

Sluta klanta ner på spel, ingen har bett om erat jävla gnällande. Tycker ni inte om mmorpg eller nån annan schanger så håll det för er själva.. Vi behöver verkligen inte höra hur ni tycker att det är så uruselt då minst 20 miljoner spelare tycker annorlunda då de är aktiva mmospelare.

Medlem

Felet med mmorpg som jag ser det är att det är för folk som sdpelar mycket och är många. Det jag vill se är ett som är mer anpassat för rfolk som mig, casualgamers som lirar med några polare.

Med detta vill jag säga att instanser för 2, 3, 4, 5 pers skulle vara något. Dom skulle även finnas tillgängliga redan på en gång.

Tänk er en liten grott som man kan vara endast 2 eller 3 i och tar en kvart att klara. Behöver inte vara något värre, behöver inte heller ge något värre bra. Tycker man har tappat focus på vad som egentligen är grejjen med gaming, att ha kul.

Det ska såklart fortfarande finnas större grottor eller vad det nu än kan vara.

En annan sak som jag stör mig på är att det typ aldrig är värt att spela i party. Va många gånger har man inte hört "nej jag vill inte spela i party går fortare om man är själv". Låter som ett jävla jobb bara.

Därför kan jag tänka mig att många tycker illa om mmorpg, för att dom tar så mycket tid, och att det i princip bara har med grinding att göra.


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem
Skrivet av Rave:
Skrivet av DarthZ:

Håller med... MMO = 2000-talets knark för ungdomar. Hemskt.
Om 20 år så kommer vi se tillbaka på MMO som vi ser tillbaka mot hasch.

Fan vad jag blir trött på allt jävla nerklankande på MMO's. Vad fan är erat problem? Framförallt ni som är trogna spelare bör ju uppskatta att spelen blir mer och mer accepterade. Eller är det ni nördar som har det så svårt att inse att det inte bara är er "nördkrets" som kan spela utan även de coola grabbarna?

Sluta klanta ner på spel, ingen har bett om erat jävla gnällande. Tycker ni inte om mmorpg eller nån annan schanger så håll det för er själva.. Vi behöver verkligen inte höra hur ni tycker att det är så uruselt då minst 20 miljoner spelare tycker annorlunda då de är aktiva mmospelare.

Pratar du inte om något helt annat än darthz?

Inaktiv

riktade mig både till DarthZ, dofilusåkaffe, Petah och Jkkb för deras inlägg. Dock tog jag bara och citerade DarthZ då han var längst ner. Egentligen var det mest riktat till de 2 första inläggen.

Medlem

^- Hans inlägg hade inget med att göra att MMO's är dåliga spel i sig utan vad det gör med människor, så varför citera honom med din wall of text? onödigt påhopp om du frågar mig.

p.s spelare wow, men tycker fortfarande är MMO's förstör för många personers liv och förtjänar en debatt omkring problemet.

Inaktiv
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

^- Hans inlägg hade inget med att göra att MMO's är dåliga spel i sig utan vad det gör med människor, så varför citera honom med din wall of text? onödigt påhopp om du frågar mig.

p.s spelare wow, men tycker fortfarande är MMO's förstör för många personers liv och förtjänar en debatt omkring problemet.

Personer vars liv blir förstört av ett spel skulle ändå fått sina liv förstörda. Det handlar om svaga människor utan självrespekt. De skulle lika gärna fastnat för spelberoende (om pengar) eller alkolism eller fetma. Principen är densamma. Svaga människor som inte klarar av att ta hand om sig själva.

Varför mmo's skulle vara så speciella förstår jag inte då man fastnar för mmo's lika mycket som för vanliga spel, bara det att man kan lira ETT mmo lika lång tid som man spelar fem vanliga spel.

Medlem
Skrivet av Rave:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

^- Hans inlägg hade inget med att göra att MMO's är dåliga spel i sig utan vad det gör med människor, så varför citera honom med din wall of text? onödigt påhopp om du frågar mig.

p.s spelare wow, men tycker fortfarande är MMO's förstör för många personers liv och förtjänar en debatt omkring problemet.

Personer vars liv blir förstört av ett spel skulle ändå fått sina liv förstörda. Det handlar om svaga människor utan självrespekt. De skulle lika gärna fastnat för spelberoende (om pengar) eller alkolism eller fetma. Principen är densamma. Svaga människor som inte klarar av att ta hand om sig själva.

Varför mmo's skulle vara så speciella förstår jag inte då man fastnar för mmo's lika mycket som för vanliga spel, bara det att man kan lira ETT mmo lika lång tid som man spelar fem vanliga spel.

Ok märker att det är ingen idè att fortsätta diskutera detta med dig. Dock roande hur du säg att MMO's inte är något speciellt, men ändå så sa du tidigare att wow har börjat tilltala mer än bara "nördarna" som gör att flera personer fastnar.

Medlem

Sonic, har du hört talas om Hellgate London och Mythos? Båda gjorda för "casualgamers". Även GuildWars kan falla i den kategorin.

Verkar onekligen intressant, men Entropia någon? Själv tänker jag hålla mig till det gratis entropia, som dessutom är svenskt! (Visst, gratis är relativt...)

Medlem

Kanske kan bli intressant, men man brukar bli besviken.

Medlem
Skrivet av Rave:

riktade mig både till DarthZ, dofilusåkaffe, Petah och Jkkb för deras inlägg. Dock tog jag bara och citerade DarthZ då han var längst ner. Egentligen var det mest riktat till de 2 första inläggen.

Vart i mitt inlägg kan utläsas att jag tycker illa om mmos?

Jag kommenterade mängden mmos som är under utveckling för tillfället.

Inaktiv
Skrivet av SeniiL:
Skrivet av Jkkb:
Skrivet av Petah:

MMO x40 and counting.

Ska vi räkna hur många FPS och RTS det finns då också eller? vart vill ni komma?

Jag tyckte det såg trevligt ut. Skall spanas in

you beat me to it

Medlem
Skrivet av Rave:

Personer vars liv blir förstört av ett spel skulle ändå fått sina liv förstörda. Det handlar om svaga människor utan självrespekt. De skulle lika gärna fastnat för spelberoende (om pengar) eller alkolism eller fetma. Principen är densamma. Svaga människor som inte klarar av att ta hand om sig själva.

Tror inte man kan generalisera det riktigt så enkelt...


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av saru:
Skrivet av Rave:

Personer vars liv blir förstört av ett spel skulle ändå fått sina liv förstörda. Det handlar om svaga människor utan självrespekt. De skulle lika gärna fastnat för spelberoende (om pengar) eller alkolism eller fetma. Principen är densamma. Svaga människor som inte klarar av att ta hand om sig själva.

Tror inte man kan generalisera det riktigt så enkelt...

Precis, dock håller jag med om att det är vissa typer av människor som blir beroende av vissa saker.
Dock är det inte så svart och vitt som han tar fram det (dock tror jag att han vet det men då skulle han behöva skriva två sidor ungefär för att få ut det)


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem

^- då kan man ju låta bli att skriva i sånafall, för hans resonemang om svaga människor låter som något man hörde i 40-talets tyskland ;p

Medlem

^- Nu ska man inte skratta, men jag gjorde det när jag läste ditt inlägg

För det är sant


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

12
Skriv svar