Pirates of the Burning Sea

hade sjukt höga förväntningar

det känns som avatar-striderna gjordes bättre år 2000


signatur

[Amd x2 6000+][4850][3gb ram][Corsair vx550w]

Medlem
Skrivet av liath:

"I slutändan är det bara jakten efter större skepp som lockar. Att få ännu fler kanoner, att bli ännu mäktigare, att ingjuta ännu mer skräck. Vad gör det att det är roligt att spela tillsammans, när så mycket annat inte fungerar? I bakhuvudet lurar bara en enda fundering: Tänk om det här spelet hade gjorts av Blizzard i stället. Då hade jag varit kär."

Om jag skall vara helt ärlig ser jag inte skillnaden från WoW då det går ut på en enda sak och det är att förbättra din karaktär vid level 70... för hur många tycker verkligen det är roligt att levela en 4:e gubbe till 70...? Nej du WoW är precis det du beskrev ovan... att spela med folk för att få en bättre karaktär och varken mer eller mindre.

Blizzard kanske hade kunnat göra det bättre, men frågan är hur länge WoW lockar med sitt otroligt tråkiga PvE, laggiga servrar, ej-existerande world PvP, värdelös support med mera... (jag spelar det ändå för jag finner att arenan är någorlunda skoj, men jag ser onekligen fram emot både AoC och Warhammer och då läggs WoW garanterat på hyllan).

Mycket text :). Ha det

Det skulle ha varit bra mycket mer finslipat och förfinat, det är det som gäller.
Att hela spelet går ut på att levla upp karaktärer och få bättre gear...det är hela grejen med MMORPGs, och uppenbarligen är ju det kul som fasen, annars skulle väl inte 10miljoner spelare sitta med skiten.

Inaktiv

Jaja, opartisk då, petto!

Det är sant att mmorpg är en genre, men att dra alla mmo's över samma kant är ju inte så speciellt rätt, då det finns många många olika mmo's som lägges i olika underkategorier.

Wow och Potbs är båda mmo's men tillhör definitvt inte samma underkategori.

Medlem
Skrivet av Perequin:
Skrivet av Scream112:

Samt att de hade inga som helst påtryckningar utifrån då SOE tillkom först när de redan ansåg spelet klart för release... SOE publicerar och har 0% kontroll över denna titel, kontraktet och avtalet finns till och med att läsa i deras nyhetsarkiv.

Ja jag antar att utvecklarna gjort fel val då. Och att SOE inte skulle ha någon form av kontroll i projektet verkar för mig smått otroligt. Har du en länk till detta nyhetsarkiv du nämner?

Sitter på jobbet där PotBS officiella sajt är blockad för mig...

Men efter lite googlande så har jag iaf en annan sajt som skriver om just detta här:

http://kotaku.com/gaming/scurvy-dogs/pirates-of-the-burning-s...

Tror deras länk som jag lägger här går till nyheten på PotBS hemsida:

http://www.burningsea.com/pages/page.php?pageKey=news/article...

Kan dock ha fel då jag inte kan kontrollera den här ifrån. Däremot är det ett faktum att SOE har NOLL kontroll över spel-design och utveckling. Faktist... NOLL KONTROLL! Tror du mig ändå inte så får du faktist söka lite själv på deras hemsida men detta har de faktist gått ut och förklarat i klartext...

Så hur otroligt det än verkar för dig så är det verkligt. Sedan förstår jag inte hur detta skulle kunna vara ett dåligt val ifrån utvecklarna?

Avatar striderna ser ut som nått spel från 1999


signatur

[Amd x2 6000+][4850][3gb ram][Corsair vx550w]

Inaktiv

Skulle kanske köpa spelet, men många säger att det är helt tomt på folk

Medlem

Testade 14 dagars gratis versionen av det här spelet och tycker det är hur kul som helst. Funderar på att köpa en månads spel så man kan levla upp lite till...


signatur

Storstekarn

Inaktiv

Jag har spelet nu, och tycker inte alls som rec. Avatar striderna, är svåra, men att enligt mig är inte wow så jätte mycket bättre, egentligen bara snyggare animationer.
Det här tycker jag är roligare än wow, och om utvecklarna hade väntat lite med att släppa ut det hade det vart det bästa mmot på marknaden. Är lit besviken på att det är lite folk, men jaja, har hamnat i ett shjysst society (guild) och det går hur bra som helst, jag tror jag kommer vara kvar i karibien ett lite tag till
Slutbetyg.
4.5/5

12
Skriv svar